بهترین تفریحات آنتالیا و هزینه های آن

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 28 مرداد ، 1402 5 دقیقه

اطلاعات شما درباره شهر آنتالیا چقدر است؟ آیا می‌دانید گردشگران، شهر آنتالیا را به عنوان مروارید مدیترانه‌ای ترکیه می‌شناسند؟ به نظر شما آنتالیا چگونه به این حد از شهرت دست یافته است؟ قطعاً آنتالیا یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه و خاورمیانه محسوب می‌شود. مهم‌ترین فاکتور در شهرت آنتالیا، میزان بالای  جاذبه‌های گردشگری و تورها، آب و هوای گرم و معتدل و ساحل کنار دریای مدیترانه این شهر است. در این مقاله از مجله گردشگری هورام به مهم‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات آنتالیا می‌پردازیم.

تفریح  کردن در شهر آنتالیا به چهار دسته تقسیم می‌شود: طبیعت‌گردی، تفریحات ساحلی و آبی و دریایی، جاذبه‌های تاریخی و باستانی و مراکز خرید آنتالیا. در ادامه این مطلب به معرفی تک‌تک جاذبه‌های گردشگری آنتالیا می‌پردازیم تا اطلاعات دقیق‌تری از هرکدام داشته باشید.

طبیعت گردی در آنتالیا

به لطف آب و هوای متنوع این شهر و روزهای بارانی سال، آنتالیا طبیعتی بی‌نظیر دارد. آنتالیا شهری است که از اواسط پاییز تا اواسط بهار روزهای بارانی دارد. همچنین از اواسط بهار تا اولین ماه پاییز، این شهر روزهای آفتابی را سپری می‌کند. در تابستان بیشترین روزهای آفتابی و در زمستان بیشترین روزهای بارانی را شاهد هستیم. به لطف این آب‌وهوا و همچنین دریای مدیترانه، کوه‌های اطراف شهر و به طور کلی موقعیت جغرافیایی شهر، آنتالیا آب و هوایی بهشتی دارد و طبیعت‌گردی یکی از محبوب‌ترین تفریحات آنتالیا در تابستان به شمار می‌آید.

طبیعت بکری در آنتالیا و اطراف آن وجود دارد که مناسب تورهای طبیعت‌گردی مختلف است؛ به همین دلیل با خرید تور آنتالیا امکانات دوچرخه‌سواری، سافاری، پاراگلایدر، بالن‌سواری، پیاده‌روی، دیدن آبشارها، غارها و دره‌ها و پارک‌های زیبای درون شهر و کلی امکانات دیگر فراهم شده است.

تله کابین اولیمپوس

تله‌ کابین الیمپوس که به تله کابین آنتالیا هم معروف است، یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن طبیعت زیبای آنتالیا به شمار می‌رود. طول مسیر این تله کابین 4 هزار متر است؛ بر فراز کوه‌های تاهتالی حرکت می‌کند، در ارتفاع بالای 2 هزار متری از سطح دریا قرار دارد و منطقه وسیعی را تحت پوشش قرار می‌دهد. همچنین آب‌وهوای کوهستانی بی‌نظیری در این منطقه وجود دارد.

نکته حائز اهمیت، تعداد مناطق مختلفی است که از داخل تله کابین می‌توانید مشاهده کنید. تله کابین از پارک ملی آنتالیا در دامنه‌های کوه اولیمپوس شروع به حرکت می‌کند. با شروع سفرتان، چشم‌اندازهایی زیبا از پارک ملی آنتالیا، پارک ملی بیداقلاری، دره پلدار، جنگل‌های کاج سرسبز، خط ساحلی آنتالیا، دریا و سواحل فیروزه‌ای و جزایر مختلف را می‌بینید. بی‌شک تله کابین یکی از بهترین تفریحات آنتالیا در بهار محسوب می‌شود.  

