جاهای دیدنی تایلند که باید بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 08 اسفند ، 1402 5 دقیقه

اگر اهل سفر و ماجراجویی هستید، باید برای یک‌بار هم که شده، کشور تایلند را از نزدیک ببینید. تایلند، یکی از زیباترین کشورهای آسیایی به شمار می‌رود که در جنوب غربی این قاره واقع شده است. طبیعت شگفت‌انگیز،‌ سواحل نیلگون، معابد باشکوه، بازارهای محلی جذاب و غذاهای خوشمزه، گردشگران را از سراسر دنیا به سوی تایلند می‌کشانند. از این جاذبه‌ها که بگذریم، مردم تایلند بسیار خونگرم هستند و همیشه لبخند به لب دارند. در سفر به این کشور، درس‌های فراوانی می‌آموزید.

پیش از سفر بهتر است با جاهای دیدنی تایلند و شهرهای مهم آن آشنا شوید. اگر مقصد سفر بعدی شما تایلند است، مطالعه مقاله زیر را به‌هیچ‌وچه از دست ندهید.

۱- بانکوک؛ پایتخت تایلند

بانکوک یکی از مهم‌ترین شهرهای تایلند و پایتخت این کشور است. سواحل زیبا، طبیعت رویایی، معابد باشکوه، زندگی شبانه و غذاهای خیابانی ارزان، همگی از دلایل محبوبیت بانکوک در بین گردشگران هستند. از جاهای دیدنی تایلند بانکوک می‌توان به شهر آیوتا، بازار شناور، باغ‌وحش دوزیت، باغ باترفلای، معبد کوه طلایی و موزه سلطنتی فیل اشاره کرد.

سیستم حمل‌ونقل در شهر بانکوک بسیار مناسب و ارزان است. اغلب گردشگران با استفاده از اتوبوس در سطح شهر تردد می‌کنند. انواع هتل‌های پنج ستاره و لوکس و همچنین مسافرخانه‌های معمولی در این شهر وجود دارند؛ شما متناسب با بودجه خود می‌توانید بهترین اقامتگاه را انتخاب کنید. در سفر به تایلند، حتما سری به بانکوک بزنید.

عکس شهر بانکوک در تایلند

نمایی زیبا از شهر بانکوک در تایلند

۲- پاتایا؛ شهر سرگرمی ها در تایلند

شهر پاتایا در شمال شرقی تایلند، فاصله 100 کیلومتری از بانکوک قرار گرفته است و از توریستی‌ترین شهرهای تایلند به شمار می رود. سالانه حدود 5.5 میلیون گردشگر از سراسر دنیا به پاتایا سفر می‌کنند. طبیعت بی‌نظیر پاتایا از زمان جنگ ویتنام و ورود سربازان آمریکایی به این جزیره، بیش از پیش مورد‌توجه قرار گرفت و شهره عام و خاص شد. سواحل پاتایا، جزیره مرجانی، کوه بودا، آکواریوم دنیای زیر آب، تالار خیال تاکسیدو و سالن‌های ماساژ از جاذبه‌های پاتایا هستند که باید از آن‌ها دیدن کنید.

پیکان‌های وانتی و تاکسی‌های موتوری در کنار اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، از وسایل ‌نقلیه محبوب شهر پاتایا به شمار می‌روند که در بین گردشگران طرفداران بسیاری دارند. در سفر به تایلند، طبیعت زیبای پاتایا را از دست ندهید.

عکس شهر پاتایا در تایلند

نمایی زیبا از شهر پاتایا

۳- پوکت؛ شهر سواحل دنج در تایلند

پوکت، بزرگ‌ترین جزیره تایلند در ساحل غربی این کشور در دریای آندامان واقع شده است. این شهر از محبوب‌ترین و لوکس‌ترین مقاصد توریستی تایلند به شمار می‌رود و در حقیقت، اغلب تورهای تایلند به مقصد پوکت برگزار می‌شوند. از جاذبه‌های این شهر می‌توان به ساحل کاتا، بازار واکینگ استریت، ساحل پاتونگ، پناهگاه فیل‌ها، جزایر فی فی و معبد وات چالونگ اشاره کرد.

