بهترین مراکز خرید آنتالیا

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 17 مهر ، 1402 8 دقیقه

کشور ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران به حساب می‌آید که در بین شهرهای توریستی آن بسیاری از گردشگران، تور آنتالیا را برای سفر انتخاب می‌کنند. خرید لباس در ترکیه عضو جدانشدنی برنامه سفر گردشگران است، اما از آنجا  که بیشتر مسافران به منظور تفریحات ساحلی و استفاده از امکانات هتل های آنتالیا به این شهر سفر می‌کنند، برخی می‌پندارند که شهر آنتالیا برای خرید لباس مناسب نیست، در حالی که در اشتباه‌ اند. در این مقاله قصد داریم بهترین مراکز خرید آنتالیا و بازارهای محبوب آن را معرفی کنیم تا کسانی که قصد سفر به این شهر زیبا را دارند بتوانند یک برنامه خرید عالی داشته باشند. 

معروفترین مراکز خرید آنتالیا


بهترین مراکز خرید آنتالیا

احتمالا کسانی که در آنتالیا خرید کردند با ما هم‌نظر خواهند بود که جذابیت مراکز خرید آنتالیا از مکان‌های تفریحی و دیدنی این شهر چیزی کم ندارد. آنتالیا که یکی از زیباترین شهرهای ترکیه می‌باشد در کنار سواحل مدیترانه‌ای جذاب و امکانات بی‌نظیر هتل‌هایش، از مراکز خرید مجهز و باکیفیتی برخودار است که در کنار خرید لباس و دیگر اقلام مورد نظر، برای بازدید  و صرف نوشیدنی و میان‌ وعده در کافه‌ و رستوران‌هایشان نیز مکانی مناسب هستند. همچنین بازارهای سنتی این شهر برای خرید صنایع دستی، پارچه، ادویه و از این قبیل اجناس بهترین هستند. پیش‌ تر در مورد محبوبترین مکان‌های گردشگری آنتالیا حرف زدیم، اما بهتر است بیشتر از این وقت تلف نکنیم و به سراغ لیست بهترین مراکز خرید آنتالیا برویم.


مرکز خرید تراسیتی آنتالیا
مرکز خرید تراسیتی آنتالیا واقع در محله لوکس فِنِر یکی از لوکس‌ ترین‌ مراکز خرید آنتالیا است و به اعتقاد برخی، بهترین مرکز خرید آنتالیا نیز می‌باشد. اگر تور آنتالیا لحظه آخری را برای سفر انتخاب کردید و قصد دارید از بین صدها فروشگاه برند معروف خرید کنید حتما در برنامه سفر، زمانی را برای بازدید از مرکز خرید تراسیتی آنتالیا قرار دهید. از برندهای معروف ترکیه‌ای مانند کوتون، کالینز، ال‌سی وایکیکی، کالزیون و... تا برندهای مطرح بین‌المللی مانند گپ، برشکا، آدیداس، دی اند آر، نایکی، لیوایز و... در این مکان یاقت می‌شود و می‌توان گفت در بین مراکز خرید آنتالیا تراسیتی بیشترین تنوع را در برندهای مختلف دارد. در بالاترین طبقه این مرکز خرید یک فودکورت قرار دارد که انواع فست‌ فودهای معروف مانند مک‌دونالد، برگرکینگ، آربیز و همچنین رستوران‌های غذای ترکی در این بخش فعال هستند. برای رسیدن به این مرکز خرید به راحتی و با استفاده از اتوبوس‌های KL08، LC73، LF09، TC93، و TL 94 در ایستگاه Terra City AVM می توانید به مرکز خرید تراسیتی آنتالیا بروید.

امکانات مرکز خرید تراسیتی آنتالیا:
سینما
رستوران ها و کافه ها
دستگاه خودپرداز
نمازخانه
محوطه پارکینگ
وای فای

آدرس مرکز خرید تراسیتی آنتالیا: Fener mahallesi, tekelioğlu caddesi, Lara,Muratpaşa/Antalya
زمان بازدید از مرکز خرید تراسیتی آنتالیا: 10 صبح تا 10 شب

