10 خیابان معروف تایلند که باید بشناسید!

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 29 بهمن ، 1402 5 دقیقه

وقتی صحبت از جاذبه‌های کشور تایلند می‌شود خیابان‌های شلوغ، طبیعت زیبا، معابد باشکوه، غذاهای خوشمزه و… اولین چیزهایی است که به خاطر می‌آوریم. 

کشور تایلند به واسطه‌ آب و هوای دلنشین و مطلوب، جاذبه‌ها و طبیعت زیبا و… که دارد سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود فرامی‌خواند. اگر فکر می‌کنید زیبایی تایلند فقط در مراکز تجاری-تفریحی و رستوران‌ها خلاصه می‌شود سخت در اشتباهید.

تایلند کشوری همیشه زنده است و در هر ساعت از شبانه روز که به خیابان‌ها بروید شاهد رفت و آمد مردم خواهید بود. این کشور، خیابان‌های معروفی دارد که گشت و گذار در آن‌ها خالی از لطف نیست و از جاهای دیدنی تایلند به شمار می‌روند.

در این مطلب قصد داریم شما را با 10 خیابان معروف تایلند آشنا کنیم با ما همراه باشید.

واکینگ استریت؛ خیابان ممنوعه تایلند در پاتایا

برای کسانی که به تفریحات شبانه علاقه دارند، خیابان واکینگ یکی از معروف‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های تایلند در شهر پاتایا است. پاتایا یک شهر ساحلی زیباست که سالانه گردشگران و علاقه‌مندان به دریا را به خود جذب می‌کند.

این خیابان به‌عنوان یک خیابان شب زنده، هر شب هزاران گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند که می‌توانند از زیبایی‌ها، غذاها، نوشیدنی‌ها، کلوپ‌ها و… لذت ببرند.

واکینگ یک خیابان به طول حدود  500 متر است که از منطقه‌ ساحلی پاتایا تا انتهای خیابانی که در امتداد آن قرار دارد، ادامه دارد.

از تفریحات جذاب و منحصر به فرد این خیابان در یکی از بهترین شهرهای تایلند می‌توان به باشگاه‌ها، کلوپ‌ها، بارها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف اشاره کرد؛ به‌علاوه موسیقی شلوغ و انواع نمایش‌ها، موسیقی زنده و رقص و… به شما شبی پر از هیجان و به یاد ماندنی را هدیه خواهد داد.

البته دیدنی‌های واکینگ استریت تنها در تفریحات شبانه و خوشگذرانی خلاصه نمی‌شود؛ یکی از ویژگی‌های خاص خیابان واکینگ، فروشندگان خیابانی و بازارهای شبانه‌ است که محصولات مختلفی از جمله لباس‌ها، طلا و جواهرات، صنایع‌دستی و سوغات تایلند و پاتایا را برای فروش دارند؛ این بازارها بخشی از تجربه‌ خاص و فرهنگی خیابان واکینگ محسوب می‌شوند.

تصویری از خیابان واکینگ استریت

تصویری از واکینگ استریت؛ خیابان ممنوعه تایلند

خیابان دیاموند پاتایا؛ یک خیابان معروف تایلند

خیابان دیاموند یکی از معروف‌ترین و زیباترین خیابان‌های تایلند در شهر پاتایا است. 

تفریحات شبانه در تایلند، به خصوص پاتایا بسیار پرطرفدار است و تقریباً اکثر گردشگران و مسافران به همین خاطر به پاتایا سفر می‌کنند. خیابان دیاموند از قدیمی‌ترین مکان‌های تفریحی در پاتایا است که از حدود سال ۱۹۵۰ به عنوان بهترین مکان برای تفریحات شبانه شناخته شده است.

این خیابان بین دو خیابان واکینگ استریت و خیابان دیگری به نام خیابان دوم یا جاده دوم قرار دارد.

خیابان دیاموند برای کسانی که دوست دارند شبی رمانتیک و پر از غذا و نوشیدنی را تجربه کنند بهترین انتخاب است؛ در این خیابان، کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی وجود دارد که تعداد آن‌ها به بیش از ۲۵ کافه می‌رسد و شما می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های مختلفی را سفارش بدهید و میل کنید.

خیابان ال کی مترو در پاتایا

اگر شما هم از کسانی هستید که به صورت مجردی به تایلند و شهر پاتایا سفر کردید و به دنبال تفریحات مخصوص جوانی هستید، خیابان ال کی مترو خیابانی مخصوص مجرد‌هاست؛ چراکه تفریحات مخصوص این خیابان به گونه‌ای است که می‌توانید بهترین اوقات فراغت جوانی خودتان را بگذرانید.

