10 سوغات دبی برای خرید در سفر

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 17 بهمن ، 1402 5 دقیقه

دبی یک شهر زیبا در کشور امارات است و سالانه میلیون‌ها گردشگر و بازدیدکننده دارد که به قصد دیدن این شهر زیبا، تکنولوژی منحصربه‌فردش، فرهنگ و جاذبه‌هایی که دارد به آن سفر می‌کنند.

یکی از جذابیت‌های سفر به شهری به زیبایی دبی، خرید سوغات دبی است. دبی مراکز خرید به‌روز و بازارهای قدیمی جذابی دارد که می‌توانید در آنها قدم بزنید و سوغات این شهر را به عنوان یادگار برا خود و عزیزانتان تهیه کنید. در ادامه‌ مطلب با ما همراه باشید تا با سوغات این شهر بیشتر آشنا شویم.

بازار سوغات دبی کجاست؟

حضور همیشگی گردشگران در دبی باعث شده مراکز خرید و بازارهای سنتی در دبی بسیار چشم‌گیر باشند. در این بازارها می‌توانید از سوغات اصیل دبی تا کالاهایی از لوکس‌ترین برندها را برای سوغات تهیه کنید. برخی از این مراکز خرید که برای خرید سوغاتی مناسب هستند عبارتند از:

  • اوت‌لت مال دبی
  • وافی‌مال دبی
  • نخیل‌مال دبی
  • سیتی‌سنتر زیبای دیره
  • مرکز خرید امارات مال
  • مارینا مال دبی
  • دبی مال

تصویری از یک مرکز خرید در دبی

تصویری از یک مرکز خرید زیبا در دبی

ادکلن سوغات دبی چیست؟

اگر قصد سفر به دبی را دارید حتماً به بازار عطر دیره سر بزنید. در آنجا شما می‌توانید از مشهورترین برندهای عطر و ادکلن مثل YSL ،Chanel ، Versace و Gucci خرید کنید.

عطر و ادکلن از ماندگارترین انتخاب‌ها برای سوغات هستند؛ اما در نظر داشته باشید که برای خرید عطر باید سلیقه فرد موردنظر را هم در نظر بگیرید. در دبی به دلیل اقلیم گرمی که دارد بوهای تند، تلخ و شیرین بیشتر تولید می‌شوند. اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که می‌توانید عطر اختصاصی خودتان را نیز داشته باشید. برای این کار حتماً به فروشگاه یوسف بای سری بزنید. یوسف بای اصالتاً یک تاجر هندی است و چندین دهه در دبی به تولید رایحه‌های عمیق و اصیل مشغول است. این برند از روغن و ترکیبات خاصی برای تولید عطرهایش استفاده می‌کند تا یک محصول واقعاً منحصربه‌فرد در اختیار مشتریانش قرار دهد.

تصویری از شیشه ادکلن

عکس از شیشه‌های ادکلن؛ سوغات دبی

خرمای عربی؛ شیرینی سوغات دبی

امارات یک کشور گرمسیری است که سرتاسر آن با نخل‌های خرما پوشیده شده. به‌طوری که شما در تمام شهرها می‌توانید خرمای اصل عربی را تهیه کنید. در گذشته، خرما از غذاهای اصلی مردم امارات، خصوصاً دبی محسوب می‌شد و می‌توانید فرآورده‌های این میوه مقوی را در شکل‌های مختلفی مثل خرمای خشک، شیره خرما، شیرینی خرمایی و… در بازار سوغات دبی پیدا کنید.

اگر به دنبال یک سوغات خاص و مقوی برای عزیزانتان هستید، خرمای عربی در بسته‌بندی‌های شیک و جذاب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

تصویری از خرما فروشی در دبی

تصویری از مغازه خرما فروشی در دبی

مجسمه برج خلیفه؛ سوغات ماندگار دبی

برج خلیفه بزرگ‌ترین برج دنیا در دبی است. این برج به ارتفاع ۸۲۸ متر در ۱۶۳ طبقه ساخته شده و به عنوان بزرگ‌ترین سازه دست انسان، از معروف‌ترین دیدنی های دبی در شب است. 

از این برج حیرت‌انگیز، مجسمه‌ها، ماکت‌های زیبا، جاکلیدی و… به‌عنوان سوغاتی در جای‌جای دبی به فروش می‌رسد و می‌توانید همیشه یک برج خلیفه و یادگاری از دبی را همراه خود داشته باشید. 