گشت تله کابین اولیمپوس یک گشت نیم‌روزی رفت‌وبرگشت به مدت زمان 3 ساعت است. مسیر تله کابین از ایستگاه پایین، یعنی پارک ملی آنتالیا شروع می‌شود و به بالای کوه ناهتالی می‌رود. در آنجا با توقفی یک‌ساعته فرصت دیدن مناظر و عکس گرفتن فراهم می‌شود. همچنین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها آماده پذیرایی از شما عزیزان هستند. با خرید تور ترکیه و رفتن به انتالیا، از جذاب‌ترین تفریحات انتالیا لذت ببرید.

هزینه خرید بلیط تله کابین آنتالیا برای طلوع آفتاب:

  • کودکان زیر 6 سال: رایگان
  • کودکان 7 تا 12 سال: 20 یورو
  • بزرگسالان: 40 یورو

هزینه خرید بلیط تله کابین آنتالیا برای غروب آفتاب:

  • کودکان زیر 6 سال: رایگان
  • کودکان 7 تا 12 سال: 25 یورو
  • بزرگسالان: 51 یورو

 ساعت کاری تله کابین آنتالیا: از 10 صبح تا غروب آفتاب

تله کابین اولیمپوس

تصویری از تله کابین اولیمپوس 

گرین کانیون در آنتالیا

گرین کانیون منطقه‌ای فوق‌العاده زیبا در آنتالیا است که در طول تاریخ با تغییراتی از سوی بشر مواجه شده و در نهایت زیبایی آن چند برابر شده است. بازدید از این منطقه برای دوست‌داران طبیعت بسیار خاطره‌انگیز است. موضوعی که از سفر به این منطقه با تور خارجی باید انتظار داشته باشید، کوه‌های بلند با دره‌های سرسبز، طبیعت زیبا و دریاچه‌های طبیعی و مصنوعی است.

دریاچه‌هایی که ترکان و رومی‌ها در طول تاریخ برای بهره‌برداری از آب این منطقه ساخته‌اند، قایق‌سواری در دریاچه‌ها، شنا در ساحل، دیدن حیوانات وحشی و بومی و غذا خوردن در رستوران‌های محلی از جمله تفریحات آنتالیا در این منطقه محسوب می‌شود. این بخش از آنتالیا مکان بسیار مناسبی برای عکس گرفتن و ساختن خاطرات زیبا است.

آدرس گرین کانیون: منطقه مانگاوات آنتالیا

هزینه تقریبی برای گرین کانیون:

  • کودکان زیر 6 سال: رایگان
  • کودکان 7 تا 12 سال: 25 دلار
  • بزرگسالان: 40 دلار

ساعت کاری گرین کانیون: هرروز از 8 صبح تا 6 عصر

آکواریوم آنتالیا

از آکواریوم آنتالیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان یاد می‌شود. این آکواریوم به حدی برای گردشگران جذاب است که تنها در طی دو سال، بیش از دو میلیون گردشگر را به خود جذب کرد. این آکواریوم بزرگ، از بخش‌های مختلفی از جمله بخش مربوط به مرجان‌ها، بخش آبزیان دریای مدیترانه، بخش کوسه‌ها، سینما سه‌بعدی، تراس، بخش برف و یخ و... تشکیل شده است.

آکواریوم آنتالیا به طور کلی یک تونل شیشه‌ای در زیر آب محسوب می‌شود و 131 متر طول و 3 متر عرض دارد. ظرفیت آکواریوم بیشتر از 5 میلیون لیتر است و انواع مختلفی از آبزیان در بخش‌های گوناگون آن زندگی می‌کنند. نگاه کردن به مرجان‌ها، اختاپوس‌ها و انواع ماهی‌ها و جانداران آبزی و همچنین غذا دادن به کوسه‌ها از جمله تفریحاتی است که می‌توانید داشته باشید.

طراحی آکواریوم به گونه‌ای است که مکان‌های مخصوص را برای نشستن و استراحت کردن تعبیه کرده‌اند. همچنین کافه‌ها و رستوران‌هایی نیز برای خدمت‌رسانی به گردشگران آماده هستند. موارد گفته‌شده فقط بخشی از تفریحات این آکواریوم بزرگ به شمار می‌رود. علاوه بر این موارد امکان غواصی کردن در آکواریوم هم مهیا شده است. همچنین اسباب‌بازی فروشی، رستوران، پارکینگ، زمین بازی کودکان، باغ وحش برای دیدن موجودات عجیب خشکی و مناظر مخصوص عکاسی نیز در دسترس هستند.

