مهیج ترین تفریحات دبی

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 11 شهریور ، 1402 5 دقیقه

دبی شهری مدرن و پرجنب‌وجوش به شمار می‌رود که به فراوانی تفریحات هیجان‌انگیزش مشهور است. لوکس‌ترین تفریح‌های دبی از چتربازی تا تفریح در سواحل این شهر، خاطرات به‌یادماندنی را برایتان رقم می‌زنند. ما در این مقاله مهیج‌‌ترین تفریحات دبی را به همراه قیمت به شما معرفی کرده‌ایم؛ بنابراین اگر قصد سفر به دبی را دارید، همراه ما باشید تا با هیجان‌انگیز‌ترین تفریح‌های این شهر آشنا شوید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

ساحل جمیرا؛ معروف‌ ترین ساحل دبی

به دلیل بالا بودن طول ساحل جمیرا Jumeirah Beach آن را به سه بخش جمیرا 1، 2 و 3 تقسیم‌بندی کرده‌اند؛ به همین دلیل جمیرا در زمینه گردشگری و تفریحی مورد توجه است. این ساحل به خاطر داشتن تفریحات آبی، رستوران‌های متعدد،‌ هتل‌های مختلف‌، نزدیکی به مراکز خرید و وجود فضاهایی برای استراحت و آرامش از محبوبیت بالایی بهره‌مند است. هزینه‌های رستوران‌، تفریحات و موارد دیگر تماماً بستگی به شما و خدماتی که دریافت کرده‌اید دارد. با خرید تور دبی از ساحل جمیرا دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید.

ساعت فعالیت ساحل جمیرا: از 7:30 تا 10:00

هزینه ورودی به ساحل جمیرا: رایگان (ورود به برخی از قسمت‌ها ممکن است چند درهم هزینه داشته باشد)

آدرس ساحل جمیرا: منطقه جمیرا

ساحل جمیرا دبی

تصویری از ساحل جمیرا دبی

ساحل لامر دبی

یکی دیگر از تفریحات دبی بازدید از ساحل لامر La Mer Beach است. این ساحل بخشی از ساحل جمیرا 1 به شمار می‌رود و امکانات تفریحی مختلفی در آن وجود دارد. ساحل لامر در امتداد دریا و ردیفی از درختان نخل زیبا قرار گرفته است که با خرید تور امارات می‌توانید از این ساحل دیدن کنید. اگر عاشق هنر باشید، نقاشی‌های دیواری آن توجه شما را جلب می‌کند.

ساعت فعالیت ساحل لامر: از 10 صبح تا 12 شب

هزینه ورودی به ساحل لامر: رایگان

آدرس ساحل لامر: ساحل جمیرا 1 - خیابان 2A

ساحل کایت؛ محبوب ترین ساحل دبی

سال کایت Kite Beach یکی از محبوب‌ترین سواحل و تفریحات دبی به شمار می‌رود. از این ساحل با نام ساحل بادبادک‌ها نیز یاد می‌کنند؛ چراکه در این ساحل انواع و اقسام بادبادک وجود دارد.

ساعت ورود به ساحل کایت: از ساعت 10 صبح تا ساعت 10 صبح

هزینه ورود به ساحل کایت: رایگان (برخی از قسمت‌ها و خدمات هزینه دارند)

آدرس ساحل کایت: روبه‌روی منطقه M سقیم 1

ساحل الصفوح؛ خلوت ترین ساحل در دبی

در میان سواحلی که پیش از این معرفی شد، ساحل الصفوح Sufouh Beach را می‌توان ساده‌ترین ساحل دانست؛ چراکه تقریباً در این ساحل از رستوران‌های متعدد، تفریحات مختلف و مواردی از این قبیل خبری نیست و در کل ساحل بسیار ساده‌ خلوتی است؛ بنابراین اگر قصد دارید در فصل شلوغ زمستان به دبی سفر کنید، این ساحل می‌تواند انتخاب مناسبی برای اوقات فراغت شما باشد.

ساعت بازدید از ساحل الصفوح: 24 ساعته

قیمت بازدید از ساحل الصفوح: رایگان

آدرس ساحل الصفوح: خیابان شاه سلمان بن عبدالعزیز، منطقه الصفوح 1

ساحل مارینا در دبی

ساحل مارینا Marina Beach با توجه به سواحل دیگری که معرفی شد خیلی طولانی نیست؛ اما از ساحل الصفوح امکانات نسبتاً بیشتری از جمله رستوران و کافه‌ دارد. یکی دیگر از برتری‌های این ساحل، نزدیکی آن به موزه مادام تسو است.

