هزینه سفر به هند چقدر تمام می‌شود؟

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 07 بهمن ، 1402 5 دقیقه

اگر رنگ‌های زنده، فرهنگ‌های متنوع و تاریخ‌های پررمزوراز شما را به وجد می‌آورد، بهتر است همین الان برنامه سفر به هند را بچینید. نگران هزینه های سفر به هند هم نباشید. این سرزمین شاد و رنگارنگ در میان کشورهای آسیایی مقام ارزان‌ترین مقصد را پیدا کرده است. اگر روزانه فقط 30 دلار را کنار بگذارید و نکات مهم اقتصادی را در این سفر رعایت کنید، می‌توانید لحظاتی تکرارنشدنی را در هندوستان به ثبت برسانید. از شما د عوت می‌کنیم برای آشنایی با جزئیات بیشتر در باب هزینه سفر به هند تا انتها همراه ما باشید.

واحد پول هند

در بحث هزینه سفر به هند، اولین موضوعی که باید به آن بپردازیم واحد پول این کشور است. واحد پول هند، روپیه است و شما برای سفر به این سرزمین نیاز به داشتن روپیه خواهید داشت. البته توصیه ما این است که با خود دلار به همراه داشته باشید و بعد در کشور هند، دلارها با کارمزد بسیار کمتر تبدیل به روپیه کنید. در حال حاضر (سال 1403) هر یک روپیه هند معادل 616 تومان و 012/0 دلار آمریکاست.

تصویری از اسکناس های هند

تصویری از روپیه؛ واحد پول هند

هزینه ویزا هند

قبل از اینکه چمدان‌های خود را ببندید و وارد یک سفر ماجراجویانه و مهیج شوید، خوب است قیمت ویزای هند را بدانید. شایان ذکر است که قیمت ویزا بسته به نوع کشور شما کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال، شهروندان آمریکایی برای ویزای هند مبلغ 160 دلار را پرداخت می‌کنند. این درحالی ‌است که هزینه ویزای هند برای شهروندان بریتانیایی چیزی حدود 109 دلار تمام می‌شود. برای شهروندان ایرانی، هزینه اخذ ویزا چیزی معادل 155 دلار است. البته توصیه ما به شما این است که برای کسب اطلاعات به‌روز و واقعی به سفارت یا کنسولگری این کشور مراجعه کنید.

تصویری از ویزای هند

تصویری از ویزای هند

هزینه بلیط هواپیما به مقصد هند

شاید بخش اعظمی از هزینه‌ها در سفر به هند را هزینه پرواز به این کشور تشکیل دهد. حتما می‌دانید که در نرخ نهایی پروازهای تهران به بمبئی، عوامل متعددی دخالت دارند که یکی از مهم‌ترین‌هایشان زمان سفر به هند است. به عنوان مثال، در فصل تابستان و اواخر زمستان که هندوستان تقریباً خالی از گردشگر است، نرخ بلیط هواپیما به‌طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

از دیگر عوامل مؤثر در هزینه‌های پرواز، نوع بلیط است که عموماً بلیط‎‌های چارتری ارزان‌ترین نوع بلیط هستند. بلیط‌های چارتری که به آنها بلیط لحظه آخری هم می‌گویند در زمان پرواز و به دلیل تکمیل‌نشدن هواپیما به قیمت بسیار پایینی صادر می‌شوند. البته این را هم باید بدانید که با انتخاب بلیط چارتری عملاً هیچ‌گونه آزادی در انتخاب زمان سفر نخواهید داشت.

اگر تمام عوامل ذکرشده در بالا را درنظر بگیریم، هزینه پرواز به هند از 32 میلیون تا 49 میلیون  تومان کاملاً متغیر خواهد بود. در این تفاوت قیمت، نوع آژانس هواپیمایی، کلاس پرواز و سن مسافر را هم لحاظ کنید.

تصویر از هواپیمای هند

تصویری از هواپیما در سفر هوایی به هند

هزینه سفر به هند با تور

برای داشتن سفری بی‌دردسرتر و راحت‌تر، تورهای سفر به هند انتخابی معقولانه هستند. وقتی که سفر به هند را با تور تجربه می‌کنید عملاً از انجام کارهایی مثل تهیه ویزا، رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و تهیه بیمه مسافرتی معاف هستید. ضمن اینکه تورهای سفر به هند به دلیل خریدهای عمده، مشمول تخفیفات ویژه‌ای در خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل می‌شوند.