علاوه‌بر تمام این امکانات، در سینمای سه‌بعدی می‌توانید حضور در بین آبزان را به صورت سه‌بعدی تجربه کنید. در بخش مربوط به برف و یخ، یک سالن 1500 متری ساخته‌اند که امکان برف بازی را فراهم کرده است؛ بنابراین آکواریوم آنتالیا یکی از تفریحات آنتالیا در زمستان نیز محسوب می‌شود.

آدرس آکواریوم آنتالیا: مرکز شهر، 70 متری ساحل کنیالتی

هزینه بلیط آکواریوم آنتالیا:

  • کودکان زیر 2 سال: رایگان
  • کودکان بالای 2 سال و بزرگسالان: 100 لیر ترکیه

ساعت کاری آکواریوم آنتالیا:

  • جمعه و شنبه: از 10 صبح تا 9 شب
  • یک‌شنبه تا پنجشنبه: از 10 صبح تا 8 شب

پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا

پارک آبی لند آف لجندز در نوع خودش در شهر آنتالیا بی‌نظیر است. بیش از 40 نوع سرسره متفاوت در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف آماده هستند تا هیجان شما را به اوج برسانند. در کنار استخرها، سرسره‌ها، رود و سایر تفریحات آبی، امکانات دیگری مانند سینما 5 بعدی، رولر کوستر و تماشای حیوانات فراهم شده است. در دل این پارک آبی، یک پارک مصنوعی نیز ساخته برای استراحت شما ساخته‌اند. از مهم‌ترین بخش‌های پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا، امکان برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها در داخل این پارک است. این پارک همه‌چیز برای یک مهمانی یا جشن را برای شما مهیا می‌کند. کافی است سفارش دهید و از جشن خود لذت ببرید.

هزینه خرید بلیط پارک آبی لند آف لنجدز:

  • کودکان کمتر از 3 سال: رایگان
  • کودکان 4 تا 12 سال: 24 دلار
  • بزرگسالان: 30 دلار

ساعت کاری پارک آبی لند آف لنجدز: از 10 صبح تا 5 بعدازظهر

پارک آبی لند اف لجند آنتالیا

عکسی از پارک آبی لند اف لجند آنتالیا 

ساحل لارا آنتالیا

آنتالیا سواحل زیبایی دارد. ساحل لارا یکی از زیباترین و مجهزترین سواحل آنتالیا و در 15 کیلومتری شرق آنتالیا قرار گرفته است. ساحل لارا یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران در شهر آنتالیا است؛ به همین دلیل در این ساحل هتل‌های لوکس و مجلل بسیاری برای اقامت وجود دارد. هرچند که بسیاری از بخش‌های ساحل عمومی است و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از این ساحل زیبا لذت ببرید؛ اما بخش‌هایی خصوصی نیز دارد و لازم است بلیط تهیه کنید. بی‌شک این ساحل یکی از جذاب‌ترین تفریحات آنتالیا لارا محسوب می‌شود.

از جمله امکانات ساحل می‌توان به دوش‌های آب، محل‌های مخصوص تعویض لباس، مکان مخصوص برپایی پیک‌نیک، صندلی‌های دارای چتر، زمین فوتبال و والیبال ساحلی، تورهای قایق‌سواری، غواصی و شنا در ساحل اشاره کرد. این ساحل بالاترین سطح امنیت برای شنا کردن را دارد و جای هیچ نگرانی‌ای نیست.

آدرس ساحل لارا: ساحل لارا، 15 کیلومتری شرق آنتالیا

ساعت بازدید از ساحل لارا: به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته

زمین پی جی ای سلطان گلف آنتالیا

زمین پی جی ای سلطان گلف (PGA Sultan Golf) آنتالیا، هرآنچه شما از مبتدی تا حرفه‌ای را نیاز داشته باشید برای شما فراهم می‌کند. مشاوران حرفه‌ای، زمین تمرین، فروشگاه‌های بزرگ برای خرید لوازم گلف و آکادمی گلف آماده پذیرایی از شما هستند. برترین مسابقات گلف آنتالیا هرساله در پی جی ای سلطان برگزار می‌شود که تعداد آن‌ها به بیش از 70 مسابقه در سال می‌رسد.