ساعت ورود به ساحل مارینا: 24 ساعته

قیمت ورود به ساحل مارینا: رایگان

آدرس ساحل مارینا: قبل از پالم جمیرا، خیابان الممشی

آکواریوم دبی

از دیگر تفریحات دبی می‌توان آکواریوم دبی را نام برد. این آکواریوم با گنجایش 10 میلیون لیتر آبی که دارد، یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا به شمار می‌رود و درون آن 140 گونه مختلف از جانداران دریایی و بیش از 300 کوسه وجود دارد. در مجموع، هزاران جانور دریایی در این آکواریوم زندگی ‌می‌کنند که می‌توان از مهم‌ترین آن‌ها به سمور و پنگوئن‌ اشاره کرد.

یکی از شاخصه‌های آکواریوم دبی این است که شما امکان غواصی با کوسه‌ها را دارید و می‌توانید با کمک کارکنان به جانداران و انواع ماهی‌های دریایی غذا دهید. قایق‌های شیشه‌ای در آکواریوم دبی وجود دارند که از کف آن امکان تماشای اعماق آب وجود دارد.

ساعات بازدید از آکواریوم دبی: از ساعت 10 صبح تا 12 شب.

هزینه بازدید از آکواریوم دبی: از 200 درهم امارات (هزینه بازدید از قسمت‌های مختلف، متفاوت است).

آدرس آکواریوم دبی: بزرگراه الشیخ زاید، خیابان دوحه، مرکز خرید دبی مال

پارک آبی آکواونچر؛ بزرگترین پارک آبی جهان

پارک آبی آکواونچر Aquenre Waterpark نه‌تها بزرگترین پارک آبی دبی، بلکه گسترده‌ترین پاک آبی در جهان است. همه افراد در رنج‌های سنی مختلف از گذراندن اوقات خود در آکواونچر لذت کافی را می‌برند. مساحت این پارک آبی دبی بیش از 17 هکتار است و ظرفیت بیش از 18 میلیون لیتر آب را دارد.

ساعات بازدید از پارک آبی آکواونچر: از ساعت 9:30 تا 17:30عصر

هزینه ورود به پارک آبی آکواونچر: بزرگسالان 329 درهم و کودکان 279 درهم امارات

آدرس پارک آبی آکواونچر: منطقه نخل جمیرا، خیابان الهلال

پارک آبی لگولند؛ مهیج ترین پارک برای کودکان

پارک آبی لگولند Legoland Waterpark یکی از تفریحات دبی در شهربازی زنجیره‌ای لگولند محسوب می‌شود. مطمئنا همه‌ی ‌شما با لگو آشنایی دارید؛ در این پارک می‌توانید قایق‌های لگویی واقعی بسازید و آن‌ها را در موج‌های واقعی آزمایش کنید. پیش از این اشاره کردیم که هرکدام از پارک‌های آبی دبی ویژگی منحصربه‌فردی دارند. ویژگی بارز این پارک آبی جذابیت آن برای خانواده‌هایی است که کودکان بین 2 تا 12 سال دارند.

ساعات بازدید از پارک آبی لگولند: از ساعت 10 صبح تا 6 عصر (چهارشنبه‌ها تعطیل است).

هزینه ورود به پارک آبی لگولند: شروع قیمت از 295 درهم امارات (خرید بلیط آنلاین کمی ارزان‌تر است).

آدرس پارک آبی لگولند: خیابان الشیخ زاید

پارک آّی لگولند دبی

عکسی از پارک آبی لگولند دبی

پارک آبی وایلد وادی؛ آشنایی با فرهنگ عربی

اگر قصه‌های جحا را نخوانده‌اید؛ پیش از اینکه به پارک آبی وایلد وادی Wild Wadi Waterpark بروید حتماً یکی از آن‌ها را بخوانید. جحا معادل عربی ملانصرالدین و پارک آبی وایلد وادی بر اساس داستان‌های حجا طراحی شده است. در حقیقت این تنها پارک آبی دبی محسوب می‌شود که در آن می‌توان حال‌وهوای فرهنگ عربی را بیشتر مشاهده کرد.