تصویری از مجسمه های برج خلیفه

تصویری از مجسمه‌های برج خلیفه

قهوه عربی؛ اصلی ترین سوغات دبی

قهوه‌ عربی طعم متفاوت و خاص‌تری نسبت به سایر قهوه‌های جهان دارد. قهوه یکی از خاص‌ترین نوشیدنی‌ها در کشور امارات، به‌خصوص دبی محسوب می‌شود.
هرچقدر کیفیت قهوه‌ در دبی بهتر باشد، از آن به‌عنوان نماد مهمان‌نوازی یاد می‌شود. در دبی، در کنار قهوه، خرما سرو می‌شود. همچنین از آنجایی که کافئین قهوه‌ عربی چند برابر قهوه‌های دیگر است، در فنجان‌های بسیار کوچکی سرو می‌شود. 

اگر می‌خواهید طعمی اصیل و ماندگار از دبی را به دوستانتان سوغات دهید، قهوه‌ عربی در کنار سرویس سرو آن می‌تواند یک هدیه لوکس و ماندگار باشد. قهوه عربی را می‌توانید در هر روز سفرتان در دبی نیز دائماً بنوشید و لذت ببرید. اگر می‌خواهید ببینید که غیر از قهوه عربی، قیمت بقیه خوراک‌ها در دبی چقدر است، مطالعه مقاله قیمت غذا در دبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تصویری از قهوه عربی

تصویری از قهوه عربی

شال پشمینه دبی برای سلیقه های خاص

شال‌های پشمی به شال پشمینا یا کشمیری هم معروف‌ هستند و از پشم بز کوهی هیمالیا بافته می‌شوند.

این شال‌ از پشمینه‌‌ ۱۰۰درصد طبیعی بافته می‌شود که قیمت آن حدود ۱۵۰-۲۰۰ هزار دلار است. این شال‌ها به قدری ارزشمند هستند که از آنها به عنوان ترمه یاد می‌شود.

اگر می‌خواهید یک شال کشمیری داشته باشید، اما نمی‌توانید برای آن هزینه کنید، می‌توانید این شال‌ها را با کیفیت نسبتاً خوب با جنس نخ ویسکوز که بسیار شبیه به پشمینه است، با قیمت ۷۰ تا ۸۰ دلار تهیه کنید.

تصویری از یک مغازه شال فروشی

تصویری از یک مغازه شال فروشی در دبی

کفش عربی؛ سوغات سنتی دبی

در فرهنگ عربی، مردم به داشتن ظاهر تجملاتی و رنگارنگ به‌خصوص در مهمانی‌ها خیلی اهمیت می‌دهند. کفش‌های گلدوزی‌‌شده و رنگارنگ که اصالتی هندی و پاکستانی دارند از سوغات خاص و سنتی دبی هستند. این کفش‌ها از چرم ساخته می‌شوند و در دو مدل تخت و پاشنه‌دار تولید می‌شوند که رویه‌ی آن‌ها با پارچه مخمل، پولک، مروارید و… در رنگ‌های مختلف تزئین می‌شود.
اگر به دنبال تغییر پوشاکتان هستید و می‌خواهید عکس‌های زیبایی در بافت سنتی دبی بگیرید، ترکیب کفش عربی با پیراهن، دامن یا لباس عربی، ظاهری چشمگیر و خاص به شما می‌دهد.

تصویری از کفش عربی

تصویری از کفش عربی

شکلات شیر شتر؛ از دیگر سوغات خوراکی دبی

کشور امارات و شهر دبی از مناطق گرمسیری حوزه خلیج فارس است. به همین دلیل، شتر اولین حیوانی است که برای این اقلیم معرفی می‌شود. درحالی‌که حیوان ملی کشور امارات شاهین است.

محبوب بودن شتر در این منطقه باعث شده فرآورده‌هایی از شیر این حیوان بیابانی تولید شود که محبوب‌ترین و مقوی‌ترین این خوراکی‌ها شکلات شیر شتر است. این شکلات در طعم‌های مختلفی در بازار دبی و سوپر مارکت‌ها پیدا می‌شود. این شکلات مقوی از ۷۰درصد شکلات مرغوب، شیر شتر، خرما و… تهیه می‌شود. 

شکلات شیر شتر به همراه بسته‌بندی‌های سنتی عربی، بهترین سوغات برای کسی است که می‌خواهید محبت و دوستیتان را به او ابراز کنید.

