همه چیز درباره پارک آبی آتلانتیس دبی

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 09 دی ، 1402 5 دقیقه

آب‌وهوای گرم دبی را تنها یک تفریح آبی هیجان‌انگیز می‌تواند جبران کند. بی‌تردید پارک آبی آتلانتیس دبی ایده‌آل‌ترین گزینه برای این نوع تفریحات محسوب می‌شود. شاید تصور کنید دبی تنها به آسمان‌خراش‌های دیدنی‌اش شناخته می‌شود؛ اما باید بگوییم که این شهر جادویی صاحب بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین پارک‌های آبی مهیج نیز هست که از میان آن‌ها آتلانتیس به شهرتی جهانی دست یافته. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی این مجموعه تفریحی بپردازیم. شما نیز اگر می‌خواهید در پارک آبی آتلانیس، آدرنالین را با دوز بالایی تجربه کنید، تا انتها همراه ما باشید.

پارک آبی آتلانتیس کجاست؟

این پارک در جزیره زیبای پالم جمیرا معروف به جزیره نخل‌ها و در هتلی مجلل تحت عنوان هتل آتلانتیس واقع شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هتل آتلانتیس اولین هتلی است که فرصت اقامت در جزیره رؤیایی پالم جمیرا را برای گردشگران فراهم کرد. این هتل بخش‌های جذاب متعددی دارد که پارک آبی آن بیش از همه مورد توجه و استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

معرفی پارک آبی آتلانتیس دبی

این پارک که با نام آکواونچر (Aquaventure) هم شناخته می‌شود، تنها یک پارک آبی ساده نیست؛ این مجموعه در بین پارک های آبی دبی یکی از بهترین‌هاست؛ جزیره‌ای زیبا و جذاب که به هر طرف آن نگاه کنید، با قابی چشم‌نواز از ساحل کریستالی و زلال خلیج‌فارس مواجه می‌شوید.
مساحت پارک، چیزی بالغ بر 140 هکتار است. این وسعت مساحت موجب شده است تا شما در این پارک آبی با مجموعه‌ای کامل از انواع و اقسام تفریحات مهیج و سرگرم‌کننده روبه‌رو شوید. سرسره‌های عظیم و مهیج، رودخانه‌های خروشان، قلعه‌های اعجاب‌انگیز، آکواریوم‌های جذاب و سواحل اختصاصی از بهترین مناطق این مجموعه هستند که شما را به حظ کاملی از تفریح و سرگرمی می‌رسانند. از آنجایی که ورود به این جزیره‌ جادویی می‌تواند خاطره‌انگیزترین روزتان در سفر به دبی را رقم بزند، بد نیست آشنایی کاملی با بخش‌های مختلف آن داشته باشید.

تصویری از پارک آبی آتلانتیس دبی

تصویری از سرسره‌‌های پارک آبی آتلانتیس دبی

سرسره های پارک آبی آتلانتیس دبی

معرفی پارک آبی را از سرسره‌های عریض و طویل آن آغاز می‌کنیم که روح تشنه هیجان‌خواهی را در وجود گردشگران به معنای واقعی کلمه سیراب می‌کنند. سرسره‌های مارپیچی پارک آبی آتلانتیس را می‌توان به دو بخش کلی تقسیم کرد. بخش اول آن را برجی بلند به ارتفاع 37 متر تشکیل می‌دهد که در آن شاهد اشکال مختلفی از سرسره‌های مهیج هستید. ورودی تمام این سرسره‌ها فضایی غارمانند است که احتمالاً می‌تواند مکانی جذاب برای گردشگران اهل ماجراجویی باشد. بخش دوم این مجموعه با نام معبد ماهایا شناخته می‌شود که وجه تمایز آن با دیگر قسمت‌ها، عبور اعجاب‌انگیز سرسره‌ها از زیر تالاب کوسه‌هاست.

سرسره های تک نفره در پارک آبی آتلانتیس

حسن بزرگ تنهایی سفرکردن این است که شما شانس این را خواهید داشت تا به کشفیاتی بزرگ درباره خود نائل شوید. بخش اعظمی از این کشفیات را می‌توان در سرسره‌های تک‌نفره پارک آبی تجربه کرد. این سرسره‌ها درست جایی هستند که شما با عیار واقعی شجاعت، اعتمادبه‌نفس و آرامش درونی خود مواجه می‌شوید. سرسره‌های تک‌نفره این مجموعه شامل موارد زیر می‌شوند:

