با 10 تا از بهترین مراکز خرید مالزی آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 09 دی ، 1402 5 دقیقه

در میان جاذبه‌های گردشگری مالزی آنچه بیش از همه اسباب نشاط و خرسندی توریست‌ها را فراهم می‌کند، مراکز خرید مالزی است. خودنمایی‌ لوکس‌ترین فروشگاه‌ها در برج‌های بلند این کشور وسوسه خرید را به جان هر کسی می‌اندازد. حتی گشت‌وگذار در این فروشگاه‌ها می‌تواند به‌تنهایی حکم یک تفریح جانانه و به‌یادماندنی را داشته باشد. ما قرار است در این نوشتار شما را به بهترین مراکز خرید مالزی ببریم و لذت خرید کردن را برایتان به تصویر بکشیم.

مرکز خرید پاویلیون؛ از معروف ترین مراکز خرید مالزی

به مرکز خرید پاویلیون، بزرگ‌ترین قطب دنیای مد و محصولات ترند، خوش آمدید. از این مرکز خرید به عنوان یکی از محبوب‌ترین، پرازدحام‌ترین و بهترین جاهای دیدنی مالزی یاد می‌شود. دلیل این حجم از محبوبیت، وجود برندهای معتبر بین‌المللی است که رونقی اساسی به فروشگاه‌های این مرکز خرید بخشیده است.

مرکز خرید پاویلیون با 7 طبقه و 700 فروشگاه مختلف تجربه‌ای هیجان‌انگیز از خرید را برای شما رقم می‌زند. این مجموعه درست در قلب شهر کوالالامپور مالزی قرار دارد. بنابراین از نظر حمل‌ونقل و دسترسی به این مرکز خرید هیچ‌گونه محدودیتی نخواهید داشت. کافی است خودتان را به یکی از وسایل نقلیه عمومی برسانید تا ظرف اندک زمانی، چهره زیبا و مدرن این مجموعه را ببینید.

جالب است بدانید که پاویلیون تنها یک مرکز خرید ساده نیست. در این مجموعه انواع و اقسام تفریحات سرگرم‌کننده نظیر فیلم دیدن در سینما یا بازی در فضای سبز وجود دارد که اوقات حضور شما در این مجموعه را کیفیت می‌بخشد. به لحظات مفرح حضور در این مجموعه، حراجی‌ فروشگاه‌های مختلف را هم اضافه کنید که لذت خرید را برای گردشگران چندین برابر می‌کنند. همین‌ها پاویلیون را به یکی از بهترین مراکز خرید مالزی تبدیل کرده است.

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

آدرس: مالزی، کوالالامپور، ناحیه بوکیت بونتانگ، خیابان بوکیت بینتانگ 168

تصویری از مرکز خرید پاویلیون

تصویری از مرکز خرید پاویلیون

مرکز خرید مید ولی مگامال

وقتی صحبت از بهترین مراکز خرید مالزی می‌شود، نام مرکز خرید مید ولی مگامال مثل الماس می‌درخشد. این مجموعه که به عنوان قدیمی‌ترین مرکز خرید مالزی شناخته می‌شود، در شهر جورج تاون واقع شده است. خوبی این مجموعه چهارفصل بودن آن است؛ یعنی لازم نیست برای دیدن این مرکز خرید، بهترین زمان سفر به مالزی را انتخاب کنید. این مجموعه حتی در سرما و یخ‌بندان هم میزبان گردشگران است.

مرکز خرید مید ولی مگامال از دو بخش مجزا تشکیل شده که یکی از آن‌ها ساختمان تجاری و دیگری مجموعه‌ای کاملا اداری است. بخش تجاری این مرکز خرید مجموعه‌ای از 400 فروشگاه مختلف و دیدنی را در دل طبقات پنج‌گانه خود جای داده است.

در فروشگاه‌های این مجموعه هر محصولی که فکرش را بکنید با درجه بالایی از کیفیت و اصالت وجود دارد. قرار گرفتن رستوران، کافی‌شاپ، مجموعه بازی برای کودکان و سینما در این مرکز خرید آن را به یک جاذبه گردشگری مفرح تبدیل کرده است.

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

آدرس: مالزی، کوالالامپور، منطقه مید ولی، برج جنوبی د گاردنز، اتوبان جلان ساید پوترا

مرکز خرید مید ولی مگامال

مرکز خرید مید ولی مگامال

مرکز خرید سوریا کی ‌ال ‌سی ‌سی؛ از مراکز خرید زیبای مالزی

چیزی از شهرت برج‌های دوقلو پتروناس به گوش‌تان خورده است؟ مرکز خرید سوریا کی‌ال‌سی‌سی درست بین این دو برج مشهور واقع شده است. ازهمین‌رو تقریبا تمامی مردم محلی این منطقه مرکز خرید سوریا را با نام‌ برج دوقلوی پتروناس می‌شناسند. مرکز خرید سوریا فقط مقصدی برای خرید نیست. شما با ورودتان به این مجموعه می‌توانید یک روز بسیار باکیفیت و به‌یادماندنی را رقم بزنید.