چتربازی اسکای‌ دایوینگ در دبی

چتربازی Sky diving در دبی یکی از محبوب‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات شهر دبی به شمار می‌رود. این سرگرمی جزو لوکس‌ترین تفریحات شهر دبی محسوب می‌شود و این پرش که به سقوط مرگ نیز شهرت دارد، آدرنالین خونتان را تا حد بی‌سابقه‌ای بالا می‌برد.

ابتدا سوار هلیکوپتر می‌شوید و به بالا‌ترین نقطه شهر، جایی که از آنجا می‌توانید همه‌ شهر را ببینید، می‌روید. پس از آن در هلیکوپتر باز می‌شود و یک سقوط هیجان‌انگیر را تجربه می‌کنید. در نظر دشته باشید مربی در کنار شما حاضر است و تمامی قوانین و مقررات برای به شما آموزش می‌دهد. مدت‌زمان انجام چتربازی 20 دقیقه است و شما یک دقیقه سقوط مطلق و لذت‌بخش را تجربه می‌کنید.

شرایط چتر بازی در دبی

1. محدودیت وزن: برای خانم‌ها حداکثر 90 کیلوگرم و برای آقایان حداکثر 100 کیلوگرم

2. محدودیت سن: افراد بالای 18 سال

3. نداشتن سابقه بیماری‌ قلبی و عروقی

ساعات چتربازی در دبی: همه‌‌روزه از 8:00 تا 14:15

هزینه چتربازی در دبی: شروع قیمت تقریباً از 1500 درهم امارات (هزینه‌ها با توجه به نوع پرش، خدمات و فصل‌های گوناگون، مختلف است)

آدرس چتربازی در دبی: منطقه مارینا، خیابان السیاحی

شهربازی ماجراجویی آی‌ ام ‌جی در دبی

یکی از جذاب‌ترین تفریحات دبی، شهربازی آی ام جی IMG Worlds of Adventure است که به چند بخش مختلف از جمله دنیای مارول، بلوار ای ام جی، شخصیت‌های کارتونی و پارک ژوراسیک تقسیم می‌شود. هریک از این بخش‌ها فضای خاص خود را دارند و گردشگران می‌توانند در آن‌ها به بازی بپردازند و سرگرم شوند. در بخش مارول شخصیت‌های متفاوتی از دنیای مارول مانند مرد عنکبوتی، هالک و سایر شخصیت‌های انتقام‌جویان را می‌بینید و در همین حین به بازی کردن نیز مشغول می‌شوید. از امکانات جانبی  IMGمی‌توان به موارد پایین اشاره کرد:

  • پارکینگ اختصاصی و رایگان
  • صندوق امانت
  • دستگاه‌‌های ATM
  • مرکز کمک‌های اولیه و خدمت‌دهی به بازدیدکنندگان آن

ساعات بازدید از شهربازی آی ام جی: از ساعت 12 ظهر تا 10 شب

هزینه بازدید از شهربازی آی ام جی: ورودی 129 درهم و قیمت بازی‌ها تقریباً بین 120 تا 350 درهم (خرید آنلاین بلیت معمولاً کمی ارزان‌تر است).

آدرس شهربازی آی ام جی: خیابان محمدبن زاید، خیابان شرقی، شماره 311

شهربازی آی‌ ام ‌جی در دبی

تصویری از شهربازی آی‌ ام ‌جی دبی از نمای بالا  

شهربازی لگولند؛ معروف ترین شهربازی دبی

برند لگولند بخش‌های مختلفی را دارد و شهربازی لگولند Legoland نیز یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های آن است. این شهربازی بیش از 40 ابزار بازی دارد که با طرح لگو ساخته شده‌اند. در بخش لگو سیتی، کودکان می‌توانند قوانین رانندگی را آموزش ببینند و با ماشین‌هایی که با لگو ساخته شده است رانندگی کنند. قلعه‌های قرون وسطایی لگولند نیز دیزنی لند را برای شما تداعی می‌کنند. قسمت‌های مختلف این شهربازی عبارت‌اند از:

  • کارخانه
  • شهر لگو؛ یکی از مهیج‌ترین تفریحات دبی
  • قلمرو پادشاهی؛ نبردی پرشور
  • فضای تخیل
  • حضور در جایگاه ماجراجویان

ساعات بازدید از شهربازی لگولند: از ساعت 10 صبح تا 7 عصر

هزینه ورود به شهربازی لگولند: حدوداً از 330 درهم امارات (خرید آنلاین بلیت معمولاً کمی ارزان‌تر است).