مساحت این زمین بازی 6477 مترمربع است. طراح اروپایی زمین‌های بازی گلف دیوید جونز، از هیچ چیزی در طراحی این زمین بازی دریغ نکرده است. در پی جی ای سلطان، آب‌وهوای عالی و مناظر خیره‌کننده، همگی برای تجربه کردن یک بازی بی‌نظیر کنار هم قرار گرفته‌اند.

آدرس: 30 کیلومتری شرق آنتالیا منطقه بلک

هزینه ورودی: از 50 تا 160 یورو بستگی به فصل‌های مختلف دارد.

ساعت کاری: 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز /  از تاریخ 29/11 تا 20/12 به دلیل بذرپاشی تعطیل است.

زمین پی جی ای سلطان گلف آنتالیا

عکسی از زمین پی جی ای سلطان گلف آنتالیا 

زمین گلف پاشا

مساحت زمین گلف پاشا 5731 متر است، در ارتفاع 72 متری از سطح دریا قرار دارد و پوشیده از جنگل است. با قدم گذاشتن به زمین گلف پاشا، مانند این است که به یک تور تفریحی در جنگل آمده باشید. اما فریب این مناظر زیبا را نخورید؛ زمین پاشا چالش‌های مختلفی برای شما دارد. چالش‌هایی که حتی حرفه‌ای‌ترین گلف بازها هم باید بادقت به تک‌تک ضربات خود فکر کنند.

 آدرس: 30 کیلومتری شرق آنتالیا منطقه بلک

هزینه ورودی: از 50 تا 160 یورو بستگی به فصل‌های مختلف دارد.

ساعت کاری: 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز

دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا، سبک معماری رومی دارد و در قدیم دروازه اصلی ورودی به شهری باستانی بود. این دروازه بخش اصلی از دیواری است که قبلاً اطراف شهر کشیده بودند. اکنون بخش اعظم این دیوارها از بین رفته است؛ اما دروازه هادریان با 8 ستون و سه طاق هنوز هم میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. دروازه هادریان در سال 130 پس از میلاد به افتخار ورود امپراتور روم، هادریانوس، به این شهر ساخته شد. ارتفاع هرکدام از تاق‌های این دروازه 6.18 متر و عرض هرکدام 4.15 متر است. اگر به دنبال تفریحات آنتالیا در پاییز می‌گردید، حتماً به دروازه هادریان بروید.

آدرس: مرکز شهر آنتالیا، بلوار آتاتورک

هزینه ورودی: رایگان

ساعت بازدید: 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز

شهر باستانی پیسایدیا آنتالیا

شهر باستانی پیسایدیا (Pisidia Ancient City) نیز جزو آثار باستانی آنتالیا به حساب می‌آید. این شهر در دامنه و بالای کوهستانی در کنار دریای مدیترانه واقع شده است و با وجود نزدیک بودن شهر به دریای مدیترانه، آب‌وهوای این منطقه مساعد رشد جنگل نیست. این شهر باستانی قدمتی دیرینه دارد و به قبل از میلاد مسیح و حتی قبل‌تر از آن بازمی‌گردد. علاقه‌مندان به تاریخ در سفر به آنتالیا حتماً از این شهر دیدن کنند.

هزینه ورودی: 1 تا 2 یورو

زمان بازدید: در طول روز

بازار بزرگ آنتالیا

بازار بزرگ آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای آنتالیا است که انواع متفاوتی از کالای باکیفیت را در آن می‌توان یافت. این بازار سرپوشیده، انواع مختلفی از صنایع‌دستی، غذاهای سنتی و محلی، جواهرات، شیرینی ترکی، ادویه، لباس، کفش و کالاهای چرمی و ... را در دل خود دارد. بخشی از این بازار به استادها و خیاط‌های محلی اختصاص دارد که کار صنایع‌دستی انجام می‌دهند.

