بهترین سواحل تایلند کدام اند؟

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 26 مهر ، 1402 5 دقیقه

تایلند یکی از مقاصد مهم و پرطرفدار گردشگری در جهان محسوب می‌شود که بیشتر با جزیره‌های بکر و سواحل زیبایی که دارد شهرت پیدا کرده است. سواحل زیبای تایلند از جمله بهترین و زیباترین سواحل دنیا هستند. از آنجایی که در این کشور جزیره‌های مختلفی وجود دارد، گاهی تصمیم‌گیری برای گردشگران سخت می‌شود که از کدام ساحل بازدید کنند. در ادامه قصد داریم به معرفی زیباترین سواحل تایلند بپردازیم تا با خیال راحت از گردش و تفریح در این کشور تماشایی لذت ببرید و در کنار آب‌های فیروزه‌ای آن یک سفر هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

1. ساحل آزادی پوکت

جزیره زیبای پوکت را می‌توان مروارید تایلند نامید. این شهر زیبا یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است و سواحل زیبایی دارد که با خرید تور پوکت می‌توانید این‌همه زیبایی را یک‌جا ببینید. پوکت به اندازه‌ای زیبا است که همه دوست دارند یک‌بار هم شده به این شهر سفر کنند و سواحل کم‌نظیر آن را از نزدیک ببینند. در بین سواحل پوکت ساحل آزادی همانند یک نگین با ارزش می‌درخشد. این ساحل بدون شک یکی از زیباترین سواحل تایلند است.

اگر قصد دارید از این ساحل زیبا که یکی از جاهای دیدنی تایلند به شمار می‌روددیدن کنید، باید از این موضوع مطلع باشید دسترسی به این ساحل خیلی آسان نیست و تنها از طریق قایق امکان‌پذیر است. ساحل آزادی در پوکت جواهری زیبا با فضایی آرامش‌بخش و مسحورکننده است که ارزش دیدن را دارد. از جمله ویژگی‌های این ساحل زیبا می‌توان به تفریحات جذاب آن مثل شنا، قایق‌سواری و چترهای اختصاصی در زیر سایۀ درختان نارگیل اشاره کرد. در این مکان خبری از تفریحات پرسروصدا مثل جت‌سواری نیست.

ساحل آزادی از بهترین سواحل پوکت

تصویری از ساحل آزادی پوکت

2. ساحل پاتونگ در پوکت 

در نزدیکی ساحل آزادی یکی دیگر از بهترین سواحل تایلند به نام ساحل پاتونگ قرار دارد که از جمله جاهای دیدنی پوکت محسوب می‌شود و با وسیله نقلیه فقط شش دقیقه با ساحل آزادی فاصله دارد. ساحل پاتونگ بزرگ‌ترین ساحل پوکت است که گردشگران بسیاری از سراسر جهان به این ساحل سفر می‌کنند؛ به همین دلیل این مکان را می‌توان یک جاذبۀ توریستی شلوغ و پرطرفدار نامید.

 یکی از ویژگی‌های جالب ساحل پاتونگ این است که در تمامی ماه‌های سال پذیرای گردشگران است.  پیاده‌روی در این ساحل زیبا و تماشای مناظر کم‌نظیر یک تفریح فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود. شب‌های ساحل پاتونگ نیز بسیار پرشور هستند و می‌توان در یک محیط شورانگیز تا صبح، شب‌زنده‌داری کرد. رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی نیز در دسترس مسافران قرار دارد. از جمله تفریحات هیجان‌انگیز این ساحل تماشایی می‌توان به جت اسکی اشاره کرد.

3. ساحل کتا در پوکت

پوکت زیباترین سواحل تایلند را در خود جای داده است و ساحل کتا در جنوب این جزیره یکی دیگر از این ساحل‌های دیدنی است. در این ساحل ماسه‌ای می‌توانید آرامش مطلق را تجربه کنید. از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد ساحل کتا می‌توان به درختان نخل، آب گرم و چشم‌اندازهای بی‌نظیر و جنگل‌های دیدنی اشاره کرد. یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های تایلند با موضوع گیاه‌خواری در ساحل کتا برگزار می‌شود که با خرید تور می‌توانید در این جشنوارۀ جذاب شرکت کنید.

4. ساحل مایا بی در جزیره فی فی

جزیره فی فی یکی از زیباترین مناطق تایلند است که دو بخش مجزا به نام‌های فی فی دون و فی فی له دارد. با وجود اینکه جزیره فی فی دون بزرگ‌تر و معروف‌تر است، اما در بخش کوچک‌تر یعنی فی فی له یک ساحل بسیار تماشایی با نام ساحل مایا بی وجود دارد.

در ساحل مایا فیلم «ساحل» با بازی لئوناردو دی‌کاپریو فیلمبرداری شده است. در حقیقت، این فیلم باعث شناخته شدن ساحل مایا بی شد و در حال حاضر گردشگران بسیاری از سراسر جهان با خرید تور تایلند به این ساحل رؤیایی سفر می‌کنند. از جمله ویژگی‌های جذاب این ساحل می‌توان به آب‌های کریستالی و صخره‌های زیبا اشاره کرد. مایا بی به‌راحتی در دسته‌بندی سواحل معروف تایلند قرار می‌گیرد.