مرکز-خرید-تراسیتی

مرکز خرید مارک آنتالیا

مرکز خرید مارک آنتالیا یکی از جدیدترین مراکز خرید این شهر به شمار می‌آید که چند سالی از تاسیس آن می‌گذرد. این مرکز خرید با توجه به اینکه تقریبا در مرکز شهر واقع شده و همچنین از لحاظ دسترسی نزدیک به چند ایستگاه اتوبوس خطی می‌باشد از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است. مرکز خرید مارک آنتالیا فضای بسیار بزرگی دارد که گشت زدن در آن شاید نیمی از روز شما را پر کند، اما با وجود کافه و رستوران ‌هایی که در این مرکز خرید فعال هستند می‌توانید در زمان استراحت به صرف غذا، میان‌وعده یا نوشیدنی مشغول شوید. برندهای موجود در مرکز خرید مارک آنتالیا از تنوع بسیار بالایی برخوردار است که شامل برندهای بین‌المللی مانند اچ اند ام، لافت، مک، مانگو، ماوی، پیر کاردین و برندهای ترکیه‌ای باکیفیت مانند دیفکتو، کوتون، کالینز و... می‌شود.  برای دوست‌ داران برند و پاساژ گردی، خرید از مارک آنتالیا تجربه فوق‌العاده‌ای خواهد بود و به شدت پیشنهاد می‌شود.

امکانات مرکز خرید مارک آنتالیا:
رستوران ها و کافه ها
فروشگاه های مد
لوازم ورزشی
غذاخوری در فضای باز
محوطه پارکینگ

آدرس مرکز خرید مارک آنتالیا:  Tahılpazarı Mah. Kazım Özalp Caddesi (Şarampol) No:84 Muratpaşa / Antalya
زمان بازدید از مرکز خرید مارک آنتالیا: 10 صبح تا 11 شب

مرکز-خرید-مارک-آنتالیا

مرکز خرید میگروس آنتالیا
مرکز خرید میگروس آنتالیا در سال 2001 در غرب آنتالیا در منطقه کنیالتی افتتاح شد. این مرکز خرید دارای بیش از 130مغازه در سه طبقه است و تقریبا تمام فروشگاه‌ های محبوب در این مرکز خرید یک شعبه دارند. مرکز خرید میگروس آنتالیا پرطرفدارترین مرکز خرید شهر آنتالیا به حساب می‌آید. قبل از هرچیز دلیل نام‌ گذاری این مرکز خرید را شرح می‌دهیم، میگروس در واقع نام یک هایپرمارکت بزرگ زنجیره‌ای (مانند فروشگاه شهروند) است که در همین مرکز خرید نیز یک شعبه دارد و به این ترتیب از آنجا که مالک این مرکز خرید و این شعبه میگروس یک نفر است، در نتیجه نام این مرکز خرید نیز از آن برداشته شده است. برندهای مختلف ورزشی مانند نایکی، آدیداس و کوییک سیلور، برندهای آرایشی بهداشتی مانند مک، برندهای لوازم خانگی مانند بوش و تفال، برندهای معروف لباس مانند ماوی و فلو و بسیاری برند معروف دیگر در مرکز خرید ام میگروس انتالیا شعبه دارند که می‌توانید یک خرید حسابی در این پاساژ داشته باشید. این مرکز خرید دارای یک پردیس سینمایی و فودکورت کامل نیز می‌باشد.

امکانات مرکز خرید میگروس آنتالیا:
فروشگاه های مد
فضای رویداد
رستوران ها و کافه ها
سینما
محوطه پارکینگ

آدرس مرکز خرید میگروس آنتالیا: Arapsuyu Mahallesi, Ataturk Bulvarı, Konyaaltı Antalya
زمان بازدید از مرکز خرید میگروس آنتالیا: ساعت 10 صبح تا 11 شب

مرکز-خرید-میگروس-آنتالیا
مرکز خرید شی مال آنتالیا

مرکز خرید شیمال آنتالیا یک مرکز خرید جمع و جور با نزدیک به 80 فروشگاه مختلف است که فاصله زیادی با مرکز خرید تراسیتی ندارد. از برندهای معروف مركز خريد شي مال انتاليا می‌توان به لاگوست، یو اس پولو، سواچ و ال‌سی وایکیکی اشاره کرد. این مرکز خرید معمولا فضای آرام و خلوتی دارد که برای خرید با آرامش گزینه مناسبی است.

