۳۵ مورد از جاهای دیدنی سریلانکا

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 04 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

سریلانکا، کشوری در جنوب شرقی آسیا، طبیعتی شگفت‌انگیز و تاریخچه‌ای غنی دارد. این کشور که در گذشته با نام سیلان شناخته می‌شد، بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و حوادث بسیاری را از سر گذرانده است. در این مقاله می‌خواهیم به جاهای دیدنی سریلانکا بپردازیم و تعدادی از جاذبه‌های بی‌نظیر این کشور را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با سریلانکا، این سرزمین پر از شگفتی، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قلعه سیگیریا؛ از مهمترین جاهای دیدنی سریلانکا

قبل از اینکه به سراغ دیدنی‌های سریلانکا برویم، شاید بهتر باشد که بدانیم اصلاً سریلانکا کجاست؟ سپس می‌توانیم با خیال راحت در میان جاذبه‌های این کشور چرخی بزنیم و لذت ببریم. بدون‌شک، یکی از بهترین جاهای دیدنی کشور سریلانکا، قلعه سیگیریا است. این قلعه در فاصله ۱۷۳ کیلومتری کلمبو، بر فراز کوه قرار دارد و پربازدیدترین جاذبه تاریخی سریلانکا محسوب می‌شود. برای رسیدن به قلعه باید ۱۲۰۰ پله را بالا بروید. قصری شکوهمند، تعدادی استخر و باغ‌های زیبا، دلیل شهرت جهانی سیگیریا هستند. این قصر ۱۶۰۰ ساله در ابتدا محل زندگی پادشاه بود و سپس به معبد بودایی تبدیل شد؛ اما اکنون بیشتر جنبه گردشگری دارد. علاوه‌بر بازدید از قلعه سیگیریا می‌توانید بالن‌سواری در این منطقه را نیز تجربه کنید.

تصویری از قلعه سیگیریا

تصویری از قلعه سیگیریا

قله آدم در شهر کندی سریلانکا

قله آدم یا سری پادا، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کندی سریلانکا است. این قله با ارتفاع ۲۲۴۳ متر دقیقاً در مرکز سریلانکا قرار دارد و مکان مذهبی بسیار مهمی برای ادیان مختلف محسوب می‌شود؛ زیرا سنگ بزرگی در معبد قله آدم وجود دارد که مسیحیان آن را به حضرت آدم، بوداییان به بودا و هندوها به شیوا نسبت می‌دهند.

زائران قله آدم معمولاً نیمه‌های شب حرکت می‌کنند تا هنگام طلوع آفتاب، در بالای قله باشند. غرفه‌های خوراکی بسیاری نیز برای رفاه حال زائران و بازدیدکنندگان در مسیر قله تعبیه شده‌اند. در سفر به کندی سریلانکا حتما از این جاذبه مذهبی و تاریخی بازدید کنید.

تصویری از قله آدم

تصویری از قله آدم یا سری پادا

قلعه گاله؛ از دیدنی های تاریخی سریلانکا

گاله یکی از شهرهای مهم سریلانکا است که اغلب گردشگران برای بازدید از قلعه مشهورش به این ناحیه سفر می‌کنند. قلعه گاله در قرن ششم با ترکیبی از معماری آسیایی و اروپایی ساخته شده است و ظاهر زیبایی دارد. در اطراف این قلعه می‌توانید غذا و نوشیدنی میل کنید و از طبیعت و غروب خیره‌کننده خورشید لذت ببرید؛ همچنین اگر قصد اقامت در منطقه‌ای تاریخی را داشته باشید، هتل‌های این ناحیه را به شما توصیه می‌کنیم.