توک توک در کنار اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت، از محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی در پوکت است؛ البته برای طی کوتاه‌ترین مسافت‌ها باید هزینه بالا پرداخت کنید؛ اما تجربه جالبی محسوب می‌شود. در حقیقت، سفر به پوکت پر از تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیز است.

عکس شهر پوکت در تایلند

تصویری زیبا از شهر پوکت

۴- معبد وات آرون؛ از زیباترین جاهای دیدنی تایلند

معبد وات آرون یا معبد سپیده‌دم تایلند، متشکل از پنج برج بلند و چهار مناره است. بلندترین برج، واقع در مرکز بنا، بیش از ۷۰ متر ارتفاع دارد و چهار برج دیگر در کنار اضلاع آن قرار گرفته‌اند. شیشه‌های رنگی، آجرهای نارنجی و سبز و سقف مخروطی، معبد وات آرون را به یکی از خاص‌ترین معابد تایلند تبدیل کرده است. برای بازدید از این معبد زیبا باید به کرانه غربی رود چائو فرایا بروید. معبد و رودخانه وا فو نیز درست مقابل وات آرون قرار دارند.

عکس معبد وات آرون

عکس معبد وات آرون

۵- جزایر سیمیلان؛ مجموعه جزایری زیبا در تایلند

جزایر سیمیلان در تایلند یکی از محبوب ترین سواحل تایلند است. این جزایر شامل ۹ جزیره زیبا با سواحل سفید و آب های آبی کریستالی می‌باشند. سیمیلان ها به عنوان یک مقصد غواصی معروف شناخته می‌شوند و به دلیل آب های بسیار شفاف و زندگی دریایی فراوان که در اینجا وجود دارد. با فعالیت های غواصی، شنا، کایاک و خوراکی های لذیذ محلی، جزایر سیمیلان تجربه‌ای فراموش نشدنی برای گردشگران فراهم می‌کند.

عکس جزایر سیمیلان

تصویری زیبا از جزایر سیمیلان

۶- ساحل میمون؛ تجربه غواصی در تایلند

ساحل میمون، واقع در جزیره فی فی، یکی از جاذبه های دیدنی تایلند است. این ساحل که شن‌های سفید‌رنگ زیبایی دارد، مکانی مناسب برای غواصی و آشنایی با دنیای زیر آب محسوب می‌شود. البته، جاذبه اصلی مانکی بیچ، میمون‌های کوچک و بزرگ آن هستند که در سراسر ساحل به چشم می‌خورند. اهالی ساحل میمون ارتباط بسیار خوبی با این حیوانات دارند و کاملا مسالمت‌آمیز کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

عکس ساحل میمون

تصویری از ساحل میمون

۷- آبشار تی لا سو؛ از مرتفع‌ترین آبشارهای تایلند

در فهرست زیباترین جاهای دیدنی تایلند، نوبت به معرفی آبشار تی لا سو رسیده است. این آبشار، واقع در پناهگاه حیات وحش اوم پانگ، منظره بسیار زیبایی دارد و همه ساله، مقصد گردشگران از سراسر دنیا است. تی لاسو، یکی از بلندترین آبشارهای تایلند محسوب می‌شود و می‌توانید با استفاده از قایق یا با پای پیاده به آن دسترسی داشته باشید. اگر به‌دنبال کسب آرامش در دل طبیعت هستید، در سفر به تایلند، حتما از این آبشار زیبا دیدن کنید.

عکس آبشار تی لا سو

تصویری از آبشار تی لا سو

۸- پارک فانوم رانگ؛ یادبود شیوا در تایلند

پارک فانوم رانگ، معبدی هندو است که در استان بوریرام، شمال شرقی پوکت قرار دارد. قدمت این معبد به قرن ۱۰ یا ۱۳ میلادی برمی‌گردد. این پارک در دامنه یک آتشفشان خاموش واقع شده و یادبود شیوا، خدای مقدس، است. طراحی پارک فانوم رانگ شباهت بسیاری به مونت کایلاسا در هند دارد. این پارک تاریخی از جاهای دیدنی تایلند پوکت به شمار می‌رود و در سال ۱۹۸۸ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

