نمایشگاه کانتون فیر چین

فرم ثبت نام نمایشگاه کانتون فیر چین

نمایشگاه کانتون فیر چین (Canton Fair)

با پایان یافتن شیوع ویروس کرونا، اغلب کشورها نمایشگاه ها و ایونت های خود را از سر گرفتند. کشور چین نیز با برپایی نمایشگاه های خود، این رویدادها را آغاز کردند تا بتوانند برای یک بار دیگر، همکاری میان تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان سراسر جهان را از سر بگیرند.


درباره نمایشگاه کانتون فیر چین

نمایشگاه کانتون فیر یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های تجاری در چین است. این نمایشگاه در سال 1957 برای اولین بار آغاز به کار کرد و پس از آن، همه ساله در فصول بهار و پاییز در شهر گوانگجو و در استان گوانگ‌ دونگ چین برگزار می‌شود و هر بار میزبان هزاران شرکت و بازدیدکننده از سراسر جهان است. در ابتدا این نمایشگاه به نام نمایشگاه صادرات محصولات چینی بود، اما پس از آن یعنی در سال 2007 نام این نمایشگاه به نمایشگاه صادرات و واردات چین تغییر پیدا کرد. در حال حاضر، در کل دنیا، این نمایشگاه با نام نمایشگاه کانتون فیر چین شناخته می شود. نمایشگاه کانتون فیر چین به طور دوره‌ای برگزار می‌شود و شامل بخش‌های مختلفی از جمله محصولات الکترونیکی، لوازم خانگی، ماشین‌آلات، پوشاک، مصالح ساختمانی و ... می‌باشد. این نمایشگاه فرصتی مناسب برای کسب و کارهای بین‌المللی است که به دنبال یافتن تأمین ‌کنندگان جدید، برقراری ارتباطات تجاری و یا عرضه محصولات خود در بازار چین هستند. همانطور که گفته شد، نمایشگاه کانتون فیر، بزرگترین و مهمترین نمایشگاه تجاری چین است و در بین تمام نمایشگاه های تجاری در چین، دارای متنوع ترین محصولات و بیشترین آمار شرکت کننده و معاملات را دارد. 

نمایشگاه کانتون فیر

محتوای این نمایشگاه شامل زمینه‌های مختلفی از صنایع و محصولات متنوع است. این شامل:

*محصولات الکترونیک و لوازم خانگی: شامل محصولات الکترونیکی مانند تلویزیون، موبایل، کامپیوتر، و همچنین لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، و...
*مصالح ساختمانی و تجهیزات ساختمانی: شامل مواد ساختمانی مانند سرامیک، مواد عایق، سنگ، و همچنین تجهیزات ساختمانی مانند درب و پنجره، دکوراسیون داخلی، و...
*پوشاک و محصولات مرتبط: لباس ‌زنانه، مردانه، و بچه ‌گانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، و...
*ماشین ‌آلات و تجهیزات صنعتی: شامل ماشین ‌آلات برای صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، خودروسازی، نساجی، و...
*کالاهای اولیه و مواد خام: از فلزات و پلاستیک‌ ها تا محصولات کشاورزی و...
*کالاهای خرده‌ فروشی و آشنایی با برند ها: این بخش شامل کالاهای مصرفی متنوعی است که معمولاً برای فروش خرده ‌فروشی مناسب هستند.

با اینکه کانتون فیر چین از بزرگترین نمایشگاه‌ های جهان است، اما برای کسب و کارهای بین‌المللی فرصت بسیار عالی برای یافتن تأمین‌ کنندگان جدید، برقراری ارتباطات تجاری، و همچنین بهبود دید پذیرش محصولات خود در بازار چین محسوب می‌شود.

نمایشگاه کانتون فیر هر سال دو بار و در 3 فاز برگزار می شود که در اینجا به معرفی انواع فازهای نمایشگاه کانتون فیر چین می پردازیم. اگر قصد شرکت در نمایشگاه کانتون فیر چین را دارید باید در مرحله اول اقدام به خرید تور چین کنید. برای سفر به گوانجو حتما باید ویزای نمایشگاهی چین را دریافت کنید.

کانتون فیر چین

دوره بهاره نمایشگاه کانتون فیر چین

*فاز اول برای محصولات مختلفی مانند محصولات الکترونیکی و خانگی، روشنایی، وسایل نقلیه، لوازم جانبی، ماشین آلات، سخت افزار، مصالح ساختمانی، محصولات شیمیایی است.