عکس قلعه گاله

عکس قلعه گاله در سریلانکا

معبد غار دامبولا؛ از معنوی ترین جاهای دیدنی سریلانکا

معبد غار دامبولا یکی از مکان‌های مذهبی سریلانکا به شمار می‌رود که در شرق کلمبو واقع شده است. این معبد به‌عنوان یکی از معابد بودایی معتبر و باستانی شناخته می‌شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

معبد غار دامبولا، بزرگ‌ترین مجموعه معابد در آسیا محسوب می‌شود که با چندین غار، تندیس بودایی و سنگ‌نگاره‌های زیبا و منحصربه‌فرد مزین شده است. اگر به‌دنبال یک تجربه معنوی و فرهنگی در سفر خود هستید، حتماً از معبد غار دامبولا بازدید کنید.

تصویری از داخل معبد غار دامبولا

عکسی از داخل معبد غار دامبولا

معبد گانگارامایا در شهر کلمبو در سریلانکا

یکی دیگر از نقاط دیدنی سریلانکا، معبد گانگارامایا در شهر کلمبو است. قدمت این معبد به قرن ۱۹ برمی‌گردد و سبک معماری آن تلفیقی از سبک‌های سریلانکایی، هندی، تایلندی و چینی است. مجسمه‌های بزرگ و کوچک و عتیقه‌هایی که در محوطه معبد نگهداری می‌شوند، توجه‌های بسیاری را به خود جلب می‌کنند. در سفر به سریلانکا حتماً از این شاهکار معماری و جاذبه مذهبی شهر کلمبو بازدید کنید.

تصویری از معبد گانگارامایا

تصویری از معبد گانگارامایا

خلیج آروگام؛ از خلوت ترین سواحل سریلانکا

خلیج آروگام حدود ۳۲۰ کیلومتر با کلمبو فاصله دارد و یکی از بکرترین سواحل سریلانکا محسوب می‌شود؛ زیرا گردشگران چندانی به آروگام سفر نمی‌کنند و هنوز از وجود آن مطلع نیستند. امکانات کامل برای قایق‌سواری، موج‌سواری و سایر ورزش‌های آبی در این خلیج موجود است. برای گذراندن یک روز آرام و به دور از هیاهو، به خلیج آروگام، یکی از جاهای دیدنی کلمبوی سریلانکا بروید و از سفر لذت ببرید.

تصویری از خلیج آروگام در سریلانکا

نمایی از خلیج آروگام در سریلانکا

آبشار راوانا؛ از زیباترین جاهای دیدنی سریلانکا

آبشار راوانا با ارتفاع حدود 25 متر، یکی از بلندترین آبشارهای سریلانکا است. این آبشار از میان طبیعت بکر و جنگل‌های سرسبز سریلانکا سرچشمه می‌گیرد و زیبایی فوق‌العاده‌ای را به منظره اطراف خود می‌بخشد. صدای آبشار راوانا که از ارتفاع بلند به پایین می‌ریزد، یک تجربه آرامش‌بخش و شگفت‌انگیز برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این مکان برای دوست‌داران طبیعت، عکاسان و علاقمندان به محیط زیست، یک مقصد بسیار جذاب و پرطرفدار است.

تصویری یک آبشار در کوه

تصویری از آبشار راوانا؛ از زیباترین جاهای دیدنی سریلانکا

معبد سری کایلاواساناتان در سریلانکا

در فهرست بهترین جاهای دیدنی سریلانکا باید به معبد سری کایلاواساناتان سوامی دواستانام نیز اشاره کنیم. این معبد به‌عنوان بزرگ‌ترین معبد هندو در کلمبو شناخته می‌شود و از لحاظ تاریخی و مذهبی اهمیت فراوانی برای مردم سریلانکا دارد. تزئینات رنگارنگ، کنده‌کاری‌های زیبا و مجسمه‌های بزرگ و کوچک، زیبایی معبد را دوچندان کرده‌اند. بازدید از این جاذبه معماری و مذهبی را حتماً در برنامه‌های خود قرار دهید.