تصویری از شکلات با شیر شتر

تصویری از شکلات با شیر شتر؛ از خوشمزه ترین سوغاتی‌های دبی

ادویه عربی؛ سوغاتی ارزان دبی

کشورهای عربی به ادویه‌های خاص و مرغوبشان معروف هستند. اگر برای اولین بار است که به دبی سفر می‌کنید، با قدم زدن در بازار محلی، بوی تند ادویه‌های عربی اولین چیزی است که به مشامتان می‌خورد. ادویه از ارزان‌ترین سوغات دبی است که می‌توانید در بازارهای محلی، انواع متنوع آن را تهیه کنید.

بهترین مکان برای خرید ادویه اصیل دبی بازار ادویه دیره است؛ ادویه اصیل عربی، مخلوطِ ادویه‌هایی مانند زعتر، لومی، گلبرگ‌های گل رز خشک و زعفران، زیره، زردچوبه، هل، پودر فلفل چیلی کشمیری، چوب دارچین و... است که برای طبخ غذاهای اصیل اماراتی استفاده می‌شود.

البته در زمان خرید ادویه حتماً دقت کنید که فروشنده آن را به‌خوبی بسته‌بندی کند تا علاوه‌بر اینکه عطر و طعم آن حفظ شود، چمدانتان را هم به هم نریزد.

تصویری از مغازه ادویه فروشی

نمایی از یک مغازه ادویه فروشی در دبی

عود عربی؛ از سوغات خوب دبی

وقتی صحبت از عود می‌شود شاید تجربه‌ خوبی از بو و عطر آن در ایران نداشته باشیم؛ اما عود عربی کاملاً با چیزی که ما دیدیم متفاوت است.

عود عربی درواقع یک نوع ماده‌ گیاهی معطر با رایحه‌ چوب است که از سوزاندن آن، عطری گرم و دلپذیر پخش می‌‌شود. در کشور امارات، از ترکیب درخت آگاروو و انواع روغن‌های معطر، عود‌های متنوع با عطرهای تلخ و شیرین تولید می‌شود که مناسب هر سلیقه‌ای است. این عود‌ها در شیشه‌های کریستالی نگهداری می‌شوند و بسیار ارزشمند هستند.

از نشانه‌های اصل بودن عود عربی می‌توان گفت که عود‌های اصیل عربی بدون هرگونه مواد افزودنی و روغن‌های بی‌کیفیت هستند و در اثر سوزاندن آنها دچار سردرد نمی‌شوید. اگر می‌خواهید همیشه خاطرات سفرتان را به همراه داشته باشید، حتماً یک شیشه عود عربی به یادگار بخرید.

تصویری از شیشه عود عربی

تصویری از عود عربی

چراغ علاءالدین؛ سوغات نوستالژیک دبی

حتماً در کودکی داستان علاءالدین و چراغ جادو را شنیدید. اصالت این داستان به کشورهای عربی برمی‌گردد. چراغ جادوی علاءالدین نوستالژیک‌ترین سوغاتی است که می‌توانید در کنار خرما و عود برای دوستان و عزیزانتان تهیه کنید و با خودتان به ایران بیاورید.

تصویری از چراغ علاءالدین

تصویری از چراغ علاءالدین

در خرید سوغات کشور دبی خلاقیت به خرج بدهید

هر شهری سوغاتی دارد که به محض دیدن آنها تمام خاطرات سفرتان برایتان تازه می‌شود. در دبی می‌توانید زیباترین سوغات را به بهترین شکل برای عزیزانتان تهیه کنید. برای کسی که به فرهنگ و خوراکی‌های دبی علاقه دارد می‌توانید ترکیب جذاب عود، خرما و قهوه‌ عربی را در کنار یک شال کشمیری اعلاء هدیه دهید یا اگر به فرهنگ و آداب رسوم دبی علاقه‌مند است کفش عربی در کنار پیراهن و کفتان و عطرهای خاص عربی را به او هدیه دهید.

ترکیب‌های جذاب و زیبایی وجود دارد که می‌توانید در بسته‌بندی‌های شیک و لوکس برای دوستان و عزیزانتان تهیه کنید. فقط کافی است خلاق باشید و سلیقه‌ طرف مقابلتان را بشناسید.

اگر قصد خرید تور دبی نوروز را دارید، انتخاب شما برای خرید سوغاتی چیست؟ 

سؤالات متداول:

۱- بهترین سوغات دبی چیست؟

ادکلن، خرمای عربی، قهوه، مجسمه برج خلیفه، شال پشمینه، ادویه عربی و عود عربی از سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید در دبی تهیه کنید.

۲- ارزانترین سوغات دبی چیست؟

از ارزانترین سوغاتی‌های دبی می‌توان به ادویه عربی اشاره کرد که هم حجم کمی دارد و هم نسبت به دیگر سوغاتی‌های دبی به‌صرفه‌تر است.