با بهترین جاهای دیدنی مالزی آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 29 آذر ، 1402 5 دقیقه

 مالزی یکی از کشورهای تماشایی و دیدنی آسیا است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. این کشور زیبا ترکیبی از فرهنگ، ادیان و زبان‌های مختلف است و همین تنوع فرهنگ توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. سالانه مسافران زیادی از سراسر جهان برای گذراندن اوقات فراغت خود این مقصد فوق‌العاده زیبا را انتخاب می‌کنند، اما از آنجایی که جاذبه‌های گردشگری این کشور زیاد است، گاهی دچار سردرگمی می‌شوند. در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین جاهای دیدنی مالزی بپردازیم تا در سفر به این مقصد بتوانید با آگاهی کامل، نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

جزیره مانوکان

یکی از زیباترین مناطق گردشگری مالزی جزیره مانوکان است. این جزیره فوق‌العاده زیبا در ایالت صباح مالزی قرار دارد و دومین جزیره بزرگ پارک ملی تونکو عبد‌الرحمان محسوب می‌شود. اگر در بهترین زمان سفر به مالزی به این کشور سفر کردید، جزیره مانوکان را فراموش نکنید.

جزیره مانوکان علاوه بر اینکه مناظر تماشایی دارد، از امکانات رفاهی و تفریحی خوبی برخوردار است. از جمله تفریحات مشهور این جزیره می‌توان به پاراسیلینگ و غواصی اشاره کرد. مانوکان همچنین صخره‌های مرجانی زیبایی دارد که سوژه بسیار خوبی برای عکاسی است.

تصویری از جزیره مانوکان

تصویری از جزیره مانوکان

جزیره ردانگ

جزیره زیبای ردانگ یکی از جاذبه‌های محبوب تور گردشگری مالزی است و یک پارک آبی بزرگ محسوب می‌شود. این جزیره دیدنی در ۴۵کیلومتری شمال شرقی کوالاترانگانو قرار دارد.  جزیره ردانگ به خاطر امکانات و ویژگی‌هایی که دارد، مورد توجه گردشگران زیادی قرار می‌گیرد.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به آب بسیار شفاف، ساحل‌ سفیدرنگ، گونه‌های مختلف جانوری و هتل‌های شیک و مجلل اشاره کرد. امکانات تفریحی نظیر غواصی و شیرجه نیز در دسترس گردشگران است. فقط به این نکته توجه داشته باشید که هنگام ورود به این جزیره باید ۵ رینگیت (واحد پول مالزی) پرداخت کنید.

تصویری از جزیره ردانگ

تصویری از جزیره ردانگ

شهر جرج تاون

در سفر به مالزی شهر حتما به شهر جرج تاون سر بزنید. این شهر جذاب در شمال شرق جزیره پنانگ قرار دارد و یک شهر تاریخی به حساب می‌آید. نام این شهر توریستی از نام پادشاه انگلستان، جرج سوم گرفته شده است. بیشتر ساکنان این منطقه چینی هستند و خانه‌هایشان معماری بی‌نظیری دارد که نشان‌‌دهنده فرهنگ غنی آن‌ها است.

علاوه بر بازدید از بناهای تاریخی و دیدنی جرج تاون، می‌توانید عصرها غذا و نوشیدنی‌های خوشمزه خیابانی این شهر را امتحان کنید.

تصویری از شهر جرج تاون

تصویری از شهر جرج تاون

پارک ملی گونونگ گادینگ

پارک ملی گونونگ گادینگ مالزی یکی از جاذبه‌های طبیعی این کشور با محیطی بکر و کم‌نظیر است. صدها گونه گیاهی در این پارک وجود دارد که یکی از مشهورترین آ‌ن‌ها گل رافلزیاست. رشد این گل بزرگ و زیبا ۹ ماه طول می‌کشد و به حدی محبوب است که سالانه گیاه‌شناسان و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به این پارک می‌کشاند. علاوه بر این گل زیبا، شما از تماشای زیبایی‌های بکر پارک ملی گونونگ گادینگ سیر نخواهید شد. 

