تایلند کجاست؟ راهنمای سفر به تایلند زیبا

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 05 فروردین ، 1403 5 دقیقه

تایلند کجاست؟ چرا باید از این کشور دیدن کنیم؟ تایلند، واقع در جنوب آسیا، یکی از زیباترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود که مناظر نفس‌گیر و معابد شکوهمندی دارد. علاوهبر این‌ها، غذاهای خوشمزه و مردم مهربان با فرهنگ‌های متفاوت نیز از دلایل جذب شدن گردشگران به تایلند هستند. اگر می‌خواهید با تایلند بیشتر آشنا شوید و یک راهنمای جامع و کامل برای سفر به این کشور دوست‌داشتنی و تماشایی در اختیار داشته باشید، مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید.

تایلند کجاست؟

تایلند کجاست  روی نقشه؟ این کشور در جنوب شرق آسیا، شبه جزیره هندوچین و در همسایگی کشورهای لائوس، میانمار، کامبوج و مالزی قرار گرفته است. تایلند در گذشته با نام سیام شناخته می‌شد؛ اما حالا از دو کلمه Thi و Land به معنای سرزمین مردمان آزاد تشکیل شده است. در ادامه، با فرهنگ و آداب و رسوم ساکنان این کشور زیبا و دوست‌داشتنی بیشتر آشنا خواهید شد.

تاریخچه تایلند؛ کشور تایلند به چه چیزی معروف است؟

تایلند به سرزمین لبخندها و بهشت آسیا معروف است؛ زیرا مردم خنده‌رو و طبیعتی خارق‌العاده دارد. این کشور تا قرن سیزدهم زیر سلطه خمرها بود و پس از آن، با نام سیام و به‌عنوان یک کشور مستقل شناخته شد؛ البته امپراتوری فرانسه و بریتانیا تلاش بسیاری برای استعمار تایلند کردند؛ اما هیچکدام موفق نبودند. از سال ۱۹۳۵، تایلند روابط بین‌المللی خود را گسترش داد و پس از مدتی کوتاه، به یکی از قطب‌های گردشگری آسیا تبدیل شد.

مردم تایلند اغلب بودایی هستند و به زبان تایلندی صحبت می‌کنند؛ اما انگلیسی نیز از زبان‌های رسمی است که در مدارس این کشور تدریس می‌شود. تایلندی‌ها اغلب لبخند به لب دارند و بسیار مهمان‌نواز هستند. واحد پول تایلند بات است؛ اما برای سفر به این کشور می‌توانید از دلار نیز استفاده کنید.

قوانین کشور تایلند برای زنان کمی سخت‌گیرانه است. اگرچه بانوان این کشور از حقوق مشابهی با مردان برخوردار هستند؛ اما در زمینه‌های قاچاق و خشونت خانگی موردظلم قرار می‌گیرند. اگر به‌عنوان یک زن قصد سفر به این کشور را دارید، حتما قوانین را مطالعه کنید.

تصویری از کشور تایلند

نمایی زیبا از تایلند در شب

آب و هوای تایلند چگونه است؟ بهترین زمان سفر به تایلند

آب‌وهوای تایلند اصلا قابل‌پیش‌بینی نیست و در بخش‌های مختلف کشور، بسیار متفاوت است. اغلب بخش‌های این کشور، در بیشتر روزهای سال، گرم و خشک هستند؛ اما هرچه به طرف شمال حرکت کنید، از گرمای هوا کم می‌شود. بخش شرقی تایلند نیز بارندگی بیشتری دارد.

اکثر گردشگران، اواسط پاییز تا اواسط زمستان را برای سفر به تایلند انتخاب می‌کنند؛ زیرا میزان بارندگی در این بازه زمانی به حداقل می‌رسد و میانگین دمای هوا حدود ۱۸ تا ۳۲ درجه است. در بهار و تابستان نیز به دلیل افزایش بارش‌ها و دمای هوا، کمتر گردشگری به تایلند می‌رود. البته انتخاب بهترین زمان سفر به تایلند کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

چرا به تایلند سفر کنیم؟

چرا باید تایلند را از نزدیک ببینیم؟ تایلند یکی از توریستی‌ترین کشورهای آسیایی است و سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده دارد. غذاهای متنوع تایلندی، طبیعت خارق‌العاده، معابد بزرگ و کوچک، مردم مهمان‌نواز و خوش‌رو با فرنگ‌های مختلف، همگی از دلایل مهم بازدید از تایلند محسوب می‌شوند. اگر اهل ماجراجویی و کسب تجربه‌های جدید هستید، حتما از این کشور بازدید کنید؛ زیرا در طول سفر به شگفتی‌های فراوانی روبه‌رو خواهید شد.