تصویری از معبد کایلاواساناتان

تصویری از معبد کایلاواساناتان

جزیره سینامون یا جزیره داریچین در سریلانکا

جزیره سینامون یا دارچین، واقع در جنوب سریلانکا، بیش از ۹۰درصد مایحتاج دارچین جهان را تأمین می‌کند. قدمت درخت‌های این جزیره به بیش از یک قرن می‌رسد و سرتاسر جزیره را زمین‌های دارچین و بوی مطبوع این ادویه فرا گرفته است. در سفر به جزیره سینامون می‌توانید کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت دارچین را از نزدیک مشاهده کنید؛ دارچین تازه و خوش‌عطر‌وبو بخرید و علاوه‌بر این‌ها، از انجام ورزش‌های آبی لذت ببرید.

تصویری از یک جزیره

تصویری از جزیره سینامون در سریلانکا

باغ وحش دهیوالا در سریلانکا

باغ وحش دهیوالا یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در سریلانکا است و بیش از 4000 هکتار وسعت دارد. حدود 3000 حیوان همچون فیل، خرس، پلنگ،‌ انواع پرنده‌ها و بیش از 350 گونه جانوری در دهیوالا زندگی می‌کنند. گردشگران می‌توانند با تورهای سفارشی، این باغ وحش را ببینند و از نزدیک با حیوانات وحشی ارتباط برقرار کنند. بازدید از دهیوالا، تجربه خارق‌العاده‌ای برای علاقه‌مندان به حیات وحش و طبیعت است.

تصویری از یک ببر در باغ وحش

تصویری از یک ببر در باغ وحش دهیوالا

باغ بریف؛ باغی به سبک ژاپنی در سریلانکا

باغ بریف در هشت کیلومتری بنتوتا، به سبک ژاپنی ساخته شده است و چشم‌انداز خارق‌العاده‌ای دارد. پوشش گیاهی متنوع، درختان گرمسیری و مجسمه‌های افراد برجسته در هر گوشه از بریف به چشم می‌خورند و زیبایی باغ را دوچندان کرده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ از این باغ آرامش‌بخش و تماشایی دیدن کنند.

تصویری از باغ بریف

تصویری از باغ بریف در سریلانکا

پل نه قوسی؛ بزرگترین پل سریلانکا

پل ۹ قوسی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال، یکی از زیباترین جاهای دیدنی سریلانکا به شمار می‌رود. این پل ۳۰ متر از زمین ارتفاع دارد و با نام ۹ آسمان نیز شناخته می‌شود. برای ساخت پل ۹ قوسی، از آهن و بتن استفاده نشده است و مصالح آن را فقط سنگ و سیمان تشکیل می‌دهند.

پل ۹ قوسی در حال حاضر، بزرگ‌ترین پل سریلانکا است و سالانه گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. البته برای دیدن این جاذبه باشکوه از نزدیک، باید سوار قطارهای مسافربری سریلانکا شوید. 

تصویری از یک قطار روی پل

تصویری از پل ۹ قوسی به هنگام رد شدن یک قطار

پارک ملی یالا در سریلانکا

پارک ملی یالا به وسعت ۳۰۰ کیلومتر در سال ۱۹۹۰ در نزدیکی کلمبو ساخته شد. این پارک ملی، پنج بخش دارد و محلی امن برای زندگی حیوانات وحشی است. پارک ملی یالا همه روزه از ساعت ۰۶:۰۰ تا ۱۸:۰۰ فعالیت می‌کند و در این بازه زمانی، علاقه‌مندان می‌توانند در محوطه پارک کمپ بزنند و از تماشای طبیعت و ستارگان لذت ببرند. یالا حدود پنج ساعت با کلمبو فاصله دارد و برای دسترسی به آن می‌توانید از تاکسی، اتوبوس و خودروی شخصی استفاده کنید.

