10 مورد از بهترین سواحل آنتالیا برای گشت‌وگذار

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 07 بهمن ، 1402 5 دقیقه

چیزی از آوازه و شهرت سواحل آنتالیا به گوشتان خورده است؟ آنتالیا بعد از استانبول، محبوب‌ترین مقصد تابستانی برای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود. آنچه بیش از همه در این محبوبیت نقش دارد، سواحل بکر و زیبای این کشور است که شاید تصویری از آن را تنها در تابلوهای نقاشی بزرگ‌ترین نقاشان جهان دیده باشید.
در سواحل لاجوردی آنتالیا تجربیات و شگفتی‌های نابی در انتظارتان است که بی‌تردید واژگان محدود ما قادر به توصیف واقعی آن‌ها نیستند. البته که قرار نیست ما تسلیم این محدودیت شویم؛ به‌ تصویرکشیدن زیبایی‌های طبیعی و گردشگری سواحل انتالیا آنقدر جذابیت دارد که ما به خاطرش محدودیت‌های خود را به چالش بکشیم. شما نیز اگر می‌خواهید از فاصله‌ای دور تماشاگر این حجم از زیبایی باشید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

۱- ساحل کنیالتی آنتالیا

ساحل کنیالتی با اختلاف، یکی از بهترین و مشهورترین سواحل آنتالیا در ترکیه است که آرامش بی‌نظیر آن برای همیشه در خاطرتان باقی خواهد ماند. در این ساحل دیدنی، تصاویری چشم‌نواز از تلاقی رشته‌ کوه‌های باصلابت، سبزی درختان سربه‌فلک‌کشیده و آب‌های زلال و شفاف مدیترانه مقابل چشمانتان نقش می‌بندد. بنابراین اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید، بهترین سوژه‌ برای لنز دوربینتان را در ساحل منحصربه‌فرد کنیالتی پیدا خواهید کرد.

این ساحل ضمن داشتن طبیعتی جذاب و دل‌انگیز، میزبان یکی از مهیج‌ترین تفریحات آنتالیا است؛ پارک آبی آکوالند. در این پارک آبی فرصت برای چشیدن طعم جذاب تمام تفریحات آبی کاملاً مهیا است. این پارک صاحب یک استخر عظیم دلفین هم هست که با حضور در آن شاهد هنرنمایی‌های خاص دلفین‌ها خواهید بود. هنوز جذابیت‌های ساحل کنیالتی تمام نشده؛ در دل این ساحل، ماکتی مینیاتوری‌شده از جاذبه‌های دیدنی ترکیه وجود دارد که بازدید از آن به تمام گردشگران هنردوست توصیه می‌شود. کنیالتی از موهبت داشتن بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا هم برخودار است که در آن می‌توانید نظاره‌گر زندگی میلیون‌ها آبزی باشید.

یکی از محاسن بزرگ ساحل کنیالتی موقعیت مکانی آن است؛ این ساحل درست در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد. بنابراین برای بازدید از این ساحل زبیا نه‌تنها محدودیت حمل‌ونقل ندارید؛ بلکه دسترسی بسیار خوبی به کافه‌ها و هتل‌های اطراف آن خواهید داشت.

تصو.یری از ساحل کنیالتی آنتالیا

نمایی زیبا از ساحل کنیالتی آنتالیا

۲- ساحل مرمرلی آنتالیا

اگر در میان سواحل آنتالیا به دنبال فضایی دنج، خلوت و آرام هستید، ساحل مرمرلی بهترین پیشنهاد ما به شماست. این ساحل زیبا در قلب منطقه تاریخی آنتالیا واقع شده است. به همین دلیل هم با کمی پیاده‌روی در ساحل مرمرلی، شانس این را خواهید داشت تا با دروازه تاریخی این شهر با نام دروازه هادریانوس ملاقات کنید.

شاید هیچ‌چیزی به اندازه شفاف‌بودن آب ساحل، اسباب خرسندی و رضایت گردشگران را فراهم نکند. خوشبختانه مرمرلی از ساحل‌هایی با زلال‌ترین و شفاف‌ترین آب‌های جهان است که با قرار گرفتن روی ماسه‌های نرم آن می‌توانید تصویری از زندگی ماهی‌ها در کف دریا را مقابل چشمان خود داشته باشید. جالب است بدانید که با فرارسیدن فصل تابستان، ساحل مرمرلی به منحصربه‌فردترین حمام آفتاب در آنتالیا تبدیل می‌شود.