تصویری از تایلند

تصویری از یک ساحل در تایلند

چگونه به تایلند سفر کنیم؟

برای سفر به تایلند می‌توانید از طریق خرید بلیط هواپیما یا خرید تور اقدام کنید. پروازهای مستقیم و غیرمستقیم از ایران راهی تایلند می‌شوند که معمولا بین هفت تا ۱۰ ساعت طول می‌کشند. با خرید تور تایلند، دیگر دغدغه هتل، ویزا و سایر موارد مربوط به سفر را نخواهید داشت. کافی است تور تایلند را از آژانس هورام خریداری کنید و باقی امور را به ما بسپارید.

مهم ترین شهرهای تایلند

پس از آشنایی با تایلند و تاریخچه آن، نوبت به آشنایی با مهم‌ترین مقاصد توریستی این کشور رسیده است. بانکوک، پوکت و پاتایا، مهم‌ترین شهرهای تایلند به شمار می‌روند و سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا هستند. در ادامه، با این شهرها بیشتر آشنا خواهید شد.

بانکوک؛ پایتخت تایلند

پایتخت و یکی از توریستی‌ترین شهرهای تایلند است. معابد، آرامگاه‌ها، بازارها و غذاهای خیابانی بانکوک مشهور هستند و طرفداران بسیار دارند. اگر به زندگی شبانه علاقه دارید، تور بانکوک بهترین گزینه برای شما است. میدان سیام، معبد آرون، موزه پزشکی و موزه هنر در بهشت از جاذبه‌های گردشگری بانکوک به شمار می‌روند.

تصویری از شهر بانکوک

تصویری از شهر بانکوک

پوکت؛ زیباترین شهر ساحلی تایلند

این شهر که با نام مروارید دریای آندمان نیز شناخته می‌شود، قطب گردشگری تایلند است. مجسمه عظیم‌الجثه بودا، جزایر فی فی و سواحل نیلگون، از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی تایلند به شمار می‌روند.

نمایی زیبا از شهر پوکت

نمایی زیبا از شهر پوکت

پاتایا؛ شهر معروف تایلند

این شهر در زمان جنگ ویتنام، تفرجگاه سربازان آمریکایی بود و پس از آن به محلی برای تفریح گردشگران تبدیل شد. بازارها و سالن‌های ماساژ پاتایا طرفداران متعددی دارند؛ همچنین زندگی شبانه این شهر، بسیار مفرح و جذاب است. مخصوصاً که یکی از 10 خیابان معروف تایلند نیز در پاتایا قرار دارد.

تورهای تایلند معمولا به مقصد یکی از شهرهای بانکوک، پوکت یا پاتایا برگزار می‌شوند؛ زیرا این شهرها، بیشترین جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده‌اند و مناظر و ساختمان‌های خیره‌کننده‌ای دارند. حتی اگر یک سال تمام را صرف بازدید از دیدنی‌های تایلند کنید، بازهم وقت کم می‌آورید.

تصویری از شهر پاتایا

تصویری از شهر پاتایا

جاهای دیدنی تایلند

کشور تایلند مجموعه‌ای از جاذبه‌های طبیعی سرسبز، معابد بزرگ و کوچک، بازارهای رنگارنگ، سواحل و جزایر تماشایی است. در این بخش، با برخی از مشهورترین جاهای دیدنی تایلند که محبوب گردشگران هستند آشنا می‌شوید.

معبد وات آرون تایلند کجاست؟

این معبد که اوایل قرن نوزدهم ساخته شده، در کرانه رودخانه قرار گرفته و از متفاوت‌ترین معابد تایلند است. معماری و نورپردازی جذاب معبد وات آرون، آن را به بنایی خاص تبدیل کرده و در شب و هنگام غروب، بسیار تماشایی است.

تصویری از معبد وات آرون

تصویری زیبا از معید وات آرون

معبد فو در تایلند

قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین معبد تایلند است که مجسمه ۱۵ متری بودا در وسط آن، جلب توجه می‌کند. مدارس ماساژ سنتی تایلندی متعددی نیز در اطراف معبد فو قرار گرفته‌اند. سالانه گردشگران بسیاری از این معبد کهن بازدید می‌کنند.

گرند پالاس؛ از مهمترین جاهای دیدنی تایلند

معبد بزرگ بانکوک در سال ۱۷۸۲ ساخته شد و نماد مذهب بودایی در کشور است. این معبد به مدت ۱۵۰ سال قصر تایکینگ‌ها بود و اکنون به‌عنوان مکانی مقدس و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری، مورداستقبال قرار گرفته است.