سرسره پرش ایمان

سرسره پرش ایمان احتمالاً همان‌طور که از نامش پیداست، می‌خواهد ایمان و باور شما به شجاعتتان را محک بزند. بنابراین اگر فکر می‌کنید شجاعت کافی برای پرش از این ابرسرسره را ندارید، بهتر است از امتحان‌کردن آن دست بکشید.
سرسره پرش ایمان، 18 متر ارتفاع دارد و در بخش معبد مایاها قرار گرفته. کسانی که وارد این سرسره می‌شوند بایستی خود را برای سقوط از ارتفاعی 18 متری که معادل ساختمانی بسیار بلند است، کاملاً آماده کنند. بخش جذاب این پرش زمانی است که شما بعد از رهاشدن وارد تونلی شیشه‌ای در زیر استخر می‌شوید و با کوسه‌های موجود در تالاب، تنها چند قدم فاصله دارید.

سرسره Blackout

سرسره بیهوشی که با نام Blackout شناخته می‌شود، عنوان دیگری از سرسره‌های تک‌نفره آتلانتیس است. این سرسره شباهت عجیبی به همان سرسره پرش ایمان دارد؛ با این ‌تفاوت که سرعت حرکت در این سرسره چندین برابر پرش ایمان است.

سرسره Vortex

اگر هوای سُر خوردن از سرسره‌های بچگی به سرتان زده است، سرسره Vortex احتمالاً گزینه خوبی برای تداعی این خاطرات خواهد بود. این مدل سرسره فاقد هرگونه پارامتر ترسناک و رعب‌انگیز است و تنها تجربه سرخوردن در فضایی آبی را برای شما رقم می‌زند. بنابراین اگر اهل هیجان و ماجراجویی نیستید و تنها می‌خواهید لحظاتی شاد و مفرح را سپری کنید، این سرسره مختص شماست.

سرسره Slitherine

سرسره Slitherine به سرسره رقابتی معروف است. در این سرسره می‌توانید با یکی از دوستان یا آشنایانتان در میزان سرعت حرکت خود به رقابت برخیزیزد. این سرسره با ارتفاع 31 متری و طول 182 متری در بخش معبد مایاها قرار دارد. برای تصویرسازی بهتر این بخش، سرسره‌ای دوقلو را تصور کنید که در سمت راستش، شما و در سمت چپ آن، دوستتان حضور دارد. حرکت شما دو نفر با سوت داور آغاز می‌شود و درنهایت برنده این مسابقه مهیج، کسی است که زودتر به نقطه انتهایی سرسره برسد.

سرسره حمله کوسه

سرسره حمله کوسه را می‌توان جزء نادرترین و درعین‌حال باشکوه‌ترین سرسره‌های آبی جهان دانست. با حرکت در این سرسره، شما به آکواریومی در زیر آب هدایت می‌شوید. در طول سفرتان به این آکواریوم هم با ماهی‌ها و کوسه‌هایی هم‌قدم هستید که تماشای هرکدامشان از این فاصله کوتاه، شور و شعف بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت.

سرسره زومرانگو

از دیگر سرسره‌های مهیج پارک، زومرانگو است که به شکل کاملاً هنرمندانه‌ای شما را غرق در پیچ‌وتاپ‌های خود می‌کند. این سرسره حالتی U شکل دارد و شما با کمک تیوب می‌توانید مسیر طویل و بی‌انتهای آن را طی کنید. احتمالاً در میانه راه هم کمی احساس بی‌وزنی را تجربه می‌کنید که این حس زیبا را می‌توان از دستاوردهای طراحی خلاقانه این سرسره دانست.

تصویری از سرسره زومرانگو

تصویری از سرسره زومرانگو

سرسره انتقام خدایان

تابه‌حال با خشم خدایان مواجه شده‌اید؟ احتمالاً سرسره انتقام خدایان بهترین جایی است که می‌توانید جنس این نوع خشم را به‌‌خوبی درک کنید. این سرسره از جمله سرسره‌های مشهور آتلانتیس است که در آن، سقوطی با سرعت نور را تجربه خواهید کرد. بعد از سقوط هم در فضایی پرپیچ‌وخم قرار می‌گیرید که پیمودن آن شجاعت و مقاومت بالایی را از سوی شما می‌طلبد. درنهایت بعد از پیچ‌وتاب‌خوردن‌های فراوان، به استخری امن و آرام وارد می‌شوید. این استخر آرام درست همان جایی است که آتش غضب خدایان خاموش شده و دیگر خبری از ترس و دلشوره نیست.