امکانات مرکز خرید شیمال آنتالیا:

رستوران

سالن تئاتر

باشگاه ورزشی

اتاق بازی کودکان

سینما


ساعت بازدید از مرکز خرید شی مال آنتالیا: 10 صبح تا 11 شب

مرکز خرید اوت لت دیپو آنتالیا
این مرکز خرید دقیقا روبروی فرودگاه آنتالیا قرار دارد. اگر علاقه‌مند به برندهای مطرح جهان هستید اما ترجیح می‌دهید آن‌ها را با مناسب‌ترین قیمت ممکن خریداری کنید، اوت لت دیپو آنتالیا قطعا بهترین گزینه ‌است. این مرکز خرید معماری جذابی به رنگ نارنجی دارد که شبیه به یک قلعه می‌باشد و شما را در بدو ورود جذب خود خواهد کرد. اوت لت در واقع به شعباتی از برندهای مختلف گفته می‌شود که کالاهای شامل تخفیف خود را در آن می‌فروشند، به طور ساده اوت لت فروشگاهی است که همیشه تخفیف دارد. به این ترتیب خرید لباس‌های برند با قیمت مناسب در اوت لت دیپو آنتالیا تجربه دلنشین و شگفت‌انگیز می‌باشد. همچنین در مجاورت این مجموعه که یکی از ارزانترین مراکز خرید آنتالیا به شمار می‌آید، مرکز خرید آنتالیا مال قرار دارد که سر زدن به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

امکانات مرکز خرید اوت لت دیپو آنتالیا:
سینما
پارک های تفریحی
فروشگاه های مد
فضای غذاخوری
کارتینگ برو

آدرس مرکز خرید اوت ات دیپو آنتالیا: Altinova Sinan Mahallesi, Serik Caddesi, Havalimani karsisi Kepez, Antalya
زمان بازدید از مرکز خرید اوت لت دیپو آنتالیا: 10 صبح تا 11 شب

مرکز-خرید-اوت-لت-دیپو

مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا

مرکز خرید اوزدیلک پارک انتالیا در سال 2009 در شما آنتالیا و در نزدیکی ایستگاه اتوبوس قرار دارد. در این مرکز خرید 114 فروشگاه در 4 طبقه قرار دارد. بسیار عریض و دارای معماری منحصر به فردی است. بیش از 10 سال از ساخت این مرکز خرید 39 هزار متری می‌گذرد و از همان ابتدا محبوبیت خاصی میان مسافران و شهروندان آنتالیا کسب کرد. در بین برندهای معروف این مرکز خرید می‌شود از آدیداس، کالینز، دیفکتو، فلو، گراتیس، هاریبو، کوتون، لافت، ماوی جینزو یو اس پولو نام برد. 

امکانات مرکز خرید اوزدیلک پارک انتالیا
پارکینگ 
فودکورت 
سالن بازی 
بولینگ 
سینما
برندهای ملی و بین المللی

آدرس مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا: Fabrikalar Mahallesi, Fikri Erten Caddesi, Kepez/Antalya
زمان بازدید از مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا: 10 صبح تا 10 شب

مرکز-خرید-اوزدلیک

بازار جمهوریت آنتالیا
بازار جمهوریت آنتالیا که یکی از ارزانترین مراکز خرید آنتالیا می‌باشد در محله مراد پاشا قرار دارد که محل مناسبی برای خرید اقلام مختلف با قیمت ارزان است. بازار جمهوریت انتالیا یکی از معروف‌ترین بازارهای این شهر با بافت قدیمی است که شکل ظاهری آن شبیه به بازار بزرگ ایران اما با مساحت کوچک‌تر می‌باشد. در این بازار تنوع بالای کالاهای مختلف مانند پارچه، لباس، ادویه، مواد غذایی، قهوه و... با قیمت‌های مناسب وجود دارد که می‌توانید ساعت‌ها در آن به گشت و گذار و خرید بپردازید. بازار جمهوریت آنتالیا در نزدیکی مرکز خرید مارک آنتالیا قرار دارد که می‌توانید از هردو آن‌ها در یک روز دیدن نمایید. لازم به ذکر است که قیمت پایین اجناس بازار جمهوریت دلیل بر کیفیت پایین آن‌ها نیست و انصافا به نسبت قیمت، اجناس خوبی در این بازار ارائه داده می‌شود. در نهایت پیشنهاد می‌شود اگر تور آنتالیا با قیمت مناسب را برای سفر خود انتخاب کردید حتما زمانی را برای بازدید از بازار جمهوریت آنتالیا بگذارید.

