مشهورترین سواحل گوا

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 16 مهر ، 1402 5 دقیقه

جزیره گوا از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در هند به شمار می‌رود. مردم شاد، طبیعت بکر و سواحل زیبا از دلایل محبوبیت این شهر هستند. گوا سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است و سواحل آن بیشترین طرفداران را دارد. در این مقاله قرار است به معرفی 17 ساحل از سواحل گوا بپردازیم و شما را بیشتر با این سواحل آشنا کنیم؛ پس تا انتهای مقالۀ پیش‌رو در کنار ما باشید.

1. ساحل پالولم؛ یکی از بهترین سواحل گوا

پالولم یکی از بهترین سواحل گوا در هندوستان است. این ساحل سرسبز در گوای جنوبی قرار گرفته و جریان آب ملایمی دارد؛ ازاین‌رو اغلب افراد برای شنا به پالولم مراجعه می‌کنند. تفریح‌های شبانه و کلبه‌های ساحلی رنگارنگ ساحل پالولم آن را به یکی از آرامش‌بخش‌ترین ساحل‌های گوا تبدیل کرده است. پالولم در میان گردشگران و همچنین افراد محلی محبوبیت بالایی دارد و در اغلب و در اغلب روزها، شلوغ و پرازدحام است؛ اما نگران نباشید، جای کافی برای همه وجود دارد. با خرید تور هند و رفتن به ساحل پالولم سفر جذابی را تجربه کنید.

ساحل پالولم سواحل گوا

تصویری از ساحل پالولم

2. ساحل کولوا؛ یکی از جذاب ترین سواحل گوا

دهکده ساحلی کولوا در جنوب گوا و 30 کیلومتری شهر پانجی قرار گرفته است. ساحل کولوا با طول 2.4 کیلومتر یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سواحل جزیرۀ گوا محسوب می‌شود. در این ساحل با حجم بالایی از دست‌فروشان، رستوران‌ها و کافه‌ها مواجه خواهید شد. ساحل کوالو در بین افراد محلی مشهور است، اما هنوز گردشگران چندان با آن آشنا نشده‌اند؛ به همین دلیل از سواحل خلوت گوا به شمار می‌رود. اگر به دنبال یک ساحل خلوت و آرامش‌بخش هستید، با خرید تور گوا و رفتن به دهکده ساحلی کولوا آرامش را تجربه کنید.

3. ساحل واگاتور؛ ساحلی با صخره های قرمزرنگ

از بهترین سواحل گوا می‌توان به ساحل واگاتور اشاره کرد. این ساحل به واسطه صخره‌های قرمزرنگ، آب تمیز و طبیعت سرسبز، در بین گردشگران به شهرت رسیده است. اغلب گردشگران آمریکایی، اروپایی و هندی برای گذراندن تعطیلات تابستان خود به ساحل واگاتور مراجعه می‌کنند. تعدادی رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه و هتل در اطراف این ساحل به چشم می‌خورند که برای رفاه حال بازدیدکنندگان ساخته شده‌اند.

4. ساحل آنجونا؛ مکان برگزاری محبوب‌ترین بازار محلی

وقتی صحبت از بهترین سواحل جزیرۀ گوا در هند می‌شود، نباید ساحل آنجونا را فراموش کنیم. این ساحل 30 کیلومتری در غرب ماپوسا و مجاورت دریای عرب قرار گرفته است. ارتفاع امواج ساحل آنجونا در برخی مواقع به یک متر می‌رسند؛ پس بهتر است در این منطقه به شنا فکر نکنید. بازار محلی آنجونا که یکی از محبوب‌ترین بازارهای محلی است و هر چهارشنبه در این ساحل برپا می‌شود. انواع صنایع‌دستی مناطق مختلف هند در این بازار به فروش می‌رسند. با خرید تور و سفر به گوا، بازدید از ساحل آنجونا را از دست ندهید.

5. ساحل مارجیم؛ منطقه ای سرسبز و بکر

ساحل مارجیم که به ساحل لاک‌پشت نیز مشهور است، در منطقه‌ای سرسبز و بکر قرار دارد. علاوه‌بر لاک‌پشت‌های ریدلی اولیو که در این مکان لانه‌سازی می‌کنند، پرندگان مختلفی از جمله فاخته، کینگ فیشر، سند پلور و سند پاپیر نیز در این ساحل زندگی می‌کنند. اگر به دنبال مکانی برای کسب آرامش و لذت بردن از طبیعت هستید، ساحل مارجیم بهترین انتخاب است.

6. ساحل آرامبول؛ از پرطرفدارترین سواحل شمالی گوا

آرامبول، از سواحل زیبای گوا به شمار می‌رود که در گذشته پاتوق ماهی‌گیران بود؛ اما امروزه به یکی از پرطرفدارترین سواحل شمالی گوا تبدیل شده است. در این ساحل می‌توانید به ورزش‌هایی همچون یوگا، ریکی و تایچی بپردازید و درعین‌حال بازی دلفین‌ها را تماشا کنید. شب‌های ساحل آرامبول نیز بسیار پرشور و جذاب است. گروه‌های موسیقی با اجراهای زنده در این ساحل، لحظات شیرینی را برای شما رقم می‌زنند.

