با بهترین جاهای دیدنی دیره در دبی آشنا شوید!

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 02 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

دبی یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای خاورمیانه و دنیا است و سالانه از میلیون‌ها گردشگر پذیرایی می‌کند. اغلب مردم، این شهر را با برج‌های سربه‌فلک‌کشیده و امکانات تفریحی و رفاهی لوکس آن می‌شناسند و کمتر کسی از منطقه‌های دیدنی دبی خبر دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم دیره، یکی از منطقه‌های قدیمی و در عین حال مدرن دبی را به شما معرفی کنیم. اگر می‌خواهید جاهای دیدنی دیره دبی را بشناسید و این بار، سفری متفاوت به دبی داشته باشید، مطالعه متن زیر را از دست ندهید.

دیره دبی کجاست؟

دیره یکی از قدیمی‌ترین مناطق دبی است که در گذشته در مرکز شهر قرار داشت؛ اما اکنون در قسمت شرقی، درست بین خلیج فارس و خور دبی واقع شده است. در این منطقه، شاهد ترکیبی از زندگی سنتی و مدرن خواهید بود. ساختمان‌های قدیمی در کنار آسمان‌خراش‌ها و سازه‌های لوکس، منظره جالب‌توجهی را ایجاد کرده‌اند. در ادامه، تعدادی از جاهای دیدنی دیره دبی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

عکس منطقه دیره دبی

عکسی از منطقه دیره در دبی

جاهای دیدنی دیره دبی

دیره دبی، منطقه نسبتاً بزرگی است و جاذبه‌های متعددی دارد. بازار سنتی، موزه زنان، خانه میراث، مدرسه الاحمدیه، سیتی سنتر، برج ساعت، دلفیناریوم و چند مورد دیگر، از مهم‌ترین جاهای دیدنی دیره دبی به شمار می‌روند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

در ادامه به معرفی تعدادی از مکان های دیدنی در دیره می‌پردازیم. اگر می‌خواهید در کنار تفریح و گشت‌وگذار، با فرهنگ و تاریخ مردم دبی بیشتر آشنا شوید، حتما به منطقه دیره سر بزنید.

بازار دیره دبی

بازار سنتی دیره دبی به بخش‌های مختلفی از جمله بازار طلا و بازار ادویه تقسیم شده است. در حقیقت، شما می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در این بازار پیدا کنید و با خود به منزل ببرید. سرویس‌های طلای آنچنانی، ادویه‌های رنگارنگ، لباس‌های سنتی و مدرن، صنایع دستی و انواع سوغاتی در بازار دیره موجود است. حتی اگر قصد خرید ندارید، با گشت‌وگذار در این بازار و گفت‌وگو با مردم محلی، با آداب‌ورسوم دبی‌نشینان اصیل آشنا خواهید شد. تجربه بازارگردی در دیره دبی را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

تصویری از بازار دیره دبی

تصویری از بازار دیره دبی

موزه زنان بنت البنات دیره

موزه زنان بنت البنات دیره برای تجلیل از بانوان هنرمند و تأثیرگذار جهان عرب دایر شده است. در طبقه اول این موزه که از جالب‌ترین جاهای دیدنی دبی است می‌توانید شاهد آثار هنرمندان زن اماراتی باشید. در طبقه دوم نیز آرشیوی از پژوهش‌ها و کتاب‌های بانوان را به نمایش گذاشته‌اند. در موزه زنان بنت البنات دیره برای برابری جنسیتی، تلاش بسیاری شده است. روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10:00 تا 19:00 می‌توانید به این موزه در خیابان دیره دبی، نزدیک بازار طلا، سر بزنید.

تصویری از داخل موزه زنان بنت البنات دیره

عکسی از داخل موزه زنان بنت البنات دیره

خانه میراث دیره دبی

خانه میراث یا Heritage House در منطقه دیره دبی، در سال 1890 ساخته شده و محل زندگی یک تاجر مروارید بوده است. سازنده این بنا با استفاده از سنگ‌های مرجانی در اغلب بخش‌های ساختمان، جلوی ورود آفتاب سوزان دبی به داخل خانه را گرفته و فضایی آرامش‌بخش ایجاد کرده است.

در بازدید از خانه میراث، با نحوه زندگی اهالی قدیمی دبی آشنا می‌شوید و اطلاعات جالبی به دست می‌آورید. این خانه از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 08:00 تا 19:30 پذیرای بازدیدکنندگان است.

تصویری از خانه میراٍث دیره دبی

تصویری از خانه میراث دیره در دبی

مدرسه الاحمدیه دیره

یکی دیگر از مکان های دیدنی دیره، مدرسه الاحمدیه،‌ اولین مدرسه ابتدایی عمومی در دبی است. شیخ احمد بن دلموک، تاجر مشهور مروارید، این مدرسه پسرانه را افتتاح کرد تا عموم مردم بتوانند به فراگیری علم و دانش بپردازند. در حال حاضر،‌ کلاس‌های مدرسه الاحمدیه به نمایشگاه‌هایی برای نمایش تاریخ دبی تبدیل شده‌اند و سالانه افراد بسیاری از آن بازدید می‌کنند. روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 08:00 تا 19:30 می‌توانید از این مکان علمی و تاریخی دیدن کنید.