قیمت محصولات: معمولی و متوسط

زمان بازدید: از 10 صبح تا 11 شب

مرکز خرید کیپا آنتالیا

مرکز خرید کیپا، زیرمجموعه فروشگاه‌های تسکو انگلیس و نوعی فروشگاه زنجیره‌ای است که انواع کیف و کفش، لباس، مواد غذایی، لوازم منزل، لوازم الکترونیکی، لوازم آشپزخانه و ... در آن به فروش می‌رسد.

قیمت محصولات: معمولی و متوسط

زمان بازدید: 24 ساعت شبانه روز

مرکز خرید شیمال آنتالیا

اگر به دنبال پوشاک لوکس و خاص می‌گردید، به مرکز خرید شیمال، یکی از جذاب‌ترین تفریحات آنتالیا، سربزنید. بیش از 70 بوتیک شیک و لوکس در مرکز خرید شی مال هر نوع لباسی را برای هر سلیقه‌ای فراهم کرده‌اند. محصولات برندهای ناین وست، کلاین، لاکوست، یونایتد کالر آف بنتون، ایپکیول و ... در این فروشگاه به فروش می‌رسند.

قیمت محصولات: لوکس با هزینه بالا

زمان بازدید: از 10 صبح تا 11 شب

مرکز خرید دیپو آوت لت سنتر آنتالیا

هیچ‌کدام از مراکز خرید آنتالیا به پای این مرکز خرید نمی‌رسند. دیپو آوت لت سنتر آنتالیا، بزرگ‌ترین مرکز خرید در سراسر ترکیه است. در این مرکز خرید برندهایی حضور دارند که هرکدام از آن‌ها به‌تنهایی انسان را شگفت‌زده می‌کنند. کالینز، میکس سیکستی، نایک، آدیداس و بسیاری دیگر از معروف‌ترین برندهای دنیا در این مرکز خرید شعبه دارند.

دیپو آوت لت سنتر آنتالیا، مجهزترین مرکز خرید در سراسر ترکیه است و سالن سینما، پارکینگ، نمازخانه، آرایشگاه، اتاق تعویض پوشک کودک، محوطه بازی کودکان، 15 رستوران و 80 مغازه برای رفاه حال مشتریان در این مرکز خرید در حال فعالیت هستند.

قیمت محصولات: لوکس با هزینه بالا

زمان بازدید: از 10 صبح تا 11 شب

تفریحات آنتالیا تمامی ندارند

در این مقاله انواع تفریحات آنتالیا را برای شما بررسی کردیم. اگر قصد رفتن به مسافرت خارجی را دارید، بی‌شک آنتالیا را انتخاب کنید. در این شهر در کنار لذت بردن از آب‌وهوا و طبیعت‌گردی، می‌توانید به تماشای آثار باستانی و موزه‌ها بروید و در مراکز خرید بزرگ آن، از معروف‌‌ترین برندهای دنیا خرید کنید. به تفریحات آبی بپردازید و در مجلل‌ترین هتل‌ها ساکن شوید. همچنین این شهر مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به بازی گلف است. با خرید تور آنتالیا از آژانس هورام گشت، جذاب‌ترین سفر خود به کور ترکیه را رقم بزنید.

سؤالات متداول:

1. در آنتالیا از چه آثار باستانی و تاریخی دیدن کنیم؟

دروازه هادریان و شهر باستانی پیسایدیا از جمله مهم‌ترین آثار باستانی و تاریخی در شهر آنتالیا هستند.

2. آیا آنتالیا برای طبیعت گردی مناسب است؟

تله کابین اولیمپوس و گرین کانیون از جمله تفریحات طبیعت‌گردی در آنتالیا است که طرفداران بی‌شماری نیز دارد.

3. مهم ترین مراکز خرید آنتالیا کدام اند؟

مرکز خرید دیپو آوت لت سنتر، مرکز خرید شیمال، مرکز خرید کیپا و بازار بزرگ آنتالیا از جمله مهم‌ترین مراکز خرید آنتالیا هستند.