اگر ماه مارس به هند سفر می‌کنید، طوری برنامه‌ریزی کنید تا به جشن رنگ هند برسید و سفر خود را با تجربۀ این جشن رؤیایی‌تر کنید.

ساحل آرامبول از سواحل گوا

عکسی از ساحل آرامبول

7. ساحل کالانگوت؛ پاتوق محبوب گردشگران

شلوغ‌ترین ساحل گوا، کالانگوت است. اغلب مسافران و گردشگران برای شنا، آفتاب گرفتن و انجام ورزش‌ها و تفریح‌های آبی و ساحلی به این ساحل زیبا مراجعه می‌کنند. ساحل باگا نیز در امتداد کالانگوت قرار گرفته است و هردو از پاتوق‌های محبوب گردشگران و افراد محلی به شمار می‌روند، اما باگا ازدحام کمتری دارد. رستوران‌ها و کافه‌های موجود در سواحل کالانگوت و باگا کاملاً مجهز هستند و نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه‌ای سرو می‌کنند.

8. ساحل آگوندا؛ مشهور به ساحل خاموش

ساحل گواندا که در بین دو منطقۀ کولا و پالوم قرار گرفته است به دلیل خلوت بودن و منظرۀ آرامش‌بخشی که دارد به ساحل خاموش شهرت پیدا کرده است. خط ساحلی آگوندا حدود دو کیلومتر است و رستوران‌ها، هتل‌ها و ویلاهای متعددی در این مسیر قرار دارند. در انتهای ساحل نیز یک مرکز پرورش لاک‌پشت قرار گرفته است که در آن از گونه‌های مختلف لاک‌پشت نگهداری می‌کنند. دوچرخه‌سواری، آفتاب گرفتن و تماشای غروب از تفریح‌های محبوب در ساحل آگوندا هستند.

9. ساحل بوگمالو؛ یکی از کوچک ترین سواحل گوا

از کوچک‌ترین و دنج‌ترین ساحل‌های گوا هندوستان می‌توان به بوگمالو اشاره کرد. این ساحل 600 متر طول دارد و سطح آن با ماسه سبک پوشیده شده است. شما می‌توانید برای غواصی، قایق‌سواری، ماهی‌گیری، شنا و حمام آفتاب به بوگمالو مراجعه کنید. این ساحل بسیار خلوت است و اغلب افراد محلی در آن رفت‌وآمد دارند. اگر بعدازظهرها به ساحل بوگمالا بروید، گاوها را نیز خواهید دید.

10. ساحل میرامار؛ محل برگزاری کنسرت و نمایش

ساحل شمالی میرامار بسیار شلوغ و محبوب است. اغلب ساکنان پاناجی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به این ساحل زیبا مراجعه می‌کنند؛ چراکه جشنواره‌ها، نمایش‌ها و کنسرت‌های موسیقی متعددی در ساحل میرامار گوا برگزار می‌شوند. دریای میرامار اغلب مواقع مواج است؛ ازاین‌رو برای شنا چندان مناسب نیست؛ اما می‌توانید در این ساحل به چتربازی، قایق‌سواری و غواصی بپردازید. رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و زمین‌های بازی نیز در اطراف میرامار راه‌اندازی شده‌اند تا مسافران در رفاه باشند.

اگر از ما می‌شنوید، در سفر به هند بعد از رفتن به سواحل زیبای آن و خوردن غذاهای خوشمزه این کشور حتماً از تاج محل دیدن کنید تا سفر رؤیایی و خاطره‌انگیز شما تکمیل شود.

ساحل میرامار از سواحل گوا

عکسی از ساحل میرامار 

11. ساحل پاتنم؛‌ رؤیایی ترین ساحل گوا

اگر به دنبال منحصربه‌فردترین ساحل گوا هستید، باید ساحل پاتنم را به شما معرفی کنیم. این ساحل در بین دو صخره تنومند قرار گرفته و مکانی رؤیایی و دور از هیاهو را به وجود آورده است. شاید این ساحل امکانات چندانی نداشته باشد، اما برای مدیتیشن بسیار مناسب است. اگر به دنبال آرامش واقعی هستید، پاتنم بهترین مکان در گوا است. در صورتی که از سکوت پاتنم خسته شدید با طی مسافتی کوتاه، خود را به ساحل پالولم و تفریح‌های آن برسانید.

12. ساحل باگا؛ بهترین ساحل برای علاقه مندان به زیست شبانه

ساحل باگا و کالانگوت در امتداد یکدیگر قرار دارند و توریستی و جذاب هستند. در ساحل باگا انواع ورزش‌ها و تفریح‌های آبی را تجربه و در رستوران‌ها و کافه‌های شیک و مدرن آن بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را امتحان کنید. افرادی که به زندگی شبانه علاقه دارند، از طرفداران پروپاقرص ساحل باگا هستند.