تصویری از یک فیل در پارک ملی یالا

تصویری از یک فیل در پارک ملی یالا

ساحل بنتوتا؛ از زیباترین سواحل سریلانکا

ساحل بنتوتا در سریلانکا، با آب‌های تمیز و نیلگون و شن‌های طلایی شناخته می‌شود. این ساحل زیبا در امتداد اقیانوس هند قرار دارد و یک مقصد محبوب برای علاقه‌مندان به سفرهای ساحلی و آبی است. ساحل بنتوتا فضایی آرام و زیبا برای استراحت و تفریح فراهم می‌کند و گردشگران می‌توانند حمام آفتاب بگیرند؛ شن‌های براق را لمس کنند و از فعالیت‌های آبی مانند شنا و سرفینگ لذت ببرند؛ همچنین، در اطراف ساحل بنتوتا امکانات خوبی برای اقامت، غذا و نوشیدنی فراهم شده است که به گردشگران این امکان را می‌دهد تا از زمان خود در این منطقه لذت ببرند.

تصویری از یک ساحل

نمایی از ساحل بنتوتا

معبد دندان مقدس در شهر کندی سریلانکا

معبد دندان مقدس یا توث رلیک واقع در شهر کندی، یکی از مهم‌ترین معابد بودایی در سریلانکا است؛ زیرا دندان بودا در این معبد نگهداری می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۰۵:۰۰ تا ۲۰:۰۰ از معبد دندان مقدس بازدید کنند؛ اما دندان بودا فقط در مناسبت‌های مشخص، نمایش داده می‌شود؛ چراکه امنیت این دندان، ارزشمندترین یادگاری بودا، برای دولت و ملت سریلانکا بسیار مهم است.

تصویری از معبد دندان مقدس در شب

تصویری از معبد دندان مقدس در شب

گورستان جنگ کندی یا پیتاکندی در سریلانکا

گورستان جنگ کندی که در گذشته با نام پیتا‌کندی از آن یاد می‌شد، محل دفن بیش از ۱۹۰ سرباز جنگ جهانی دوم است. این گورستان توسط دفتر کمیسیون جنگ مشترک‌المنافع نگهداری می‌شود و اهمیت فراوانی برای مردم سریلانکا دارد. گورستان جنگ کندی، به دلیل منظره زیبایی که دارد، بیشتر شبیه به یک باغ است. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰، به‌صورت رایگان از این مکان بازدید کنند.

تصویری از چند گور در گورستان

عکس گورستان جنگ کندی

ترینکومالی در سریلانکا؛ ساحل محبوب گردشگران

ساحل ترینکومالی در شمال شرقی سریلانکا، از محبوب‌ترین مناطق تفریحی بندر ترینکومالی به شمار می‌رود. در برخی روزهای سال می‌توانید شاهد بازی نهنگ‌ها و دلفین‌های بازیگوش در آب‌های زلال این ساحل باشید. بسیاری از گردشگران برای شنا، غواصی و ماهیگیری به ترینکومالی مراجعه می‌کنند. فصل‌های نوامبر تا آوریل، بهترین زمان بازدید از این ساحل بکر و زیبا است.

تصویری از ساحل ترینکومالی در سریلانکا

تصویری از ساحل ترینکومالی در سریلانکا

بازار بنتوتا؛ جایی برای خرید سوغاتی در سریلانکا

یکی از شلوغ‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا، بازار بنتوتا است. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید در این بازار محلی پیدا کنید. اغلب گردشگران برای خرید سوغاتی به این مکان مراجعه می‌کنند.

از سوغات سریلانکا، سنگ ماه، صنایع دستی برنجی، نقاشی روی چوب و پارچه‌های رنگارنگ است. حتی اگر قصد خرید سوغاتی ندارید، از این بازار پرجنب‌وجوش دیدن کنید تا با فرهنگ و آداب مردم سریلانکا بیشتر آشنا شوید.