تصویر ساحل مرمرلی آنتالیا

تصویری زیبا از ساحل مرمرلی آنتالیا

۳- ساحل لارا در آنتالیا ترکیه

اگر با تاریخ میانه خوبی دارید، ساحل لارا بهترین انتخاب برای دسترسی به جاذبه‌های تاریخی آنتالیاست. این ساحل زیبا در 12 کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده است و تنها 6 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. بنابراین شما ساکن هر نقطه از این کشور که باشید می‌توانید با کمک وسایل نقلیه عمومی، طی مدت زمان کوتاهی خود را به ساحل امن لارا برسانید.

در ساحل لارا تفریحات مهیج و متنوعی نظیر قایق‌سواری و جت‌اسکی در انتظارتان است. ضمن اینکه این ساحل، همسایه دیواربه‌دیوار یکی از زیباترین آبشارهای ترکیه نیز هست. از هتل‌های لوکس و مجللی که دورتادور این ساحل را احاطه‌ کرده‌اند، باید به‌عنوان یکی دیگر از مزیت‌های رفاهی لارا یاد کرد.

اگر از سواحل پرچم آبی ترکیه چیزی به گوشتان خورده باشد، باید بگوییم که ساحل لارا یکی از سردمداران این گروه از سواحل آنتالیا محسوب می‌شود. وجود این پرچم در ساحل لارا ضامن امنیت و تمیزی حاکم در فضای دلچسب آن است.

تصویری از ساحل لارا آنتالیا

تصویری زیبا از ساحل معروف آنتالیا

۴- ساحل الیمپوس آنتالیا

الیمپوس یادگاری به‌جامانده از شهری تاریخی و ثروتمند در زمان حکومت لیکیاست که به لطف دزدان دریایی، اکنون فقط خرابه‌ای از آن برجای مانده است. آب زلال و نقره‌ای این ساحل شاید مهم‌ترین جذابیت برای بازکردن پای گردشگران به این ویرانه تاریخی ازیادرفته باشد. البته که پوشش‌های گیاهی موجود در اطراف الیمپوس، لذت حضور در این ساحل را برای افراد دوچندان می‌کند. غواصی و قایق‌سواری از جمله فعالیت‌های مفرّحی است که می‌توانید در ساحل الیمپوس تجربه کنید.

تصویری از ساحل الیمپوس آنتالیا

تصویری از ساحل الیمپوس آنتالیا

۵- ساحل فاسلیس آنتالیا

یکی دیگر از زیباترین ساحل‌های آنتالیا را باید فاسلیس دانست که آوازه و شهرت آن از نظرها پنهان مانده است. به همین دلیل هم هر زمان که به این ساحل زیبا قدم بگذارید، با فضایی بسیار خلوت و آرام مواجه می‌شوید.

در میان سواحل مشهور آنتالیا، این فاسلیس است که لذت آب‌تنی‌کردن در آب‌های زلال و شفاف را برای گردشگران دوچندان می‌کند. این ساحل چشم‌نواز، میزبان تاریخی‌ترین جاذبه‌ها از شهر روم و یونان نیز هست که بازدید از آن برای تاریخ‌دوستان می‌تواند بسیار مسرت‌بخش باشد.

تصویری از ساحل فاسلیس آنتالیا

تصویری از ساحل فاسلیس آنتالیا

۶- ساحل کاپوتاش آنتالیا در ترکیه

از دیگر سواحل گمنام آنتالیا، ساحل کاپوتاش است که در فاصله دو شهر کالکان و کاش قرار دارد. اگر تنها بخواهیم یک مزیت از کاپوتاش را به زبان بیاوریم، قطعاً از طبیعت جنگلی بکر و دیدنی آن یاد خواهیم کرد که این ساحل را همچون گوهری ارزشمند در آغوش گرفته است. ساحل کاپوتاش مجهز به امکانات رفاهی متعددی نظیر کافه، حمام و توالت است که اسباب آسایش بیشتر را برای گردشگران فراهم می‌کند.

اگر می‌خواهید زیباترین جلوه از کاپوتاش را در دوربین خاطراتتان به ثبت برسانید، بهتر است خود را به بالاترین ارتفاع موجود در اطراف این ساحل برسانید. در ارتفاعات بالاف تصویر این ساحل با منظره‌ای زیبا از صخره‌های شیب‌دار جنگلی ترکیب شده و سبب خلق زیباترین قاب از طبیعت خداوند می‌شود.

تصویری از ساحل کاپوتاش آنتالیا

نمایی زیبا از ساحل کاپوتاش آنتالیا

۷- ساحل کمر آنتالیا

در فاصله 40 کیلومتری آنتالیا ساحلی بکر و زیبا وجود دارد که از نگاه محلی‌های این منطقه مشهورترین ساحل است. این ساحل مدرن و تازه‌نفس، امکانات رفاهی مطلوبی را در اختیار گردشگران قرار داده که رستوران‌ها و بهترین مراکز خرید آنتالیا را می‌توان از مهم‌ترین آن‌ها دانست.

