دبی مال بزرگترین مرکز خرید دبی را بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 17 مرداد ، 1402 5 دقیقه

دبی مال یکی از زیباترین و بزرگترین مراکز خرید در دنیا است که بازدید از آن می‌تواند یک تجربه فراموش‌نشدنی باشد. در این مرکز خرید هم برندهای لوکس و معروف حضور دارند و هم امکانات تفریحی زیادی در داخل این مجتمع در دسترس است. اگر شما هم عاشق سفر و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری خاص هستید، تا انتها با ما همراه باشید. در ادامه قصد داریم اطلاعات کاملی از این مرکز تجاری و گردشگری را در اختیار شما قرار دهیم.

دبی مال کجاست؟

در ابتدا بهتر است بررسی کنیم که دبی مال کدام کشور است و این مرکز خرید منحصربه‌فرد کجا قرار دارد؟ این جاذبه معروف در کشور امارات و در پایتخت تجاری این کشور یعنی شهر دبی ساخته شده است. این مجتمع به عنوان یک ابرپروژه در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و به دلیل مساحت و امکانات جدیدی که دارد، خیلی زود شهرت جهانی پیدا کرد. مالک دبی مال شرکت ساختمانی «عمار» است که یکی از بزرگترین شرکت‌های توسعه‌دهنده ملک در امارات محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تر آدرس دبی مال را بررسی کنیم، این مجتمع تجاری در مرکز شهر دبی، جاده فایننشال سنتر و در مجاورت برج معروف خلیفه قرار دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب، دسترسی به این مرکز خرید سخت نیست. گردشگران هم می‌توانند از خودرو شخصی استفاده کنند و هم به راحتی با تاکسی، مترو و اتوبوس قابل دسترسی است.

اگر می‌خواهید درباره مترو دبی اطلاعات کاملی کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای با همین موضوع را در سایت ما بخوانید.

موقعیت جغرافیایی دبی مال روی نقشه گوگل

ویژگی‌های خاص دبی مال

اولین ویژگی خاص این مجتمع مساحت آن است که باعث شده از آن به عنوان بزرگترین مرکز خرید دنیا یاد کنند. مساحت دبی مال ۱,۱۱۴,۸۳۶ متر مربع و سطح زیربنای آن ۵۴۸,۱۲۷ متر مربع است. اگر تصوری از بزرگی آن ندارید، فقط کافیست توجه کنید که این عدد تقریبا برابر با ۲۰۰ زمین فوتبال است.

زمانی که وارد این مرکز خرید می‌شوید، به حدی بزرگ  است که نمی‌توانید در یک روز از تمام قسمت‌های آن دیدن کنید. این مجتمع شامل چهار طبقه زیر همکف، همکف، اول و دوم است که از طریق آسانسور و پله برقی این طبقات به همدیگر راه دارند.

  علاوه بر فروشگاه‌های دبی مال که محصولات برند و درجه یک دارند، در این مکان شما می‌توانید به کافه، رستوران، سرگرمی‌ها و جاذبه‌های گردشگری متنوعی دسترسی داشته باشید. بیشتر جاذبه‌های دبی مال از جمله آکواریوم و باغ وحش به حدی فوق‌العاده و تماشایی هستند که می‌توانند ساعت‌ها شما را میخکوب کرده و در همان نقطه نگه دارند.

جاذبه‌های دبی مال؛ تجربه تکرارنشدنی

همان‌طور که اشاره کردیم دبی مال فراتر از یک مرکز خرید ساده است. در این مجتمع علاوه بر فروشگاه‌ها، جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متنوعی نظیر آبشار، دبی دینو، آکواریوم، سینما ریل، پیست اسکیت روی یخ، کیدزانیا و آب نما وجود دارند. در ادامه با برخی از این جاذبه‌ها آشنا می‌شویم.

دبی دینو

اگر از درب ورودی وارد دبی مال شوید، اولین جاذبه‌ای که می‌بینید، یک دایناسور استخوانی است. البته این یک مجسمه یا ماکت ساخت بشر نیست! شما پا به مرکز خرید متفاوتی گذاشتید و یک اسکلت واقعی در مقابل شما قرار دارد. این اسکلت دایناسور در سال ۲۰۰۸ کشف شده و متعلق به ۱۵۵ میلیون سال قبل است. این اسکلت ارتفاع ۷.۵ متری و طول ۲۴.۵ متری دارد.

ورودی دبی مال

تصویری از دایناسور استخوانی در درب ورودی دبی مال

آبشار دبی مال

از دیگر جاذبه‌‌های دبی مال می‌توان به یک آبشار زیبا اشاره کرد که ارتفاعی ۲۴ متری دارد و یک سازه مصنوعی است. از هر چهار طبقه شما ‌می‌توانید این آبشار زیبا را مشاهده کنید. از جمله ویژگی‌های جذاب این جاذبه گردشگری می‌توان به آدمک‌هایی اشاره کرد که انگار در حال شیرجه زدن هستند. به دلیل وجود این آدمک‌های بامزه، به این جاذبه‌ آبشار انسان‌ها نیز می‌گویند.

 معماری دبی مال در همه قسمت‌ها جذاب و دیدنی است و در ساخت این آبشار نیز می‌توان رد پای معماری منحصر به فردی را مشاهده کرد. تماشای آبشار انسان‌ها هم در صبح و هم در شب لذت خاصی دارد. در اطراف این آبشار تعدادی کافه وجود که گردشگران می‌توانند هم نوشیدنی‌های خوشمزه میل کنند و هم این جاذبه را تماشا کنند.

