پرطرفدارترین جاهای دیدنی بانکوک

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 28 مرداد ، 1402 5 دقیقه

بانکوک یکی از پرطرفدارترین شهرهای کشور تایلند و هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. اگر هوس سفر خارجی در سر دارید، می‌توانید با پرداخت تقریباً یک چهارم هزینه مسافرت به کشورهای اروپایی، به بانکوک بروید و سفر متفاوتی را تجربه کنید. در این شهر می‌توانید جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مدرنی را ببینید که نمونه آن در جهان بسیار کم است. در این مطلب قصد داریم شما را با جاهای دیدنی بانکوک بیشتر آشنا کنیم تا قبل از سفر دید خوبی نسبت به این شهر داشته باشید. با خواندن این مطلب می‌توانید تجربه متفاوتی از سفر به بانکوک را داشته باشید.

1. رودخانه چائو فرایا بانکوک

یکی از جاذبه های بانکوک که با خرید تور بانکوک حتماً باید از آن دیدن کنید، رودخانه چائو فرایا است. معمولاً در کنار جاهای دیدنی بانکوک، رودخانه‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها قایق‌سواری کنید؛ به همین دلیل بسیاری بانکوک را ونیز آسیا می‌دانند. به طور کلی، ترکیب رودخانه‌های متعدد و جاهای دیدنی در بانکوک باعث شده است تا این شهر مانند نگینی در آسیا بدرخشد. مشهورترین رودخانه این شهر چائو فرایا است و تقریباً 50 هزار نفر از این رودخانه با قایق عبور می‌کنند. هنگامی که سوار بر قایق در حال گذر از رودخانه هستید، می‌توانید هتل‌ها و ساختمان‌های لوکس بانکوک را ببینید و زیبایی‌های این شهر را از زاویه دیگری مشاهده کنید.

برای اینکه بتوانید به این رودخانه دسترسی داشته باشید، باید با کمک قطار هوایی بی‌تی‌اس اسکای ترین، سوار خط سیلوم و در ایستگاه سافان تاکسین پیاده شوید. با خارج شدن از خروجی شماره دو به سمت اسکله مرکزی بروید و در آنجا برای قایق‌سواری اقدام کنید. در مسیر قایق‌سواری معبد وات فو، معبد وات آرون، کاخ بزرگ و موزه ملی قایق‌های سلطنتی را که جزو مکان‌های دیدنی بانکوک هستند، می‌بینید.   

رودخانه چائو فرایا بانکوک

تصیویری از رودخانه چائو فرایا بانکوک 

2. مرکز خرید سیام پاراگون در شهر بانکوک

سیام پاراگون یکی از دیدنی های بانکوک و مرکز خرید مشهوری است که در آن محصولاتی از برندهای مشهور دنیا به فروش می‌رسند. این مرکز خرید در کنار فروشگاه‌های بزرگ و زیبا، یک آکواریوم بسیار مجلل دارد که لقب بزرگ‌ترین آکواریم جنوب شرقی آسیا را از آن خود کرده است. در میان جاهای دیدنی بانکوک، این مرکز خرید تجربه خرید لوکس و گشت‌وگذار جذابی را به شما می‌دهد. در سیام پاراگون می‌توانید از یک سینمای چندمنظوره همراه با تعدادی رستوران با منو‌های متنوع بازدید کنید.

مرکز خرید سیام پاراگون بیش از 250 مغازه بزرگ و کوچک دارد و محل خرید افراد ثروتمند و گردشگران بسیاری است. اگر عاشق لامبورگینی و فراری هستید، حتماً با خرید تور تایلند بازدید از سیام پاراگون را در اولویت بازدید خود قرار دهید؛ چراکه این دو کمپانی بزرگ در مرکز خرید سیام پاراگون نمایشگاه بسیار بزرگی دارند.

