تفریحات مخصوص شب های استانبول

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 19 اسفند ، 1402 5 دقیقه

بهترین تفریح در شب های استانبول چیست؟ اگر همیشه شب‌زنده‌دار هستید یا می‌خواهید از همه دقایق سفر به بهترین نحو ممکن استفاده کنید، حتما باید با تفریحات شبانه این شهر سرزنده و پویا آشنا شوید. در این مقاله به معرفی تفریحات مخصوص شب های استانبول می‌پردازیم. اگر بودجه کمی برای سفر دارید یا برعکس، اهل بریزوبپاش و تفریحات لوکس هستید، به‌هیچ‌وجه مطالعه متن زیر را از دست ندهید.

کافه های شبانه استانبول

در پاسخ به سوال «شب های استانبول کجا بریم؟» باید به چند کافه شبانه‌روزی در این شهر زیبا و سرزنده اشاره کنیم. این کافه‌ها که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد، مکان‌های مناسبی برای تفریح به همراه دوستان و خانواده هستند و فضای بسیار دنجی دارند.

کافه قلیان ارنلر

کافه قلیان ارنلر (Erenler Nagile) در منطقه فاتیح، همه روزه از ساعت ۰۷:۰۰ تا ۰۲:۰۰ باز است و فضایی شبیه به رستوران‌های سنتی ایرانی دارد. در این کافه می‌توانید بهترین چای و نوشیدنی‌های خوشمزه را امتحان کنید. اگرچه کافه قلیان ارنلر منوی چندان متنوعی ندارد؛ اما شب نشینی‌های استانبول در این کافه بسیار پرطرفدار است و حال‌وهوای افراد را تغییر می‌دهد.

کافه سولرا وینری

سولرا وینری (Solera Winery)، یکی دیگر از کافه‌های شبانه استانبول است. این کافه که در محله گالاتاسرای قرار دارد، محلی دنج برای قرارهای عاشقانه محسوب می‌شود. سولرا وینری همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۰۲:۰۰ باز و پذیرای مهمانان است. انواع نوشیدنی‌های خوشمزه، پنیرهای محلی، پیتزا و اسنک در این کافه سرو می‌شوند. اگر تا نیمه‌های شب بیدار می‌مانید، در شب گردی های استانبول، حتما به کافه سولرا وینری سر بزنید.

کافه های روف استانبول

در سراسر استانبول، چند کافه فوق‌العاده روی پشت‌بام وجود دارند که برای تفریح شبانه عالی هستند. در این کافه‌ها، موسیقی زنده اجرا می‌شود و رقص و پایکوبی به راه است. اغلب جوان‌ها که انرژی بالایی دارند، کافه‌های روف را انتخاب می‌کنند. فقط در نظر داشته باشید که کافه‌های شبانه استانبول کد لباس دارند و باید متناسب با جو کافه لباس بپوشید. کافه‌های روف که بیشتر محل تفریح گردشگران اروپایی هستند، تا نیمه‌های شب فعالیت دارند.

عکس از کافه استانبول در شب

تصویری از کافه‌های استانبول در شب

بهترین خیابان های استانبول در شب برای قدم زدن

قدم‌زدن در شب، به دور از هیاهو و ازدحام، از فعالیت‌های مورد‌علاقه بسیاری از افراد است. در ادامه قصد داریم شما را با تعدادی از بهترین خیابان‌های استانبول در شب آشنا کنیم. این خیابان‌ها امنیت بالایی دارند و مسیرهای مناسبی برای شب‌زنده‌دارانی که اولین سفر به استانبول را تجربه می‌کنند هستند.

قدم زدن در خیابان استقلال

استقلال (Istiklal St)، معروف‌ترین خیابان استانبول در شب بسیار تماشایی است. رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های این خیابان، تا پاسی از شب فعالیت می‌کنند و مشتری‌های بسیاری دارند. همچنین، موزیسین‌های خیابانی نیز در گوشه و کنار تکسیم مشغول نواختن ساز و خواندن آواز هستند و روح تازه‌ای به خیابان می‌بخشند. اگر قدم‌زدن‌های شبانه را دوست دارید، حتما پس از غروب سری به خیابان استقلال بزنید. به‌راستی که شب های خیابان استقلال استانبول، مخصوصاً در تور استانبول نوروز هم فال است و هم تماشا.