عکس پارک فانوم رانگ

نمایی زیبا از پارک فانوم رانگ

۹- پارک تاریخی آیوتایا در تایلند

پارک تاریخی آیوتا یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی مهم در تایلند است که در شمال شرقی کشور واقع شده است. این پارک به عنوان یک مجموعه تاریخی و باستانی شامل معبدها، بناهای تاریخی، موزه‌ها و حفره‌های زمینی باستانی شناخته می‌شود. آثار باستانی و آثار هنری در این پارک نشان دهنده تاریخ و فرهنگ گذشته تایلند هستند و باعث جذب گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ این منطقه می‌شوند. با گشت زدن در این پارک، گردشگران می‌توانند با تاریخ و فرهنگ باستانی تایلند آشنا شوند و از زیبایی‌های فراموش نشدنی این منطقه لذت ببرند.

عکس پارک تاریخی آیوتایا

تصویری از پارک تاریخی آیوتایا

۱۰- ساحل کاتا در کشور تایلند

یکی از بهترین جاهای گردشگری تایلند، ساحل کاتا در پوکت است. این ساحل به دلیل داشتن آب زلال و تمیز، درخت‌های نخل زیبا، ماسه‌های سفید، رستوران‌ها و اقامتگاه‌های متعدد به شهرت رسیده و در بین خانواده‌ها بسیار محبوب است. بهترین وعده‌های غذای سنتی و دریایی را می‌توانید در رستوران‌های کاتا تجربه کنید، در هتل‌های لوکس اقامت داشته باشید. این ساحل تقریبا در مرکز پوکت قرار دارد و به سایر ساحل‌های شهر نزدیک است.

عکس ساحل کاتا

تصویری زیبا از ساحل کاتا

۱۱- موزه هنر در بهشت بانکوک تایلند

موزه هنر در بهشت در سال ۲۰۱۲ در بانکوک افتتاح شد. در این موزه بیش از ۱۰۰ اثر هنری و نقاشی سه‌بعدی به نمایش گذاشته شده است. هنرمندان این آثار، به مضامین کلاسیک، مدرن و فانتزی پرداخته‌اند. حتی اگر علاقه‌ای به هنر ندارید، مجذوب موزه هنر در بهشت بانکوک خواهید شد. بازدید از این موزه را به کودکان و بزرگسالان پیشنهاد می‌دهیم.

عکس موزه هنر در بهشت

عکسی از موزه هنر در بهشت

۱۲- معبد فو؛ از قدیمی ترین معابد تایلند

در این بخش با یکی از عظیم‌ترین معابد بانکوک تایلند، یعنی معبد فو آشنا خواهید شد. ساخت این بنا در سال ۱۸۰۱ به اتمام رسید و با عنوان مدرسه طب سوزنی و ماساژ تایلندی آغاز به کار کرد؛ اما سپس به محل عبادت تبدیل شد. مجسمه‌های ریز و درشت بودا که ارتفاع  بزرگ‌ترین آن‌ها به ۴۶ متر می‌رسد، از جاذبه‌های معبد فو هستند. معبد فو در کنار گراند پالاس قرار دارد و همه روزه از ساعت 8:00 تا 18:30 به روی عموم باز است.

تصویری از معبد فو

تصویری از معبد زیبای فو

۱۳- بازار واکینگ استریت یکشنبه ها در تایلند

واکینگ استریت یکی از چند خیابان معروف تایلند است که هر هفته، روزهای یکشنبه، میزبان غرفه‌های متعدد می‌شود. بازار واکینگ استریت پوکت، بهترین مکان برای خرید صنایع دستی تایلند، اسباب‌بازی، میوه، سبزیجات و امتحان کردن غذاهای سنتی جنوب تایلند است. این بازار هر یکشنبه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ برپا می‌شود و همیشه مملو از جمعیت است.

