با زیباترین جزایر مالزی آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 21 مرداد ، 1402 5 دقیقه

جزیره‌های کشور مالزی به اندازه‌‌ای زیبا و چشم‌نوازند که بسیاری از گردشگران این کشور را بهشت آسیا می‌نامند. هرکدام از جزایر بزرگ و کوچک کشور مالزی شگفتی‌های خاصی دارند و برای یک تعطیلات بهاری بهترین پیشنهاد هستند. در میان مراکز خرید شلوغ و آسمان‌خراش‌های زیبا در مالزی می‌توانید طبیعت بکری را تجربه کنید که مانند آن در جهان کم پیدا می‌شود. در این مطلب از مجله گردشگری هورام، 9 جزیره از بهترین و جذاب‌ترین جزایر مالزی را بررسی می‌کنیم و تفریحات و ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها را برشماریم. اگر دوست دارید با جزیره‌های دیدنی مالزی آشنا شوید، خواندن ادامه این مقاله را به شما توصیه می‌کنم.

1. جزیره لنکاوی با وسعت حیرت‌انگیز

اگر دوست دارید همزمان در دریا و جنگل گردش کنید، به جزیره لنکاوی مالزی بروید. این جزیره تقریباً سی کیلومتر تا ایالت پرلیس فاصله دارد و در شمال غرب کشور مالزی واقع شده است. جزیره لنکاوی شامل 104 جزیره مختلف است؛ به همین دلیل به آن مجمع‌الجزایر لانگ کاوی می‌گویند. لنکاوی، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین جزیره در مجمع‌الجزایر لانگ کاوی محسوب می‌شود و وسعت آن تقریباً 748 کیلومتر مربع است. جنگل‌های سرسبز و مناظر کوهستانی زیبا به همراه خلیج‌های حیرت‌انگیز، بخشی از زیبایی لنکاوی هستند. علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی در جزیره لنکاوی، سازه‌های زیبایی نظیر پل آسمان، رستوران‌ها و اقامتگاه‌های مختلفی در این جزیره واقع شده‌اند.

هتل بای ویو و هتل ساحلی مریتوس از جمله مشهورترین هتل‌های لنکلوی هستند که با خرید تور  لنکاوی می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید. رستوران پریویلج، یاسمین و کاسا دل مار نیز جزو رستوران‌های مشهور این جزیره هستند که برای صرف غذا می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. آبشار تلاگا توجو، میدان عقاب، مجموعه Art In Paradis، پارک تامان لاگندا، پل هوایی، تله کابین و غیره از جمله جاهای دیدنی لنکاوی مالزی محسوب می‌شوند که بازدید از آن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم.

جزیره لنکاوی مالزی

عکسی از جزیره لنکاوی مالزی 

2. جزیره پنانگ با سواحلی سفید رنگ

ساحلی با ماسه‌های سفیدرنگ و چشم‌انداز زیبایی از تپه‌های سرسبز، تنها بخشی از زیبایی‌های جزیره پنانگ است. این جزیره تا لانگ کاوی تقریباً 88 کیلومتر فاصله دارد و وسعت آن 293 کیلومتر مربع است. در گرم‌ترین روز‌های سال دمای هوا به 37 درجه و در سردترین روزها به 21 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. با خرید تور پنانگ می‌توانید از آب‌وهوای مطلوب این جزیره لذت ببرید.

پارک ملی پنانگ یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی دنیا است و در آن می‌توانید انواع مختلف گونه‌های حیوانی و گیاهی را تماشا کنید. پنانگ بزرگترین جزیره مالزی است و زیبایی‌های آن فقط به جاذبه‌های طبیعی‌ خلاصه نمی‌شود. در جزیره پنانگ بناهای تاریخی فراوانی واقع شده است و بسیاری از گردشگران برای بازدید از این مکان‌های باستانی به این جزیره سفر می‌کنند. یکی از بناهای تاریخی جزیره پنانگ، فانوس دریایی تاریخی در دماغه ساحلی موکا محسوب می‌شود و به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی مالزی دیدن کنید. شنا، قایق‌سواری و ماهی‌گیری تفریحات جذاب این جزیره زیبا به شمار می‌آیند.  

برای آشنایی با سواحل مالزی پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای با این همین موضوع را در سایت ما بخوانید.

3. جزیره تیومان با صخره‌های مرجانی

جنگل‌های زیبا و انبوه تیومان یکی از زیباترین جنگل‌ها در سراسر مالزی هستند. تیومان یکی از جزایر دیدنی مالزی در قسمت غربی این کشور واقع شده است و از بزرگ‌ترین جزایر این کشور شناخته می‌شود. تیومان مابین ایالات جوهور و پاهانگ قرار دارد و با خرید تور مالزی می‌توانید به این جزیره تماشایی سفر کنید. این جزیره تقریباً 39 کیلومتر طول دارد و عرض آن معادل 19 کیلومتر مربع است. صخره‌های مرجانی همراه با دریای زلال و شفاف جزیره تیومان، منظره بسیار زیبا و اعجاب‌انگیزی را ایجاد می‌کند.