اگر به دنبال یک نوشیدنی خاص هستید که در شهر پاتایا یا دیگر محله‌های این شهر آن را پیدا نمی‌کنید، می‌توانید با خیال راحت به خیابان ال‌ کی مترو بروید؛ چرا که تنها در آنجاست که می‌توانید هر نوع نوشیدنی با هر مزه‌ای را پیدا کنید. در خیابان ال کی مترو مجردها می‌توانند انواع غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌هایی با مزه‌های مختلف را با قیمتی بسیار به‌صرفه و پایین خریداری نمایند.

خیابان ال کی مترو نیز مانند دیگر خیابان‌های مشهور و معروف تایلند دارای مراکز رفاهی، گردشگری و تفریحی است که می‌توان به انواع هتل‌های چند ستاره، رستوران‌های بسیار شیک و کافه‌های مختلف آن اشاره کرد.

تصویری از خیابان ال کی مترو

تصویری از خیابان ال کی مترو پاتایا

خیابان رامبوتری در بانکوک تایلند

اگر به بانکوک در تایلند سفر کرده باشید حتماً گذرتان به خیابان رامبوتری افتاده است. این خیابان یکی از پر جنب و جوش‌ترین و زنده‌ترین خیابان‌های تایلند، شهر بانکوک است که در قلب و مرکز منطقه تاریخی این شهر قرار دارد. خیابان رامبوتری نزدیک به جاده‌ خائوسان است و به عنوان یک مقصد و جاذبه‌ گردشگری معروف و محبوب برای گردشگران و مردم محلی محسوب می‌شود.

حجم زیاد گردشگران و مسافرانی که به قصد دیدن این خیابان به بانکوک سفر می‌کنند و قرار داشتن خیابان رامبوتری در منطقه‌ تاریخی شهر باعث شده تنوع اقامتگاه‌ها، مهمان‌خانه‌های ارزان‌قیمت و هتل‌های میان‌رده، رامبوتری را به خیابان محبوب مسافران تبدیل کند.

اگر به دنبال اقامتی مقرون به صرفه هستید و نزدیک بودن به مرکز شهر و جاذبه‌های مختلف برایتان اهمیت دارد، خیابان رامبوتری بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

علاوه‌بر مهما‌ن‌خانه‌ها و اقامتگاه‌ها، خیابان رامبوتری فروشگاه‌های جذابی برای خرید سوغاتی نیز دارد که شامل پوشاک، زیورآلات، مواد غذایی، صنایع دستی و… می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند از لباس‌ها، لوازم جانبی، سوغاتی، صنایع‌ دستی و آثار هنری محلی زیبای بانکوک دیدن کرده و خریدی لذت‌بخش داشته باشند. برخلاف سایر شهرهای تایلند، در اینجا چانه‌زنی یک روش معمول است؛ بنابراین از مذاکره در مورد قیمت‌ها نترسید.

تصویری از خیابان رامبوتری

تصویری از خیابان رامبوتری

خیابان سوکومویت بانکوک در تایلند

در بین معروف‌ترین خیابان‌های تایلند، خیابان سوکومویت در بانکوک، پایتخت کشور تایلند، یکی از پر رفت و آمدترین و مهم‌ترین خیابان‌های تایلند است. این خیابان از نظر موقعیتی در یکی از مهم‌ترین محورهای شهر قرار دارد و تا حد زیادی به عنوان مرکز فعالیت‌های تجاری-تفریحی، مراکز خرید، هتل‌های باشکوه و اقامتگاه‌ها شناخته می‌شود.

خیابان سوکومویت از منطقه‌ شمالی تا جنوبی شهر بانکوک ادامه دارد و تقریباً یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های این شهر محسوب می‌شود. این خیابان نیز به‌عنوان یکی از خیابان‌های همیشه زنده‌ تایلند، مرکز هتل‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها، مراکز تجاری، کافه‌های شبانه و جاذبه‌های تفریحی مختلف است. ما در مقاله‌ای درباره راهنمای سفر به تایلند و اینکه تایلند کجاست به طور کامل توضیح داده‌ایم.

تصویری از خیابان سوکومویت

تصویری از خیابان سوکومویت

خیابان یاووارت بانکوک تایلند

خیابان یاووارات یکی دیگر از خیابان‌های معروف بانکوک، پایتخت تایلند است.این خیابان در منطقه‌ چینی شهر بانکوک قرار دارد که با نام منطقه‌ چینی نیز شناخته می‌شود. این خیابان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فعالیت‌های فرهنگی-تاریخی اتحادیه چینی تایلند شناخته می‌شود. 

