7 مورد از محبوبترین جاذبه های گردشگری دبی

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 11 شهریور ، 1402 7 دقیقه

دبی شهری با تضادهای مسحورکننده، جذابیت دنیای قدیم دبی با کلانشهر مدرن امروزی روبرو می‌شود – و این دو را به سبکی عالی با هم ترکیب می‌کند که کمتر شهر دیگری در سراسر جهان می‌تواند با آن برابری کند. دبی شهر "ترین" هاست. در دبی عالیترین ها، بهترینها، بزرگترین ها، زیباترینها، جذابترینها قرار دارد. جاذبه های دبی در همه اشکال وجود دارد. از بازارهای سنتی عابر پیاده گرفته تا بلندترین ساختمان جهان و همه چیز در این بین که در نیم قرن گذشته به صورت تصاعدی ساخته شده است، خط افق شهر اکنون مملو از آسمان خراش های بلند است، در حالی که خیابان های آن مملو از مراکز خرید لوکس و هتل های پنج ستاره است.
و با این حال، با وجود تمام مدرنیته های به نمایش درآمده، دبی توانسته است بسیاری از فرهنگ و میراث سنتی عربی خود را حفظ کند - به این معنی که خواه عاشق تاریخ، عاشق معماری، معتاد آدرنالین باشید (حتما به تپه های شنی صحرای اطراف بروید). یا رستوران های حرفه ای و خیلی خوب دبی. برای دیدن جاذبه های گردشگری قابل توجه در دبی مراقب باشید تا بهترین ها را انتخاب کنید.
بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا 7 مورد از بهترین جاذبه گردشگری دبی را لیست کرده ایم که نمی توانید از دست بدهید!

دبی


1.برج خلیفه Burj Khalifa
برج خلیفه نمادین و پیشگویی که در ارتفاع 830 متری بلندی، تقریباً سه برابر اندازه برج ایفل در پاریس، ابرها را سوراخ می‌کند، نه تنها به عنوان معروف‌ ترین نقطه دیدنی دبی، بلکه بلندترین ساختمان در جهان است.
و همانطور که از آسمان‌ خراشی با این وضعیت انتظار دارید، مناظر بالای عرشه رصد آن چیزی غیرعادی نیست. به عنوان بلندترین سکوی رصد در فضای باز، با ارتفاع 1820 فوتی، بازدیدکنندگان با منظره 360 درجه از خط افق باشکوه دبی و مناظر متضاد بیابان و اقیانوس پذیرایی می شوند.
اگر دوست دارید احساس تجمل گرایی بیشتری داشته باشید، به رستوران اتمسفر که در طبقه 122 قرار دارد بروید - یک غذاخوری مجلل با پنجره‌هایی از کف تا سقف که می‌توانید در آن نوشیدنی را در حین تماشای مناظر باورنکردنی بنوشید. بسیاری از جاذبه های دبی دیگر وجود دارند که مناظر خیره کننده ای را ارائه می دهند، اما تعداد کمی از آنها می توانند با مقیاس و عظمت بسیار برج خلیفه برابری کنند. بنابراین اگر به دنبال حذف یک چیز از لیست سطل دبی خود هستید، مطمئن شوید که این است!

برج-خلیفه دبی

2.آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب Dubai Aquarium & Underwater Zoo
آکواریوم دبی درست در کنار برج خلیفه و دبی مال قرار دارد و از مهمترین جاذبه های گرشگری دبی است. این آکواریوم باغ وحش زیر آب با داشتن یک تونل تماشای زیر آب عظیم، تورهای جذاب با قایق کف شیشه ای، و بیش از 140 گونه مختلف از حیات دریایی یکی از بهترین آکواریوم های جهان است. اگر به دنبال تجربه ای فراگیر و آموزشی هستید، سعی کنید بازدید از آکواریوم دبی را با بچه ها داشته باشید. 
آکواریوم دبی 10 میلیون لیتر حجم دارد و بازدیدکنندگان تور دبی با قیمت مناسب این شانس نادر را دارند که از نزدیک با برخی از ترسناک ترین شکارچیان جهان، از جمله کوسه ها، در کنار هزاران موجود درخشان و پر جنب و جوش، از نزدیک آشنا شوند. همه چیز از اسب های دریایی گرفته تا ستاره های دریایی) در جنگل های بارانی و محیط های عمیق اقیانوسی که به طرز چشمگیری ساخته شده اند.