آدرس شهر بازی لگولند: خیابان الشیخ زاید، روبه‌روی نخل جبل علی

شهربازی مادهش ورلد در دبی

مادهش در عربی به معنای شگفت‌انگیز است؛ شهربازی مادهش Modhesh World نیز سرزمینی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود و برای هر سنی مناسب است. کودکان در بخش ماجراجویی‌های کودکانه شهربازی مادهش با انواع وسایل از جمله چرخ و فلک، ماشین بادی و ... بازی می‌کنند. بخشی از پارک نیز ویژه نوجوانان است که در آن انواع هیجان را می‌توان تجربه کرد.

شهربازی مادهش دو بخش دیگر نیز دارد؛ بخش اول برای طرفداران بازی‌های کامپیوتری است و در بخش دوم انواع غذاهای سنتی و آماده سرو می‌شود. کافه‌ها و دکه‌های این شهربازی بعد از یک روز پرهیجان انرژی مورد نیاز را برای بقیه تفریحات شهر دبی در اختیار شما قرار می‌دهند.

ساعت بازدید از شهر بازی مادهش ورلد: از ساعت 10 صبح تا 10 شب

هزینه بازدید از شهر بازی مادهش ورلد: ورود به این مجموعه برای عموم رایگان است اما با خرید یک کارت اعتباری باید برای هر بازی 5 تا 10 درهم پرداخت کنید.

آدرس شهر بازی مادهش ورلد: مرکز تجارت بین‌الملل

شهربازی هاب زیرو دبی؛ دنیای بازی های مجازی

یکی دیگر از بزرگ‌ترین تفریح‌های دبی، شهربازی هاب زیرو Hub Zero است که برای طرفداران بازی‌های ویدیویی و ماجراجویانه جذابیت ویژه‌ای دارد. وسایل بازی این شهربازی از جمله بازی‌های لیزری، تونل سه‌بعدی، ترن داخلی، اتاق کارائوکه و ... بیشتر موضوعات اکشن، ورزشی و نوآورانه دارند.

ساعت بازدید از شهربازی هاب زیرو: روزهای عادی از ساعت 2 ظهر تا 10 شب، روزهای تعطیل از ساعت 2 ظهر تا 12 نیمه‌شب.

هزینه بازدید از شهر بازی هاب زیرو: هزینه بلیط این شهربازی برای بزرگسالان 160 درهم و برای کودکان 95 درهم برای یک روز کامل است.

آدرس شهربازی هاب زیرو: خیابان ال‌خوانیج

شهربازی واندرلند امارات؛ قدیمی ترین شهر بازی دبی

شهربازی واندرلند Wonderland UAE از جمله شهربازی‌های بسیار مشهور و قدیمی امارات محسوب می‌شود که در دسته شهربازی‌های اصلی قرار دارد. لازم است بدانید که در این شهربازی، پارک آبی نیز وجود دارد که از جمله بهترین پارک‌های آبی دبی به شمار می‌رود و بیش از 30 نوع بازی آبی متنوع دارد.

امکانات شهربازی واندرلند

  • انواع رستوران‌ها و کافه
  • استراحتگاه‌های کلبه‌ای شکل
  • استخر آب شور
  • استخر مواج
  • رودخانه
  • فضای سبز
  • سینما 6بعدی
  • بازی‌های رایانه‌ای

ساعت بازدید از شهربازی واندر لند: هر روز از ساعت 10 صبح تا 12 شب (روز‌های چهارشنبه مخصوص بانوان).

هزینه بازدید از شهربازی واندرلند: بزرگسالان 125 درهم و کودکان 2 تا 4 سال 60 درهم.

آدرس شهر بازی واندرلند: منطقه القرهود، بین روستای توریستی البوم و کریک

پارک صفا؛ محبوب‌ ترین پارک در دبی

پارک صفا Safa Park از سال 1957 دایر شده و به سلطان پارک‌های شهر دبی معروف است. تقریباً 200 گونه پرنده در این پارک یافت می‌شود که اگر خوش‌اقبال باشید با برخی از آن‌ها عکس یادگاری می‌گیرید. در روزهای خنک افراد بیشتری برای گذراندن اوقات خود به پارک می‌آیند و به طبع شلوغ‌تر می‌شود. از امکاناتی که در پارک وجود دارد، می‌توان به فضای ورزشی، اتاق بازی، دکه‌های غذا، بازی‌های متعدد و مواردی از این قبیل اشاره کرد. علاوه بر تمام این موارد می‌توانید با چند درهم یک دوچرخه اجاره کنید و ساعت‌ها لذت ببرید.