سرسره های گروهی پارک آبی آتلانتیس دبی

اگر می‌خواهید با عزیزان یا همسفران خود خاطراتی مشترک بسازید، سرسره‌های گروهی آتلانتیس بهترین گزینه است. با بازی مشترک در این سرسره‌ها فرصت خواهید داشت تا قاب‌هایی زیبا از خنده و شادی عزیزانتان را در صندوق خاطرات ذهنی خود به یادگار بگذارید. این پارک سه سرسره گروهی هیجان‌انگیز دارد که در ادامه به معرفی هرکدام می‌پردازیم.

پارک آبی آتلانتیس دبی

تصویری از فضای پارک آبی آتلانتیس دبی

سرسره آکوآکندا

از دیگر سرسره‌های گروهی در پارک آبی، سرسره آکوآکندو است که شما به همراه 5 نفر از دوستانتان می‌توانید لذت عبور از مسیر پرچالش آن را تجربه کنید. پرش به سمت بالا تا ارتفاع 4 متر و حرکت در منحنی‌های پرپیچ‌وخم، از جذابیت‌های تکرارنشدنی این سرسره گروهی است. خوب است بدانید که آکوآکندا طولی معادل 210 متر و ارتفاعی حدود 25 متر دارد.

سرسره Odyssey of Terror

یکی از رعب‌انگیزترین سرسره‌های آتلانتیس به انتخاب کاربران، سرسره Odyssey of Terror است. این سرسره نه‌تنها طولی بسیار عظیم دارد، بلکه با پیج‌وخم‌های فراوانی همراه است. سرعت بالای حرکت در این سرسره همان ویژگی‌ای است که موجب تمایز آن و سایر سرسره‌ها می‌شود.

سرسره موج شوک

موج شوک، نام سرسره‌ای خانوادگی در این پارک است که با انتخاب آن می‌توانید اعضای خانواده‌تان را شریک لحظات لذت‌بخش خود کنید. در این سرسره عظیم 449 متری، سرعت، هیجان و قدرت به طرز عجیبی به یکدیگر گره خورده‌اند. نقطه برجسته تلاقی این سه عنصر را هم می‌توان زمان ورود شما به تونل‌های تاریکی دانست که در آن با ریخته‌شدن آب روی صورتتان حسابی غافلگیر می‌شوید.

استخرهای پارک آبی آتلانتیس دبی

آدرنالین خونتان که به اندازه کافی بالا رفت، نوبت به استراحت و ریلکسیشن می‌رسد. فضای آرامش‌بخش استخرهای پارک، بهترین مکان برای استراحت شماست. این استخرها توسط مناظری چشم‌نواز از گیاهان سرسبز گرمسیری و قابی زیبا از دریای بی‌کران خلیج‌فارس محاصره شده‌اند. همین موقعیت مکانی هم موجب می‌شود تا بعد از تجربه این حجم از هیجان و استرس، تنفس‌کردن در هوای دلپذیر این فضا حسابی به جانتان بنشیند.
استخرهای موجود در آتلانتیس به دلیل داشتن عمق‌های متفاوت هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارند. حمام آفتاب نیز از دیگر قابلیت‌های ویژه این استخرهاست که می‌توانید لذت آن را با نشستن روی صندلی‌های آفتابگیر کنار استخر تجربه کنید.

محوطه مخصوص کودکان

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر فقط مکانی تفریحی برای بزرگسالان نیست. این مجموعه با درنظرداشتن محدودیت‌های سنی، فضایی کاملاً استاندارد را ویژه کودکان طراحی و خلق کرده است. در این بخش، اقسام مختلفی از بازی‌های مهیج نظیر سرسره و استخر وجود دارد که متناسب با ارگونومی بدن کودکان طراحی شده است؛ بنابراین خیالتان از بابت امنیت فرزندتان کاملاً آسوده باشد.
جالب است بدانید که پارک آبی کودکان تنها محدود به بازی و تفریح نمی‌شود. این مجموعه مجهز به کلوپ آموزشی است که کودکان با حضور در آن، با دنیای زیر آب و ساکنان مرموز آن به‌خوبی آشنا می‌شوند.

بازدید از کوسه ها و سایر حیوانات

بازدید از حیوانات، بخشی جذاب در آتلانتیس است که بازدید از آن را به هیچ قیمتی نباید از دست بدهید. از تجربیات نابی که در این بخش در انتظار شماست می‌توان به ملاقات با نگهبانان ساحل یا کوسه‌های عظیم‌الجثه، لمس دلفین‌ها و سرگرمی با شیرهای دریایی اشاره کرد. در کنار تمام این تجربیات شیرین، دانستی‌های بسیار ارزشمندی را درباره زندگی این موجودات به دست می‌آورید که احتمالاً نظیر آن را در هیچ کلاس درس یا کتابی نتوانید پیدا کنید.