اگر اهل شنا در سواحل آنتالیا هستید، ساحل کمر به دلیل داشتن آبی که کمتر شور است، بهترین تجربه از این ورزش آبی را برایتان رقم می‌زند. اگر هم قصدتان از رفتن به ساحل، ریلکس‌کردن و غرق‌شدن در فضای آرام آن است، تفرجگاه‌های پلکانی موجود در کمر، میزبان شما خواهند بود.

تصویری از ساحل کمر آنتالیا

تصویری از ساحل معروف و زیبای کمر آنتالیا

۸- ساحل سیده در آنتالیا

در فهرست بهترین سواحل آنتالیا جای خالی ساحل سیده به‌شدت احساس می‌شود. این ساحل که در 3 کیلومتری شهر باستانی سیده و در 65 کیلومتری آنتالیا قرار دارد، خود صاحب چندین ساحل دیگر با نام‌های کورا و لارا است. در ساحل سیده، آغوش زبیاترین فروشگاه‌ها نیز به رویتان باز است که با گشت‌وگذار در آن‌ها می‌توانید چمدانتان را از سوغاتی‌های ارزشمند این منطقه پر کنید.

بازدید از حمام تاریخی رومی، خوردن غذا و نوشیدنی‌های خوشمزه و لذت پرواز با پاراگلایدر از جمله فعالیت‌های مفرّح و مهیجی هستند که در ساحل سیده می‌توانید تجربه کنید.

تصویری از ساحل سیده آنتالیا

تصویری از ساحل سیده آنتالیا

۹- ساحل داملاتاش آنتالیا

از دیگر سواحل آنتالیا در تور ترکیه ساحل داملاتاش است که به دلیل هم‌جواری با غار داملاتاش، جذابیت خاصی برای گردشگران دارد. ریلکس‌کردن روی شن‌های طلایی و لمس آفتاب داغ، از اصلی‌ترین و بهترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید با کیفیتی بالا در این ساحل تجربه کنید. جالب است بدانید که مساحت کوچک داملاتاش از آن، تصویری استخرمانند در نظر گردشگران ساخته است. بااین‌حال جذابیت‌های بی‌حدوحصر این ساحل موجب می‌شود تا از آن به‌عنوان دلنشین‌ترین ساحل آنتالیا یاد شود.

تصویری از ساحل داملاتاش

تصویری زیبا از ساحل داملاتاش

۱۰- ساحل پاتارا در آنتالیا ترکیه

از سواحل وسیع، بکر و دست‌نخورده آنتالیا که بهترین لحظات عمرتان را در آن سپری می‌کنید، ساحل پاتاراست. امتیاز برجسته این ساحل برخورداری از گونه‌های جانوری متنوع در حال انقراض است که لاک‌پشت‌های تخم‌گذار معروف‌ترین آن‌هاست. حضور این گونه‌های درحال انقراض در کنار جذابیت‌هایی که برای این منطقه رقم زده‌اند موجب ایجاد محدودیت‌هایی در انجام فعالیت‌های مفرح آبی هم شده است. علی‌رغم وجود این محدودیت‌ها باید اعتراف کنیم که ساحل پاتارا هنوز هم در میان سواحل برتر آنتالیا همچون الماس می‌درخشد.

تصویری از ساحل پاتارا

تصویری از ساحل پاتارا

سواحل آنتالیا؛ قابی زیبا از بهشت مدیترانه

شاید اگر از گردشگرانی که تجربه خرید تور آنتالیا را داشته‌اند، بهترین ساحل آن را جویا شوید، کمی تعلل و دودلی را در پاسخ‌دادن به شما از خود نشان دهند. دلیل این تعلل را هم می‌توان زیبایی‌های وصف‌نشدنی موجود در سواحل آنتالیا دانست که دشواری انتخاب را برای افراد صدچندان می‌کند. ما با در نظرداشتن همین پارامتر تلاش کردیم تا با معرفی بهترین سواحل مدیترانه‌ای این کشور، شما را در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین ساحل همراهی کنیم. از شما نیز دعوت می‌کنیم با اشتراک‌گذاری نظرات و تجربیات خود، به غنای بیشتر این مطلب کمک کنید.

سؤالات متداول

۱- پارک آبی آکوالند آنتالیا کجاست؟

این پارک آبی در ساحل کنیالتی در شهر آنتالیا قرار دارد.

۲- بهترین ساحل های آنتالیا کدامند؟

ساحل کنیالتی، ساحل فاسلیس، ساحل لارا، ساحل سیده و ساحل داملاتاش از مهم‌ترین سواحل آنتالیا هستند.