ساعات بازدید از پارک صفا: از ساعت 8 صبح تا 11 شب.

هزینه بازدید از پارک صفا: 3 درهم امارات.

آدرس پارک صفا: خیابان الشیخ زاید

صفا پارک دبی

تصویری از صفا پارک دبی

پارک زعبیل؛ ارزان ترین پارک دبی

در پارک زعبیل Zabeel Park ‌قسمت‌های رایگان مختلفی وجود دارد که می‌توانید با خیال آسوده از آن‌ها بهره ببرید. برای مثال، مسیر 4/3 کیلومتری مخصوص دویدن، مراکز خرید متعدد و ... همگی از بهترین تفریحات شهر دبی محسوب می‌شوند. در این مسیرها اغلب اوقات نوازندگان موسیقی اجرای زنده دارند. دریاچه با امکان قایق‌سواری، شهر کودکان، موزه دایناسورها (در اندازه واقعی)، قطار برقی، اتوبوس‌های سرباز، امکانات ورزشی و ... همگی از برخی امکانات این پارک هستند.

ساعات بازدید از پارک زعبیل: از ساعت 10 صبح تا 10 شب

هزینه ورود به پارک زعبیل: 5 درهم امارات (ورود برای افراد معلول و کودکان زیر 2 سال رایگان است).

آدرس پارک زعبیل: بین خیابان الشیخ خلیفه بن زاید و خیابان الشیخ راشد، در نزدیکی ایستگاه مترو الجفیلیه

پارک مشرف؛ شتر سواری در دبی

پارک مشرف Mushrif Park به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، لقب یکی از بهترین مراکز تفریحی دبی را به خود اختصاص داده است. در پارک مشرف علاوه‌بر دوچرخه‌سواری، امکان اسب‌سواری و شترسواری نیز وجود دارد. در این پارک افزون‌‌بر وجود امکانات متفاوت، یک مرکز ستاره‌شناسی مجهز نیز وجود دارد که در کنار آن نمایش‌های علمی متنوعی در حیطه ستاره‌شناسی و مواردی از این دست در پارک برگزار می‌شود. بخش دیگری از پارک مشرف نیز به معماری خانه‌های کشورهای مختلف جهان اختصاص یافته است.

ساعات بازدید از پارک مشرف: از ساعت 8 صبح تا 11 شب

هزینه بازدید از پارک مشرف: هر نفر 3 درهم امارات و به‌ازای هر ماشین 10 درهم.

آدرس پارک مشرف: خیابان الخوانیج

سفر به شهر دبی و لذت بردن از تفریحات جذاب آن

اگر تمایل دارید به شهر دبی سفر کنید، بهتر است قبل از سفر حتماً از برنامه تور مطلع شوید و در جریان باشید که قرار است از چه فضاها و تفریحاتی در دبی بهره ببرید و از جاهای دیدنی دیره دبی بازدید کنید. در این مقاله به بررسی انواع تفریحات دبی از جمله پارک‌های آبی، سواحل، و شهربازی‌های آن پرداختیم تا لحظات مفرحی را در این شهر برای خود و خانواده رقم بزنید. همچنین اگر عاشق اسکی هستید و فکر می‌کنید این کار در دبی امکان‌پذیر نیست، باید بگوییم که شما در اشتباه هستید. پیست اسکی دبی یکی از مجهزترین پیست‌های اسکی دنیاست و شما می‌توانید به آن مراجعه نمایید.

سؤالات متداول

1.  بهترین زمان سفر به دبی چه فصلی است؟

از آنجایی که شهر دبی آب‌وهوایی بیابانی دارد، فصل‌های پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به دبی است.

3. آیا برای سفر به دبی نیاز به ویزا داریم؟

خدمات تور دبی در هورام گشت به همراه اخذ ویزای توریستی است؛ بنابراین هیچ نگرانی درباره دریافت ویزای امارات نداشته باشید.