تصویری از یک مغازه در بازار بنتوتا

تصویری از یک مغازه در بازار بنتوتا

باغ گیاه شناسی سلطنتی پرادنیا در سریلانکا

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی پرادنیا سریلانکا یکی از جاذبه‌های طبیعی این کشور است. این باغ، با مجموعه‌ای گسترده شامل بیش از 4000 گونه گیاهی، از جمله چندین گونه نادر، مورد‌توجه علاقه‌مندان به طبیعت و گیاه‌شناسی قرار دارد. باغ گیاه‌شناسی پرادنیا با فضای سرسبز، آرام و زیبای خود، فرصتی منحصربه‌فرد برای آموزش، تفریح و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

تصویری از یک باغ پر از گل و درخت

نمایی زیبا از باغ گیاه شناسی سلطنتی پرادنیا

دریاچه بیرا؛ از جاهای دیدنی کلمبو در سریلانکا

دریاچه بیرا در قلب کلمبو، یکی از بهترین مناطق دیدنی سریلانکا محسوب می‌شود. این دریاچه در دوره استعمار انگلیس، هند و پرتغال، با اهداف مختلف مورد ‌استفاده قرار می‌گرفت؛ اما حالا به یک تفرجگاه تبدیل شده است.

آب سبز‌رنگ دریاچه بیرا، ماهی‌های رنگارنگ و پرندگانی همچون لک‌لک، مرغابی و پلیکان که در آن زندگی می‌کنند، باعث محبوبیت بیرا شده‌اند. وسعت این دریاچه حدود ۶۵ هکتار است و مکان مناسبی برای پیک‌نیک و تفریح در مرکز شهر به شمار می‌رود.

موزه ملی کلمبو در سریلانکا

موزه ملی کلمبو یکی از موزه‌های معروف سریلانکا است. این موزه، تاریخ و فرهنگ سریلانکا مربوط می‌شود و مجموعه‌ای بزرگ از آثار باستانی، هنری و اشیاء فرهنگی و تاریخی را در خود جای داده است. نمایشگاه‌های متنوع و جذاب موزه ملی کلمبو به بازدیدکنندگان فرصتی منحصر‌به‌فرد برای آشنایی عمیق‌تر با تاریخ و فرهنگ این کشور می‌دهد و یک مقصد گردشگری فوق‌العاده در سریلانکا است.

تصویری از موزه ملی کلمبو

تصویری از موزه ملی کلمبو

معبد کاند ویهاری؛ از معابد معروف سریلانکا

معابد سریلانکا شهرت جهانی دارند و در هر گوشه در کشور به چشم می‌خورند. یکی از این معابد، کاند ویهاری در برووالا است. قدمت این معبد به دهه ۱۷۰۰ میلادی برمی‌گردد و مجسمه ۴۸ متری گوتاما بودا، به‌همراه سایر مجسمه‌های مقدس و همچنین درخت مشهور انجیر معابد در آن نگهداری می‌شوند. همه روزه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ می‌توانید از معبد کاند ویهاری و جاذبه‌های آن دیدن کنید.

تصویری از یک مجسمه

عکس معبد کاند ویهاری در سریلانکا

فروشگاه سوغات لاکپاهانا در سریلانکا

اگر در سفر به سریلانکا به‌دنبال سوغاتی‌های جذاب و رنگارنگ برای دوستان و عزیزانتان هستید، فروشگاه سوغات لاکپاهانا در کلمبو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. انواع صنایع دستی سنتی، ماسک‌های مختلف، سارونگ‌های باتیک، لباس‌های ساری در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، جعبه‌های چوبی تزئینی و هر چیزی که فکرش را بکنید در این فروشگاه عجیب‌و‌غریب موجود است.

تصویری از یک مغازه سوغاتی فروشی در سریلانکا

تصویری از فروشگاه سوغاتی فروشی لاکپاهانا در سریلانکا

موزه چای سیلان در سریلانکا

درصد قابل‌توجهی از چای جهان در سریلانکا کشت می‌شود؛ ازاین‌رو، وجود موزه چای در این کشور، امری بسیار طبیعی است. موزه چای سیلان در جاده هانتانه، سه کیلومتری شهر کندی قرار دارد و در سال ۲۰۰۱ به‌طور رسمی افتتاح شده است. در این موزه چهار طبقه، ماشین‌آلات قدیمی، عکس‌ها، مدارک و کتاب‌هایی درباره چای و تاریخچه آن به نمایش گذاشته شده‌اند.