*فاز دوم مربوط به کالاهای مصرفی روزانه، هدایا و دکوراسیون خانه است.
*فاز سوم مربوط به منسوجات و پوشاک، کفش، وسایل اداری، محصولات تفریحی، دارو، مراقبت های بهداشتی و مواد غذایی است.

کانتون فیر

فاز 1 نمایشگاه در تاریخ 15 تا 19 آوریل (27 تا 31 فروردین)

این فاز از نمایشگاه معمولاً در ماه آوریل هر سال برگزار می‌شود و به عنوان پیشتاز برای نمایش محصولات جدید و معرفی آخرین تکنولوژی‌ها در صنایع مختلف شناخته می‌شود. در این فاز، شرکت‌ها و کسب‌ و کارها فرصت دارند تا بازاریابی محصولات جدید خود را آغاز کنند، مذاکرات تجاری را انجام دهند و قراردادهای جدیدی را امضا کنند. فاز 1 به عنوان بخشی از نمایشگاه، معمولاً به موضوعات خاصی تمرکز دارد. برخی از موضوعات مهم این فاز می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

لوازم برقی خوابگاه، محصولات الکترونیکی مصرفی و اطلاعاتی، محصولات الکترونیکی و الکتریکی، تجهیزات روشنایی، منابع انرژی جدید، مواد جدید و محصولات شیمیایی، سخت افزار، ابزار، ماشین آلات و تجهیزات ماشین کاری، تجهیزات برق و برق، ماشین آلات عمومی و قطعات مکانیکی و ساخت هوشمند، ماشین آلات ساختمانی، ماشین آلات کشاورزی، وسایل نقلیه انرژی نو و متحرک هوشمند، موتور سیکلت، دوچرخه، قطعات یدکی خودرو، وسایل نقلیه.


فاز 2 نمایشگاه در تاریخ 23 تا 27 آوریل (4 تا 8 اردیبهشت)
فاز 2 نمایشگاه کانتون فیر چین در فصل بهار همچنان ادامه فعالیت ‌های تجاری و نمایش محصولات جدید است. این فاز اغلب در ماه آوریل هر سال برگزار می‌شود و به عنوان بخش مهمی از نمایشگاه شناخته می‌شود. در این فاز، شرکت‌ها و کسب‌ و کارها ادامه ارتباطات تجاری را پیش می‌برند، محصولات خود را به بازار جهانی معرفی می‌کنند و قراردادهای جدیدی را امضا می‌کنند. فاز 2 نیز معمولاً به موضوعات خاصی تمرکز دارد. برخی از موضوعات مهم این فاز می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

مصالح ساختمانی و دکوراسیون، تجهیزات بهداشتی و حمام، مبلمان، آشپزخانه و ظروف غذاخوری، سرامیک های روزمره، اقلام خانگی، ساعت، ساعت و ابزار نوری، هدایا و امتیازات، محصولات جشنواره، تزئینات منزل، سرامیک های هنری، ظروف شیشه ای، محصولات باغبانی، بافته شده، محصولات حصیری و آهنی، تزئینات آهن و سنگ و امکانات اسپا در فضای باز.


فاز 3 نمایشگاه در تاریخ 1 تا 5 می (12 تا 16 اردیبهشت)
فاز 3 از نمایشگاه کانتون فیر چین در فصل بهار همچنان به عنوان بخش مهمی از فعالیت‌های تجاری و نمایش محصولات جدید در نظر گرفته می‌شود. این فاز نیز معمولاً در ماه می هر سال برگزار می‌شود و به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل نمایشگاه کانتون فیر محسوب می‌شود. در این فاز، شرکت‌ها و کسب‌ و کارها به ارتقای فعالیت‌های تجاری خود ادامه می‌دهند، از فرصت‌های بازاریابی و فروش بهره می‌برند و ارتباطات تجاری جدید را برقرار می‌کنند. موضوعات مهمی که در فاز 3 از نمایشگاه کانتون فیر چین در فصل بهار مورد توجه قرار می‌گیرند شامل موارد زیر می‌شود:

لوازم مراقبت شخصی، محصولات حمام، داروها، محصولات بهداشتی و تجهیزات پزشکی، محصولات حیوانات خانگی، محصولات بارداری و نوزاد، اسباب‌بازی، لباس کودکان، لباس‌های مردانه و زنانه، لباس‌های ورزشی و لباس‌های روزمره، لباس‌های زیر، خز، چرم، پایین و مرتبط، محصولات، لوازم جانبی پوشاک و یراق آلات، منسوجات خانگی، مواد اولیه نساجی و پارچه، فرش و ملیله، کفش، لوازم اداری، کیف و چمدان، محصولات تفریحی ورزشی و گردشگری، غذا، احیای روستایی.