مرکز خرید سوریا صاحب فروشگاه‌هایی زیبا و مجلل است که شما با هر بودجه و سلیقه‌ای به آن پا بگذارید، قطعا دست‌خالی برنمی‌گردید. از جدیدترین فروشگاه‌های مدرن این مجموعه می‌توان به لوکیتان، کینوکونیا و لوئی ویتون اشاره کرد که ویترینی کامل از جذاب‌ترین محصولات را مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد.

در مجموعه سوریا فرصت برای تفریح و سرگرمی هم وجود دارد. کافی است از گالری هنری یا آکواریوم زیر آب این مجموعه دیدن کنید تا لحظات خریدتان به مجموعه‌ای از تفریحات جذاب گره بخورد. سالن کنسرت، سینما و نمایش موزیکال آب‌نما نیز از دیگر بخش‌های مفرح این مجموعه است که بازدید و تماشای فیلم در آن خالی از لطف نیست.

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

آدرس: مالزی، کوالالامپور، مرکز شهر

مرکز خرید سوریا کی ‌ال ‌سی ‌سی

تصویری از مرکز خرید سوریا کی ال سی سی

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر

اگر از گشت‌وگذارهای طولانی‌مدت در مراکر خرید خسته نمی‌شوید، باید بگوییم مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر بهشت شما در مالزی خواهد بود. این مجموعه بیش از هزار فروشگاه دارد که اگر تمام روزهای اقامت‌تان در مالزی را به بازدید از آن‌ها اختصاص دهید، باز هم زمان کم می‌آورید. تایمز اسکوئر به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید مالزی در قلب شهر کوالالامپور و در منطقه بوکیت بینتانگ قرار دارد.

نکته جالب در مورد مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر وجود برندهای محلی است که شما با بازدید از محصولات آن‌ها این فرصت را پیدا می‌کنید تا با فرهنگ مردمان بومی این منطقه نیز آشنا شوید. بعد از خرید سوغات از محلی‌های مهربان این مجموعه می‌توانید سری هم به طبقه همکف بزنید تا طعم لذیذ غذاهای آسیایی و دریایی را زیر دندان مزه کنید.

اگر بدتان نمی‌آید کمی آدرنالین به خون‌تان تزریق کنید، به طبقه دهم این مجموعه بروید و با تماشای یک فیلم سه‌بعدی در ژانر وحشت هیجان را زیر پوست‌تان احساس کنید. شایان ذکر است که مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر دارای یک پارک سرپوشیده هم هست که بازدید از آن لذتی وصف‌نشدنی را برای فرزند دلبندتان به ارمغان می‌آورد.

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

آدرس: کوالالامپور، منطقه ایمبی، خیابان جالان ایمبی

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر

تصویری از مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر

مرکز خرید گاردنز مال؛ از مراکز خرید بین المللی مالزی

اگر سودای خرید پوشاک از برندهای مشهور جهانی همچون گوچی، نایکی، آدیداس یا پوما را دارید، مرکز خرید گاردنز مال را دریابید. این مجموعه به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید مالزی صاحب 200 فروشگاه پوشاک است که تنوع بی‌نظیر محصولات آن هوش از سرتان می‌برد.

خوب است بدانید که بازدید از این مجموعه به مثابه یک تیر و چند نشان است؛ شما با گشت‌وگذار در مرکز خرید گاردنز ضمن خرید باکیفیت‌ترین و شیک‌ترین پوشاک فرصت امتحان ‌کردن طعم دلپسب غذاهای ژاپنی را در رستوران سو اوماکاس این مجموعه خواهید داشت. همچنین می‌توانید با گذر از یک پل عابر پیاده در کوتاه‌ترین زمان ممکن خودتان را به مرکز خرید مید ولی مگامال برسانید.