حتماً می‌دانید که در قیمت تور هند عوامل متعددی نقش دارند؛ فاکتورهایی مانند مدت اقامت، نوع پرواز، کیفیت هتل و شرکت ارائه‌دهنده خدمات تور از جمله موارد اثرگذار در قیمت تور هند هستند. در حالت کلی، هزینه سفر به هند با تور، از 35 میلیون تومان تا 70 میلیون تومان متغیر است.

لازم است این نکته را متذکر شویم که همیشه تورهای ارزان‌قیمت گزینه مناسبی برای کاهش هزینه سفر نیستند. گاهی از اوقات، تورهای ارزان‌قیمت به واسطه ارائه امکاناتی بسیار ضعیف و غیرقابل‌قبول موفق به ارائه قیمت‌های کاملاً پایین و وسوسه‌کننده می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود قبل از انتخاب هر توری تحقیقات لازم را درباره کیفیت اجرای خدمات و امکانات آن انجام دهید.

هزینه سفر به هند بدون تور

قیمت سفر به هند بدون تور و به صورت شخصی کاملاً بستگی به روحیه و انتظارات هر گردشگر دارد. اگر تمام فاکتورهای مؤثر در هزینه سفر به هند، نظیر بلیط هواپیما و قیمت هتل را کنار بگذاریم، باز شیوه خرج‌کردن، سبک غذایی و نوع روحیه گردشگری که هر فرد دارد، می‌تواند نرخ هزینه سفر توریستی به هند را بالا یا پایین ببرد. در حالت کلی، سفر به هند به صورت شخصی را می‌توان در سه قالب زیر دسته‌بندی کرد:

سفر ارزان و اقتصادی به هند

هزینه سفر به جاهای دیدنی هند را از پکیج کاملاً اقتصادی و ارزان آن آغاز می‌کنیم. این مدل از سفرهای ویژه کوهنوردان و کوله‌گردهایی است که با اقامت در هاستل‌ها و صرف غذاهای خیابانی هیچ مشکلی ندارند. عموماً میانگین هزینه‌های این نوع سفر به هند، روزانه چیزی معادل 31 دلار است که 22 دلار آن صرف اقامت در هاستل می‌شود و مابقی آن به خوردوخوراک و حمل‌ و نقل اختصاص پیدا می‌کند.

تصویر از یکی از شهرهای هند

تصویری از یک شهر در هند

سفر با هزینه های متوسط به هند

اگر رفاه و هزینه مناسب را هردو با هم می‌خواهید، باید هزینه بیشتری را کنار بگذارید. این سبک از سفر به هند ویژه کسانی است که در کنار اقامت در هتل 2 یا 3 ستاره به دنبال تجربه سرو غذا در رستوران‌های نسبتاً خوب هستند. هزینه سفر به هند برای این گروه از افراد روزانه معادل 73 دلار خواهد بود که 50 دلار آن به اقامت در هتل، 13 دلار به سرو غذا، 5/1 دلار به حمل‌ونقل و 4/8 دلار به فعالیت‌های گردشگرانه اختصاص دارد.

سفر لاکچری به هند

برای کسانی که در سفر به سرزمین رنگ و ادویه، قائل به هیچ‌گونه محدودیتی در هزینه‌ها نیستند و به قول معروف می‌خواهند آتش به مال خود بزنند، سفر لوکس را پیشنهاد می‌کنیم. قاعدتاً در این سبک از سفر، هیچ‌گونه رنج و سختی را از بابت نوع اقامت، نوع وعده غذایی یا شیوه حمل‌ونقل متحمل نخواهید شد. ضمن اینکه می‌توانید با فراغ بال در تمام تورهای گردشگری این شهر حضور داشته باشید و از مناظر بکر هند نهایت لذت را ببرید. تنها شرط تجربه این نوع سفر، کنار گذاشتن روزانه 460 دلار است که 300 دلار آن صرف اقامت در هتل‌های 5 ستاره، 20 تا 50 دلار صرف خوردن غذا در رستوران‌های مجلل، 100دلار صرف حمل‌ونقل با تاکسی و 10 دلار صرف شرکت در تورهای گردشگری می‌شود.

هزینه اقامت در هند

یکی از فاکتورهای کلیدی که هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به هند باید به آن توجه داشته باشید، هزینه اقامت شما در این شهر است. مدت زمان اقامت شما، فصلی که برای سفر به هند انتخاب کرده‌اید و موقعیت مکانی‌ای که هتل شما در آن قرار دارد از مهم‌ترین پارامترها در تعیین هزینه اقامت خواهد بود.