اسپلشرز مخصوص کودکان

طراحان این پارک آبی توجه ویژه‌ای به کودکان داشتند. مصداق این توجه و نکته‌سنجی را هم می‌توان در اسپلشرز مخصوص کودکان مشاهده کرد. این مجموعه، جذاب‌ترین بخش کوه‌نوردی و صخره‌نوردی را برای کودکان در دل خود جای داده است. البته که کودکان می‌توانند لذت صعود از این صخره‌ها را در کنار والدین خود تجربه کنند.  

تغذیه جانوران دریایی

 تابه‌حال تجربه غذا دادن به موجودات زیر دریا را داشته‌اید؟ با خرید بلیط پارک آبی آتلانتیس دبی این فرصت بی‌نظیر برایتان رقم می‌خورد تا لذت غذادادن به کوسه‌ها را با دستان خود تجربه کنید. شایان ذکر است که در کنار این فرصت رؤیایی، تجربه سافاری با کوسه نیز برای علاقه‌مندان به این نگهبانان وحشی مهیا شده است. برای ثبت این تجربه در خاطرات سفرتان به دبی، نیازی به بلدبودن غواصی نیست. تنها پیش‌نیاز لازم برای سافاری داشتن مقداری شجاعت و روحیه همزیستی با جانوران است.

تصویری از رودخانه پارک آبی آتلانتیس دبی

تصویری از رودخانه پارک آبی آتلانتیس دبی

امکانات رفاهی پارک آبی آتلانتیس دبی

تفریح و نشاط در بزرگ‌ترین پارک آبی جهان را تنها غذا و نوشیدنی در رستوران‌ها و کافه‌های جذاب آن کامل می‌کند. از آنجایی که ورود خوراکی به این مجموعه ممنوع است، گردشگران می‌توانند برای رفع خستگی و گرسنگی خود بعد از یکی از بهترین تفریحات دبی روی رستوران‌ها و کافه‌های مجلل این مجموعه حساب کنند. در رستوران‌های مدرن این مجموعه می‌توانید طعمی متنوع از غذاهای هندی، کره‌ای، ژاپنی، تایلندی و دریایی را امتحان کنید.
پارک آبی در کنار کافه‌های زیبا و رستوران‌های مجلل، صاحب بزرگ‌ترین فروشگاه نیز هست. باوجود این فروشگاه، دیگر نیاز ندارید برای خرید سوغات یا پوشاک ورزشی به بیرون از هتل مراجعه کنید.

پوشش در پارک آبی دبی

یکی از دغدغه‌ها یا چالش‌های بزرگ کاربران برای حضور در پارک آتلانتیس نوع پوششی است که باید در این مجموعه رعایت کنند. پوشیدن لباس زیپ‌دار و دکمه‌دار یا لباس‌های معمولی در این مجموعه کاملاً ممنوع است. بهترین و استاندارترین نوع پوشش در این پارک آبی، مایو، بورکینی و بیکنی است. بورکینی نوع لباس ورزشی است که تمام بدن را به جز صورت می‌پوشاند. این مدل لباس انتخاب مناسبی برای زنان مسلمانی است که قصد ورود به مهیج‌ترین پارک آبی دنیا را دارند.

قوانین پارک آبی آتلانتیس

ورود به هر مجموعه تفریحی، توام با رعایت قوانینی است که این پارک آبی دبی نیز مشمول این قواعد می‌شود. طبیعتاً با رعایت این قوانین، لحظات مفرّح‌تر و بانشاط‌تری برایتان رقم خواهد خورد. قوانین پارک آبی آتلانتیس را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

  • ورود به مجموعه تنها با ارائه پاسپورت امکان‌پذیر است.
  • شرط ورود به این پارک مهیج، خریداری بلیط است.
  • استفاده از هرگونه خوراکی یا نوشیدنی در هنگام بازی با وسایل ممنوع است.
  • ورود کودکان زیر 12 سال تنها با همراهی یک بزرگسال بالای 18 سال امکان‌پذیر است.
  • ورودی به این مجموعه برای ساکنان هتل آتلانتیس کاملاً رایگان است.
  • قبل از استفاده از وسایل بازی این مجموعه بهتر است آموزش‌های لازم را دریافت کنید. این آموزش‌ها به امنیت بیشتر شما در هنگام بازی کمک می‌کند.
  • به ‌همراه‌ داشتن جواهرات، عینک آفتابی و ظروف پلاستیکی در بخش‌های مختلف این مجموعه ممنوع است.
  • کاربران هنگام وورد به این مجموعه، دستبندی دریافت می‌کنند که حفظ و نگهداری آن تا پایان مدت حضورشان در این مجموعه کاملاً الزامی است.
  • بعد از خرید بلیط، پشیمانی شما از رفتن به پارک، تأثیری در برگرداندن هزینه نخواهد داشت.