آکواریوم دبی مال

دبی مال آکواریوم بسیار تماشایی دارد. در حقیقت، یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین آکواریوم‌های دنیا در این مرکز خرید قرار دارد. آکواریم دبی مال در نوع خود بی‌نظیر است و حدودا ۱۰ میلیون لیتر حجم آبی دارد. ساعت‌ها می‌توانید به تماشای هزاران گونه جانوری داخل این آکواریوم مشغول باشید و خسته نشوید. این جاذبه دیدنی از سه بخش تشکیل شده که شامل مخزن اصلی، تونل شیشه‌ای و باغ‌ وحش زیر آب است.

این آکواریوم در طبقه دوم قرار دارد. تونل شیشه‌ای آن با چشم انداز ۲۷۰ درجه‌ای به حدی زیباست که هر سال گردشگران زیادی فقط به خاطر تماشای آن، تور دبی را رزرو می‌کنند. در کنار این آکواریوم کارشناسان ماهری  مستقر هستند که اطلاعات مفیدی در رابطه‌ با حیوانات و ماهی‌های داخل آکواریوم به گردشگران می‌دهند.

شما می‌توانید در قسمت باغ وحش زیرآبی به تماشای ایگوانا، محفظه انواع مارها، دیوار مهیج حشرات و… بپردازید. همچنین، امکان یک تجربه فراموش نشدنی هم وجود دارد و آن این است که لباس غواصی به تن کنید و وارد قفس شناور شوید. کاملا خیالتان راحت باشد زیرا این قفس امن است.

آکواریوم دبی مال

تصویری از آکواریوم دبی مال 

کیدزانیا

کیندزانیا یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی دبی مال است که به یک شهر واقعی شباهت دارد. در حقیقت می‌توان از آن به عنوان یک شهر کوچک مخصوص کودکان یاد کرد. این پارک به کودکان اجازه می‌دهد که در نقش‌های مختلف به عنوان شهروند در این فضا بازی کنند. حتی برای کودکان پول مخصوص این شهر نیز طراحی شده که بتوانند مثل یک بزرگسال در شهر زندگی کنند.

هتل های اطراف دبی مال

خب تا به اینجا درباره اینکه دبی مال چیست و چه ویژگی‌ها و جاذبه‌هایی دارد، صحبت کردیم. اگر قصد سفر به امارات و  بازدید از این مرکز خرید را دارید، بهتر است با هتل‌های اطراف دبی مال آشنا شوید. در ادامه به معرفی ۳ مورد مهم می‌پردازیم.

هتل پالاس داون تاون

اگر به دنبال یک هتل فوق لوکس هستید، پالاس داون تاون بهترین گزینه است. این هتل یکی از گران‌ترین و زیباترین هتل‌های دبی محسوب می‌شود که امکانات زیادی دارد. هتل پالاس داون تاون در نزدیکی دریاچه اطراف برج خلیفه دبی است و امکاناتی زیادی از جمله اسپا به سبک عربی، اتاق‌هایی به سبک معاصر خاورمیانه، بالکن و حمام مجلل، سالن ورزشی با مربی شخصی و رستوران‌های لوکس دارد.

هتل پالاس داون تاون دبی

عکسی از یکی از اتاق‌ها در هتل پالاس داون تاون دبی

هتل آدرس اسکای ویو

این هتل هم یکی از هتل‌های پنج ستاره و لوکس دبی است که دسترسی خوبی به دبی مال دارد. اتاق‌های ادرس اسکای ویو کاملا مجهز به تمام امکانات هستند و غذاهای خوبی در این هتل سرو می‌شود. در این مکان می‌توانید صبحانه‌ای لذیذ و متفاوت بخورید و  سپس سراغ بازار دبی مال و خرید از فروشگاه‌های آن بروید. شما در این هتل به مرکز تناسب اندام و استخر روباز نیز دسترسی دارید.

هتل آدرس دبی مال

این هتل ۴ ستاره لوکس نیز در نزدیکی برج خلیفه و در کنار اپرای دبی است و تا بازار دبی مال فقط ۱۰ دقیقه پیاده فاصله دارد. در این هتل انواع اتاق ها و سوئیت‌های شیک و مجهز با طراحی زیبا وجود دارد که می‌توانید از اقامت در آن‌ها لذت ببرید. فضای داخلی اتاق‌ها همه امکانات را دارند. همچنین می‌توانید از امکانات دیگر آدرس دبی مال نظیر استخر روباز، سالن بدنسازی، زمین بازی، اتاق بخار، زمین بدمینتون و استخر کودکان نیز استفاده کنید.

سخن پایانی؛ دبی مال را ببینید!

در این مطلب سفری جذاب به مرکز خرید دبی مال داشتیم و درباره ویژگی‌های جذاب و خاص این مجتمع تجاری و تفریحی صحبت کردیم. اگر قصد خرید لوازم لوکس و برند را دارید، حتما سری به فروشگاه‌های دبی مال بزنید. انواع برندهای مطرح را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. البته قیمت دبی مال پایین نیست و باید یک پس‌انداز مالی خوب با خود به همراه داشته باشید. ما به طور کامل درباره جاهای دیدنی دیره دبی مقاله‌ای تهیه کرده‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

همچنین همانطور که اشاره کردیم، دبی مال فقط یک مرکز خرید نیست. شما می‌توانید از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری این مجتمع نظیر آکواریم، آبشار، پیست اسکی و موارد دیگر دیدن کنید و یک سفر فراموش نشدنی رقم بزنید.

سوالات متداول

1. دبی مال کدام کشور است؟

مرکز خرید دبی مال بزرگترین مرکز خرید شهر دبی در کشور امارات است.

2. مالک دبی مال کیست؟

مالک دبی مال شرکت ساختمانی «عمار» است که یکی از بزرگترین شرکت‌های توسعه‌دهنده ملک در امارات محسوب می‌شود.