به عنوان مثال، هزینه اقامت در شهرهای بزرگ هند نظیر بمبئی، دهلی و بنگلور به مراتب بیشتر از شهرهای کوچک و روستایی آن است. هتلی که برای اقامت خود انتخاب می‌کنید نیز عاملی مؤثر در تعیین هزینه‌ها خواهد بود. طبیعتاً اقامت در هتل‌های لوکس و مجلل، آن‌هم در شهرهای بزرگ و معروف هند، خرج بیشتری روی دستتان می‌گذارد. در ادامه می‌توانید هزینه اقامت در هتل‌های مختلف را باتوجه به موقعیت مکانی‌ای که دارند، مشاهده کنید. فقط این را به خاطر داشته باشید که تمام قیمت‌های ذکرشده تقریبی هستند و می‌توانند در فصول مختلف سال تغییر پیدا کنند.

  • هزینه یک شب اقامت در هتل لوکس در شهرهای بزرگ هند: 150 تا 300 دلار
  • هزینه یک شب اقامت در هتل متوسط در شهرهای بزرگ هند: 50 تا 100 دلار
  • هزینه یک شب اقامت در هتل لوکس در شهرهای کوچک هند: 100 تا 200 دلار
  • هزینه یک شب اقامت در هتل متوسط در شهرهای کوچک هند: 30 تا 70 دلار

تصویری از یک هتل زیبا در هند

تصویری از یک هتل زیبا در هند

هزینه غذا در هند چقدر است؟

وقتی صحبت از هزینه سفر به هند می‌شود، نمی‌توان از لذت شکم‌گردی آن‌هم در سرزمین رنگ‌ها و رایحه‌های متنوع چشم‌پوشی کرد. لذت شکم‌گردی در هند، از یک غذای ساده اما خوش‌رنگ‌ولعاب خیابانی تا خوشمزه‌‌ترین و لذیذترین غذاهای هندی و بین‌المللی در مجلل‌ترین رستوران‌ها متغیر است. اینکه شما به کدام نوع تمایل دارید را بودجه و البته ذائقه‌تان مشخص می‌کند. ناگفته پیداست که در هزینه‌ غذا، نوع رستوران، منوی غذای و موقعیت مکانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

اگر طرفدار لقمه‌های سریع و فوری خیابانی هستید، باید برای هر وعده غذایی چیزی حدود 1 تا 5 دلار در کوله خود داشته باشید. این نوع از غذاهای هندی اگرچه فاقد هرگونه تجملات هستند؛ اما طعم اصیل خوراک هندی را مهمان جانتان می‌کنند.

صرف هر وعده غذا در یک رستوران محلی بسیار ساده و کوچک برای شما 5 تا 10 دلار تمام می‌شود. این درحالی است که همان غذا در یک رستوران میان‌رده با فضای راحت‌تر و دلبازتر ممکن است تا 20 دلار هم افزایش پیدا کند.

درنهایت اگر پولتان از پارو بالا می‌رود و نمی‌خواهید لذت خوردن غذا در رستوران‌های مجلل این شهر را از دست دهید، باید برای هر وعده غذایی خود، 20 تا 50 دلار را کنار بگذارید. رستوران‌های لوکس هند ضمن برخوداری از زیباترین و چشم‌نوازترین مناظر، شما را مهمان بهترین و نفیس‌ترین غذاهای هندی و بین‌المللی می‌کنند. عموماً طبخ غذا در این نوع رستوران‌ها بر دوش مشهورترین سرآشپزهای دنیاست.

تصویری از غذاهای هندی

تصویری از غذاهای هندی

هزینه حمل و نقل در هند

یکی دیگر از موارد مهم در تور هند هزینه حمل‌ونقل و جابه‌جایی در این شهر است. در تمام شهرهای دنیا جابه‌جایی با وسایل نقلیه عمومی یک گزینه کاملاً اقتصادی و به‌صرفه است. سرزمین هند نیز که سیستمی توسعه‌یافته در زمینه حمل‌ونقل دارد، از این قاعده مستثنی نیست. بااین‌حال، ما در ادامه تلاش می‌کنیم تا تمامی راه‌های حمل‌ونقل در این شهر را با ذکر قیمت در اختیار شما بگذاریم.

  • اتوبوس: یکی از روش‌های رایج و البته اقتصادی برای جابه‌جایی درون شهری در هند، استفاده از اتوبوس است. هزینه بلیط اتوبوس در هند برای مسافت‌های کوتاه 0.20 دلار و برای مسافت‌های طولانی‌تر تا 10 دلار متغیر است.