کانتون فیر

دوره پاییزه نمایشگاه کانتون فیر چین

*فاز اول برای تمام صنف ها برگزار می شود.
*فاز دوم برای کالاهای آشپزخانه، دکوراسیون منزل، سفال و سرامیک، لوازم آرایشی، لوازم توالت، باغبانی، هدیه ساعت، دوربین و تلسکوپ، اسباب بازی برگزار می شود.
*فاز سوم برای پوشاک مردانه و زنانه، لباس اسپرت، لباس کودک، لوازم مد، چرم، خز، کرک، مواد خام بافتنی، منسوجات برگزار می شود.

تور نمایشگاه کانتون فیر چین

جهت شرکت در نمایشگاه کانتون فیر چین، باید حتما ویزای تجاری یا ویزای توریستی گروهی را دریافت نمایید. ویزای تجاری چین همانطور که در صفحه ویزای چین عنوان کردیم، نیاز به دعوتنامه دارد اما اگر دعوتنامه ندارید، نگران نباشید چرا که ما در آژانس گردشگری هورام گشت می توانیم نسبت به اخذ ویزای تجاری چین اقدام نماییم. ویزای توریستی گروهی چین، یکی دیگر از ویزاهایی است که می توانید با گرفتن آن در نمایشگاه کانتون فیر چین شرکت کنید. معمولا ویزای توریستی گروهی چین برای گروه های 5 نفره صادر می شود. ویزای توریستی گروهی چین در طول 2 هفته صادر می شود.


راهنمای بازدید از نمایشگاه کانتون فیر چین

*اگر قصد بازدید از نمایشگاه کانتون فیر چین را دارید بهتر است جهت جلوگیری از هدر رفت زمان، قبل از سفر به گوانجو، اطلاعات مورد نیاز درباره مکان دقیق صنایع مورد نظر خود در نمایشگاه را جمع آوری کنید.

*نسبت به تهیه نقشه شهر گوانجو و علامت گذاری مکان های مورد نظر اقدام نمایید.
*جهت سهولت در گرفتن کارت ورود به نمایشگاه گوانجو، گذرنامه، چند قطعه عکس و کارت ویزیت انگلیسی و یا دوزبانه انگلیسی و فارسی خود را به همراه داشته باشید.
*استفاده از بروشورها و نقشه ها جهت اطلاع رسانی که در هنگام ورود توزیع می شود می تواند یاری رسان خوبی باشد.
*با توجه به بالابودن تعداد مسافر در زمان برپایی نمایشگاه ها در چین، تمامی هتل های گوانجو به سرعت تکمیل ظرفیت می شوند، از این رو جهت رزرو هتل در گوانجو خیلی سریع اقدام کنید.
* اگر برای ملاقات طرف تجاری مورد نظر خود در تور نمایشگاه چین شرکت کرده اید، توصیه می گردد، او را از سفر خود آگاه و در یک هتل اقامت نمایید.
*در زمان بازدید از محصولات نمایشگاه، مراقب وسایل شخصی خود باشید.
*مراقب باشید از خرید هرگونه لوازم الکترونیکی از دست فروشان حاشیه نمایشگاه و همچنین در سطح شهر،خودداری نمایید. 

کانتون فیر

هزینه سفر به گوانجو برای بازدید از نمایشگاه کانتون فیر

در زمان برگزاری نمایشگاه، عموما تقاضای مردم جهت سفر به گوانجو بالا می رود. با توجه به برپایی نمایشگاه دوره بهاره و پاییزه، در طول زمان برپایی نمایشگاه قیمت تور چین افزایش چشمگیری دارد. در این زمان، هزینه خرید بلیط هواپیما، هتل ها، تورهای مسافرتی بالا می رود چرا که از اقصی نقاط دنیا برای بازدید از این نمایشگاه به گوانژو سفر می کنند. جهت دریافت جدیدترین قیمت تورهای نمایشگاهی با آژانس گردشگری هورام گشت همراه باشید.