برای رفتن به سیام پاراگون می‌توانید از خط متروی بی‌تی‌اس، خط متروی هوایی بانکوک یا اتوبوس استفاده کنید. دقیقاً روبه‌روی مرکز خرید سیام پاراگون دو ایستگاه اتوبوس قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این مرکز خرید در تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 10 شب پذیرای بازدیدکنندگان است.  

مرکز خرید سیام پاراگون در شهر بانکوک

عکسی از مرکز خرید سیام پاراگون در شهر بانکوک 

3. قطار هوایی بانکوک

برای بازدید از جاذبه های دیدنی بانکوک می‌توانید از قطار هوایی بانکوک استفاده کنید. این قطار سیستم تهویه دارد و روی ریل‌های مخصوص از بالای خیابان‌های پرجنب‌وجوش بانکوک عبور می‌کند و شما را به جاهای دیدنی شهر بانکوک می‌رساند. در بیشتر مناطق گردشگری و مهم بانکوک، ایستگاه قطار هوایی وجود دارد و به همین دلیل استفاده از این قطار می‌تواند کار شما را برای بازدید از جاهای دیدنی بانکوک بسیار راحت‌تر کند.

استفاده از قطار هوایی نه‌تنها کمک می‌کند تا شما سریع‌‌تر به مقصد مورد نظرتان برسید، بلکه تجربه متفاوتی از استفاده از حمل‌ونقل عمومی را در اختیارتان خواهد گذاشت. با خرید تور خارجی بانکوک گردش با قطار هوایی را تجربه کنید.

قطار هوایی بانکوک  

تصویری از قطار هوایی بانکوک  

4. بازار چاتوچاک؛ شلوغ ترین بازار تایلند

در پاسخ به سؤال «بانکوک کجا بریم؟» می‌توانید از بازار چاتوچاک دیدن کنید. این بازار تقریباً 8000 غرفه دارد و مساحت کلی آن 4000 مترمربع است. این مرکز خرید شلوغ یکی از بزرگ‌ترین بازارها در سطح دنیا شناخته می‌شود. برای خرید و بازدید از بازار چاتوچاک باید در روزهای شنبه و یک‌شنبه به آن‌جا سربزنید. تقریباً حدود 200 هزار نفر روزانه از بازار چاتوچاک دیدن می‌کنند که این آمار در نوع خود بسیار کم‌نظیر است.

روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت 6 صبح تا 6 عصر در این بازار صرفاً گل و گیاه به فروش می‌رسد. روز جمعه نیز روز عمده‌فروشی بازار چاتوچاک به حساب می‌آید؛ اما روز شنبه و یک‌شنبه محصولات مختلفی به فروش گذاشته می‌شود. اگر در روزهای گرم سال به بانکوک سفر کردید و از گرما و ازدحام جمعیت فراری هستید، پیشنهاد می‌کنیم ترجیحاً صبح‌ها به بازار چاتوچاک بروید که خلوت‌‌تر است.

 بازار چاتوچاک از جاهای دیدنی بانکوک

عکسی از بازار چاتوچاک 

5. موزه ملی بانکوک؛ تجلی از فرهنگ تایلند

موزه‌ها همیشه یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در هر شهری هستند. در میان انواع مکان های دیدنی بانکوک، موزه ملی بانکوک یکی از زیباترین اماکنی است که می‌توانید از آن بازدید کنید. در این موزه هدایایی وجود دارد که از طرف پدر شاه رامای پنجم به وی اهدا شده است. علاوه‌براین، انواع سنگ‌های قیمتی، عروسک‌های قدیمی، سلاح‌های چینی، ماسک‌ها، لباس و ... نیز در این موزه از دوران‌های گذشته وجود دارند و به نمایش گذاشته شده‌اند. خوشبختانه تمامی اطلاعات در این موزه به زبان انگلیسی نگارش شده است؛ بنابراین اگر سطح زبان متوسطی دارید می‌توانید به راحتی آن‌ها را مطالعه کنید.