تصویری از بازار واکینگ استریت یکشنبه ها

تصویری از بازار واکینگ استریت یکشنبه‌ها

۱۴- بازارهای شناور بانکوک تایلند

بانکوک، پایتخت تایلند، معروف به بازارهای شناور زیبا و جذاب خود است که یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته این شهر محسوب می‌شود. این بازارها در کانال‌ها و رودخانه‌های شهر برگزار می‌شوند و تجربه خریدی منحصربه‌فرد را برای گردشگران ارائه می‌دهند. در این بازارها محصولات محلی، غذاهای سنتی، صنایع دستی و سوغاتی‌های منحصربه‌فرد به فروش می‌رسند. گردشگران می‌توانند با قایق‌های کوچک در این بازارها گشت زده و از تنوع و زیبایی کالاها لذت ببرند. این بازارها نشانی از فرهنگ و زندگی روزمره مردم محلی بانکوک هستند و تجربه خریدی فراموش‌نشدنی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند.

تصویری از بازارهای شناور بانکوک

تصویری از بازارهای شناور بانکوک

۱۵- بازار آخر هفته چاتو چاک تایلند

اگر عاشق خرید و گشت‌وگذار در بازارها هستید، حتما از بازار آخر هفته چاتو چاک بانکوک دیدن کنید. بسیاری از افراد باور دارند که چاتو چاک، بزرگ‌ترین بازار تایلند و بهترین بازار آخر هفته در دنیا است. ۲۷ خیابان و صدها غرفه در این بازار بزرگ قرار دارند که پاسخگوی همه نیازهای شما هستند. به نظر می‌رسد که باید یک آخر هفته کامل را صرف بازدید از چاتو چاک بانکوک کنید.

عکس از بازار آخر هفته چاتو چاک

تصویری از یک فروشگاه در بازار آخر هفته چاتو چاک

۱۶- بازار فی فی؛ از بهترین جاهای دیدنی تایلند

بازار فی فی، یکی از بهترین جاهای دیدنی کرابی تایلند است. این بازار واقع در جزیره کو فی فی، روستای تونسای، یک بازار معمولی نیست و از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود. خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی، سبزیجات محلی و میوه‌های رنگارنگ را با قیمت مناسب و کیفیت مرغوب در بازار فی فی پیدا خواهید کرد. با گشت‌وگذار در این بازار، با فرهنگ مردم کرابی بیشتر اشنا می‌شوید.

عکس از بازار فی فی

تصویری از بازار فی فی

۱۷- بازی فرار از اتاق بانکوک تایلند

اتاق فرار، از بازی‌های محبوب دهه اخیر است. اتاق‌هایی که سناریوهای جذابی برای رهایی دارند و شرکت‌کنندگان را به هیجان می‌آورند. بازی اتاق فرار بانکوک با پازل‌ها و معماهای مختلف، افراد را به چالش می‌کشد و ساعات خوشی را برایشان رقم می‌زند. اگرچه اتاق فرارهای بسیاری در ایران و سایر کشورها وجود دارند؛ اما بازی فرار از اتاق بانکوک، یک تجربه جدید برای گردشگران است.

تصویری از بازی فرار از اتاق

تصویری از بازی فرار از اتاق

۱۸- دریاچه مصنوعی چیو لان تایلند

دریاچه مصنوعی چیو لان یکی از جاهای دیدنی تایلند است که در استان چیانگ رای واقع شده. این دریاچه زیبا با آبی کریستالی و کناره‌های سبز، یک محیط آرام و دلنشین برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. چیو لان به عنوان یک دریاچه مصنوعی ایجاد شده است و در طول سال به‌عنوان یک مقصد محبوب برای تفریح، شنا و کایاک زدن شناخته می‌شود. با مناظر طبیعی زیبا، آب آرام و فعالیت‌های متنوع، چیو لان یک مکان ایده‌آل برای خلوت‌گری و لذت بردن از طبیعت است.