خیابان یاووارات از دروازه‌‌ چینی‌ها تا غرب بانکوک امتداد دارد و یکی از زیباترین مناظر بانکوک در شب است. این خیابان پر رمز و راز همیشه شما را با اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد شگفت زده‌ می‌کند. معبد‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، غذاهای محلی، طلافروشی‌ها و بازارهای شبانه‌روزی از جمله جاذبه‌های این خیابان هستند.

اگر می‌خواهید با فرهنگ چینی تایلندی آشنا شوید، بازارهای محلی در این منطقه، مکانی عالی برای تجربه فرهنگ، معماری و صنایع‌دستی تایلندی و چینی را فراهم می‌کنند.

تصویری از خیابان یاووارات

تصویری از خیابان یاووارات

خیابان سیلوم بانکوک در تایلند

خیابان سیلوم یکی دیگر از خیابان‌های معروف در شهر بانکوکِ کشور تایلند است. این خیابان به‌عنوان یکی از محورهای اصلی بانکوک به حساب می‌آید و از مراکز اصلی تجاری-تفریحی و اقتصادی این شهر است.

خیابان سیلوم معمولاً به‌عنوان قلب منطقه‌ تجاری شهر بانکوک شناخته می‌شود و تمام ساختما‌ن‌ها و مجموعه‌های مهم تجاری، هتل‌های برجسته، رستوران‌ها، بازارها، بارها، کافه‌ها و ادارات شرکت‌ها در این خیابان قرار دارند؛ به‌علاوه این خیابان از نظر مسکونی نیز جزو خیابان‌های پرجمعیت بانکوک است و زندگی شهری در آن جریان دارد.

همان‌طور که گفتیم خیابان سیلوم یکی از مهم‌ترین منطقه‌های تجاری در بانکوک است و همین امر باعث شده بزرگترین مراکز خرید و بازارهای محلی مهم بانکوک را در این خیابان داشته باشیم؛ مراکز خرید بزرگی مانند مرکز خرید سنترال‌وُرلد و مرکز خرید سیلوم و بازارهای محلی و مغازه‌های کوچک‌تر که انواع کالاها و صنایع‌دستی تایلندی را می‌توانید در آنها پیدا کنید.

اما جذابیت‌های این خیابان در همین خلاصه نمی‌شود. خیابان سیلوم در شب‌ها هم زنده است و یکی از مناطق تفریحی بانکوک برای گردشگران و مردم محلی به شمار می‌رود. مکان‌های شبانه‌روزی معروفی مانند پات‌پونگ که معروف به بازارهای شبانه، کلوپ‌ها، بارها و نمایش‌های موسیقی و رقص هستند در این خیابان قرار دارند.

تصویری از خیابان سیلوم بانکوک

تصویری از خیابان سیلوم بانکوک

خیابان خائوسان بانکوک

خیابان خائوسان یکی دیگر از خیابان‌های بانکوک در کشور تایلند است. این خیابان در منطقه راتاناکوسین، یکی از محبوب‌ترین و هیجان‌ انگیز‌ترین مناطق گردشگری در بانکوک قرار دارد. خیابان خائوسان به هتل‌های ارزان قیمت، رستوران‌ها، مغازه‌ها و کافه‌های زیبایش شهرت دارد. همچنین اگر طرفدار تفریحات شبانه هستید، این خیابان بهترین کلوپ‌ها و بارها را برای سپری کردن شبی زنده و پر هیجان دارد.

خیابان خائوسان اولین‌بار در دهه 1970 به‌عنوان یک مرکز گردشگری محبوب برای کسانی که با بودجه‌ محدود سفر می‌کنند، با هدف لذت بردن از جذابیت‌های سفر تأسیس شد. رفته‌رفته این خیابان به دلیل قیمت‌های پایین اقامتگاه و بازارهایش و فضای دوستانه‌ای که در آن حاکم بود به سرعت محبوبیت پیدا کرد؛ به‌طوری که در سال‌های اخیر، این خیابان به مکانی محبوب برای گردشگران از همه اقشار تبدیل شده است. اگر علاقه‌مند هستید درباره تایلند بیشتر بدانید، مقاله قوانین کشور تایلند برای زنان نیز می‌تواند نظرتان را جلب کند.