تصویری از خیابان استقلال در شب

تصویری از خیابان استقلال در شب

قدم زدن در منطقه آرناوتکوی

خانه‌های قدیمی و رستوران‌های دریایی آرناوتکوی (Arnavutköy)، از دلایل شهرت این منطقه زیبا هستند. گردشگران در طول شبانه‌روز برای تماشای ساختمان‌های عثمانی و امتحان لذیذترین غذاهای دریایی به آرناوتکوی می‌روند. شب‌های این منطقه بسیار زیبا است و جای مناسبی برای پیاده‌روی به شمار می‌رود. اگر از هیاهوی خیابان استقلال فراری هستید، قدم‌زدن در آرناوتکوی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

جاهای دیدنی رایگان استانبول در شب

برای گشت‌وگذار در استانبول، حتما نیاز به خرج‌های آنچنانی نیست؛ بدون هزینه نیز می‌توانید از برخی جاذبه‌ های گردشگری استانبول دیدن کنید. در ادامه، تعدادی از جاهای دیدنی استانبول در شب را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. برای کاهش هزینه‌های سفر، می‌توانید از این مکان‌ها بازدید کنید. 

تپه پیر لوتی استانبول

تپه پیر لوتی (Pierre Loti Hill) که به یاد نویسنده بزرگ فرانسوی نام‌گذاری شده است، از زیباترین مکان های دیدنی استانبول در شب به شمار می‌رود. اگر بر فراز این تپه بروید، منظره خارق‌العاده‌ای از شاخ استانبول پیش رویتان قرار می‌گیرد. تپه پیر لوتی هنگام غروب خورشید و پس از آن، بسیار تماشایی می‌شود و یک پاتوق محبوب برای گردشگران و اهالی استانبول است. پس از پیاده‌روی تا بالای تپه و لذت‌بردن از منظره، می‌توانید سری به کافه پیر لوتی بزنید و خود را به یک نوشیدنی خوشمزه مهمان کنید.

عکس تپه پیر لوتی استانبول در شب

تصویری از تپه پیر لوتی در شب

پل بسفر در شب های استانبول

شب گردی های استانبول بدون بازدید از پل بسفر (Bosphorus Bridge) کامل نمی‌شود؛ چراکه این پل در شب، نورپردازی خیره‌کننده‌ای دارد و بسیار تماشایی است. اگر در مناسبت‌های مهم همچون جشن روز جمهوری به پل بسفر بروید، علاوه‌بر منظره زیبای پل، شاهد آتش‌بازی‌های جذاب نیز خواهید بود. بسفر یکی از پررفت‌وآمدترین پل‌های استانبول است و سالانه بازدیدکنندگان متعددی دارد. در سفر به استانبول، حتما سری به پل و تنگه بسفر بزنید. خیلی‌ها دوست دارند که بدانند چگونه از میدان تکسیم به پل بسفر بروند، مقاله صفر تا صد میدان تکسیم استانبول در این زمینه کمکتان می‌کند.

عکس پل بسفر

نمایی از پل بسفر در شب

پارک فتحی پاشا در استانبول

یکی دیگر از جاهای رایگان استانبول در شب، پارک فتحی پاشا (Fethi Pasha Grove) است. این پارک زیبا در کنار تنگه بسفر و چندین جاذبه تفریحی و گردشگری قرار دارد و منظره آن در شب، بی‌نظیر است. در سفر به استانبول می‌توانید شب‌ها در پارک فتحی پاشا قدم بزنید و در کافه‌های این پارک، چای و قهوه نوش‌جان کنید. فتحی پاشا وسعت بالایی دارد و شب‌ها معمولا خلوت است. اگر به یک جای دنج برای دوری از هیاهو و کسب آرامش نیاز دارید، حتما در یکی از شب‌های اقامت خود در استانبول، سری به پارک فتحی پاشا بزنید.

عکس پارک فتحی پاشا

تصویری از پارک فتحی پاشا

تفریحات لاکچری استانبول در شب

از کافه‌ها، خیابان‌های دیدنی و جاذبه‌های رایگان استانبول که بگذریم، نوبت به معرفی تفریحات لاکچری استانبول در شب می‌رسد. از آنجا که این شهر دوست‌داشتنی سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر است ، تفریحات متنوعی برای عرضه دارد. در این بخش به تعدادی از تفریحات گران‌قیمت، مخصوص شب های استانبول، اشاره می‌کنیم.