آکواریوم-دبی

3.باغ معجزه دبی Miracle Garden
مقصد ایده‌آل برای اینستاگرام ‌بازان و دوستداران طبیعت، باغ معجزه یک مکان پر جنب و جوش و رنگارنگ است که خود را به عنوان یکی از مکان های گردشگری محبوب برای سفر به دبی در تور دبی پاییز 1403 تبدیل کرده است.
باغ معجزه دبی در زمینی به مساحت 72000 متر مربع قرار دارد، میزبان بیش از 50 میلیون گل است که در طرح ها و الگوهای پیچیده چیده شده اند (به قلب ها، پروانه ها، قلعه ها، اردک ها و حتی یک هواپیمای غول پیکر امارات فکر کنید!).
حدود 70 درصد از مکان های مورد بازدید در باغ به طور مداوم در طول سال در حال تغییر هستند (با تم های مختلف برای هر فصل)، بنابراین مهم نیست چند بار از این باغ دیدن کرده باشید، باغ معجزه دبی در هر فصل نمای جدیدی برای ارائه دارد.


باغ-معجزه-دبی


4.برج العرب دبی Burj Al Arab Hotel

برج العرب که در سال 1999 با لقب «تنها هتل هفت ستاره جهان» به شهرت رسید، یکی از نمادین ترین و مجلل ترین مکان های دیدنی دبی است.
این هتل بادبانی شکل که در جزیره دست ساز خود درست در ساحل جمیرا واقع شده است، غیرممکن است که از دست بدهید - و این فقط به دلیل اندازه آن نیست (با ارتفاع 321 متر، یکی از بلندترین هتل های جهان است).
از لحظه‌ ای که وارد می‌شوید سطح بالای تجملات را می توانید مشاهده کنید. از لابی مرمری خیره‌ کننده با پلکان‌ های باشکوه تا سوئیت‌های مجلل با آی‌ پد های طلای 24 عیار و خدمات پیشخدمت. برج العرب یکی از مجلل ترین هتل های روی کره زمین است.
دوستداران غذا حتی اگر در هتل اقامت نداشته باشند باز هم از یکی از هفت رستوران این هتل استفاده می کنند و از غذاهای لذیذ فرانسوی تا غذاهای کلاسیک دریایی را شامل می شود.

برج-العرب-دبی

5.قاب دبی Dubai Frame

قاب دبی معمولا توسط افرادی که برای اولین بار است که از دبی بازدید می کنند نادیده گرفته می شود. اما این سازه زیبای دبی 150 متر ارتفاع دارد و از بهترین جاذبه های گردشگری دبی است. از بالای قاب می توانید دبی قدیمی را در یک طرف و در طرف دیگر می توانید دبی جدید را تماشا کنید. این قاب بیشتر برای این ساخته شده است که نشان می دهد دبی چگونه از یک بندر تجاری کوچک به یکی از آینده نگرانه ترین بنادر تبدیل شده است. در داخل قاب دبی موزه ای آموزنده وجود دارد که تاریخ غنی دبی را به تصویر می کشد و نمایشگاههای نیز وجود دارد که به آینده دبی اشاره می کند. نکته مهم اینکه جهت بازدید از قاب دبی سعی کنید تعطیلات آخر هفته را برای بازدید از قاب دبی اختصاص ندهید. 

قاب-دبی

6.سالن اپرای دبی
سالن اپرای دبی در سال 2016 با ظرفیت 2000 نفر در دبی افتتاح شد. این سالن در حال حاضر به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی در مرکز شهر دبی تبدیل شده است. سالن اپرای دبی میزبان تعداد زیادی نمایش عالی، اپرا و باله، نمایشهای موزیکال و موارد دیگر در طول سال است. با آژانس گردشگری هورام گشت همراه باشید تا از بهترین قیمت تور دبی مطلع شوید.

سالن-اپرای-دبی



7.باغ پروانه دبی

یک مکان فوق العاده زیبا که در کنار باغ معجزه دبی قرار دارد. باغ پروانه های دبی، پر جنب و جوش و شگفت انگیز است که برای تمام سنین ضروری است. باغ پروانه دبی مکانی سرپوشیده با دمای گلخانه ای کنترل شده است که بیش از 15000 پروانه با بیش از 50 گونه مختلف درون خود جای داده است. می توانید در میان باغ‌ های سرسبز پرسه بزنید و از زیبایی این موجودات بالدار در حین پرواز لذت ببرید. در نمایشگاه آموزنده درباره چرخه زندگی آنها بیاموزید یا به سادگی روی یکی از نیمکت هایی که برای استراحت است استراحت کنید و از فضای آرام این مکان زیبا لذت ببرید.

باغ-پروانه-دبی