گاردن گلو دبی کجاست؟

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 21 اسفند ، 1402 5 دقیقه

هرچه از جاذبه‌های دبی بگوییم، حق مطلب را ادا نکرده‌ایم. این شهر، پر از سازه‌های عجیب و خارق‌العاده است که نظیر آن‌ها را در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌کنید. یکی از این جاذبه‌ها که در سال‌های اخیر، گردشگران را به‌‌سوی شهر دبی می‌کشاند، گاردن گلو است. پارک درخشان دبی، وسیع‌ترین باغ نوری دنیا، مکانی تفریحی و جذاب برای کودکان و بزرگسالان به شمار می‌رود و سالانه بازدیدکنندگان فراوانی دارد. برای کسب اطلاعات درباره گاردن گلو دبی، آدرس مجموعه، ساعت کاری و هزینه بازدید از بخش‌های مختلف آن، مطالعه مقاله زیر را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

معرفی گاردن گلو دبی

پارک گاردن گلو دبی (Dubai Garden Glow) در سال ۲۰۱۵ افتتاح و به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر تبدیل شد. این پارک موضوعی که بخش‌های مختلفی دارد، پر از رنگ، نور و خلاقیت است و یکی از دیدنی های دبی در شب به شمار می‌رود. اغلب مجسمه‌های موجود در گاردن گلو با استفاده از وسایل بازیافتی ساخته شده‌اند و هدف از ساخت آن‌ها، حفاظت از محیط زیست و دوستی با حیوانات و طبیعت عنوان شده است. در سفر به دبی حتماً از باغ گاردن گلو و جاذبه‌های آن بازدید کنید. در ادامه با بخش‌های مختلف پارک آشنا خواهید شد.

بخش های مختلف پارک گاردن گلو دبی

باغ درخشان دبی، مجموعه بسیار بزرگی است و بخش‌های مختلفی دارد. غرفه‌های غذا، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی و نیمکت‌های بزرگ و کوچک برای استراحت، از امکانات پارک درخشان دبی به شمار می‌روند. پارک دایناسورها، پارک جادویی و پارک هنر از قسمت‌های پرطرفدار این پارک هستند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

پارک درخشان (Glow Park) در گاردن گلو

اصلی‌ترین بخش گاردن گلو، پارک درخشان (Glow Park) است. مجموعه‌ای از مجسمه‌ها و اشکال نورانی در این پارک به چشم می‌خورند که با نهایت ذوق و خلاقیت ساخته شده‌اند. بیش از ۱۰ میلیون چراغ LED در پارک درخشان به کار رفته و این مجموعه را به بزرگ‌ترین پارک نوری جهان تبدیل کرده است. پارک درخشان، پنج بخش دارد و پیام همه بخش‌ها، حفاظت از محیط زیست، حیوانات و صرفه‌جویی در مصرف انرژی عنوان شده است.

عکس پارک گاردن گلو

تصویری از گاردن گلو

پارک دایناسور (Dinosaur Park) در گاردن گلو

بخش موردعلاقه کودکان در گاردن گلو، پارک دایناسور (Dinosaur Park) است. بیش از ۱۲۰ ربات دایناسوری از دوره‌های مختلف در این پارک به نمایش درآمده‌اند. دایناسورهای عظیم‌الجثه‌ای که راه می‌روند و غرش می‌کنند. در بازدید از پارک دایناسور گاردن گلو، اطلاعات جالبی درباره این موجودات غول‌پیکر به دست می‌آورید و با مناظر جذابی روبه‌رو می‌شوید.

عکس پارک دایناسورها در گاردن گلو

عکسی از پارک دایناسورها در گاردن گلو دبی

پارک جادویی (Magic Park) در گاردن گلو

پارک جادویی (Magic Park)، شامل بخش‌های مختلفی همچون اتاق وارونه و جنگل سحرآمیز است. در این پارک، علم، هنر و خلاقیت دست به دست هم داده و مجموعه سه‌بعدی خارق‌العاده‌ای خلق کرده‌اند. بازدید از پارک جادویی باغ درخشان دبی، تجربه کاملاً تازه‌ای است و هوش از سرتان خواهد برد.

تصویری از پارک جادویی گاردن گلو دبی

تصویری از پارک جادویی گاردن گلو دبی

پارک هنر (Art Park) گاردن گلو دبی

پارک هنر (Art Park)، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گاردن گلو دبی است. در این پارک، خیال و خلاقیت با همدیگر ترکیب شده و شاهکارهای هنری خلق کرده‌اند. برای تولید کلیه آثار موجود در پارک هنر، از متریال بازیافتی، به‌همراه رنگ و نور استفاده شده است. بازدید از آرت پارک گاردن گلو، قوه تخیل و ذوق هنری شما را پرورش می‌دهد.

تصویری از پارک هنر گاردن گلو دبی

نمایی از پارک هنر گاردن گلو دبی

پارک یخی Ice Park

تصور کنید در دل کویر هستید و ناگهان به یک محوطه یخی می‌رسید. پارک یخی (Ice Park) از هیجان‌انگیزترین بخش‌های باغ گاردن گلو و یکی از بهترین تفریحات دبی به شمار می‌رود و میزبان مجسمه‌های یخی بسیار زیبا است. در سفر به دبی و بازدید از گاردن گلو حتماً به این مجسمه‌های بزرگ و کوچک سر بزنید.