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

آدرس: مالزی، کوالالامپور، لینگکاران سید پوترا

تصویری از مرکز خرید گاردنز مال

تصویری از مرکز خرید گاردنز مال

مرکز خرید لاکچری استار هیل گالری در مالزی

اگر نمی‌دانید با پول‌هایتان چکار کنید، بهتر است خرید از مجموعه استار هیل گالری را در اولویت خود قرار دهید. این مجموعه میزبان لوکس‌ترین و مجلل‌ترین برندهای مشهور جواهرات و ساعت است که تنها مشاهده ویترین‌های پرزرق‌وبرق آن می‌تواند هر گردشگری را به وجد آورد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این مجموعه به عنوان یکی از مشهورترین مراکز خرید مالزی، مکانی امن و دلنشین برای استراحت مسافران خسته است. هر زمان که خستگی بر شما چیره شد، می‌توانید جهت تجدید قوا به طبقه سوم این مجموعه بروید و با استراحت در مرکز اسپا جانی دوباره به تن خسته خود ببخشید. طی روزهای بعد، می‌توانید با بدن و ذهن آرام، تفریحات دیگری را هم امتحان کنید. مثلا سری به سواحل مالزی بزنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

یکی از مزیت‌های برجسته مرکز خرید استار هیل گالری ظاهر زیبای آن است که موجب می‌شود هرساله، این مرکز خرید به عنوان میزبان جشنواره‌های مختلف انتخاب شود. اگر بخت با شما یار باشد، شما هم می‌توانید از تماشاچیان خوش‌شانس این جشنواره‌ها باشید.

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

آدرس: مالزی، کوالاالامپور، منطقه بوکیت بینتانگ

تصویری از مرکز خرید لاکچری استار هیل گالری در مالزی

تصویری از مرکز خرید لاکچری استار هیل گالری

مرکز خرید سان وی پیرامید

تابه‌حال تجربه اسکی روی یخ یا تیراندازی با کمان را در یک فروشگاه داشته‌اید؟ مرکز خرید سان وی پیرامید با برخوداری از یک پیست اسکیت و سالن بولینگ این تجربه ناب را در اختیار شما می‌گذارد. در این مجموعه آنچه بیش از همه موجب حیرت و شگفتی گردشگران می‌شود، معماری بی‌نظیر سان وی پیرامید است.

مجموعه سان وی پرامید با الهام از سبک معماری اهرام ثلاثه مصر طراحی و ساخته شده است. از‌همین‌رو شما هم می‌توانید در گوشه‌وکنار این فروشگاه ردپایی از سبک معماری مصری را پیدا کنید. برجسته‌ترین ویژگی این سبک از معماری هم در قسمت ورودی این مجموعه و در هیبت باشکوه مجسمه ابوالهول نهفته شده است.

سان وی پیرامید به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید مالزی دارای دو بخش قدیمی و جدید است. در بخش قدیمی این مجموعه برندهای مشهور جهانی نظیر مانگو، کواچ و کالوین جا خوش کرده‌اند و در بخش جدید آن فروشگاه‌هایی با سبک مراکشی به چشم می‌خورد. سالن سینما، رستوران و کافی‌شاپ نیز از دیگر بخش‌های تشکیل‌دهنده این مجموعه جذاب مصری هستند.

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

آدرس: مالزی، ایالت سلانگور، شهر پتالینگ جایا، بندر سانوای، اتوبان جالان پی جی اس

تصویری از مرکز خرید سان وی پیرامید

تصویری از مرکز خرید سان وی پیرامید

مرکز خرید وان اوتاما

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید مالزی وان اوتاماست که با فاصله 30 دقیقه‌ای از مرکز شهر کوالالامپور قرار دارد. این مجموعه به واسطه معماری باشکوه و زیبایی که دارد، بارها رتبه اول جهان را در مسابقات معماری از آن خود کرده است. همین معماری زیبا هم موجب شده است تا سالانه پای میلیون‌ها گردشگر به مرکز خرید وان اوتاما باز شود.

البته این همه ماجرا نیست؛ بخش زیادی از جذابیت این فروشگاه ریشه در محصولات متنوع و بااصالتی دارد که در این مرکز خرید به فروش می‌رسند. پوشاک، لوازم ورزشی، جواهرات و ساعت، کیف و کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی از اقلام متنوع موجود در مرکز خرید وان اوتاماست.

جذابیت‌های مرکز خرید وان اوتاما تنها محدود به فروشگاه‌های جذاب آن نمی‌شود. این مجموعه دارای بزرگ‌ترین باغ جنگلی است که با استراحت در آن اکسیژن خالص را مهمان ریه‌هایتان خواهید کرد. باغ مرموز این فروشگاه نیز فرصتی جذاب برای ملاقات با 600 گونه گیاهی منحصربه‌فرد و زبیاست. در نهایت اگر جزو فیلم‌بین‌های ماهر و حرفه‌ای هستید، در منطقه تفریحی وان اوتمام می‌توانید با مشاهده جذاب‌ترین فیلم‌ها چند ساعتی را به تفریح بپردازید.

