بهترین سواحل مالزی را بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 21 مرداد ، 1402 5 دقیقه

همه ما در طول زندگی به تعطیلات نیاز داریم؛ یک تعطیلات درست‌وحسابی که آفتاب، دریا و شن داشته باشد. رفتن به تعطیلات ساحلی امنیت خاطر را به ما هدیه می‌دهد و برای افرادی که به دنبال آرامش هستند گزینه مناسبی است. در حالی که بسیاری از افراد برای تعطیلات تابستانی خود به مکان‌هایی از جمله بالی یا کرابی می‌روند، سواحل بسیار زیبایی در آن‌سوی مرز وجود دارد که بسیاری از ما هنوز آن‌ها را نمی‌شناسیم. چه به دنبال یک ساحل آرام برای فرار از زندگی شهری باشید و چه یک استراحتگاه ساحلی شلوغ بخواهید، سواحل مالزی بهترین مقصد گردشگری برای شما خواهد بود. در این مطلب زیباترین ساحل‌های مالزی را به شما معرفی می‌کنیم.

1. ساحل دسارو؛ یکی از جذاب‌ترین سواحل مالزی

تا پای مسافرت و بازدید از سواحل مالزی کوالالامپور به میان می‌آید، ساحل دسارو، جزو اولین انتخاب‌های ما است. این ساحل خنک و پر از آرامش را برای استراحت و گرفتن ویتامین دی به شما توصیه می‌کنیم. با خرید تور مالزی به ساحلی سفر می‌کنید که شما را از دنیای بیرون دور می‌کند و ساعاتی پر از آرامش را به شما هدیه می‌دهد. ساحل دسارو لذت ماجراجویی و دیدن مزرعه شترمرغ را نیز برایتان فراهم می‌کند. در نزدیکی این ساحل یک مزرعه پرورش شترمرغ وجود دارد که می‌توانید خود را با دیدن آن سرگرم کنید.

دسارو ساحلی است که چند ساعتی از سنگاپور دور است، اما به لطف کشتی ساحلی‌ای که در این مسیر سفر می‌کند، در 90 دقیقه به این ساحل زیبا می‌رسید. برای رفتن به ساحل دسارو، از سنگاپور به ترمینال کشتی‌رانی Tanah Merah بروید و یک تعطیلات آخر هفته فوق‌العاده را برای خود رقم بزنید.

ساحل دسارو سواحل مالزی

تصویری از ساحل دسارو مالزی

2. ساحل ایر پاپان؛ سفر به ساحلی آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی

در منطقه مرسینگ مالزی ساحلی آرام برای یک سفر دوست‌داشتنی قرار دارد. ساحل ایر پاپان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی این منطقه و محل زندگی افراد محلی مالزی است. اگر عاشق دیدن مردم محلی و زندگی روزانه آن‌ها هستید، عاشق این ساحل می‌شوید. در این ساحل چندین غرفه مواد غذایی و رستوران‌های محلی وجود دارد که حسابی از غذاهایشان لذت می‌برید. در نظر داشته باشید که در ساحل ایر پاپان فقط غذاهای محلی و دریایی سرو می‌شود. شما می‌توانید از ساحل ایر پاپان به عنوان یادگاری، سوغاتی‌های جذابی را برای خود و خانواده بخرید.

در این ساحل امکان ماهی‌گیری برای توریست‌ها نیز وجود دارد و اگر کمی شانس بیاورید و ماهی‌گیری بلد باشید، چند ماهی خوب به تورتان می‌خورد. برای اینکه خود را به این ساحل برسانید، باید 2 ساعت و 10 دقیقه از مالزی رانندگی کنید.

برای آشنایی با جزایر مالزی پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای در همین رابطه را در سایت ما بخوانید.

3. ساحل پانتای سنانگ؛ یکی از جاهای دیدنی مالزی

اگر عاشق تماشای غروب خورشید هستید و به دنبال یکی از بهترین سواحل مالزی می‌گردید، ساحل پانتای سنانگ بهترین انتخاب برای شما است. اگر این ساحل را برای اولین‌بار ببینید، حس می‌کنید در لس‌آنجلس نشسته‌اید. ساحلی که تا چشم کار می‌کند با درختان نخلی پوشیده شده است که آب به آرامی آن‌ها را دربر می‌گیرد و صدای صحبت مردم و چند آهنگ محلی، در پس‌زمینه شنیده می‌شود. این ساحل از محبوب‌ترین سواحل در منطقه لنکاوی است و با خرید تور لنکاوی می‌توانید به‌راحتی به این ساحل بروید.

فعالیت‌های سرگرم کننده بسیاری هم در این ساحل انجام می‌شود. شما می‌توانید از ورزش‌های آبی این منطقه لذت ببرید و با مردم محلی آنجا گپ‌وگفتی داشته باشید. این جزیره وای‌فای نیز دارد که می‌توانید ایمیل خود را چک کنید و با دوستان یا خانواده تماس تصویری بگیرید. هتل‌های بسیاری در مجاورت ساحل پانتای سنانگ وجود دارد و حتی به شما حوله و چتر برای ساحل اجاره می‌دهند. مردم فراوانی برای تماشای غروب و لذت بردن از کافه‌های ساحلی شب خود را در این ساحل می‌گذرانند. برای رفتن به این ساحل باید ابتدا به شهر کوآه لنکاوی بروید، سپس 19 کیلومتر تا ساحل با ماشین رانندگی کنید.