برای دسترسی به موزه ملی بانکوک می‌توانید از تاکسی یا اتوبوس‌های مختلف استفاده کنید. ساعت بازدید از موزه از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر است. در این موزه می‌توانید از یک ساعت تا سه ساعت حضور داشته باشید و از جذابیت‌های آن لذت ببرید.

موزه ملی بانکوک

عکسی از موزه ملی بانکوک 

6. بازدید از برج ساتورن بانکوک

یکی دیگر از جاهای دیدنی بانکوک، برج ساتورن است. این برج 49 طبقه دارد و قدمت آن به قبل از بروز بحران مالی در بانکوک برمی‌گردد. بعد از بروز بحران‌های مالی شدید، ساخت‌وساز این برج متوقف شد و درحال‌حاضر این برج بیشتر شبیه به یک مکان متروکه است. باوجوداین، افراد بسیاری با صعود از برج و آویزان شدن از آن هیجان و لذت دیدن چشم‌اندازهای زیبای شهر بانکوک از ارتفاع تجربه می‌کنند.

برای بازدید از برج ساتورن نیاز به پرداخت هزینه ندارید. زمان بازدید هم کاملاً بسته به شجاعت و زمان خالی در برنامه شما دارد. البته برج ساتورن نگهبان دارد و اغلب با دادن مبلغ کمی پول، اجازه بازدید به افراد را می‌دهد.

برج ساتورن بانکوک

عکسی از برج ساتورن بانکوک 

7. پارک لومپینی بانکوک

پارک لومپینی یکی از جاذبه‌های زیبای شهر بانکوک است که می‌توان هنگام بازدید از جاذبه‌های گردشگری بانکوک از این مکان نیز بازدید کنید. این پارک مساحت حدودی 500 هزار مترمربع دارد و مکان بسیار خوبی برای قدم زدن یا ورزش کردن محسوب می‌‌‌شود و در روزهای تعطیل ازدحام جمعیت در پارک بسیار زیاد است. برای بازدید از لومپینی می‌توانید اوایل صبح به این پارک مراجعه کنید تا ازدحام جمعیت کمتر باشد.

پارک لومپینی بانکوک

عکسی از پارک لومپینی بانکوک 

8. زیارتگاه شلوغ و عجیب اراوان در شهر بانکوک

زیارتگاه اراوان یکی از شلوغ‌ترین دیدنی‌های بانکوک محسوب می‌شود و هرساله بازدیدکنندگان فروانی از سراسر دنیا برای دیدن از این زیارتگاه به تایلند می‌آیند. این زیارتگاه نسبت به اماکن مذهبی مشابه، محبوبیت بسیاری دارد. دلیل ساخت این زیارتگاه صرفاً به خرافات کارگران ساختمانی برمی‌گردد که در هتلی نزدیک به این زیارتگاه کار می‌کردند. این کارگران معتقد بودند ارواح زمینی از ساخت‌وساز هتل ناراحت شدند و به دلیل نارضایتی آن‌ها مشکلات متعددی در روند ساخت هتل به وجود آمده است؛ به همین دلیل اقدام به ساخت این زیارتگاه در سال 1950 کردند. امروزه این زیارتگاه محلی برای طلب آرزوها و خواسته‌های مردم شده است.

زیارتگاه اراوان در شهر بانکوک

زیارتگاه شلوغ و عجیب اراوان در شهر بانکوک

9. محله چینی ها؛  جایی برای غذا خوردن

اگر در میان جاهای دیدنی بانکوک به دنبال محلی برای شکم‌گردی هستید، محله چینی ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محله یکی از جذاب‌ترین جاهای تایلند است که تجربه متفاوتی از غذا خوردن را برای شما رقم می‌زند. علاوه‌بر غذا خوردن، اگر به دنبال خرید جواهرات و طلا هم هستید، می‌توانید در محله چینی‌ها به دنبال آن بگردید؛ چراکه مغازه‌های خوبی برای فروش طلا و جواهرات در این قسمت واقع شده‌اند. برای رفتن به محله چینی‌ها از قایق استفاده کنید و در اسکله راچاوونگ پیاده شوید. با کمی پیاده‌روی به‌راحتی به محله چینی‌ها می‌رسید.