تصویری از پارک یخی گاردن گلو دبی

تصویری از پارک یخی گاردن گلو دبی

هتل های نزدیک گاردن گلو دبی

بسیاری از گردشگران در سفر به دبی ترجیح می‌دهند در هتل‌های نزدیک به جاذبه‌های تفریحی و توریستی اقامت داشته باشند؛ به همین دلیل، هتل‌های نزدیک به گاردن گلو معمولاً شلوغ هستند. این هتل‌ های دبی کیفیت بالایی دارند و مکان‌هایی عالی برای اقامت محسوب می‌شوند. در ادامه با تعدادی از هتل های نزدیک گاردن گلو آشنا خواهید شد:

 

  • هتل پنج ستاره کنراد دبی (Conrad Dubai) در فاصله ۱.۷ کیلومتری گاردن گلو
  • هتل پنج ستاره د اچ دبی (The H Dubai) در فاصله ۱.۷ کیلومتری گاردن گلو
  • هتل پنج ستاره سوفیتل داون تاون دبی (Sofitel Dubai Downtown) در فاصله ۳.۸ کیلومتری گاردن گلو
  • هتل چهار ستاره رودا لینکس النصر (Roda Links Al Nasr) در فاصله ۳.۳ کیلومتری گاردن گلو
  • هتل چهار ستاره نووتل ورلد ترید سنتر (Novotel World Trade Centre Dubai) در فاصله ۱.۲ کیلومتری گاردن گلو

 

این هتل‌ها همگی امکانات کاملی دارند و از اقامتگاه‌های لوکس دبی به شمار می‌روند. برای رزرو هتل‌های نزدیک گاردن گلو کافی است از طریق سایت هورام اقدام کنید. ما در این سایت، بهترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت به شما عزیزان عرضه می‌کنیم.

تصویری از هتل کنراد دبی

تصویری از هتل کنراد دبی

آدرس و ساعت کار گاردن گلو دبی

گاردن گلو در پارک زعبیل واقع شده و ورودی آن از گیت‌های شماره شش و هفت است. برای دسترسی به این پارک می‌توانید از ماشین اجاره‌ای یا وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی و اتوبوس استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو دبی به گاردن گلو، ایستگاه مکس (Max) و نزدیک‌ترین ایستگاه تاکسی، ال جفیلیا (Al Jafilia) است.

گاردن گلو همه‌روزه از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۳:۰۰ و روزهای شنبه تا ۱۲ بامداد باز است. البته این پارک در همه فصل‌های سال فعال نیست و معمولاً از ماه اکتبر باز می‌شود. برای تفریح و گشت‌وگذار در پارک جذاب گاردن گلو به حدود دو الی سه ساعت زمان نیاز دارید.

قیمت بلیط گاردن گلو دبی

قیمت بلیط گاردن گلو دبی برای هر بخش متفاوت است. در حال حاضر، هر بزرگسال برای ورود به پارک باید به واحد پول دبی حداقل ۷۰ درهم پرداخت کند. این هزینه، صرف بازدید از پارک درخشان و پارک دایناسور می‌شود. کودکان کمتر از سه سال، نیازی به تهیه بلیط ندارند. با ورود به سایت رسمی مجموعه به آدرس dubaigardenglow.com به‌راحتی می‌توانید از زمان‌بندی باغ درخشان دبی مطلع شوید و بلیط آنلاین خریداری کنید.

سفر به شهر شگفت انگیز دبی، با تورهای آژانس هورام

در این مقاله به معرفی یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی دبی، یعنی گاردن گلو پرداختیم. این پارک، متفاوت‌ترین باغ نوری دنیا به شمار می‌رود و سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده از کشورهای مختلف دارد. اگر اهل ماجراجویی و کسب تجربه‌های جدید هستید، حتما تور دبی را در برنامه‌های خود قرار دهید؛ چرا که شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های ساخته دست بشر را در این شهر پیدا خواهید کرد.

همین حالا تور دبی را از آژانس گردشگری هورام بخرید و خود را به سفری خارق‌العاده مهمان کنید. کلیه تورهای داخلی و خارجی هورام با امکانات عالی و قیمت منصفانه به مشتریان عرضه می‌شوند. مطمئن باشید که اولین تجربه سفر با هورام، آخرین تجربه‌تان نخواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه اصلی سایت شوید یا با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول:

۱- گاردن گلو دبی چیست؟

گاردن گلو یکی از پارک‌های زیبای دبی است که مخصوصاً در شب، جلوه بسیار خاصی دارد. اغلب مجسمه‌های موجود در گاردن گلو با استفاده از وسایل بازیافتی ساخته شده‌اند و هدف از ساخت آن‌ها، حفاظت از محیط زیست و دوستی با حیوانات و طبیعت عنوان شده است.

۲- قیمت بلیط گاردن گلو دبی چقدر است؟

برای ورود به این پارک زیبا باید حداقل 70 درهم پرداخت کنید. کودکان کمتر از 3 سال نیز نیازی به بلیط ندارند.