بازار-جمهوریت-آنتالیا

بازار ایکی کاپیلی هان آنتالیا
بازار ایکی کاپیلی هان در واقع مجموعه‌ای از مغازه‌های غیر رسمی است که اقلام و اجناس مختلف را به فروش می‌رسانند. در بازار ایکی کاپیلی هان آنتالیا همه جور اجناسی با درجه کیفی متفاوت پیدا می‌شود و اکثر قیمت‌ها به نسبت مراکز خرید لوکس آنتالیا مناسب‌تر است، در نتیجه خرید برای ما ایرانیان در این بازار منطقی‌تر خواهد بود. این بازار در محله بالبی ماهالسی قرار گرفته است که بخشی از مسیر را می‌بایست پیاده بروید تا به ایکی کاپیلی هان برسید. این بخش از آنتالیا در گذشته‌های دور محل تبادل ادویه‌جات و پارچه‌های ابریشم بوده اما بعد از مدتی به یک خرابه تبدیل شد تا اینکه دولت تصمیم به بازسازی و ساخت این بازار در آن مکان گرفت. بیشتر مراجعین برای خرید عتیقه، وسایل برنزی، نقره و دست‌ ساز به این بازار می‌آیند.

مرکز-خرید-ایکی-کاپلی-هان

بازار فرش آنتالیا

بازار فرش آنتالیا یا بازار فرش لیدیل سوزانی، همان‌طور که از نام آن مشخص است به صورت اختصاصی شامل مغازه‌های مختلف فرش‌فروشی می‌باشد. تجارت فرش و صنعت قالی‌بافی از قدیم‌الایام یکی از فعالیت‌های مهم در کشور‌های آسیایی بوده و هست، البته بدیهی است که هیچ‌ کجا نظیر فرش‌های ایرانی یافت نمی‌شود اما فرش‌های کشور ترکیه نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است که برای خرید کردن به عنوان سوغاتی و یادگاری مناسب است. اگر تماشا و خرید صنایع دستی ترکیه و به خصوص فرش‌های این کشور برای شما جذاب است پیشنهاد می‌کینم سری به بازار فرش لیدیا سوزانی بزنید.

بازار-فرش-آنتالیا

مرکز خرید لند آف لجندز آنتالیا
مرکز خرید لند آف لجندز آنتالیا در حدود 40 کیلومتری آنتالیا در منطقه بلک قرار دارد. این مرکز خرید مانند یک مجموعه قلعه زیبا طراحی شده است. در این مرکز خرید یک شهربازی بزرگ وجود دارد و برای کودکان بسیار مناسب است. می توانید به راحتی کودکان خود را داخل شهربازی قرار دهید و با خیال راحت به خرید بروید. در این مرکز خرید بیش از 300 برند شناخته شده بین‌المللی و تعداد زیادی برند ترک با کیفیت بالا را خواهید یافت که محصولات خود را در اینجا به فروش می رسانند. در این مرکز خرید طیف وسیعی از اجناس، تقریبا در همه زمینه ها مانند پوشاک، لوازم آرایشی، اسباب بازی، کالاهای چرمی، اقلام تزئینی، لوازم آرایشی و کالاهای برقی را در بر می گیرد. 

امکانات مرکز خرید لند آف لجندز آنتالیا:

هتل ها
رستوران ها
سینما
پارک های موضوعی
قایق تاکسی

آدرس مرکز خرید لند آف لجندز آنتالیا: Atatürk Caddesi No 515-1, Antalya 07506 Turkey
زمان بازدید از مرکز خرید لند آف لجندز آنتالیا: 12 صبح تا 12 شب

مرکز-خرید-لند-آف-لجندز

سخن پایانی

کشور ترکیه مملو از مناطق دیدنی، گردشگری، تفریحی و مراکز خرید است که در بین شهرهای مختلف توریستی آن شهرهای استانبول و آنتالیا یکی از بهترین‌ها برای خرید لباس هستند. ما در آژانس گردشگری هورام گشت در این مقاله سعی کردیم بهترین مراکز خرید آنتالیا را به شما معرفی کنیم و نقاط مثبت و مزایای هرکدام را به شما شرح دهیم. از مراکز خرید لوکس تا بازارهای سنتی شهر آنتالیا در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم مطالعه این مقاله در خصوص یک برنامه خرید مناسب برای تور آنتالیا ی شما مفید واقع شده باشد.