اگر به جزیره تیومان سفر می‌کنید، حتماً غواصی در دریای بی‌نظیر این جزیره را در تفریحات خود قرار دهید؛ چراکه از مناظر زیبای زیر آب شگفت‌زده خواهید شد. این جزیره جنگل‌هایی با وسعت 13هزار هکتار دارد و انواع گونه‌های کمیاب حیوانات مانند میمون‌، سنجاب قرمز و غیره را در دل خود جای داده است.

علاوه‌بر تفریحات گفته‌شده، امکان جت اسکی و موج‌سواری روی سواحل دریای تیومان به همراه صخره‌نوردی در این جزیره زیبا از تفریحات جذاب گردشگران است. تفرجگاه برجایا یکی از بهترین اقامتگاه‌های این جزیره محسوب می‌شود و زمین گلف و اتاق ماساژ دارد. علاوه‌براین، هتل ریزورت جاپامالا نیز انتخاب خوبی برای اقامت طولانی در جزیره تیومان است.

جزیره تیومان مالزی

تصویری از جزیره تیومان مالزی

4. جزیره پانگکور با مردمانی شاد

جالب است بدانید در زمان‌های گذشته جزیره پانگکور پاتوق بسیار خوبی برای دزدان دریایی محسوب می‌شد. در واقع، دزدان دریایی اموال مسروقه مانند الماس و طلاهای خود را در این جزیره پنهان می‌کردند؛ اما امروزه خبری از این دزدان دریایی نیست. پانگکور با سواحل زیبا و صخره‌های چشم‌نوازی که دارد به یکی از پرطرفدارترین جزایر مالزی تبدیل شده است. مردمان جزیره پانگکور به سرخوشی و شادمانی مشهورند و هرساله فستیوال‌های متعددی در این جزیره برگزار می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

در جزیره پانگکور می‌توانید جت‌اسکی سوار شوید یا بناناسواری کنید. این تفریحات می‌توانند سطح آدرنالین خون شما را تا حد زیادی بالا ببرند. علاوه‌براین، امکان غواصی در این جزیره نیز وجود دارد و شما می‌توانید از مناظر زیبای زیر دریا نیز دیدن کنید. پانگکور یکی از زیباترین جزایر مالزی است و شما می‌توانید یک قایق تندرو را برای یک روز سفر کرایه کنید و سرتاسر جزیره را با آن بگردید. هتلSwiss Garden Resort Damai Laut یکی از بهترین هتل‌های این جزیره است که برای اقامت می‌توانید به آنجا مراجعه کنید.

5. جزیره پولائو پایار با آب‌های روشن

آب‌های زلال اطراف جزیره پولائو پایار این مکان را تبدیل به یک فضای عالی برای اسنورکلینگ کرده است. جزیره پولائو یکی از بهترین جزایر مالزی است و جذاب‌ترین پارک‌‌ آبی مالزی را دارد. در پارک آبی این جزیره امکان غواصی برای گردشگران فراهم است و تجربه متفاوتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. جزیره پولائو پایار در شمال غرب کشور مالزی واقع شده و جزو ایالت کداح است. یکی دیگر از زیبایی‌های این جزیره، صخره‌های مصنوعی آن محسوب می‌شود که برای حیات آبزیان به وجود آمده‌اند. این صخره‌ها جایگزین مرجان‌هایی شده‌اند که به مرور زمان از بین رفته‌اند. با خرید تور کوالالامپور و سفر به جزیره پولائو پایار، یکی از جذاب‌ترین تعطیلات تابستانی خود را رقم بزنید.

6. جزیره جادویی باتو فرینگی

باتو فرینگی یکی از جزایر زیبای مالزی است که ارزش بارها و بارها دیدن را دارد. ساحل طلایی جزیره همراه با ماسه‌های سفید باعث شده است همخوانی زیبایی بین دریا و ساحل در باتو فرینگی به وجود بیاید. در باتو فرینگی می‌توانید تفریحاتی نظیر اسب‌سواری، چتربازی و جت اسکی را تجربه کنید. جالب است بدانید باتو فرینگی یکی از جزایر مالزی  است که در آن چندین چشمه آب معدنی می‌جوشد. علاوه‌براین، باتو فرینگی یکی از مراکز مهم پرورش اسب در مالزی را دارد. هتل شانگری لا رسا سایانگ ، هتل گلدن سندز بای شنگری لا ، هتل پارک رویال و هتل هالیدی این ، هتل‌های مشهور این جزیره هستند که برای اقامت توصیه می‌شوند.

جزیره باتو فرینگی جزایر مالزی

عکسی از جزیره باتو فرینگی مالزی

7. جزیره چراتینگ مکانی برای موج‌سواری

یکی از جزایر معروف مالزی که در آن تفریحات آبی مختلفی به چشم می‌خورد، جزیره چراتینگ است و بخشی از ایالات پاهانگ محسوب می‌شود. در این جزیره می‌توانید دوچرخه‌سواری کنید و برای ناهار غذاهای مختلف دریایی را بخورید. جالب است بدانید بسیاری از افراد جزیره چراتینگ را هاوایی کوچک می‌نامند. از ماه نوامبر تا دسامبر می‌توانید موج‌سواری را در این جزیره تجربه کنید و لذت دوچندانی از تفریحات خود ببرید.