تصویری از خیابان خائوسان

تصویری از خیابان خائوسان

خیابان پاتونگ بیچ در پوکت تایلند

خیابان پاتونگ بیچ از معروف‌ترین و زیباترین خیابان‌های پوکت در شهر تایلند است. پوکت شهر ساحلی زیبا با آب و هوایی دلپذیر است که سالانه میزبان مسافران زیادی است. اگر علاوه‌بر گشت و گذار در سواحل تایلند در پوکت به دنبال مکانی هستید که مراکز خرید و شب‌های زنده داشته باشد، خیابان پاتونگ بیچ دقیقا همان منطقه است.‌

خیابان پاتونگ بیچ به عنوان یکی از مراکز اصلی شهر پوکت برای تفریح، خرید و شب‌های زنده‌ معروف است.

خیابان پاتونگ بیچ پر از فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، بازارها، رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها، کلوپ‌ها و انواع اماکن تفریحی و تجاری مختلف است.

این خیابان معروف‌ترین خیابان برای تفریحات شبانه در پوکت است و در شب‌ها از شلوغ‌ترین مکان‌هاست. همچنین، خیابان پاتونگ بیچ از نظر اقامت هم گزینه‌های مختلفی را برای گردشگران ارائه می‌دهد؛ از هتل‌های لوکس تا هتل‌های میان‌رده و اقتصادی. اگر مایلید در طول مدت اقامتتان به ساحل نزدیک باشید، هتل‌های خیابان پاتونگ بیچ بهترین انتخاب برای شماست.

تصویری از خیابان پاتونگ بیچ

عکس خیابان پاتونگ بیچ

خیابان بنگلا؛ خیابان معروف تایلند در پوکت

خیابان Bangla یک خیابان زنده و پر‌جنب‌وجوش واقع در پاتونگ، محبوب‌ترین شهر ساحلی پوکت است. منطقه‌ ساحلی پاتونگ به دلیل تفریحات شبانه، بارها و کلوپ‌های خود در بین مسافران و گردشگران، طرفداران زیادی دارد و همین امر باعث شده تا مکانی مناسب برای برگزاری مهمانی‌ها و تفریح گردشگرانی که به دنبال فضایی هیجان‌انگیز و پر از شگفتی هستند باشد.

جذابیت‌های خیابان بنگلا در همین‌جا خلاصه نمی‌شود. در خیابان بنگلا همه‌چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد یا به عبارتی از سوغاتی و پوشاک گرفته تا غذاهای خیابانی را پیدا می‌کنید که توسط دستفروشان و بازارها و غرفه‌های محلی به فروش می‌رسند.

به‌طور کلی، خیابان بنگلا نمادی از خوشگذرانی و زندگی شبانه و صحنه سرگرمی پرجنب‌وجوش در پوکت است. برای کسانی که این شهر را به عنوان یکی از مقاصد سفر خود انتخاب می‌کنند، چه به دنبال مهمانی شبانه و لذت بردن از اجراهای زنده یا صرفاً لذت بردن از فضای پر انرژی باشید، این خیابان تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

تصویری از خیابان بنگلا

تصویری از خیابان بنگلا

خیابان‌های جذاب و رنگارنگ تایلند

تایلند، کشوری است که به دلیل فرهنگ و آداب و رسوم، آب و هوای مطلوب و مناسب، طبیعت و جاذبه‌های شگفت‌انگیز و خیابان‌های باصفا و پر جنب و جوشی که دارد، در این سال‌ها به یکی از مقاصد معروف گردشگری تبدیل شده است. در این مطلب، ما معروف‌ترین خیابان‌های تایلند را معرفی کردیم. طبق نظرسنجی‌هایی که از گردشگران و مردم محلی شده، معروف‌ترین خیابان‌ها، خیابان‌هایی هستند که افراد می‌توانند در آنها تفریحات متنوع و مختلفی را تجربه کنند. هرکدام از این تفریحات بسته به سلیقه‌ هر فردی متفاوت است. اگر شما قصد خرید تور تایلند را داشته باشید، کدام شهر و کدام خیابان‌ها را برای گشت و گذار و اقامت انتخاب می‌کنید؟

سؤالات متداول:

۱- خیابان ممنوعه تایلند چه خیابانی است؟

واکینگ استریت در پاتایا به خیابان ممنوعه تایلند معروف است؛ اما نام این خیابان تا اندازه زیادی بد در رفته است. در این خیابان می‌توانید از خرید و تفریح در رستوران‌های خوب پاتایا لذت ببرید و حسابی خوش بگذرانید.

۲- معروفترین خیابان های تایلند کدامند؟

خیابان دیاموند پاتایا، خیابان ال کی مترو در پاتایا، واکینگ استریت پاتایا، خیابان رامبوتری بانکوک، خیابان یاووارات بانکوک، خیابان بنگلا در پوکت و خیابان پاتونگ بیچ پوکت از معروفترین خیابان های تایلند هستند.