9 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری ایروان ارمنستان | آژانس هورام گشت

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 08 شهریور ، 1402 10 دقیقه

ایروان کوچک است، جایی است که قلب شما را گرم می کند و روحیه شما را بالا می برد. شهری از پارک ها و فواره ها، بارها و کافه های فضای باز، موسیقی و خنده، فروشگاه های مستقل و فضاهای خلاقانه، بازارهای وسیع و بوتیک های زیبا. ارمنستان ممکن است کشور کوچکی باشد اما واقعا جاذبه های گردشگری جذابی دارد. در ادامه با بهترین مکان های گردشگری ایروان برای بازدید در ارمنستان آشنا خواهید شد. با ما در آژانس گردشگری هورام گشت همراه باشید.

ایروان ارمنستان
کاسکاد ایروان Cascade Yerevan

کاسکاد ایروان مشهور به هزار پله ایروان است. کاسکاد ایروان از جواهرات شهر ایروان و از محبوب ترین سازه های مدرنی است که شوروی در ایروان ساخته است. نکته ی قابل توجهی که کاسکاد دارد این است که قسمت شمال ایروان را به مرکز شهر متصل می کند. این پلکان زیبا از سنگ های آهکی ساخته شده و این بنای زیبا خلق شده است. برای افرادی که توان بالا رفتن از پله را ندارند، پله برقی تعبیه شده است. در قسمت داخلی کاسکاد، موزه هنری کافسجیان دایر است. کاسکاد ایروان، در تمام فصول جاذبه گردشگری مناسبی برای مسافرین تور ارمنستان است. کاسکاد در قلب ایروان در خیابان تامانیان قرار دارد.

کاسکاد ایروان


مجسمه مادر ارمنستان (هاختاناکی ایگی)

مجسمه هایی که در هر شهر یا کشوری قرار دارد، معمولا به عنوان نماد ادبی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی آن مقصد است. مجسمه مادر ارمنستان از این امر مستثنی نیست. مجسمه مادر ارمنستان نمادی زنانه  که در قرن 20 و نمادی از پیروزی و شادی است که در مقابل هر دشمن و هر تهاجمی دفاع می کند. این مجسمه در پارک پیروزی در خیابان آزاتوتیان ایروان ارمنستان واقع شده است. قبل از مجسمه مادر ارمنستان، یادبودی از ژوزف استالین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود. (ارمنستان 70 سال مستعمره شوروی سابق بود.). مجسمه مادر به دست مجسمه ساز هنرمند ارمنی به نام سرگئی مرکوروف ساخته شد. مجسمه مادر 22 متر بلندی دارد که البته این فقط اندازه خود مجسمه است، در واقع به همراه ستون و پایه حدود 51 متر ارتفاع دارد. جنس این مجسمه از مس چکشی است. 



مجسمه-مادر ایروان ارمنستان


میدان جمهوری ایروان ارمنستان

میدان جمهوری ایروان ارمنستان، یکی از میادین بسیار مهم در ایروان و در مرکز شهر ایروان برای مردم ارمنستان است. در اطراف این میدان، ساختمان های مهمی قرار دارند. میدان جمهوری که در گذاشته نام میدان لنین را به خود گرفته است، از مکان های دیدنی ایروان است. میدان جمهوری، بیضی شکل است و شاهد کنسرت ها و اجرای آهنگ های مختلف است. البته جشن ها و رویدادهای مختلفی در این میدان برگزار می شود. شلوغ ترین و پر هیاهوترین حالت این میدان، هنگام عصر است. در این زمان فواره های موزیکال و نمایش نورانی و زیبا شروع به کار می کنند. جهت خرید بهترین قیمت تور ارمنستان با آژانس گردشگری هورام گشت همراه باشید. 

میدان-جمهوری ایروان


باغ گیاهشناسی ایروان ارمنستان

باغ گیاهشناسی ایروان در شمال شرقی ایروان قرار دارد. با 80 هکتار متعلق به مجموعه فرهنگستان ملی علوم ارمنستان است. در باغ گیاهشناسی ایروان، 200 گونه از گیاهان کمیاب و نادر قرار دارد. 

باغ-گیاهشناسی ایروان


یادمان نسل کشی ارمنی ها

بنای یادمان نسل کشی ارمنی ها، به منظور گرامیداشت واقعه نسل کشی ارامنه بنا شده است. در مرکز این بنا، آتشی جاودان قرار دارد که همواره در حال سوختن است. یادمان نسل کشی ارامنه را می توان نماد پایداری و استقامت ارمنی ها دانست. بازدید کنندگان به منظور ادای احترام به قربانیان این واقعه، شاخه گلی را در اطراف شعله سوزان این یادبود قرار میدهند. در کنار این یادبود، ستونی با ارتفاع 44 متر، که به عنوان سمبل و نماد امید و رشد دوباره ارمنستان است به چشم می خورد.

یادمان-نسل-کشی ارامنه



کلیسای جامع سنت گریگور ارمنستان

کلیسای سنت گریگور، یک مکان مذهبی در ارمنستان است. این کلیسا را در سال 1997 میلادی شروع به ساختن کردند و در سال 2002 به پایان رسید. این کلیسا به سبک معماری ارمنی طراحی و ساخته شده است. پس این کلیسا یک بنای قدیمی و تاریخی محسوب نمی شود. گردشگران تور ارمنستان پاییز 1403 می توانند با مراجعه به این کلیسا، با آداب عبادی مردم ارمنستان آشنا شوند.

کلیسای-سنت-گریگور ایروان


کلیسای سارکیس مقدس ارمنستان

کلیسای جامع سارکیس مقدس از جمله کلیساهای جامع در ایروان است، این کلیسا تقریبا در حومه شهر ایروان قرار دارد. ساختمان این کلیسا در سال 1842 میلادی به پایان رسید و در اغلب اوقات شلوغ است. مردم ایروان جهت انجام آداب و رسوم مذهبی به آنجا مراجعه می کنند، این کلیسا محبوب ترین و شناخته شده ترین کلیسا در ارمنستان است. کلیسای جامع سارکیس در سمت چپ رود هرازدان در خیابان اسرائیلیان قرار گرفته است. 

کلیسای-سارکیس ایروان



سالن اپرای ایروان ارمنستان

سالن اپرای ارمنستان، از جمله جاذبه های گردشگری ایروان است و از اهمیت بالایی دربین اهالی مردم ارمنستان برخوردار است. این سالن،  توسط معمار مشهور ارمنی، الکساندر تامانیان ساخته شده و دارای معماری منحصر به فرد و خاصی است. این بنا در سال 1933 افتتاح شد و در آن 1200 صندلی وجود داشت. اما بعد از ان بین سال های 1953 تا 2002 میلادی آن را بازسازی کرده و تجهیزات و صندلی های آن را نوسازی کردند.


سالن-اپرا ایروان


لاورز پارک یا پارک عشاق ایروان

پارک عشاق ارمنستان مناسب افرادی است که از شلوغی ها فراری هستند و تمایل دارند که در محیطی آرام و در میان طبیعت قدم بزنند. این پارک با مساحت حدود 2 و نیم هکتار، یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری ارمنستان است. ورود به این پارک رایگان است و بخش هایی جهت تهیه مواد غذایی در این پارک وجود دارد.

پارک-عشاق ارمنستان