ساحل دسارو ساحل مالزی

تصویری از ساحل پانتای سنانگ مالزی

4. ساحل تنگکوراک؛ ساحل خانوادگی در مالزی

ساحل تنگکوراک یکی از سواحل معروف مالزی و کاملاً خانوادگی است؛ بنابراین می‌توانید برای پیک‌نیک خانوادگی به آنجا بروید. این جواهر در میان منطقه لنکاوی و سواحل دیدنی مالزی می‌درخشد و از جاهای دیدنی لنکاوی مالزی به شمار می‌رود. در ساحل تنگکوراک کلبه‌هایی در امتداد هم قرار گرفته‌اند که می‌توانید در آنجا اقامت داشته باشید. در خطوط ساحل نیز میز و صندلی‌های چوبی و زیرانداز‌هایی قرار دارد و شما می‌توانید یک وعده غذایی خوشمزه را در کنار یکی از زیباترین سواحل جهان نوش جان کنید.

5. ساحل تلوک کمانگ؛ از جذاب‌ترین سواحل مالزی

یکی دیگر از معروف‌ترین ساحل‌های مالزی، ساحل تلوک کمانگ است. ساحلی که به دلیل المان رنگارنگ ورودی و امکانات جذابی که برای تفریحات روزانه فراهم کرده، معروف شده است. در ساحل تلوک کمانگ، فضای ورزشی فوق‌العاده‌ای را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده‌اند که لذت سفر شما را دوچندان می‌کند؛ بنابراین اگر اهل ورزش هستید یا کسی را می‌شناسید که عاشق ورزش ساحلی است، حتماً این جزیره را در لیست بازدیدهای تابستانی و جاهای دیدنی مالزی خود قرار دهید.

ساحل تلوک کمانگ سواحل مالزی

تصویری از ساحل تلوک کمانگ مالزی

6. ساحل باتو فرینگی؛ نگینی در شهر پنانگ

محال است به مالزی سفر کنید و دلتان نخواهد از ساحل باتو فرینگی دیدن کنید که بهترین ساحل برای بازدیدها و تفریحات خانوادگی است. جایی که می‌توانید در یک خط ساحلی باشکوه گردش کنید و به طیف وسیعی از فعالیت‌های روزانه، غذاهای لذیذ و بازارهای شبانه دسترسی داشته باشید. برای لذت بیشتر از تعطیلات ساحلی خود در استراحتگاه‌های نزدیک ساحل اقامت کنید یا سری به هتل‌های نزدیک باتو فرینگی بزنید. برای رفتن به این ساحل وارد جرج تاون شوید، از آنجا تا جزیره 40 دقیقه راه تا مقصد دارید.

7. ساحل تلوک کامپی؛ ساحل بکر در مالزی

همیشه نباید محبوب‌ترین سواحل، پرجمعیت و شلوغ‌ترین آن‌ها باشند؛ این‌بار یک ساحل بکر را به شما معرفی می‌کنیم که کمتر کسی تا‌به‌حال به آنجا سفر کرده است. ساحل تلوک کامپی یکی از جذاب‌ترین، خلوت‌ترین و بکرترین سواحل مالزی است و شن‌های سفید و نرم آن امکان پیاده‌روی در یک مسیر عالی و دوست‌داشتنی را برایتان فراهم می‌کند. اگر دوست دارید از ساحل تلوک کامپی بازدید کنید، باید تور پنانگ مالزی را بخرید. برای رفتن به این ساحل، وارد پارک ملی پنانگ شوید و در امتداد ساحل آن، یک الی دو کیلومتر پیاده‌روی کنید؛ درنهایت به این ساحل بکر و دست‌نخورده می‌رسید.

8. ساحل جوارا؛ یکی از جذاب‌ترین جزایر تیومان

با وارد شدن به این جزیره جوارا، وارد محل زندگی لاک‌پشت‌ها می‌شوید. اگر عاشق حیوانات باشید، قطعاً این ساحل برای شما بهترین مکان دیدنی مالزی خواهد بود. این ساحل در منطقه شرقی جزیره تیومان قرار دارد و یکی از زیباترین جزایر آن نیز به شمار می‌آید. سواحل شنی و آب شفاف ساحل جوارا، آن را به یکی از محبوب‌ترین مراکز برای موج‌سواری و ورزش‌های آبی تبدیل کرده است. ماه ژوئن تا نوامبر بهترین زمان برای سفر به ساحل جوارا محسوب می‌شود.