تصویری از پارک ملی گونونگ گادینگ

تصویری از پارک ملی گونونگ گادینگ

جزیره پوم پوم

جزیره پوم پوم در ساحل شرقی مالزی قرار دارد و خالی از سکنه است. از جمله جذابیت‌های این مکان می‌توان به صخره‌های مرجانی چندمیلیون‌ساله، آب‌های فیروزه‌ای و سواحل سفید رنگ اشاره کرد. انواع ماهی‌های زیبا نیز در جزیره پوم پوم زندگی می‌کنند و از جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند.

این جزیر حدودا ۱۳۰۰ کیلومتر از کوالالامپور مالزی فاصله دارد و رفتن به آن سخت است، اما با این وجود برخی از مسافران ترجیح می‌دهند برای مدتی دور از هیاهو در این جزیره بکر اقامت داشته باشند و آرامش را تجربه کنند.

تصویری از جزیره پوم پوم

تصویری از جزیره پوم پوم

ارتفاعات کامرون

یکی از زیباترین مناطق مالزی، ارتفاعات کامرون نام دارد که منطقه‌ای زیبا، سرسبز و حیرت‌انگیز است. در این ارتفاعات کشت چای انجام می‌شود و به آن بهشت چای می‌گویند؛ شما در آنجا به راحتی می‌توانید عطر چای را حس کنید. این منطقه شامل چند شهر و روستای قدیمی و تماشایی می‌شود و پیاده‌روی و گشت و گذار در میان زیبایی‌های آن یک تجربه فراموش‌نشدنی است.

این ارتفاعات به یاد ویلیام کامرون رهبر اعزامی بریتانیا که مکان را در سال 1885 کشف کرد، نام‌گذاری شده است. ارتفاعات کامرون در 150 کیلومتری شمال کوالالامپور و 20 کیلومتری شرق شهر ایپوه  قرار دارد.

تصویری از ارتفاعات کامرون

تصویری از ارتفاعات کامرون

جزیره لنکاوی

جزیره لنکاوی از جمله جاهای دیدنی مالزی است که می‌توانید در آن هم به دریا و هم به جنگل دسترسی داشته باشید. جزیره لنکاوی در میان جزایر مالزی یکی از بزرگ‌تربن‌هاست و در شمال غربی این کشور در ۳۰ کیلومتری ساحل ایالت پرلیس قرار دارد.

این جزیره به حدی زیباست که نمی‌توان به کمک کلمات آن را توصیف کرد. خلیج‌های زیبا، ماسه‌های نرم و سفید، مناظر کوهستانی شگفت‌انگیز، جنگل‌ها و باغ‌های سرسبز در کنار هم لنکاوی مالزی را یه یکی از زیباترین مناطق جهان تبدیل کرده‌اند. 

تصویری از جزیره لنکاوی

تصویری از جزیره لنکاوی

معبد کک لوک سی

معبد کک لوک سی در شهر جورو، مرکز ایالت پنانگ، قرار دارد و یکی از جاذبه‌های محبوب پنانگ است. این معبد توسط چینی-مالایی‌ها در سال ۱۸۹۰ میلادی ساخته شد و توسعه آن تا سال‌ها ادامه داشت. در حال حاضر، این بنای تاریخی یک معبد بزرگ و زیبا است و در لیست عجایب مالزی قرار دارد. بازدید از این مکان می‌تواند یک خاطره فراموش‌نشدنی برای شما باشد.

تصویری از معبد کک لوک سی

تصویری از معبد کک لوک سی

غار مولو

غار مولو در منطقه بورنئو مالزی قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین غارهای دنیا محسوب می‌شود. این غار زیبا و خارق‌العاده از جمله محبوب‌ترین جاهای دیدنی مالزی است. شما می‌توانید در این مکان پیاده‌روی کنید و از دیدنی‌های آن شگفت‌زده شوید و از زیبایی‌های کم‌نظیر آن لذت ببرید.