کشتی های کروز تنگه بسفر استانبول

طول تنگه بسفر حدود ۳۰ کیلومتر است و قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل می‌کند. این تنگه که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و تفریحی ترکیه به شمار می‌رود، چندین اسکله برای کشتی‌های کروز دارد. در اسکله‌های اسکودار، بشیکتاش و کاراکوی می‌توانید سوار کشتی‌ کروز شوید و طول تنگه را بپیمایید. منظره این کشتی‌ها هوش از سر شما می‌برد و تجربه بسیار هیجان‌انگیز و جذابی برایتان رقم می‌زند. همچنین در مقاله جزایر پرنس استانبول می‌توانید درباره یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر مطالب مفیدی را مطالعه نمایید.  

کشتی‌های کروز بسفر، در سه نوبت صبح، ظهر و شب حرکت می‌کنند. پیشنهاد ما این است که شب را برای پیمایش بسفر انتخاب کنید؛ زیرا با مناظر جذاب‌تری مواجه خواهید شد. در این کشتی‌ها که معمولاً قیمت بالایی دارند، با اجرای موسیقی زنده، نوشیدنی، غذا و دسر از مهمانان پذیرایی می‌شود.

تصویری از کشتی کروز در تنگه بسفر

تصویری از یک کشتی کروز در تنگه بسفر

کلاب های شبانه استانبول

یکی از محبوب‌ترین تفریحات شبانه در استانبول، رفتن به کلاب است. برخی از این کلاب‌ها همچون رینا، الکساندرا، آنجلیکا و بابل، برای ورودی مبلغ قابل‌توجهی دریافت می‌کنند و نیاز به رزرو قبلی دارند. رقص و پایکوبی و موسیقی زنده در کلاب‌های شبانه استانبول به راه است و نوشیدنی‌های مختلف در این کلاب‌ها سرو می‌شود. پس از گشت و گذار در جاهای دیدنی و مراکز خرید استانبول برای کسب تجربه‌های تازه و تخلیه انرژی می‌توانید به کلاب‌ها و رستوران‌های شبانه و لوکس استانبول سر بزنید.

تصویری از یک کلاب شبانه در استانبول

عکس از یک کلاب شبانه در استانبول

شب کریسمس در استانبول

استانبول، شهر همیشه شلوغ و بیدار است که در نزدیکی کریسمس، دیدنی‌تر از هر زمان دیگری می‌شود. تزئینات رنگارنگ، چراغ‌های روشن و برفی که اغلب شب‌های کریسمس، زمین را می‌پوشاند، همه و همه دست در دست یکدیگر می‌دهند تا فضایی رویایی ایجاد کنند.

کریسمس یکی از بهترین مواقع برای سفر به استانبول است تا علاوه‌بر تماشای زیبایی کوچه‌ها و خیابان‌ها، از حراجی‌های آخر سال نهایت استفاده را کنید، سوغات استانبول ترکیه را با جان و دل تست کنید و از شرکت در کنسرت‌های شب کریسمس لذت ببرید. طعم شب های استانبول در نزدیکی کریسمس، بسیار متفاوت و دل‌پذیر است.

عکس شب کریسمس در استانبول

تصویری از استانبول در شب کریسمس

متفاوت ترین شب های استانبول با هورام

در این مقاله تفریحات مخصوص شب های استانبول را به شما معرفی کردیم. استانبول، شهری سرزنده و شلوغ است و برای افرادی که تفریح در شب را ترجیح می‌دهند، حکم بهشت را دارد.

با خرید تور استانبول از آژانس هورام، یکی از بهترین سفرهای عمرتان را رقم بزنید. تورهای داخلی و خارجی این مجموعه در همه ماه‌های سال با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت برگزار می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه اصلی سایت شوید یا با کارشناسان حاضر در هورام تماس بگیرید. این عزیزان با توجه به نیاز، بودجه و سلیقه مشتریان، بهترین تورها را پیشنهاد می‌دهند.

سؤالات متداول:

۱- بهترین کافه های استانبول در شب کدامند؟

کافه قلیان ارنلر، کافه سولرا وینری و کافه های روف استانبول از بهترین کافی شاپ‌هایی هستند که می‌توانید در شب های استانبول در آن‌ها غذا میل کنید.

۲- جاهای دیدنی رایگان استانبول در شب کدامند؟

تپه پیر لوتی، پل بسفر، پارک فتحی پاشا و خیابان استقلال و میدان تکسیم از جاهای دیدنی‌ای هستند که می‌توانید رایگان به آن‌ها سر بزنید.