عکس از دریاچه مصنوعی چیو لان تایلند

عکس از دریاچه مصنوعی چیو لان تایلند

۱۹- کوه فو چی فا؛ کوهپیمایی در تایلند

یکی دیگر از مناظر دیدنی تایلند، کوه فو چی فا است. این کوه با ارتفاع ۱۴۴۲ متر، چشم‌انداز بی‌نظیری دارد و اغلب گردشگران برای کوهپیمایی، کمپینگ و تماشای غروب خورشید به سراغ آن می‌روند. کوه فو چی فا در شمال شرقی تایلند، مرز بین دو  کشور لائوس و تایلند قد برافراشته است و فقط ۲۵ کیلومتر از کوه دوی فا تانگ فاصله دارد.

اگر می‌خواهید برای چند ساعت از هیاهوی شهر دور شوید و به طبیعت پناه ببرید، کوه فو چی فا، در چیانگ رای، بهترین انتخاب است. منظره این کوه، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

تصویری از کوه فو چی فا

نمایی از کوه فو چی فا

۲۰- دنیای زیر آب پاتایا در تایلند

دنیای زیر آب پاتایا، از مشهورترین آکواریوم‌های دنیا به شمار می‌رود. این آکواریوم که ۳.۸ میلیون لیتر آب را در مخرن‌های خود جای داده، محل نگهداری ۵۵۰۰ جانور آبزی از جمله کوسه، سفره‌ماهی، سمور دریایی، شیر‌ماهی و انواع لاک‌پشت است. دنیای زیر آب پاتایا، بخش‌های مختلفی دارد؛ اما تونل شیشه‌ای آن بسیار مورد‌توجه قرار گرفته است. در این تونل، انواع آبزی‌ها به‌همراه نام و مشخصاتشان به چشم می‌خورند. پس از عبور از تونل شیشه‌ای نیز نوبت به یکی دیگر از بخش‌های محبوب آکواریوم، یعنی غذا دادن به ماهی‌ها و کوسه‌ها می‌رسد.

آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا در بزرگراه سوخومویت، نزدیک به مرکز خرید تسکو لوتوس قرار گرفته و همه روزه از ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ باز است. اگر نمی‌خواهید در سفر به پاتایا، همه وقت خود را در سالن‌های ماساژ و مراکز خرید بگذرانید، حتما به سراغ دنیای زیر آب و جانوران شگفت‌انگیز آن بروید.

عکس دنیای زیر آب پاتایا

تصویری از آکواریوم دنیای زیر آب

۲۱- غار تام لوت؛ یک جاذبه طبیعی مهم در تایلند

غار تام لوت یکی از جاذبه‌های طبیعی تایلند است که در استان کرابی واقع شده است. این غار با سنگ‌های آهکی و آبشارهای زیبا، یک تجربه فراموش نشدنی برای گردشگران ارائه می‌دهد. غار تام لوت دارای سالن‌های بزرگ، سنگ‌های آتشفشانی و توده‌های سنگی طبیعی است که زیبایی خیره‌کننده‌ای به منظره آن می‌بخشد. با ورود به داخل این غار، گردشگران به دنیایی از زیرزمین و زیبایی‌های طبیعی فراموش‌نشدنی فرو می‌روند که تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد از جادوی طبیعت را برای آن‌ها رقم می‌زند.

تصویری از غار تام لوت

عکسی از غار تام لوت

۲۲- پارک طبیعت فیل در تایلند

پارک طبیعت فیل در نزدیکی چیانگ مای، یکی از متفاوت‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است. فیل‌های آسیب‌دیده به همراه تعدادی سگ و گربه در این پارک نگهداری می‌شوند. افراد علاوه‌بر اینکه می‌توانند از پارک طبیعت فیل بازدید کنند، امکان اقامت یک هفته‌ای در آنجا را نیز دارند؛ البته ماندن در این پارک برای تفریح و سرگرمی نیست؛ بلکه به‌منظور کمک به روند درمان فیل‌ها و نگهداری از آن‌ها است. ارتباط با این موجودات دوست‌داشتنی، قطعا تجربه بسیار تازه‌ای برایتان رقم خواهد زد. احتمالا پس از بازدید از پارک طبیعت فیل، از فیل‌سواری در تایلند پشیمان خواهید شد.