ساحل مایا بی در جزیره فی فی از سواحل تایلند

عکسی از ساحل مایا بی در جزیره فی فی 

5. ساحل فرا نانگ کرابی

تایلند فقط با پوکت معروف نشده است، بلکه شهرهای توریستی دیگری نیز دارد. شهر کرابی یکی از معروف‌ترین و بهترین شهرهای تایلند است که طرفداران فراوانی دارد. این شهر زیبا با سواحل دیدنی و شب‌های سرزندۀ خود معروف شده است. ساحل فرانانگ جذاب‌ترین ساحل کرابی است که یکی از مشهورترین سواحل تایلند نیز محسوب می‌شود. از جمله ویژگی‌های مهم این ساحل می‌توان به معبد فانوس اشاره کرد که یکی از مشهورترین معابد تایلند است. همچنین صخره‌نوردی در ساحل فرا نانگ یک خاطرۀ کم‌نظیر را برای مسافران رقم می‌زند.

6. ساحل چاونگ سامویی   

جزیره سامویی یکی از مناطق شلوغ تایلند است که در شمال شرقی خود یک ساحل زیبا به نام چاونگ دارد. این ساحل از جمله جاذبه‌های گردشگری سامویی تایلند محسوب می‌شود که گردشگران بیشتر به خاطر بازدید از آن به جزیرۀ سامویی سفر می‌کنند. شن‌های سفید نرم و آب شفاف از جمله ویژگی‌های بارز چاونگ هستند.

اگر به ساحل چاونگ سفر کردید، می‌توانید به سراغ ورزش‌های آبی مثل موج‌سواری و جت‌اسکی بروید. در این منطقه بهترین اقامتگاه‌ها و هتل های تایلند و همچنین خانه‌های ییلاقی جذاب نیز برای اقامت گردشگران در دسترس هستند. 

ساحل چاونگ سامویی تایلند

تصویری از ساحل چاونگ سامویی تایلند

7. ساحل هاد پوک تیان 

سواحل تایلند تنها محدود به چند شهر خاص نمی‌شود و می‌توان در سراسر این کشور ساحل‌های زیبا و تماشایی پیدا کرد. ساحل  هاد پوک تیان در استان پچابوری قرار دارد که به خاطر شن‌های طلایی و آب‌های مایل به سبز مشهور شده است. البته این موارد تنها جاذبۀ این ساحل نیست و مناظر دیدنی و وجود مجسمه‌های مشاهیر ادبی نیز به زیبایی این منطقه افزوده است.

8. ساحل آئو سای دانگ 

اگر به ترکیب شن‌های نرم صورتی، صخره‌های ناهموار و آب‌های درخشان علاقه دارید، حتما به ساحل آئو سای دانگ در جزیره کو تائو تایلند سری بزنید. در این مکان می‌توانید دنیایی از زیبا و شگفتی را ببینید. صخره‌های مرجانی زیبا دنیای جالبی را در زیر آب به وجود آورده‌اند و می‌توانید یک تجربۀ غواصی فراموش‌نشدنی را برای خود رقم بزنید. این ساحل بسیار تمیز، آرام، جذاب و تماشایی است.

9. ساحل کانتیانگ 

ساحل کانتیانگ در جزیره کو لانتا در کرابی قرار دارد و با وجود اینکه ساحلی دورافتاده است، اما می‌توان از آن به عنوان یکی از زیباترین سواحل تایلند یاد کرد. در این مکان رؤیایی می‌توانید به تماشای آب‌های فیروزه‌ای بنشینید که ماسه‌های طلایی، زیبایی دوچندانی به آن‌ها بخشیده‌اند. همچنین این مکان محل رفت‌وآمد میمون‌ها است و یک فانوس زیبای دریایی در بالای صخره‌ها وجود دارد. 

ساحل کانتیانگ از سواحل تایلند

تصویری از ساحل کانتیانگ تایلند

سفر به تایلند و بازدید از سواحل زیبای آن

سواحل تایلند شهرت جهانی دارند و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. در این مقاله به معرفی زیباترین ساحل‌های کشور تایلند پرداختیم. بسیاری از ساحل‌های تایلند در شهر پوکت قرار دارند که با خرید تور پوکت می‌توانید از زیبایی‌های این سواحل نهایت لذت را ببرید. اگر قصد سفر به کشور جذاب تایلند را دارید، می‌توانید با اطلاعاتی که در این مطلب در اختیار شما گذاشتیم، مقصد خود را انتخاب کنید و یک سفر رؤیایی داشته باشید.

سؤالات متداول:

1. بهترین سواحل کشور تایلند چه نام دارند؟

ساحل فرا نانگ، ساحل کانتیانگ، ساحل مایا بی، ساحل آئو سای دانگ، ساحل هاد پوک تیان و ساحل چاونگ سامویی از بهترین سواحل کشور تایلند محسوب می‌شوند.

2. چه سواحلی در پوکت مشهور هستند؟

ساحل کتا، ساحل آزادی و ساحل پاتونگ از جمله بهترین سواحل در شهر زیبای پوکت هستند.