دنیای زیر آب پاتایا در تایلند

این آکواریوم یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا محسوب می‌شود که حدود ۳.۸ لیتر آب را در مخازن خود جای داده است. انواع ماهی‌های رنگارنگ و سایر آبزیان همچون کوسه‌ها، شیرماهی‌ها، عروس‌های دریایی و لاک‌پشت‌ها در آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا نگهداری می‌شوند.

تصویری از آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا

تصویری از آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا

ساحل کاتا؛ از بهترین سواحل تایلند

اینجا یکی از زیباترین سواحل در جنوب غربی جزیره پوکت محسوب می‌شود. ماسه‌های سفید، آب تمیز، مناظر زیبا، رستوران‌ها، هتل‌ها و امکانات ورزشی و تفریحی متعدد، کاتا را به ساحلی محبوب در میان سواحل تایلند تبدیل کرده است.

جرایز فی فی در پوکت تایلند

مشهورترین جاذبه گردشگری پوکت، جزایر شش‌گانه فی فی هستند. ساحل و خلیج مایا، غار وایکینگ‌ها، جزایر بامبو، ساحل میمون‌ها، خلیج تونسای و تالاب پیله از دیدنی‌های فی فی به شمار می‌روند. در این جزیره می‌توانید به تفریحاتی همچون قایق‌سواری، شنا، غواصی، صخره‌نوردی، غارنوردی و گشت‌وگذار با کشتی‌های کروز بپردازید.

تصویری از جزایر فی فی

نمایی از جزایر فی فی در پوکت

یکشنبه بازار چیانگ مای تایلند

این بازار هفتگی بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند است. انواع صابون‌های دست‌ساز، زیورآلات، عروسک، لباس، صنایع دستی، وسایل تزئینی و هرآنچه تصورش را کنید، در یکشنبه بازار چیانگ مای پیدا می‌شود.

هرچه از دیدنی‌ها و زیبایی‌های تایلند بگوییم، کم گفته‌ایم؛ باید این جاذبه‌ها را از نزدیک ببینید و شکوه و عظمت آن‌ها را حس کنید. با خرید تور تایلند تعطیلات را در این کشور خارق‌العاده بگذرانید و تجربه‌های تازه و فراموش‌نشدنی کسب کنید.

تفریحات کشور تایلند

پس از بازدید از جاهای دیدنی تایلند می‌توانید به‌سراغ تفریحات متفاوت و هیجان‌انگیز این کشور بروید. در ادامه با برخی از این تفریحات آشنا خواهید شد.

  • غواصی و غارنوردی
  • بازی با فیل‌ها در مزرعه پاتارا
  • بانجی جامپینگ از ارتفاع‌های ۵۰ متری در پاتایا
  • معاشرت با حیوانات در سافاری ورلد بانکوک
  • صخره‌نوردی و شیرجه در آب در پوکت
  • قایق‌سواری و تجربه سرعت و هیجان در تورهای رفتینگ
  • شرکت در جشن‌ها  مثل جشن آب تایلند و لذت بردن از زندگی شبانه

تایلند، سرزمینی رنگارنگ است که سرگرمی‌های مختلفی دارد. در هر گوشه از این کشور، با شگفتی‌های گوناگونی مواجه خواهید شد. بدون‌شک، تایلند از بهترین کشورها برای گردش، تفریح و سرگرمی است و در دنیا نظیر ندارد.

تصویری از سافاری ورلد بانکوک

تصویری از سافاری ورلد بانکوک

انواع اقامتگاه‌های تایلند

گردشگران برای اقامت در تایلند می‌توانند به مهمان‌سرا، هتل، ویلا یا کمپ مراجعه کنند. هتل های تایلند امکانات متوسط و قیمت مناسبی دارند. از این اقامتگاه‌ها با نام بانگلو نیز یاد می‌شود که معمولاً به‌صورت سنتی طراحی شده‌اند و شبیه خانه‌های روستایی هستند.

هتل‌ها و ویلاهای تایلند باتوجه به تعداد ستاره‌ها، میزان امکانات و موقعیت جغرافیایی، به سه دسته لوکس، متوسط یا ارزان‌قیمت تقسیم می‌شوند. هتل‌ها و ویلاهای لوکس، بهترین امکانات را در اختیار مهمانان قرار می‌دهند و قیمت بالایی دارند.

اگر در فصل مناسبی به تایلند سفر کنید، شانس کمپ زدن خواهید داشت. اغلب پارک‌های ملی، امکانات لازم برای کمپینگ همچون چادر و کیسه خواب را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. کمپ زدن، ارزان‌ترین اقامت در تایلند است و طرفداران خاص خود را دارد.