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

آدرس: مالزی، کوالالامپور، پتالینگ جایا، بندر اوتاما، لبوه بندر اوتاما

مرکز خرید وان اوتاما

تصویری از مرکز خرید وان اوتاما

مرکز خرید سونگی وانگ پلازا

اگر در جست‌وجوی مرکز خریدی ارزان در مالزی هستید، سونگی وانگ پلازا بهترین پیشنهاد ما به شماست. این مجموعه با داشتن دو دهه قدمت هنوز هم مثل گذشته شهرت و محبوبیت خود را میان محلی‌ها حفظ کرده است.

دلیل این شهرت، قیمت‌های منصفانه‌ای است که فروشندگان برای محصولات متنوع خود در نظر گرفته‌اند. این را همیشه گوشه ذهن‌تان داشته باشید که در میان بهترین مراکز خرید مالزی این سونگی وانگ پلازاست که می‌تواند مرجعی مطمئن برای پر کردن چمدان‌های سوغاتی باشد.

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

آدرس: مالزی، کوالالامپور، منطقه باکیت بین تانگ، بازار چین تاوان

تصویری از مرکز خرید سونگی وانگ پلازا

تصویری از مرکز خرید سونگی وانگ پلازا

مرکز خرید لو یات پلازا

اگر به دنیای دیجیتال و لوازم برقی علاقه‌مند هستید، احتمالا لحظاتی خاطره‌انگیز را در مرکز خرید لو یات پلازا سپری خواهید کرد. این مجموعه به عنوان یکی از مشهورترین مراکز خرید مالزی دنیایی متنوع از محصولات دیجیتالی را مقابل چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد.

در این مرکز خرید معروف مالزی نمایندگی‌های برندهای مشهور دیجیتالی نظیر سامسونگ، لنووو، نیکون، دل و اچ تی سی حضور دارند که خرید از آن‌ها آرزوی کاربران علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی است. در میان گشت‌وگذارهای دیجیتالی‌تان هم می‌توانید با مراجعه به رستوران‌های محلی این مجموعه طعم دلچسب غذاهای کره‌ای و چینی را هم امتحان کنید.

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

آدرس: کوالالامپور، منطقه بوکیت بینتانگ، خیابان جالان بینتانگ

مرکز خرید لو یات پلازا

تصویری از مرکز خرید لو یات پلازا

مراکز خرید مالزی؛ بهشتی برای عاشقان خرید

خرید در مالزی یکی از مفرح‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این کشور تجربه کنید. شیرینی و جذابیت این فعالیت زمانی دوچندان می‌شود که مشهورترین مراکز خرید مالزی را برای بازارگردی‌های خود گلچین کنید. طبیعتا انتخاب از میان فروشگاه‌های متنوع و وسیع این کشور کاری دشوار و زمان‌بر است؛ بااین‌حال ما تلاش کردیم با وسواس و حساسیت هرچه تمام فهرستی کامل از بهترین مراکز خرید مالزی را با شما به اشتراک بگذاریم. این نکته فراموش نشوذ که ما در مقاله‌ای به صورت مفصل درباره‌ اینکه مالزی کجاست برای شما نوشته‌ایم.

شما هم می‌توانید با خرید تور مالزی و یک سفر مقرون‌به‌صرفه، به این مراکز خرید سر بزنید و لذت خرید از بهترین مراکز خرید مالزی را در سفرنامه خود داشته باشید. حالا شما بگویید حال‌وهوای کدام یک از فروشگاه‌های معرفی‌شده را در این نوشتار بیشتر دوست داشتید؟

سوالات متداول

۱- بهترین مراکز خرید کوالالامپور چیست؟

کوالالامپور، پایتخت مالزی، دارای مراکز خرید فوق‌العاده‌ای است. برجايا، یکی از مراکز خرید مشهور در این شهر است که بیشترین تنوع برند و محصول را ارائه می‌دهد. مرکز خرید پاویلیون و مرکز خرید سنترال که در محله بوکیت بینتانگ قرار دارند نیز از جمله مراکز معروف هستند.

۲- کدام منطقه از مالزی برای خرید لباس‌های طراحان مشهور مناسب است؟

برای خرید لباس‌های طراحان معروف در مالزی، می‌توانید به منطقه بوکیت بینتانگ در کوالالامپور مراجعه کنید. این منطقه به عنوان قلب مد و لباس در شهر شناخته می‌شود و فروشگاه‌ها و بوتیک‌های زیادی از برندهای معتبر و مشهور در اینجا واقع شده‌اند. همچنین، مرکز خرید استارهیل نیز یک مقصد محبوب برای خرید لباس‌های لوکس از برندهای معتبر است.