تصویری از نمای بیرون مدرسه الاحمدیه

تصویری از نمای بیرون مدرسه الاحمدیه

سیتی سنتر دیره در دبی

اگر قصد خرید از برندهای مطرح دنیا را دارید، سیتی سنتر دیره علاوه‌بر دبی مال بهترین مکان است. در این مجموعه علاوه‌بر خرید می‌توانید در رستوران‌های بین المللی غذا بخورید و از سالن تئاتر آن استفاده کنید. سیتی سنتر دیره در دبی، یک مکان تفریحی فوق‌العاده است که گردشگران را ساعت‌ها سرگرم می‌کند. همه روزه از ساعت 10:00 تا بامداد می‌توانید به سیتی سنتر دیره سر بزنید و از امکانات موجود در آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که خرید سوغاتی از این مجموعه نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

تصویری از فضای داخلی سیتی سنتر دیره در دبی

عکسی از فضای داخلی سیتی سنتر دیره دبی

برج ساعت دیره در دبی

برج ساعت در میدان ساعت دبی قرار دارد و در سال 1964 تأسیس شده است. این برج، یکی از مناطق دیدنی دیره به شمار می‌رود و ساختمان‌های اطراف آن که اغلب دفاتر هواپیمایی هستند، از لحاظ تجاری اهمیت بالایی دارند. اگر از منطقه دیره عبور کنید، حتما این بنای تاریخی با معماری چشم‌گیرش، توجه شما را جلب خواهد کرد.

تصویری از برج ساعت دیره در دبی

تصویری از برج ساعت دیره در دبی

پارک ساحلی الممزر دبی در دیره

در فهرست جاهای دیدنی دیره دبی، نوبت به معرفی پارک ساحلی الممزر رسیده است. این پارک، با داشتن امکاناتی همچون زمین بازی،‌ پیست دوچرخه‌سواری و استخرهای شنا، یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه تفریحات دبی به شمار می‌رود. بسیاری از گردشگران و مردم محلی برای برگزاری پیک‌نیک به الممزر می‌روند و اوقات خوشی را سپری می‌کنند.

تصویری از پارک ساحلی الممرز دبی

تصویری از پارک ساحلی الممرز دبی

دلفیناریوم دبی در دیره

دلفیناریوم یکی دیگر از دیدنی های دیره دبی است. در این پارک می‌توانید شنا، رقص و بازی دلفین‌ها، این موجودات باهوش دریایی را مشاهده کنید و برای مدتی از دغدغه‌های روزمره دور شوید. دلفیناریوم‌ها از محبوب‌ترین اماکن تفریحی در شهرهای مختلف دنیا از جمله تهران هستند و از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌روند. روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 09:00 تا 18:30 می‌توانید با مراجعه به پارک کریک در منطقه دیره، شاهد بازی و نمایش‌های خارق‌العاده این موجودات دوست‌داشتنی باشید.

تصویری از دو دلفین در استخر

عکس از دلفیناریوم دبی؛ یکی از زیباترین جاهای دیدنی دیره دبی

اسپای YHI در دیره دبی

اگر در طول سفر به دبی، احساس خستگی کردید، حتما به اسپای YHI در دیره سر بزنید. این مکان لوکس با مساحت بیش از ۱۰۰۰ متر مربع، جایی برای کسب آرامش و رسیدگی به پوست، مو و ناخن است. در مجموعه اسپای YHI بهترین خدمات درمانی و جوان‌سازی به مشتریان عرضه می‌شود. پیشنهاد می‌دهیم تجربه این احساس فوق‌العاده را از خود دریغ نکنید و حتماً به سراغ اسپای YHI در دیره دبی بروید.

تورهای seawings در دیره

تورهای هوایی Seawings در دبی و ابوظبی برگزار می‌شوند. با ثبت‌نام در این تورها می‌توانید بر فراز شهر بالا بروید و شاهد زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی و مصنوعی دبی مانند خط ساحلی، مناطق بیابانی و سازه‌های سربه‌فلک‌کشیده باشید. همچنین می‌توانید دیدنی های دبی در شب را نیز از بالا ببینید. ساکنان دبی از تورهای Seawings برای جشن تولد و عروسی نیز استفاده می‌کنند. این تورها یکی از جاذبه‌های منطقه دیره دبی محسوب می‌شوند و همه‌روزه از ساعت ۰۸:۳۰ تا ۲۱:۰۰ فعال هستند.

تصویری از یک هواپیما ملخی روی دریا

تصویری از تورهای هوایی Seawings

سفری متفاوت به دبی با تورهای هورام

در این مقاله، تعدادی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دیره دبی را به شما معرفی کردیم تا در سفر به دبی، تجربه‌ای متفاوت و جذاب برای خود و همراهانتان رقم بزنید. این منطقه قدیمی، آینه تمام‌نمای گذشته و حال دبی است و به‌خوبی این شهر را به گردشگران نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید سفری متفاوت به دبی را تجربه کنید، همین حالا تور دبی را از آژانس هورام بخرید. کلیه تورهای داخلی و خارجی مجموعه با بهترین کیفیت و قیمت منصفانه به مشتریان عرضه می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه اصلی سایت شوید یا با کارشناسان حاضر در آژانس هورام تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول:

۱- دیره دبی کجاست؟

دیره یکی از قدیمی ترین مناطق دبی است که می‌توانید با گشت و گذار و قدم زدن در آن، با فرهنگ اصیل مردم دبی آشنا شوید.

۲- جاهای دیدنی دیره دبی کدامند؟

بازار دیره، موزه زنان بنت‌البنات، سیتی‌سنتر دبی، برج ساعت دبی، دلفیناریوم، مدرسه الاحمدیه و بسیاری مکان دیپر از بهترین جاهای دیدنی دیره در دبی هستند.