عکس چند فیل در پارک طبیعت فیل

تصویری از پارک طبیعت فیل در تایلند

۲۳- خلیج مایا در جزیره فی فی تایلند

یکی از زیباترین مناظر دیدنی تایلند، خلیج مایا، واقع در جزیره فی فی است. این خلیج از سه طرف در حصار صخره‌هایی به ارتفاع ۱۰۰ متر قرار دارد و همچون بهشتی مخفی در قلب جزیره است. برخی از سواحل بزرگ و کوچک خلیج مایا به‌دلیل جزرومد آب، پیدا و پنهان می‌شوند؛ اما ساحل اصلی این خلیج به طول ۲۰۰ متر، مکانی مناسب برای قدم‌زدن، حمام آفتاب و استراحت است.

یکی از دلایل اصلی شهرت خلیج مایا، فیلم ساحل با بازی لئوناردو دیکاپریو است که در این مکان فیلم‌برداری شد. در حال حاضر، مایا از محبوب‌ترین نقاط جزیره فی فی به شمار می‌رود و سالانه پذیرای گردشگران از سراسر دنیا است.

عکس خلیج مایا

نمایی زیبا از خلیج مایا

۲۴- معبد سفید؛ از جدیدترین معابد تایلند

معبد سفید یا وات رونگ خون، واقع در چیانگ ری تایلند، از دل کارتون‌های دیزنی بیرون آمده است. این معبد سفید‌رنگ که در سال ۱۹۹۷ ساخته شد، از جدیدترین معابد تایلند به شمار می‌رود و معماری منحصربه‌فردی دارد. کنده‌کاری‌های هنرمندانه و مجسمه‌های فرشتگان در داخل و خارج معبد، زیبایی این بنا را دوچندان کرده‌اند. اگر می‌خواهید یک شاهکار معماری را از نزدیک ببینید و در عظمت آن غرق شوید، حتما سری به معبد سفید تایلند بزنید.

تصویری از معبد سفید

تصویری از معبد سفید

۲۵- معبد فا سورن کائو در تایلند

معبد فا سورن کائو، نه‌تنها یکی از زیباترین معابد تایلند، بلکه از باشکوه‌ترین معابد آسیا است. این معبد، با نمای سفید‌رنگ و مجسمه‌های بزرگ و کوچک بودا، روی تپه‌ای به ارتفاع ۸۴۰ متر در نزدیکی شهر خیام سان، خودنمایی می‌کند. معماری داخلی فا سورن کائو نیز دست‌کمی از نمای بیرونی آن ندارد و به‌عنوان یک مکان مذهبی و جاذبه گردشگری، سالانه پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا است.

عکس معبد فا سورن کائو

تصویری از معبد فا سورن کائو

۲۶- پارک ملی کائو یای؛ تجربه‌ ای متفاوت در تایلند

پارک ملی کائو یای یکی از بهترین مقصدهای طبیعی در تایلند است که در استان رانونگ واقع شده است. این پارک ملی با مناظر طبیعی زیبا، جنگل‌های استوایی، رودخانه‌ها، آبشارها و دره‌های عمیق، یک محیط آرام و دلنشین برای گردشگران فراهم می‌کند. پارک ملی کائو یای دارای تنوع بسیار زیادی از گونه‌های گیاهی و جانوری است که از آن جمله می‌توان به فیل‌ها، پلنگ‌ها، میمون‌ها و انواع پرندگان اشاره کرد. این پارک ملی یک مقصد عالی برای علاقه‌مندان به پوشش گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد است که با فعالیت‌های ماجراجویانه و تماشای مناظر طبیعی زیبا، تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

عکس پارک ملی کائو یای

تصویری از پارک ملی کائو یای

۲۷- خیابان خائوسان بانکوک تایلند

چه چیزی خیابان خائوسان بانکوک را به یکی از جاهای تفریحی تایلند تبدیل کرده است؟ در پاسخ به این سوال باید به مراکز ماساژ، سالن‌های تتو، فروشگاه‌های متعدد، اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های ارزان‌قیمت این خیابان اشاره کرد. رفت‌وآمد در خائوسان، بیشتر از سایر خیابان‌های بانکوک است و زندگی شبانه در آن موج می‌زند. در سفر به تایلند، حتی برای یک‌بار هم که شده، به خیابان خائوسان سر بزنید و از امکانات موجود در آن استفاده کنید.