13. ساحل کاندولیم؛ ساحلی دنج با طبیعت خارق العاده

کاندولیم یکی دیگر از سواحل گوا هند است و اغلب گردشگران برای پیاده‌روی، غواصی، شنا و حمام آفتاب به این ساحل می‌روند. طبیعت خارق‌العاده ساحل کاندولیم نیز افراد بسیاری را به خود جذب می‌کند. این ساحل در نزدیکی قلعه گوا و رودخانه شاهزاده قرار گرفته است و علاوه‌بر داشتن مناظر زیبا، از بکرترین سواحل گوا به شمار می‌رود.

14. ساحل سینکوئریم؛ ساحلی با شن های طلایی

ساحل سینکوئریم در فهرست مشهورترین سواحل گوا قرار می‌گیرد. این ساحل به دلیل داشتن شن‌های طلایی و منظره‌ای بی‌نظیر از قلعه باشکوه آگودا در بین افراد محلی و گردشگران به شهرت و محبوبیت رسیده است. انواع تفریح‌های آبی را می‌توانید در سینکوئریم تجربه کنید و در رستوران‌ها و کافه‌های نزدیک به این ساحل غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه بخورید.

15. ساحل کوئریم گوا؛ ساکت ترین ساحل گوا

سواحل بکر و آرامش‌بخش گوا تمامی ندارند. اکنون نوبت به معرفی ساحل کوئریم یا کری در بخش شمالی گوا رسیده است. ردیفی از درختان زیبا در این ساحل وجود دارد که اغلب مردم زیر سایۀ آن‌ها استراحت می‌کنند و از تماشای غروب آفتاب لذت می‌برند. گردشگران و دست‌فروشان کمی در ساحل کوئریم رفت‌وآمد می‌کنند؛ در نتیجه این ساحل بسیار آرام و ساکت است. شما می‌توانید برای پیاده‌روی، عکاسی، شنا و حمام آفتاب، این ساحل را انتخاب کنید.

ساحل کوئریم گوا

تصویری از ساحل کوئریم گوا 

16. ساحل ماندارم؛ بهترین ساحل برای تفریح و خوش گذرانی

اگر در سفر به گوا فقط به فکر خوش‌گذرانی و تفریح در سواحل هستید، ساحل ماندارم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. انواع تفریح‌های آبی از قبیل موج‌سواری، غواصی، جت اسکی، کایت سرفینگ و ویند سرفینگ در این ساحل وجود دارند. حتی برای یادگیری اصولی غواصی می‌توانید به مدرسه غواصی ساحل ماندرم مراجعه کنید. هتل‌ها و ویلاهای ساحلی موجود در ماندارم نیز آماده خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به گردشگران هستند. در مجموع، هر سرگرمی و امکاناتی که بخواهید را در این ساحل زیبا پیدا خوهید کرد.

17. ساحل آساگائو؛ محل برگزاری کلاس های یوگا

برگزاری ورزش یوگا یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در ساحل آساگائو است. این کلاس‌ها به صورت روزانه و گروهی برگزار می‌شوند و طرفداران بسیاری دارند. برای شرکت در کلاس‌های یوگا و سایر کلاس‌های آموزشی می‌توانید به اقامتگاه‌های ساحلی آساگائو مراجعه کنید. طبیعت زیبا و امکانات مناسب آساگائو، این ساحل را به یکی از بهترین سواحل جزیرۀ گوا هندوستان تبدیل کرده است.

شما کدام ساحل گوا را انتخاب می کنید؟

در این مقاله به معرفی مشهورترین سواحل گوا پرداختیم تا در سفر به کشور هند و شهر گوا با مشکل مواجه نشوید. این سواحل بزرگ و کوچک طرفداران بسیاری دارند و از محبوب‌ترین سواحل هندوستان به شمار می‌روند. با هر روحیه و سلیقه‌ای که باشید، ساحل موردعلاقه‌تان را در این فهرست پیدا خواهید کرد.

برای سفر به گوا کافی است همین حالا تور گوا را از سایت هورام گشت خریداری کنید. کلیه تورهای داخلی و خارجی این مجموعه با کیفیت بالا و قیمت مناسب به شما عزیزان عرضه می‌شوند.

سؤالات متداول:

1. بهترین سواحل جزیره گوا چه نام دارند؟

ساحل آساگائو، ساحل ماندارم، ساحل پالولم، ساحل آنجونا، ساحل واگاتور، ساحل آرامبول، ساحل کالانگوت، ساحل میرامار، ساحل باگا  و ساحل سینکوئریم از جمله بهترین سواحل در گوا هستند.

2. خلوت ترین ساحل های گوا چه سواحلی هستند؟

ساحل کولوا، ساحل مارجیم، ساحل آگوندا، ساحل بوگمالو و ساحل پاتنم از جمله خلوت‌ترین ساحل‌های گوا هستند.