یک فروشگاه و کافه چای نیز در موزه چای سریلانکا وجود دارد تا پس از بازدید از موزه، یک لیوان چای نوش‌جان کنید و مقداری از این نوشیدنی خوش‌عطر‌وطعم را به‌عنوان سوغاتی همراه خود به ایران بیاورید.

تصویری از یک ساختمان با رنگ سفید

تصویری از ساختمان موزه چای سیلان

آنورادهاپورا؛ از باستانی ترین جاهای دیدنی سریلانکا

شهر باستانی آنورادهاپورا، ناحیه‌ای در استان شمال مرکزی سریلانکا است که قدمت آن به سه قرن قبل از میلاد مسیح می‌رسد. این شهر در سال ۹۹۳ میلادی به متروکه تبدیل شد؛ اما پیش از آن، به مدت ۱۳۰۰ سال، پایتخت مذهبی و سیاسی سریلانکا بوده است.

آنورادهاپورا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و بقایای معابد و ساختمان‌های باستانی آن، ارزش تاریخی بسیار بالایی دارند.

تصویری از یک اثر تاریخی با رنگ سفید شبیه به گنبد

تصویری از شهر باستانی آنورادهاپورا

شهر مقدس پولونارووا در سریلانکا

شهر مقدس پولونارووا، از قدیمی‌ترین شهرهای دیدنی سریلانکا است که قدمت آن به بیش از ۱۰۰۰ سال می‌رسد. این شهر تا ۸۰۰ سال پیش، مرکز تجاری و مذهبی سریلانکا بوده و بیش از سه قرن، نقش پایتخت امپراتوری‌های این کشور را ایفا کرده است. اگر در شهر باستانی پولونارووا قدم بزنید، بقایای بناهای تاریخی و مذهبی را مشاهده خواهید کرد. این شهر، سال ها پیش به ثبت یونسکو رسیده است.

تصویری از شهر پولونارووا در سریلانکا

نمایی زیبا از شهر پولونارووا در سریلانکا

قصر سلطنت کندی در سریلانکا

قصر سلطنتی کندی از جاذبه‌های تاریخی باقی‌مانده از دوران سلطنتی سریلانکا است و به‌عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و هنری این کشور شناخته می‌شود. قصر سلطنتی کندی با معماری خیره‌کننده، باغ‌های زیبا و آثار هنری منحصر به فرد، بازدیدکنندگان را به دوران گذشته می‌برد. این مکان برای علاقمندان به تاریخ، هنر و زیبایی‌شناسی، یک مقصد بسیار جذاب و آموزنده محسوب می‌شود.

عکس قصر سلطنتی کندی

عکسی از قصر سلطنتی کندی

موزه راجا در کندی سریلانکا

موزه توسکر راجا یکی دیگر از اماکن دیدنی سریلانکا در شهر کندی است. این موزه درست در ساختمان پشتی معبد دندان مقدس قرار دارد و برای گرامیداشت راجا و خدمات او در قبال معبد، ساخته شده است.

در موزه راجا از جسد فیلی ۷۵ ساله نگهداری می‌شود که در سال ۱۹۸۶ به‌عنوان گنجینه ملی معرفی شد. اغلب گردشگران پس از بازدید از معبد دندان مقدس به سراغ این موزه کوچک نیز می‌روند.