عکس خیابان خائوسان بانکوک

تصویری از خیابان خائوسان بانکوک

۲۸- جزیره کو سامویی تایلند را نیز حتما ببینید

جزیره کوسامویی یکی از مقصدهای گردشگری معروف در تایلند است که با شواهد تاریخی، سواحل زیبا، رستوران‌های لوکس و فعالیت‌های تفریحی متنوع، گردشگران را جذب می‌کند. این جزیره با آب‌های آبی کریستالی و سواحل سفیدپوش، یک مقصد ایده‌آل برای آرامش و استراحت است. همچنین، کوسامویی شناخته شده به عنوان مکانی برای فستیوال‌های موسیقی معروف و مهمان‌نوازی است. از دیدنی‌های جزیره کوسامویی می‌توان به وات پلای لای، معبد‌های باستانی، بازارهای محلی و تجربه غذاهای محلی اشاره کرد که سفر به این جزیره را به یک تجربه فراموش‌ناپذیر تبدیل می‌کند.

عکس جزیره کوسامویی

تصویری از جزیره کوسامویی؛ از زیباترین جزایر تایلند

۲۹- موزه پزشکی بانکوک تایلند

در فهرست جاهای دیدنی کشور تایلند، نباید موزه پزشکی بانکوک را فراموش کنیم. موزه‌ای که به قطب گردشگری تبدیل شده است و شبیه به موزه‌های دیگر نیست. بسیاری از دانشجویان و حتی پزشکان برای کسب اطلاعات به این موزه مراجعه می‌کنند.

موزه پزشکی بانکوک از پنج بخش اصلی به نام‌های موزه کالبدشکافی کانگ دان، موزه آسیب‌شناسی الیس، موزه انگل‌شناسی، موزه تاریخی سود سانگ ویجین و موزه پزشکی قانونی تشکیل شده است. اسکلت و اعضای بدن از بدو تولد تا بزرگسالی در موزه پزشکی بانکوک به نمایش درآمده‌اند؛ حتی در بخش پزشکی قانونی، اجساد مقتولین نیز به چشم می‌خورد.

در حقیقت، هر بخش از این موزه همانند یک کلاس درس است و اطلاعات مفیدی در اختیار دانشجویان، پزشکان و سایر افراد قرار می‌دهد. اگر روحیه حساسی ندارید، در طول سفر به تایلند حتما از موزه پزشکی بانکوک دیدن کنید.

عکس موزه پزشکی

تصویری از موزه پزشکی بانکوک

با تورهای هورام به سرزمین لبخندها سفر کنید

اگرچه جاهای دیدنی تایلند در وصف نمی‌گنجند و باید آن‌ها را از نزدیک ببینید؛ اما در این مقاله تلاش کردیم تا تعدادی از بهترین جاذبه‌های تایلند را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر اهل ماجراجویی و کسب تجربه‌های جدید هستید، حتما سفر به تایلند را در برنامه‌های خود قرار دهید. همچنین فراموش نکنید که وسایل مورد نیاز سفر به تایلند را نیز تهیه کنید.

با خرید تور تایلند از آژانس هورام، بهترین خدمات به شما عرضه خواهد شد. کلیه تورهای داخلی و خارجی این مجموعه قیمت مناسب و کیفیت بالایی دارند. فقط کافی است یک بار با هورام همراه شوید تا لذت واقعی سفر را تجربه کنید.

سؤالات متداول:

۱- کدام شهرهای تایلند مهم هستند؟

در سفر به تایلند، حتما از بانکوک، پاتایا و پوکت که مهمترین شهرهای این کشور زیبا هستند دیدن کنید.

۲- بهترین جاهای دیدنی تایلند کجا هستند؟

معبد وات آرون، جزایر سیمیلان، آبشار تی لاسو، ساحل کاتا، بازارهای شناور بانکوک، واکینگ استریت پاتایا، موزه هنر بانکوک، معبد فو، غاز تام لوت و خلیج مایا از بهترین جاهای دیدنی تاسلند هستند.