اگر به نجات موجودات دریایی علاقه دارید، در ساحل جوارا یک پروژه داوطلبانه برای کمک به لاک‌پشت‌های دریایی وجود دارد. شما می‌توانید در طول 3 الی 4 ساعت اقامت خود در جزیره به تیم‌های نجات‌دهنده لاک‌پشت‌ها کمک کنید. برای رفتن به این جزیره باید به اسکله مرسینگ بروید و سوار قایق شوید تا بعد از 1 ساعت و 50 دقیقه به جزیره برسید.

9. ساحل پانتای کلبانگ؛ جزیره‌ای مناسب برای عاشقان عکاسی ساحلی

به لطف وجود تپه‌های ماسه‌ای منحصر‌به‌فرد ملاکا، ساحل پانتای کلبانگ به یکی از جذاب‌ترین سواحل مالزی برای پیاده‌روی در یک فضای شنی تبدیل شده است. اگر به دنبال جایی برای عکاسی هستید، با خرید تور خارجی به این ساحل زیبا بروید. سالیان سال است که عاشقان طبیعت شنی و ساحل ساکت و آرام، به ساحل پانتای کلبانگ سرمی‌زنند و حتی عروسی خود را در این ساحل برگزار می‌کنند. عکس‌هایی که در این منطقه ثبت می‌کنید، از زیباترین و جذاب‌ترین عکس‌های زندگی‌تان می‌شوند. برای رفتن به این ساحل باید به ملاکا بروید و از آنجا 24 دقیقه تا ساحل پانتای کلبانگ پیاده‌روی کنید.

ساحل پانتای کلبانگ سواحل مالزی

عکسی از ساحل پانتای کلبانگ مالزی

10. ساحل تلوک لیما؛ ساحلی با صخره‌های بزرگ و پراکنده

در منطقه ساراواک مالزی، سواحل و خلیج‌های متعددی پیدا می‌کنید که عاشقان ساحل را از سراسر دنیا به آنجا می‌کشاند. ساحل تلوک لیما یکی از سواحل محبوب منطقه است که با آب شفاف و ساحل تمیزی که دارد، یکی از منحصربه‌فرد‌ترین طبیعت‌ها را در دل خود جای داده است.

در اطراف ساحل تلوک لیما صخره‌های بزرگ و پراکنده‌ای واقع شده‌اند و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کنند. بخش‌های مختلف ساحل پوشیده از گیاهان است و حیات‌وحش بی‌نظیری از حیوانات مانند میمیون پروبوسیس کمیاب این ساحل را دیدنی‌تر کرده‌اند. برای رفتن به این جزیره اول به ساراواک بروید و با ماشین 23 کیلومتر رانندگی کنید تا به این جزیره برسید.

بهترین زمان برای سفر به مالزی

مالزی کشوری با آب‌وهوای موسمی است و فقط دو فصل دارد؛ فصل بارانی و فصل خشک. در نظر داشته باشید در فصل‌های موسمی، باران‌های شدید و سیل‌آسایی می‌بارد و این امکان را از شما می‌گیرد که از جزایر آن دیدن کنید. بهترین زمان سفر به مالزی و خرید تور کوالالامپور ماه سپتامبر تا مارس است. در این ماه‌ها، هوا عالی است و حتی یک لکه ابر هم در آسمان وجود ندارد. علاوه‌براین، موج‌های دریا آرام و هیچ تلاطمی هم وجود ندارد.

در ماه‌های نوامبر تا فوریه باید منتظر باران‌های شدید، رعدوبرق‌های خطرناک، موج‌های بزرگ و دریای طوفانی باشید. قطعاً این ماه‌ها برای مسافرت و بازدید از جزایر مالزی مناسب نیستند.

تجربه سفر به مالزی و بازدید از سواحل زیبای آن

در این مقاله از مجله هورام، هیجان‌انگیزترین و بهترین سواحل مالزی را به شما معرفی کردیم. کشور مالزی با آب‌وهوای موسمی خود یک تعطیلات آخر هفته استوایی و هیجان‌انگیز را برایتان به ارمغان می‌آورد. سواحل دیدنی مالزی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در جهان محسوب می‌شود و گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. برخی از سواحل آن بکر و دست‌نخورده و برخی دیگر به شلوغی سواحل لس‌آنجلس هستند. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، آژانس هواپیمایی هورام گشت بهترین تور مالزی را با قیمت و کیفیت مناسب به فروش می‌رساند. برای اطلاع از هزینه و امکانات تورهای مالزی با آژانس هورام گشت تماس بگیرید.

سوالات متداول

1. بهترین سواحل مالزی کدام‌اند؟

ساحل تلوک لیما، ساحل جوارا، ساحل تلوک کامپی، ساحل تنگکوراک، ساحل ایر پاپان و ساحل دسارو جزو بهترین ساحل‌های کشور مالزی محسوب می‌شوند.

2. بهترین زمان برای سفر به مالزی چه فصلی است؟

بهترین زمان برای سفر به مالزی ماه‌های سپتامبر تا مارس است. در این ماه‌ها، هوا عالی است و موج‌های دریا آرام و بی‌تلاطم‌ هستند.