تصویری از یک هتل ۵ ستاره در تایلند

تصویری از یک هتل ۵ ستاره در تایلند

هزینه سفر به تایلند

هزینه های سفر به تایلند از بخش‌های مختلفی مانند هزینه بلیط هواپیما، هزینه هتل، هزینه خوردوخوراک، هزینه تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و هزینه حمل‌ونقل تشکیل می‌شود. هر فرد برای گذراندن یک روز در تایلند، تقریبا به ۸۵ دلار نیاز دارد. اگر اقامتگاه‌های ارزان اجاره کنید؛ برای گشت‌وگذار در سطح شهر از تاکسی استفاده نکنید و در رستوران‌های ارزان‌قیمت غذا بخورید، در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی خواهید کرد.

همچنین قیمت تور تایلند در آژانس‌های مسافرتی، کمتر از سفر شخصی برایتان تمام می‌شود و علاوه‌بر این، دردسرهای کمتری دارد. با خرید تور تایلند، دیگر هیچ نگرانی درباره بلیط هواپیما، هتل یا ویزا ندارید و با خیال آسوده از سفر لذت می‌برید.

بهترین مراکز خرید تایلند

خرید کردن یکی از بخش‌های لذت‌بخش سفر است. البته شاید مراکز خرید و بازارهای تایلند قابل‌مقایسه با پاساژهای لوکس و متنوع ترکیه نباشند؛ اما از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌روند و اجناس موجود در آن‌ها، سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف را پوشش می‌دهند. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین مراکز خرید تایلند آشنا خواهید شد.

  • بازار میدان سیام در بانکوک
  • بازار چاتوچاک در بانکوک
  • مرکز خرید جانگ سیلون در پوکت
  • بازار ناکا در پوکت
  • بازار شناور پاتایا
  • مرکز خرید رویال گاردن پاتایا

از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در بازارهای تایلند پیدا خواهید کرد. حتی اگر قصد خرید ندارید، حتما سری به بازارهای هفتگی و بازارچه‌های سنتی شهرهای مختلف تایلند بزنید. بازار شناور پاتایا نیز از زیباترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود. فروشندگان روی قایق‌های شناورشان میوه، سبزی و سایر مایحتاج روزانه را به مردم عرضه می‌کنند و منظره خارق‌العاده‌ای را رقم می‌زنند.

تصویری از مرکز خرید جانگ سیلون

تصویری از مرکز خرید جانگ سیلون 

رستوران های معروف تایلند

غذاهای تایلند در دنیا مشهور هستند. دستور پخت‌های متنوع و رنگارنگ و ترکیب‌هایی که تابه‌حال امتحان نکرده‌اید را در این غذاها مشاهده خواهید کرد. در ادامه، تعدادی از رستوران های معروف تایلند را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم تا در سفر به این کشور دوست‌داشتنی با مشکل غذا مواجه نشوید.

  • رستوران مزالونا در بانکوک
  • رستوران سیامی ایسایا در بانکوک
  • رستوران مادر تری در پوکت
  • رستوران آکوا در شمال ساحل پاتونگ
  • رستوران دودو در پاتونگ
  • رستوران دریایی موم آروی در پاتایا
  • رستوران دریایی لانگ ساوای در پاتایا

این رستوران‌ها تنوع غذایی بالایی دارند و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی تایلندی را سرو می‌کنند. اگر طعم غذاهای تایلندی باب میل شما نیست، به رستوران‌های ایرانی پادیران، پرسپولیس و شاطر عباس در بانکوک یا رستوران گوگوش و نایب در پاتایا مراجعه کنید.

تصویری از رستوران مزالونا

تصویری از رستوران مزالونا در بانکوک

سفر به سرزمین لبخندها، با تورهای آژانس هورام

در این مقاله به سوال «تایلند کجاست؟» پاسخ دادیم و راهنمای سفر به این کشور زیبا را در اختیار علاقه‌مندان گذاشتیم. اگر اهل سفر و ماجراجویی هستید، حتما بازدید از تایلند را در اولویت‌های خود قرار دهید. طبیعت خیره‌کننده و معابد عظیم و باشکوه تایلند را باید از نزدیک دید و با مردم آن ارتباط برقرار کرد. شک نداشته باشید که سفر به تایلند، برایتان تجربه‌ای تکرار‌نشدنی خواهد بود.

همین حالا، تور تایلند را از از آژانس هورام خریداری کنید تا یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین سفرهای عمرتان را رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای داخلی و خارجی هورام وارد صفحه اصلی سایت شوید و هر سوالی داشتید با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول:

۱- کشور تایلند کجاست؟

این کشور در جنوب شرق آسیا، شبه جزیره هندوچین و در همسایگی کشورهای لائوس، میانمار، کامبوج و مالزی قرار گرفته است.

۲- بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به تایلند است؛ چون بارندگی‌ها کم می‌شود و هوا مطلوب‌تر است. اما بهار و تابستان هم زیبایی‌های خاص خودش را دارد.