وقت سفارت ایتالیا

فرم ثبت نام وقت سفارت ایتالیا

first-im1g


ایتالیا، کشوری زیبا واقع در اروپای جنوبی و با فرهنگ غنی و مقصد انتخابی مهم بسیاری از مهاجرین است و از لحاظ اقتصادی عنوان نهمین اقتصاد بزرگ جهان را در تولید ناخالص داخلی از آن خود کرده است. کشور ایتالیا با کشورهایی از جمله اتریش، فرانسه، واتیکان، اسلوونی و سوئیس مرز مشترک دارد. پایتخت ایتالیا رم، بزرگترین شهر آن است. شهر رم پایتخت مد در جهان نیز است و رقیب اصلی آن لندن است. بسیاری از برندهای معروف دنیا در رم شعبه دارند. ایتالیا شهرهای زیبا و معروفی از جمله رم، میلان، ناپل، فلورانس، ونیز و ... دارد که مورد استقبال بسیاری از مهاجرین است.

وقت سفارت ایتالیا

ایتالیا بسیار پرطرفدار است و درخواست زیاد مسافرین برای ویزای ایتالیا از سمت گردشگران، باعث شده است وقت سفارت ایتالیا به سختی قابل دریافت باشد. البته از تاریخ 1 مارچ 2022 شرطی که گذاشته شده بود برای محدودیت های کرونایی، برداشته شدو امکان درخواست ویزای توریستی ایتالیا بدون ارائه دعوتنامه و از طریق کارگزاری ویزامتریک وجود دارد. البته قبل از کارگزاری ویزامتریک، کارگزاری ckgs بود و با مشکلات بسیاری همه روبرو بودند که با کارگزاری ویزامتریک دیگر آن مشکلات وجود ندارد. 
سفارت ایتالیا در بسیاری از کشورها جهت افزایش سرعت در روند خدمت رسانی خود مخصوصا در مورد خدمات ویزای ایتالیا، تصمیم به برون سپاری کرده است. در حال حاضر خدمات ویزای ایتالیا توسط کارگزاری ویزامتریک انجام میشود.

مشخصات کلی وقت سفارت ایتالیا

نحوه تعیین وقت

آنلاین

کارگزاری

ویزامتریک

زمان تعیین وقت

10 تا 15 روز کاری (با توجه به نوع ویزا)

وقت فوری

ندارد

وقت VIP  

ندارد

مصاحبه 

ندارد

روزهای کاری سفارت

یک شنبه تا پنج شنبه


راهنمای دریافت وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا به منظور دریافت ویزا می باشد. جهت دریافت وقت سفارت ایتالیا می توان به دو روش اقدام کرد.
1. روش وقت سفارت از طریق کنسولگری
2.روش وقت سفارت آنلاین و از طریق کارگزاری

1.راهنمای اخذ وقت سفارت ایتالیا از سایت کنسولگری

جهت دریافت وقت سفارت از سایت کنسولگری به راحتی می توانید این کار را انجام دهید اما نکته مهمی که دارد این است که پرتال وقت سفارت در هفته فقط یکبار باز می شود تا بتوانید وقت خود را رزرو کنید و به محض باز شدن، تمام وقت ها ظرف چند دقیقه پر میشود و شما باید منتظر وقت بعدی در هفته بعد شوید.

2.راهنمای وقت سفارت ایتالیا از سایت کارگزاری ویزامتریک

روش دیگر جهت اخذ وقت سفارت ایتالیا، از طریق سایت کارگزاری ویزامتریک است، سایت ویزامتریک به دلیل اینکه تازه شروع به فعالیت کرده است می تواند مسیر آسان تری برای رزرو وقت سفارت ایتالیا باشد. متقاضیان جهت دریافت هر نوع ویزای ایتالیا می توانند با مراجعه به وبسایت کارگزاری ویزامتریک یک حساب کاربری برای خود ایجاد نمایند. البته بهتر است جهت دریافت وقت سفارت ایتالیا با مشاورین ما در آژانس هورام گشت مشورت نمایید.

وقت سفارت ایتالیا آژانس مسافرتی هورام گشت

از میان راه های مختلفی که به آن اشاره شد، گرفتن وقت سفارت ایتالیا توسط آژانس گردشگری هورام گشت، بهترین انتخاب است. چرا که مشاورین ما در آژانس به راحتی می توانند بدون معطلی وقت سفارت ایتالیا را دریافت کنند و این بهترین گزینه برای رزرو وقت سفارت ایتالیا است.