تصویری از گردشگران در حال تماشای یک فیل تاکسیدرمی شده

تصویری از تماشاگران در حال بازدید از موزه راجا در کندی سریلانکا

پارک ویهاراماهادوی؛ از جاهای دیدنی کلمبو در سریلانکا

در بین جاهای تفریحی سریلانکا باید به پارک ویهاراماهادوی اشاره کنیم. این پارک در باغ سینامون در کلمبو واقع شده است و در گذشته، پارک ویکتوریا نام داشت؛ اما در سال ۱۹۵۸به افتخار ملکه ویهاراماهادوی، تغییر نام پیدا کرد. زمین بازی کودکان، باغ‌وحشی کوچک و یک دریاچه مصنوعی، از جاذبه‌های پارک ویهاراماهادوی هستند.

ویهاراماهادوی، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک کلمبو است و بازدیدکنندگان بسیاری دارد. اهالی شهر برای گذراندن روزهای تعطیل به این پارک زیبا مراجعه می‌کنند.

تصویری از پارک ویهاراماهادوی

تصویری از پارک ویهاراماهادوی

موزه جهانی بودا در شهر کندی سریلانکا

در این بخش به سراغ یکی از مهم‌ترین جاهای گردشگری سریلانکا، یعنی موزه جهانی بودا می‌رویم. این موزه در ساختمان سابق دادگاه عالی در شهر کندی قرار گرفته و به همت ۱۷ کشور از جمله سریلانکا، هند، چین، مالزی، ژاپن، اندونزی و نپال، بنا شده است.

موزه جهانی بودا، دو طبقه و بیش از ۲۰ اتاق دارد که در این اتاق‌ها عکس‌ها و آثار هنری مرتبط با آیین بودایی به نمایش گذاشته شده‌اند. این مکان اهمیت فراوانی برای دولت و مردم سریلانکا دارد. هدف از ساخت موزه جهانی بودا، انتقال پیام بودا به دنیای مدرن بیان شده است. همه روزه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ می‌توانید از موزه جهانی بودا در کندی بازدید کنید.

عکس نمای بیرونی موزه جهانی بودا

عکسی از ساختمان موزه جهانی بودا

کلیسای سنت آنتونی؛ از معروف ترین کلیساهای سریلانکا

کلیسای سنت آنتونی در محله کوچیکده شهر کلمبو قرار دارد. ساخت این کلیسا در سال ۱۸۳۴ به اتمام رسید و به‌عنوان کلیسای کوچک و زیارتگاه ملی مردم معرفی شد. کلیسای سنت آنتونی در سال ۲۰۱۹ هدف بمب‌گذاری قرار گرفت و آسیب بسیاری دید؛ اما بعد از بازسازی، مجدداً به‌روی عموم بازگشایی شد. مجسمه‌ای بزرگ از سنت آنتونی پادوا در محراب اصلی این کلیسا نگهداری می‌شود که بسیار مورد احترام مردم و گردشگران است.

تصویری از نمای بیرونی کلیسای سنت آنتونی

تصویری از نمای بیرونی کلیسای سنت آنتونی

ساحل اوناواتونا؛ همسایه قلعه گاله در سریلانکا

ساحل اوناواتونا در نزدیکی شهر کلمبو و قلعه تاریخی گاله قرار گرفته و یکی از آرام‌ترین سواحل سریلانکا است. در این ساحل می‌توانید به شنا، پیاده‌روی، تماشای غروب خورشید، گرفتن حمام آفتاب و مشاهده لاک‌پشت‌های دریایی بپردازید. فروشگاه‌های ساحلی این محدوده نیز برای خرید صنایع دستی و سوغاتی بسیار مناسب هستند.

برای رسیدن به ساحل اوناواتونا باید از قطار یا اتوبوس‌های محلی استفاده کنید. قطارهای ماتارا را سوار شوید و سپس در ایستگاه گاله قطار را ترک کنید. طی کردن همین مسیر با اتوبوس و مینی‌بوس نیز ممکن است.