  • مترو: یکی‌دیگر از به‌صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین روش‌های حمل‌ونقل در هند استفاده از مترو است. عموماً هزینه بلیط مترو یا قطار در هند برای سه روز، چیزی حدود 3 تا 12 دلار می‌شود.

  • تاکسی: هزینه تاکسی در هند هم مانند سایر کشورها بسیار بیشتر از هزینه وسایل نقلیه عمومی است. این گزینه بیشتر مناسب کسانی است که دغدغه مالی ندارند و در جست‌وجوی راهی راحت‌تر و آسان‌تر برای حمل‌ونقل هستند. عموماً کمترین نرخ تاکسی برای مسافت‌های کم، 1 دلار و برای مسافت‌های دورتر چیزی معادل 20 دلار است.

  • اجاره خودرو: اگر در سفر به هند به دنبال استقلال بیشتر هستید، اجاره خودرو می‌تواند یک گزینه کاملاً هوشمندانه و البته گران‌قیمت باشد. عموماً هزینه اجاره خودرو در هند برای هر روز، به شکل میانگین از 20 تا 100 دلار متغیر خواهد بود.

تصویری از وسایل حمل و نقل عمومی در هند

تصویری از وسایل حمل و نقل عمومی در هند

هزینه خرید در هند چقدر است؟

بدون شک، بازارگردی‌ به سفرتان جذابیت بیشتری می‌دهد. این شهر 72 ملت همان‌طور که چهره‌ای رنگارنگ دارد، دارای متنوع‌ترین بازارها نیز هست. هزینه خرید در این شهر بستگی زیادی به این دارد که شما دنبال چه نوع کالا یا محصولی باشید. به عنوان مثال، ساری ابریشمی یکی از سوغات معروف این شهر است که اگر بخواهید آن را در کمد لباس خود داشته باشید، باید مبلغ 50 تا 200 دلار را صرف خرید آن کنید. البته این شهر سوغات دیگری هم مانند زیورآلات، مجسمه‌های چوبی دست‌ساز و چای‌های خوش‌عطر و رایحه دارد. برای خرید زیورآلات ساخته‌شده از سنگ‌های قیمتی، 30 تا 100 دلار، خرید مجسمه، 10 تا 50 دلار و برای خرید جعبه چای، 5 تا 20 دلار را باید هزینه کنید.

یک سفر مقرون به‌صرفه به هند را چطور برنامه‌ریزی کنید؟

سفر به هند و دیدن جاذبه های فرهنگی این شهر مثل تاج محل هند می‌تواند از به‎‌یادماندنی‌ترین سفرهای خارجی شما باشد. اگر کمی هوشمندی و برنامه‌ریزی را چاشنی سفر به این سرزمین رنگارنگ کنید، عموماً هزینه سفر به هند بزرگ‌ترین مانعی است که افراد را از رفتن به این کشور پرزرق‌وبرق منصرف می‌کند. اما اگر فقط کمی هوشمندی به خرج دهید می‌توانید با هزینه‌هایی کاملاً منصفانه و اقتصادی از جذابیت‌های بصری هند دیدن کنید.

در فصول‌ خلوت‌تر سال به هند سفر کنید

عموماً در فصل تابستان و اواخر زمستان، گردشگران کمتری راهی سرزمین هند می‌شوند. در این دو فصل، نه‌تنها هزینه اقامت در هتل و هزینه بلیط هواپیما کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند، بلکه شما این فرصت را دارید تا از زیبایی‌های هند در فضایی آرام‌تر دیدن کنید.

اقامت در هتلی ارزان‌قیمت را برگزینید

کشور هند در ارائه متنوع‌ترین هتل‌ها و اقامتگاه‌ها حرف اول را می‌زند. در این شهر، هر نوع اقامتگاهی از مجلل تا مهمانخانه‌ ساده یافت می‌شود. شما می‌توانید با اقامت در مهمانخانه‌های محلی این شهر، هزینه سفر به هند را تا حد زیادی کاهش دهید. این را هم به خاطر داشته باشید که هیچ‌کجا به اندازه مهمانخانه ارزان‌قیمت به شما فرصت غوطه‌ورشدن در فرهنگ محلی و آداب‌رسوم سنتی مردم هند را نمی‌دهد.

روشی به‌صرفه در حمل‌ونقل اتخاذ کنید

وسایل نقلیه عمومی هند بهترین و به‌صرفه‌ترین راه برای جابه‌جایی در این شهر است. با انتخاب این روش، نه‌تنها هزینه سفر به هند را کاهش می‌دهید، بلکه فرصت دارید تا از نزدیک با سبک زندگی مردم در این منطقه ملاقات کنید.