قیمت بلیط پارک آبی آتلانتیس دبی در سال 2023

قیمت بلیط پارک آبی آتلانتیس دبی بستگی به عوامل مختلفی دارد که شرایط سنی و قدی افراد، مهم‌ترین این پارامترهاست. ورود به این مجموعه، برای کودکان زیر 2 سال کاملاً رایگان است. در مقابل، کودکانی که قد آن‌ها بیشتر از 20/1 باشد، باید اقدام به خرید بلیط بزرگسال کنند.

  • هزینه بلیط برای بزرگسالان: 320 درهم
  • هزینه بلیط برای کودکان 3 تا 7 سال: 300 درهم

شایان ذکر است که هزینه‌های ذکرشده در بالا فقط قیمت بلیط ورودی به این مجموعه است. طبیعتاً استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی موجود در این مجموعه، با پرداخت هزینه‌ای مجزا همراه خواهد بود. همچنین ما در مقاله‌ای درباره انتخاب بین پارک آبی آتلانتیس یا وایلد وادی مقاله‌ای نوشته‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

عکس پارک آبی آتلانتیس دبی

عکس پارک آبی آتلانتیس دبی

آدرس و ساعت کار پارک آبی آتلانتیس دبی

این پارک در تمام ایام سال، از ساعت 10 صبح تا غروب آفتاب میزبان گردشگران از سراسر دنیاست. این مجموعه تفریحی در جزیره پالم جمیرا و در خیابان پالم در کرسنت دبی قرار دارد.

نحوه دسترسی به پارک آبی آتلانتیس

برای رفتن به پارک آتلانتیس، دو گزینه پیش روی شماست که ساده‌ترین آنها استفاده از مونوریل است. مونوریل یکی از روش‌های حمل‌ونقل در دبی است که تنها به یک مسیر مشخص اختصاص دارد. جالب است بدانید که این اولین مونوریل خاورمیانه است و در کنار مترو دبی بهترین وسیله حمل‌ونقل برای کسانی که در هتل آتلانتیس اقامت دارند به شمار می‌رود. شما نیز اگر مسافر پارک آبی این هتل هستید کافی است در ایستگاه نهم این مونوریل پیاده شوید و با دنبال‌کردن تابلوها وارد مجموعه مهیج آتلانتیس شوید. هزینه رفتن به پارک آبی آتلانتیس با مترو و مونوریل، 5 یورو برای هر مسیر است.

اما گزینه دوم برای رفتن به بزرگ‌ترین پارک آبی دبی، خودروی شخصی است که برای استفاده از آن باید ابتدا وارد جاده شیخ زاید شوید. سپس با دنبال‌کردن تابلوهای مربوط به جزیره پالم جمیرا، راهی بزرگ‌ترین پارک آبی دبی شوید.

وقتش رسیده که با کودک درونتان آب‌بازی کنید

بدون شک پارک آبی آتلانتیس یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های موجود در خارمیانه است که آوازه عظمت و شکوه آن به گوش تمام دنیا رسیده. این مجموعه تفریحی بخش‌های مهیج گوناگونی دارد که حضور در هرکدام از آنها در تور دبی منجر به رقم‌خوردن دلچسب‌ترین خاطرات برای شما خواهد شد. ما تلاش کردیم با معرفی تمام قسمت‌های مفرّح این مجموعه، لحظات حضورتان در این پارک را غنا ببخشیم. شما نیز می‌توانید تجربیات یا نظرات خودتان را درباره تفریح در این پارک آبی با ما درمیان بگذارید.

سؤالات متداول

۱- پارک آبی آتلانتیس در کجاست؟

این پارک هیجان‌انگیز در جزیره زیبای پالم جمیرا در دبی و در هتلی مجلل تحت عنوان هتل آتلانتیس واقع شده است.

۲- امکان بردن غذا به پارک آبی آتلانتیس وجود دارد؟

بردن غذا به این پارک ممنوع است؛ اما رستوران‌های بسیار باکیفیتی در آن قرار دارند که می‌توانید برای صرف غذا به آن‌ها مراجعه کنید.