روادید گروهی بین روسیه و ایران لغو شد| هورام گشت

جستجو در مجله گردشگری

اخبار 03 مهر ، 1402 3 دقیقه

گردشگران روس ولخرجترین گردشگران دنیا شناخته شده اند. ایران در پی تنش های روسیه و آمریکا و منع ورود گردشگران روسیه، در تلاش بود تا گردشگران روسی را به ایران جذب کند. از آن زمان تا کنون چند گروه تور گردان و فعال مجازی روس برای معرفی کشورمان به ایران سفر کرده اند.

سال گذشته قرار بود که از ابتدای سال نو میلادی، ایرانی ها و روس ها به شرط سفر با تور جمعی از 5 تا 50 نفر می توانند بدون دریافت ویزا و به مدت 15 روز با هدف توریستی به ایران و روسیه با تور روسیه ارزان قیمت سفر کنند و افرادی که قصد سفر به صورت تک و انفرادی را دارند باید پروسه دریافت ویزا را بگذرانند اما این اتفاق نیفتاد. اما امسال یعنی در سال 1402، پس از 6 سال چانه زنی، لغو روادید گروهی بین این دو کشور در پی توافقنامه دو جانبه بین این دو کشور انجام شد.
این توافقنامه بین ایران رو روسیه در ماه مارس امضا شد و اولین سفر گروهی از روسیه به ایران بعد از لغو روادید گروهی بین روسیه و ایران در تاریخ 1402/07/02 با سفر گروهی از فعالان گردشگری روسیه به ایران و سپس با شرکت در همایش گردشگری مازندران انجام شد. 

لغو روادید بین روسیه و ایران
حسن خیریان پور (معاون فرهنگی امور اقتصادی استان مازندران): برگزاری این رویداد ملی، تحولی شگرف در صنعت گردشگری مازندران ایجاد خواهد کرد.

*همایش گردشگری استان مازندران با حضور سفرای دو کشور ایران و روسیه به همراه نمایندگان کشورهای مشترک المنافع (CIS) با حضور فعالان اقتصادی، تجاری و گردشگری این کشورها در بابلسر برگزار می شود.

*مدتی پیش، گروهی از فعالان شهر سنت پترزبورگ به ایران آمدند و تفاهم نامه گردشگری بین ایران و روس بسته شد. 

جهت دریافت جدیدترین اخبار گردشگری ایران و جهان با آژانس گردشگری هورام گشت همراه باشید.