در اطراف ساحل چراتینگ انواع رستوران‌ها و فروشگاه‌های محلی واقع شده است. اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید، این فروشگاه‌ها بهترین انتخاب برای خرید سوغاتی‌های بومی مالزی محسوب می‌شوند. هتل هالیدی ویلا، هتل افسانه یا لجند و هتل سوریا چراتینگ از جمله مشهورترین هتل‌های این جزیره هستند که می‌توانید یکی از آن‌ها برای اقامت انتخاب کنید.

8. جزیره زیبای ردانگ؛ بهشت مالزی

در میان جزیره‌های مالزی، لقب بهشت کریستالی سهم جزیره‌‌ای به نام ردانگ شده است. ردانگ یکی از جزایر توریستی مالزی است و زیباترین تپه‌های مرجانی همراه با جنگل‌های وسیع و عمیق بی‌نظیری را دارد. ارکیده‌های نادر و زیبا و کوسه‌های نوک سنگی، تنها بخشی از زیبایی‌های جزیره ردانگ هستند که می‌توانید آن‌ها را هنگام گشت‌وگذار در این جزیره مشاهده کنید. جزیره ردانگ محل تخم‌گذاری بسیاری از لاک‌پشت‌هایی است که از فیلیپین و اندونزی می‌آیند. علاوه‌بر این موارد، ردانگ چندین مرکز ماساژ مشهور نیز دارد که در نوع خود بی‌نظیرند.

این جزیره در سمت غرب کشور مالزی واقع شده و جزئی از ایالت ترنگانو است. تفرجگاه لاگونا ردانگ آیلند و تفرجگاه و اسپای ساحلی تاراس دو نمونه از مشهورترین اقامتگاه‌هایی هستند که می‌توانید برای اقامت در ردانگ روی آن‌ها حساب کنید.

جزیره ردانگ جزایر مالزی

تصویری از جزیره ردانگ مالزی

9. جزیره حیرت‌انگیز سیپادان در مالزی

سیپادان یکی از جزایر جذاب و منحصربه‌فرد مالزی است و در شرق این کشور قرار دارد. این جزیره شهرت فراوانی در میان غواصان حرفه‌ای دارد و دنیای زیر آب آن شگفت‌انگیز و تماشایی است. گونه‌های عجیب لاک‌پشت‌ها، کوسه‌های سرچکشی و ماهی‌های صخره‌ای، همه و همه در این جزیره زیبا گردهم آمده‌اند تا طبیعت بکر و بی‌نظیری را بسازند. اگر دوست دارید به جزیره سیپادان سفر کنید، باید اقامتگاه‌ها و هتل‌های جزیره مابول را انتخاب کنید؛ چراکه همه اقامتگاه‌های جزیره سیپادان به تازگی تعطیل شده‌اند.

سفر به مالزی و رفتن به جزیره‌های مرجانی آن

در این مقاله از مجله گردشگری هورام بهترین و چشمگیرترین جزایر مالزی را بررسی کردیم. جزیره‌های مالزی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیا هستند و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. در این جزایر می‌توانید انواع تفریحات آبی را تجربه کنید و از سفر خود لذت ببرید. ما سعی کردیم جاهای دیدنی و تفریح‌های هر جزیره را به تفکیک برای شما توضیح دهیم تا سفر دل‌انگیزتری را تجربه کنید. اگر قصد دارید به کشور مالزی سفر کنید، آژانس هواپیمایی هورام گشت تورهای مالزی را با بهترین قیمت و کیفیت به فروش می‌رساند. برای اطلاع از امکانات هر تور و هزینه آن با هورام گشت تماس بگیرید.

برای اطلاع از بهترین زمان سفر به مالزی مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

سؤالات متداول

1. بزرگ‌ترین جزایر مالزی کدام‌اند؟

مالزی را می‌توان پادشاه جزایر در جهان دانست؛ چراکه سواحل و جزایر بزرگ و کوچک بسیاری دارد. جزیره لنکاوی و جزیره پنانگ جزو بزرگ‌ترین جزیره‌‌های مالزی محسوب می‌شوند.

2. کدام جزیره‌های مالزی برای گردشگران مناسب‌ترند؟

جزایر تفریحی لنکاوی یکی از لوکس‌ترین جزیره‌ها در مالزی است و می‌توانید تفریحات بی‌نظیری را در آن تجربه کنید. همچنین جزیره گردشگری پنانگ یکی از بهترین جزایر در مالزی محسوب می‌شود.

3. چند جزیره در مالزی وجود دارد؟

در این سرزمین سرسبز جزیره‌های بسیاری وجود دارد و تعداد آن به بیش از 878 جزیره می‌رسد. برخی از این جزایر قابل سکونت محسوب می‌شوند و هرساله پذیرای گردشگران بسیاری هستند اما برخی دیگر دورافتاده‌اند و تاکنون دسترسی به این جزیره‌ها میسر نشده است.