اتاق ساراواک، بزرگ‌ترین اتاق زیرزمینی جهان نیز در غار مولو قرار دارد و به حدی بزرگ است که می‌توان ۴۰ هواپیمای بوئینگ 747 را در آنجا گذاشت.

تصویری از غار مولو

تصویری از غار مولو

ساحل چراتینگ 

در تور گردشگری مالزی حتما سری به ساحل چراتینگ بزنید. این ساحل زیبا در ایالت پاهانگ در شهر کوآنتان قرار دارد و مقصدی ایده‌آل برای افرادی است که عاشق تفریحات آبی هستند. تمام سواحل مالزی دیدنی و زیبا هستند، اما در این ساحل می‌توانید تفریحاتی نظیر غواصی، قایق‌سواری و قایقرانی کاتامان را تجربه کنید. همچنین علاوه بر انجام این فعالیت‌ها و لذت بردن از مناظر زیبای ساحل چراتینگ، می‌توانید از پناهگاه لاک‌پشت‌ها هم دیدن کنید.

تصویری از ساحل چراتینگ

 تصویری از ساحل چراتینگ

پارک ملی باکو

 پارک باکو قدیمی‌ترین و کوچک‌ترین پارک ملی در مالزی است که در ۳۷ کیلومتری کوچینگ قرار دارد. از جمله ویژگی‌های این پارک می‌توان به گونه‌های جذاب گیاهان و حیات وحش فوق‌العاده اشاره کرد. البته این پارک ملی بیشتر شهرت خود را مدیون نگهداری از میمون‌های پوزه دراز پروبوکسیس است. این میمون‌ها بسیار خاص و جالب هستند.

تصویری از پارک ملی باکو

تصویری از پارک ملی باکو

فایرفلای پارک

فایرفلای پارک یا همان پارک کرم شب‌تاب یکی از شگفتی‌های مالزی محسوب می‌شود که بازدید از آن می‌تواند یک تجربه جدید و فراموش‌نشدنی باشد. این پارک در کوالا سلانگور قرار گرفته و شهرت جهانی دارد. شما در شب‌های این مکان می‌توانید رقصی از نور را تماشا کنید که این رقص نور توسط تعداد زیادی کرم شب‌تاب ایجاد می‌شوند و به کمک نور این کرم‌ها اطراف رودخانه روشن می‌شود.

تصویری از فایرفلای پارک

تصویری از فایرفلای پارک

پارک ماجراجویی ای تی وی

پارک ماجراجویی ای تی وی یکی از جاهای دیدنی مالزی کوالالامپور است که امکان فعالیت‌های ماجراجویانه در آن وجود دارد. در این مکان شما می‌توانید هیجان و ماجراجویی را در کنار هم تجربه کنید و همین موضوع باعث محبوبیت این جاذبه‌ شده است.

پارک ای تی وی در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد و بخش ماجراجویی آن شامل زیپ لاین، بانجی جامپینگ و سافاری می‌شود. همچنین می‌توانید با خودروهای ای تی وی از میان جنگل زیبا و گل‌های تماشایی، تپه‌ها و دره‌ها عبور کنید و لذت ببرید.

تصویری از پارک ماجراجویی ای تی وی

تصویری از پارک ماجراجویی ای تی وی

باغ پروانه انتوپیا

باغ پروانه انتوپیا یکی از زیباترین جاذبه‌هایی است که در پنانگ مالزی وجود دارد و یک مکان گردشگری خاص محسوب می‌شود. این باغ زیبا پر از پروانه‌های رنگارنگ و قشنگ است؛ حدود ۴۰۰۰ پروانه از ۱۲۰ گونه مختلف در این مجموعه زندگی می‌کنند. برخی از گونه‌های گیاهی این باغ نایاب هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به اکالیف نارنجی و بردوینگ بروک اشاره کرد. 