البته قیمت پروازهای داخلی به گوانژو نسبت به پروازهای خارجی کمتر است. از جمله پروازهای ایرانی که می توان در جهت پایین آوردن هزینه سفر به گوانجو می توان از آن استفاده کرد هواپیمایی ماهان است که برای مسافران ایرانی که قصد بازدید از نمایشگاه را دارند، پروازهای مستقیمی را به این شهر قرار داده است؛ اما چون ظرفیت این پروازها خیلی سریع پر می‌شود، نیاز است از چند وقت قبل برای گرفتن بلیط اقدام کنید. لازم به ذکر است که قبل از سفر به گوانجو باید هزینه شرکت در نمایشگاه را بپردازید تا برای شما دعوتنامه صادر شود. داشتن دعوت نامه برای دریافت ویزا اجباری است.

دسترسی به اینترنت در نمایشگاه به چه صورت است؟
در زمان برپای نمایشگاه استفاده از اینترنت به 2 صورت انجام می شود:
1. اینترنت بی سیم رایگان با محدودیت زمانی که تنها 3 ساعت در زور در دسترس بازدید کنندگان قرار می گیرد. کلمه عبور اینترنت بی سیم رایگان 12345678 می باشد.
2.اینترنت بی سیم غیر رایگان و بدون محدودیت که با پرداخت هزینه مشخصی، می توانید کارت اینترنت کاغذی را امور خدمات مشتریان دریافت کنید. 

چرا نمایشگاه کانتون فیر چین مهمترین و معتبرترین نمایشگاه چین است؟
این نمایشگاه دارای یک سری رکوردها در طول تاریخ برپایی خود است که از آن جمله می توان مراد زیر را نام برد.

*بیشترین تعداد غرفه
*باسابقه‌ ترین نمایشگاه تجاری دنیا
*بزرگترین محیط برگزاری
*بالاترین درخواست برای شرکت در یک رویداد
*بالاترین گردش مالی در یک رویداد نمایشگاهی در سراسر دنیا
*بالاترین آمار بازدیدکنندگان از بیش از ۲۱۵ کشور دنیا
*بیشترین تعداد غرفه


محل برگزاری نمایشگاه کانتون فیر چین کجاست؟
نمایشگاه کانتون فیر که در جزیره پاژو در شهر گوانجو برگزار می شود با مساحت 1.100.000 مترمربع، به عنوان بزرگ ترین نمایشگاه مدرن در قاره آسیا قرار دارد. این نمایشگاه دارای 3 سالن بزرگ و سرپوشیده است. که در 3 منطقه با حروف A , B , C قرار دارد.

*منطقه A که دارای بزرگ ترین فضای سرپوشیده نمایشگاهی با 130.000 مترمربع و فضای باز نمایشگاهی 30.000 مترمربع است.
*منطقه B که دارای فضای سرپوشیده نمایشگاهی به مساحت 128.000 مترمربع و فضای باز نمایشگاهی 13.600 مترمربع است.
*منطقه C که دارای فضای سرپوشیده نمایشگاهی به مساحت 80.000 مترمربع است.


اطلاعات کلی درباره نمایشگاه کانتون فیر چین

*اولین دوره برپایی نمایشگاه در سال 1957
*فاصله بین دوره های برپایی نمایشگاه: سالی 2 بار و در هر دوره 3 فاز را شامل می شود.

زمان برگزاری نمایشگاه کانتون فیر

**زمان برگزاری نمایشگاه در فصل بهار: 15 تا 19 آپریل (فاز 1)، 23 تا 27 آپریل (فاز 2)، از 1 تا 5 می (فاز 3).
**زمان برگزاری نمایشگاه در فصل پاییز: 15 تا 19 اکتبر (فاز 1)، 23 تا 27 اکتبر (فاز 2)، 31 اکتبر تا 4 نوامبر (فاز 3).

مکان برگزاری نمایشگاه کانتون فیر

*مجموعه نمایشگاه واردات و صادرات چین (جزیره پازو): گوانجو، منطقه هایزو، خیابان Yuejiangzhong
*مجموعه نمایشگاه Liuhua: این مجموعه در سال ۱۹۷۴ ساخته شد، اما از سال ۲۰۱۴ دیگر برای کانتون فیر مورد استفاده قرار نمی گیرد.
*تعداد غرفه ها: 55800 غرفه
*تعداد کشورها و مناطق شرکت کننده شامل 203 کشور است.
*تلفن: ۴۰۰۰-۸۸۸-۹۹۹ (داخل محدوده چین) ۸۶-۲۰-۲۸-۸۸۸-۹۹۹ (خارج محدوده چین)
*فکس: ۸۶-۲۰-۲۸-۳۹۵-۱۶۶
*ایمیل: info@cantonfair.org.cn
*وبسایت: www.cantonfair.org.cn www.cftc.org.cn www.e-cantonfair.com 

تور نمایشگاهی کانتون فیر