اخذ-وقت-سفارت-ایتالیا
زمان باز شدن وقت سفارت ایتالیا

هیچ کس دقیقا نمی داند زمان باز شدن نوبت سفارت ایتالیا چه زمانی است و کارگزاری ویزامتریک زمان مشخصی را برای بازشدن وقت سفارت ایتالیا اعلام نمی کند. البته این نوعی سیاست است جهت بازدید از وب سایت کارگزاری که بتوانند ترافیک وب سایت خود را بالاببرند. البته مشاورین آژانس هورام گشت با توجه به تجربه ای که دارند می توانند با سرعت و دقت، اقدام به اخذ وقت سفارت ایتالیا نمایند.

وقت سفارت ایتالیا تضمینی

با توجه به تجربه کارشناسان ما در حوزه دریافت وقت سفارت و اخذ ویزا، تضمین می دهیم که وقت سفارت ایتالیا را به سرعت برای مسافرین دریافت کنیم. 

وقت-سفارت-ایتالیا-تضمینی

وقت سفارت ایتالیا توریستی

همان طور که از نام آن مشخص است، وقت سفارت ایتالیا توریستی صرفا برای اهداف گردشگری صادر میشود و نمی توان از آن برای اخذ مابقی ویزاهای ایتالیا مانند ویزای شغلی و کاری ایتالیا، ویزای تحصیلی ایتالیا و ... استفاده کرد. 


وقتی-سفارت-ایتالیا توریستی


وقت خانوادگی سفارت ایتالیا

یکی از آیتم های خوب کارگزاری ویزامتریک این است که می توانید به صورت همزمان برای 6 نفر از اعضای خانواده، اقدام به رزرو وقت سفارت ایتالیا نمایید. هزینه رزرو نوبت خانوادگی سفارت ایتالیا را باید به صورت کلی و یک جا به حساب ویزامتریک واریز نمایید و در زمان تعیین شده اگر هر کدام از افراد حضور پیدا نکنند، مبلغ واریز شده برای آن شخص بازگردانده نمی شود.

وقت تایید مدارک سفارت ایتالیا

چنانچه وقت سفارت ایتالیا را برای اخذ ویزای گردشگری می خواهید نیاز به وقت تایید مدارک سفارت ایتالیا نیست اما اگر خواهان دریافت ویزای شغلی یا تحصیلی یا تجاری و ... هستید باید از سایت ویزا متریک اقدام به رزرو وقت تایید مدارک کنید.

مدارک مورد نیاز برای وقت سفارت ایتالیا

در روز تعیین شده برای وقت سفارت ایتالیا، باید اصل تمامی مدارک مورد نیاز را به همراه ترجمه با خود به همراه داشته باشید و در صورت ناقص بودن مدارک، کارمندان کارگزار ویزامتریک فرم نقص مدارک را پر کرده و پرونده را به سفارت ایتالیا ارسال می کنند. اما مدارک مورد نیاز برای وقت سفارت ایتالیا در اینجا ذکر شده است.


*فرم درخواست ویزای ایتالیا که توسط آژانس گردشگری هورام گشت تکمیل می شود.

*پرینت نوبت سفارت ایتالیا که توسط آژانس مسافرتی هورام گشت، به متقاضی اعطا می‌شود.

*پاسپورت متقاضی باید ۶ ماه اعتبار و حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.

*دو قطعه عکس ۳x۴ که باید با پس زمینه سفید، بدون روتوش، در مدت زمان کمتر از ۶ ماه گرفته شده باشد.

*رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل: رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل، در تاریخ زمانی مورد نظر مسافر توسط آژانس گردشگری هورام گشت صادر می‌شود.

*ترجمه اصل و ترجمه کلیه مدارک شخصی: اصل و ترجمه کلیه مدارک درخواستی سفارت ایتالیا، که این مدارک برای هر ویزا مختلف است.

*بیمه مسافرتی با توجه به مدت اقامت و تاریخ ورود و خروج به کشور ایتالیا، که توسط آژانس مسافرتی هورام گشت ارائه می‌شود.

روزهای تعطیل سفارت ایتالیا در ایران

دلیل تعطیلی

تاریخ تعطیلات سفارت

شکرگذاری 

11 دی

اپیفانی (تولد دوباره)

16 دی

روز آزادی

5 اردیبهشت

روز کارگر

11 اردیبهشت

روز جمهوری

12 خرداد

روز سنت جان

3 تیر

روز سنت پیپر و سنت پل

8 تیر

روز سنت روزالیا

20 تیر

روز علم و تفکر

24 مرداد

روز سنت  ژانواریوس

28 شهریور

روز مقدسین 

10 آبان

روز وحدت ملی

13 آبان

کریسمس

4 دی

کریسمس

5 دی


سوالات متداول

  • وقت سفارت ایتالیا چه مدتی طول می کشد تا رزرو شود؟
  • وقت فوری سفارت ایتالیا چقدر طول می کشد؟
  • در صوتی که در روز وقت سفارت ایتالیا، در محل حضور نداشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