تصویری از باغ پروانه انتوپیا

تصویری از باغ پروانه انتوپیا

روستای فرهنگی ماری ماری

اگر می‌خواهید یک تجربه جدید و متفاوت کسب کنید، روستای فرهنگی ماری ماری را از دست ندهید. این روستا دارای جاذبه‌های زیادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به خانه‌های سنتی مربوط به قوم ساباحان اشاره کرد.

در دهکده ماری ماری ۵ قبیله قومی مختلف زندگی می‌کنند که هر کدام فرهنگ و رسوم مخصوص به خود را دارند. همین مسئله باعث جذابیت بیشتر این منطقه شده است. اقوام مختلف این روستا شامل کشاورزان برنج، ساکنان رودخانه، شکارچیان و ماهیگیران، گاوچران و قبیله سرخپوست می‌شوند.

تصویری از روستای فرهنگی ماری ماری

تصویری از روستای فرهنگی ماری ماری

موزه سه ‌بعدی هنر در بهشت لنکاوی

موزه سه‌بعدی هنر در بهشت لنکاوی یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین موزه‌های هنری در جهان است. همچنین از این موزه می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین موزه هنر سه‌بعدی در کشور مالزی و دومین موزه بزرگ در دنیا یاد کرد که در آن بیش از ۲۰۰ اثر هنری وجود دارد.

این موزه سه طبقه جذاب را به ۹ بخش مختلف تقسیم کردند که این بخش‌ها شامل کاخ‌ها، تخیل، توهم نوری، آبزی، سافاری، کلاسیک، مناظر، مصر و مالزی می‌شوند. این موزه زیبا را می‌توان در لیست بهترین جاهای دیدنی مالزی لنکاوی قرار داد.

تصویری از موزه سه بعدی هنر لنکاوی

تصویری از موزه سه بعدی هنر لنکاوی

موزه تونل زمان

اگر به سفر در زمان علاقه دارید، موزه تونل زمان در پنهانگ مالزی را از دست ندهید. شما در این موزه جذاب سفری به گذشته خواهید داشت و با تاریخ و فرهنگ کشور مالزی آشنا خواهید شد. در موزه تونل زمان می‌توانید خاطرات زندگی در طول سال‌های جنگ را ببینید. این موزه در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و در زیرزمین یک مزرعه توت‌فرنگی قرار دارد. در موزه تونل زمان بیش از ۴۰۰۰ اثر عتیقه و عکس در معرض نمایش بازدیدکنندگان است.

تصویری از موزه تونل زمان

تصویری از موزه تونل زمان

منارا کی ال تاورز 

منارا کی ال تاورز از دیدنی‌های جذاب مالزی است و از آن به عنوان نماد کوالالامپور یاد می‌کنند. این برج ارتفاعی نزدیک به ۴۲۰ متر دارد و به برج‌های دوقلو پتروناس نزدیک است. منارا کی ال تاورز ظاهری شبیه به دوک نخ‌ریسی دارد و علاوه بر اینکه عنوان نماد شهر است، از آن به عنوان برج مخابراتی هم استفاده می‌کنند. این برج زیبا و تماشایی در سال ۱۹۹۴ ساخته شد و در حال حاضر یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این کشور محسوب می‌شود.

تصویری از منارا کی ال تاورز

تصویری از منارا کی ال تاورز

نشنال پلس

یکی از کاخ‌های دیدنی مالزی نشنال پلس است که به آن ایستانا نگارا هم می‌گویند. این قصر زیبا در پایتخت مالزی قرار دارد و در حال حاضر پادشاه مالزی در آن زندگی می‌کند. با این وجود، گردشگران هم می‌توانند با تهیه بلیط از برخی از قسمت‌های این کاخ تماشایی دیدن کنند.