غذاهای خیابانی را امتحان کنید

طبیعتاً صرف هر وعده غذایی در رستوران‌های مجلل هند، هزینه سفر به هند را زیاد و سرسام‌آور می‌کند. عاقلانه‌ترین کار این است که با صرف غذاهای خیابانی، بخش زیادی از پول خود را برای مخارج ضروری‌تر پس‌انداز کنید.

در خرید سوغاتی زیاده‌روی نکنید

بازارهای پرزرق‌وبرق هندوستان، هر گردشگری را برای خرید وسوسه می‌کند. کافی است بدون برنامه‌ریزی به بازارهای این شهر پا بگذارید تا درنهایت با جیبی خالی روانه هتل شوید. بنابراین توصیه ما این است که قبل از خرید هر نوع کالا یا سوغاتی، بودجه‌ای را تعیین کنید تا با پایبندی به آن، هزینه سفر به هند را کمتر کنید.

تصویری از مرکز خرید در هند

تصویری از یک مرکز خرید در هند

بایدها و نبایدهای خرج کردن در هند

بایدها و نبایدهای مهم در سفر به هند را خلقیات و روحیات هر گردشگر تعیین می‌کند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند در سفر به هند، به خود سخت نگیرند و با فراهم‌کردن امکانات لوکس و ویژه، نهایت راحتی و آرامش را تجربه کنند. در مقابل، عده‌ای هم هستند که کاهش هزینه سفر به هند برایشان در اولویت بیشتری قرار دارد.

ما تلاش کردیم در این نوشتار، ضمن در نظر داشتن تمام علائق و انتظارات، خرج و مخارج سفر به هند را با جزئیات کامل در اختیار شما بگذاریم. در انتها لازم می‌دانیم فهرستی از باید و نبایدهای مهم خرج‌کردن در هند را با شما به اشتراک بگذاریم.

  • برای کاهش هزینه‌های مرتبط با مکالمه، بهتر است بعد از رسیدن به هند از اپراتورهای فعال در این کشور سیمکارت خریداری کنید.

  • برای خرید سوغات، به بازارهای ارزان این شهر مراجعه کنید.

  • در خریدهای خودتان مهارت کافی در چانه‌زنی داشته باشید (یکی از رسم‌های هندی‌ها در فروشندگی، تعیین هزینه‌های نجومی است که شما می‌توانید با چانه‌زدن آن را به قیمت موردنظر خود نزدیک کنید).

  • حتماً بیمه مسافرتی به همراه داشته باشید تا در صورت بروز مشکل در هند بتوانید بعد از بازگشت به ایران، هزنیه موردنظر را از بیمه دریافت کنید.

  • در هنگام تسویه‌حساب با هتل، حواس خود را جمع کنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی یا غیرمنطقی نشوید.

  • هنگام سوارشدن در تاکسی، از روشن‌بودن کیلومترشمار آن کاملاً مطمئن شوید (ضمن اینکه بهتر است قبل از سوارشدن، درباره قیمت با راننده توافق کنید).

  • اگر دانشجو هستید می‌توانید با در دست‌داشتن کارت دانشجویی، از بسیاری از جاهای دیدنی هند رایگان بازدید کنید.

  • حتماً در مخارج روزانه خود بخشی را به خرید آب‌معدنی اختصاص دهید.

برای سفر به کشور هفتاد و دو ملت آماده هستید؟

شما بگویید صاحب چه سبکی از گردشگری هستید تا به شما بگوییم هزینه سفر به هند چقدر برایتان تمام می‌شود. تردیدی وجود ندارد که به تعداد آدم‌های روی کره زمین، هزینه‌های سفر به این کشور زیبا و دیدنی می‌تواند متغیر باشد. ما هرآنچه لازم بود درباره خرج و مخارج سفر به هند بدانید، بدون هیچ کم‌وکاستی در اختیارتان گذاشتیم. حالا نوبت شماست که با فهرست‌کردن شرایط و انتظاراتتان نرخ نهایی هزینه سفر به این کشور رؤیایی را محاسبه کنید. در آخر، این را فراموش نکنید که جاذبه‌های بصری موجود در هند، ارزش تجربه هر نوع سختی را دارد.

سؤالات متداول

۱- بلیط اتوبوس در هند چند است؟

قیمت بلیط اتوبوس هند بین 0.20 تا 10 دلار متغییر است.

۲- هزینه اقامت در هند چقدر است؟

در سفرتان به هند، برای اقامت، مبلغی بین 30 تا 300 دلار را در نظر بگیرید.