محله چینی ها بانکوک

تصویر محله چینی ها بانکوک

10. خانه جیم تامپسون در بانکوک

ابریشم یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های کشور تایلند محسوب می‌شود. اگر دوست داشتید درباره تاریخچه ابریشم بیشتر بدانید، بهتر است سری به خانه جیم تامپسون بزنید. خانه جیم تامپسون از جمله مکان‌های دیدنی بانکوک است که شما را با تاریخ صنعت ابریشم آشنا می‌کند. این خانه از 6 ساختار سنتی ساخته شده که جنس این ساختارها از چوب ساج است. برای دسترسی به خانه جیم تامپسون باید سوار اتوبوس و سپس در ایستگاه منوریل نشنال استودیم پیاده شوید.

خانه جیم تامپسون در بانکوک

خانه جیم تامپسون در بانکوک 

11. دریم ورلد در شهر بانکوک

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و توریستی بانکوک که پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن بازدید کنید، دریم ورلد است. دریم ورلد یک شهربازی است که تجربه‌ای متفاوت از هیجان را برای شما فراهم می‌کند. سرزمین ماجرا، دریم ورلد پلازا و باغ رؤیایی سرزمین خیالی، بخش‌های متفاوت این شهر بازی هستند.  بخش پلازا در ورودی این شهر بازی واقع شده است که برای ساخت و طراحی آن از دیزنی لند آمریکا الگوبرداری کرده‌اند. اگر تصمیم دارید به دریم ورلد بروید، از تورهای مخصوص این شهربازی استفاده کنید تا ترانسفر و استفاده از وسایل و ... برای شما راحت‌تر باشد.

دریم ورلد در شهر بانکوک

دریم ورلد در شهر بانکوک 

12. بانکوک شناور

یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی بانکوک، بازار بانکوک شناور است. این بازار یکی از جالب‌ترین بازارهای دنیا و روی آب شناور است. برای بازدید از بخش‌های مختلف بانکوک شناور باید از قایق‌های متعددی استفاده کنید. مشهورترین بازار در این قسمت، بازار damnoen saduak است. این بازار در راچا بوری واقع شده و به بانکوک بسیار نزدیک است.

بانکوک شناور

عکسی از بانکوک شناور 

تجربه رفتن به بانکوک و تماشای جاذبه های گردشگری آن

بانکوک یکی از پرطرفدارترین و زیباترین شهرهای دنیا است. این شهر زیبا با جاذبه‌های مختلف طبیعی و تاریخی، ارزش بارها و بارها دیدن را دارد. در این مقاله جاهای دیدنی بانکوک را برای شما برشمردیم تا دید بهتری نسبت به این شهر و جاذبه‌های گردشگری آن داشته باشید. با کمک این مطلب در سفر به بانکوک از اماکن دیدنی آن بازدید کنید و لحظات خاطره‌انگیزتری را  برای خود و خانواده ثبت کنید. آژانس هواپیمایی هورام گشت یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی است که تور تایلند و شهرهای مختلف آن از جمله بانکوک را با بهترین قیمت و کیفیت به فروش می‌رساند. با خرید تور بانکوک از هورام گشت، سفر آرام و خوبی را تجربه کنید.

سؤالات متداول:

1. بهترین مراکز خرید بانکو چه نام دارند؟

بازار بانکوک شناور، بازار چاتوچاک و مرکز خرید سیام پاراگون از معروف‌ترین بازارهای شهر بانکو هستند.

2. معروف ترین جاذبه های گردشگری بانکوک کدام اند؟

دریم ورلد، محله چینی ها، خانه جیم تامپسون، پارک لومپینی، برج ساتورن و رودخانه چائو فرایا از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر بانکوک به شمار می‌آیند.