تصویری از ساحل اوناواتونا در سریلانکا

تصویری از ساحل اوناواتونا در سریلانکا

باغ ادویه سریلانکا؛ از بزرگترین باغ های ادویه جهان

باغ ادویه سریلانکا شامل گیاهان دارویی و ادویه‌های مختلفی می‌شود که همگی به تاریخ قدیمی و فرهنگ سریلانکا مرتبط هستند. بازدیدکنندگان با گشت‌و‌گذار در باغ ادویه سریلانکا می‌توانند از زیبایی طبیعت و عطر و طعم منحصر‌به‌فرد ادویه‌ها لذت ببرند و با فرایند کشت و تولید آن‌ها آشنا شوند. این باغ یک مقصد آموزشی و تفریحی بسیار محبوب برای گردشگران و علاقمندان به گیاهان دارویی و ادویه‌ها است و بازدید از آن به عموم گردشگران توصیه می‌شود.

عکس از باغ ادویه سریلانکا

عکسی از باغ ادویه سریلانکا

پارک ملی دشت هورتون در سریلانکا

در فهرست جاهای دیدنی و تفریحی سریلانکا، نوبت به معرفی پارک ملی دشت هورتون در شهر نوار الیا رسیده است. این پارک حدود ۳۱ کیلومتر مربع وسعت دارد و بیش از ۴۰ گونه مختلف جانوری را در خود جای داده است.

پارک ملی دشت هورتون حدود ۲۳۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد و منطقه‌ای بسیار خوش‌آب‌وهوا محسوب می‌شود؛ همچنین عبور رودهای ماهاولی، کلانی، والاری و آبشار بیکا از میان این پارک، کمک بیشتری به تلطیف هوا و زیبایی منظره پارک کرده است. اگر عاشق طبیعت و حیوانات هستید، حتما از پارک ملی دشت هورتون دیدن کنید.

تصویری از طبیعت پارک ملی دشت هورتون

نمایی از پارک ملی دشت هورتون در سریلانکا

دهکده اولپوتا در سریلانکا

دهکده اولپوتا مهد یوگا و طب سوزنی در سریلانکا است. در حقیقت، این دهکده یکی از آرامش‌بخش‌ترین مناطق گردشگری سریلانکا محسوب می‌شود و بهترین مکان برای ورزش در طبیعت است. این دهکده در نزدیکی سیگیریا قرار دارد و بازدید از آن فقط در بازه زمانی آبان تا اسفند و خرداد تا تیر امکان‌پذیر است. اگر در این ماه‌ها به سریلانکا سفر کردید، شانس بازدید از اولپوتا و کسب تجربه‌های جدید را از دست ندهید.

تصویری از طبیعت زیبای دهکده اولپوتا

تصویری از دهکده اولپوتا؛ مهد یوگا و طب سوزنی در سریلانکا

ماجراجویی در سریلانکا، با تورهای هورام

اگرچه جاذبه‌های سریلانکا در یک مقاله نمی‌گنجند؛ اما تلاش کردیم تا در این مقاله، تعدادی از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا را به شما عزیزان معرفی کنیم. هرچه از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی این کشور بگوییم، حق مطلب را ادا نکرده‌ایم؛ پس بهتر است کوله‌بار سفر را ببندید و سریلانکا را از نزدیک ببینید.

همین حالا تور سریلانکا را از آژانس هورام خریداری کنید و یکی از بهترین سفرهای عمرتان را رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای داخلی و خارجی مجموعه، وارد صفحه اصلی سایت شوید یا با کارشناسان حاضر در هورام تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول:

۱- بهترین جاهای دیدنی سریلانکا کدامند؟

قلعه سیگیریا، قلعه گاله، خلیج آروگام، باغ وحش دهیوالا، پل نه قوسی، موزه جهانی بودا، باغ گیاه شناسی سلطنتی پرادنیا، شهر مقدس پولونارووا، باغ ادویه سریلانکا و دهکده اولپوتا از مهمترین جاهای دیدنی سریلانکا هستند.

۲- بهترین موزه های سریلانکا کدامند؟

موزه جهانی بودا، موزه راجا، موزه چای و موزه ملی کلمبو، از معروف‌ترین موزه‌های سریلانکا هستند.