نشنال پلس بسیار بزرگ است و مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار دارد. اگر به قصرهای باشکوه علاقه دارید، حتما در سفر به مالزی سری به این کاخ بزنید.

تصویری از نشنال پلس

تصویری از نشنال پلس

مرکز حفاظت فیل‌ کوالا گندا

مرکز حفاظت فیل‌ کوالا گندا همانطور که از نامش پیداست مکانی برای تماشای فیل‌ها است. این مرکز در سال ۱۹۸۹ تاسیس شده و بازدید از آن رایگان است. از همان ابتدا، هدف از تاسیس این مکان حفاظت از گونه‌های مختلف فیل‌ها و جلوگیری از شکار آن‌ها عنوان شد. شما در آنجا می‌توانید از نزدیک فیل‌ها را لمس کنید و به آن‌ها غذا دهید. 

تصویری از مرکز حفاظت فیل‌ کوالا گندا

تصویری از مرکز حفاظت قیل کوالا گندا

جزیره سیپادان

جزیره شگفت‌انگیز سیپادان در نزدیکی سمپورنا مالزی قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین جزایر آسیا برای غواصی و تفریح است. این جزیره اقیانوسی پناهگاه مهمی برای بسیاری از حیوانات دریایی محسوب می‌شود و گونه‌های نادر را در دل خود جای داده است؛ به عنوان مثال، لاک‌پشت‌های دریایی این جزیره کمیاب هستند. اگر می‌خواهید یک تجربه غواصی تکرارنشدنی به دست بیاورید، حتما به جزیره سیپادان سفر کنید. 

تصویری از جزیره سیپادان

تصویری از جزیره سیپادان

جاهای دیدنی مالزی را از دست ندهید

در این مطلب به معرفی بهترین جاهای دیدنی مالزی پرداختیم و به صورت مختصر با آن‌ها آشنا شدیم. در پایان بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که کشور مالزی تنوع زیادی در جاذبه‌های گردشگری دارد و انواع مکان‌های طبیعی، تفریحی و تاریخی را در بخش‌های مختلف خود جای داده است؛ بنابراین با هر سلیقه‌ای که به این کشور سفر کنید، می‌توانید از تماشای مکان‌های دیدنی آن لذت ببرید. اگر می‌خواهید فرصت بازدید از تمام جاذبه‌هایی را که در این مطلب نام بردیم، پیدا کنید، تور مالزی را از هورام بخرید و به صدای طبیعت و زیبایی‌های بی‌انتهای مالزی پاسخ دهید. همچنین ما در مقاله جداگانه‌ای به صورت کلی درباره اینکه مالزی کجاست و راهنمای سفر به مالزی نوشته‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

سوالات متداول

۱- بهترین شهرها یا مناطق برای بازدید در مالزی کدامند؟

مالزی زیبایی‌های فراوانی دارد. کوالالامپور به عنوان پایتخت با برج‌های پتروناس یک مقصد پرطرفدار است و جزیره پینانگ با شهر تاریخی جورج‌تاون و معماری فرهنگی جذاب نیز یکی از مقاصد دیدنی مالزی به حساب می‌آید. لانکاوی با سواحل زیبا و پارک‌های ملی و بورنئو با جاذبه‌های طبیعی همچون کمربند جزیره‌ای کینابالو نیز گزینه‌های دیگری برای بازدید در مالزی هستند.

۲- چه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در مالزی وجود دارد؟

مالزی با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی غنی شناخته می‌شود. مسجد ناگارا در کوالالامپور به عنوان یکی از مساجد بزرگ جهان معروف است. بازدید از جزیره پینانگ با معماری، معابد و خانه‌های تاریخی‌اش سفری در زمان را به شما هدیه می‌دهد. شهر تاریخی ملقا نیز با بازارها و مساجد کهن خود، جذابیت گردشگری دارد و تمام این جاذبه‌ها بازدیدکنندگان را به یک تجربه فرهنگی منحصربه‌فرد دعوت می‌کنند.