پرطرفدارترین جاهای دیدنی پوکت

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 20 مرداد ، 1402 5 دقیقه

اگر به دنبال شهری برای تفریح‌های هیجان‌انگیز می‌گردید، پوکت بهترین انتخاب است. این شهر زیبا با سواحل افسانه‌ای و معابد و جاذبه‌های تاریخی گوناگون، مکان بسیار مناسبی برای یک سفر به‌یادماندنی است؛ اما برای گشت و گذار در پوکت تایلند چه مکان‌هایی مد نظر شماست؟ در این مقاله قصد داریم تا درباره جاهای دیدنی پوکت تایلند بیشتر صحبت کنیم و ویژگی‌های هرکدام را برشماریم. خواندن این متن وقت زیادی نمی‌گیرد، اما شما را با جاذبه‌های دیدنی پوکت بیشتر آشنا می‌کند تا هنگام سفر به این شهر به‌راحتی از مکان‌های پربازدید آن دیدن کنید. 

1. خلیج فانگ نگا؛ یکی از جزایر دیدنی پوکت

یکی از مراکز دیدنی پوکت که برای تفریح آن را توصیه می‌کنیم، خلیج فانگ نگا است. شما با خرید تور پوکت و سفر به این خلیج امکان قایق‌سواری روی موج‌ها را خواهید داشت. در این خلیج غارها و تالاب‌های بسیاری وجود دارند که هرکدام زیبایی منحصربه‌فردی را به نمایش می‌گذارند. یکی از مزیت‌های خلیج فانگ نگا، آب‌وهوای بسیار خوب آن است؛ بنابراین شما می‌توانید در تمامی روزهای سال و حتی در روزهای بارانی هم به این مکان سفر کنید. خوشبختانه دریای خلیج خیلی مواج نیست و خطر دریازدگی شما را تهدید نمی‌کند. در لیست جاهای دیدنی پوکت، حتماً خلیج فانگ نگا را در اولویت بگذارید.

برای دسترسی به فانگ نگا باید از اتوبوس‌هایی استفاده کنید که به سمت این مقصد می‌روند. اگر با اتوبوس از شهر پوکت به خلیج می‌روید، تقریباً 45 دقیقه راه خواهید داشت.

خلیج فانگ نگا پوکت تایلند

تصویری از خلیج فانگ نگا در پوکت تایلند 

2. جزایر فی فی؛ یکی از جذاب‌ترین جزیره‌های شهر پوکت

یکی از زیباترین جاهای دیدنی جزیره پوکت، مجمع‌الجزایر فی فی است. این جزایر پذیرای مهمانی‌های ساحلی بسیاری است که اغلب تا پاسی از شب طول می‌کشد. جذابیت‌های این جزیره فراوان است و به همین دلیل سواحل آن تقریباً همیشه پرشور و شلوغ هستند. هرچند خرید تور تایلند و سفر به جزایر فی فی در تمامی طول سال لذت‌بخش است؛ اما اگر از ماه دسامبر تا ماه می به این جزایر سفر کنید، با آبی زلال‌‌تر و سواحلی زیباتر روبه‌رو خواهید شد. بهترین راه برای سفر به فیفی، استفاده از قایق است. با استفاده از قایق شما حدوداً 2 ساعت در مسیر پوکت تا جزیره فی فی خواهید بود.

همه چیز درباره جزیره فیفی را در مقاله‌ای دیگر از سایت ما بخوانید.

جزایر فی فی جاهای دیدنی پوکت

تصویری از جزایر فی فی پوکت

3. جاده بنگلا؛ خیابانی دیدنی در قلب پوکت

با رفتن به جاده بنگلا به خیابانی پرشور و پرجنب‌وجوش در قلب پوکت پا می‌گذارید. در این خیابان بارها، مغازه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد که هرکدام منوهای متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در سراسر جاده بنگلا رقصنده‌هایی را می‌بینید که فضای خیابان را پرهیاهو کرده‌اند. توجه داشته باشید که روزهای جاده بنگلا خیلی پرهیاهو نیستند؛ بنابراین اگر می‌خواهید تجربه خوبی از بازدید خیابان بنگلا داشته باشید، ترجیحاً شب‌ها از ساعت 7 به بعد به آنجا بروید. در واقع مهمانی‌ها در این خیابان از ساعت 9 یا 10 شب آغاز می‌شوند. این خیابان در منطقه پاتونگ واقع شده است و تقریباً 400 الی 500 متر طول دارد. اگر به کشور زیبای تایلند سفر کردید، علاوه‌بر جاذبه‌های پوکت از جاهای دیدنی پاتایا نیز دیدن کنید.

جاده بنگلا پوکت

4. معبد بودای بزرگ؛ یکی از اماکن مذهبی پوکت

در میان جاهای دیدنی پوکت، اماکن مذهبی بی‌شماری نیز دیده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. بودای بزرگ یکی از جاذبه‌های دیدنی پوکت است که در آنجا باید البسه خاصی به تن کنید. نگهبان ورودی معبد البسه‌ای مانند دامن یا شلوارک به شما امانت می‌دهد تا به نشانه احترام آن را در این مکان بپوشید. علاوه‌بر پوشیدن این لباس‌ها، گردشگران باید برای احترام به بودای بزرگ تا حد امکان با صدای آهسته نیز صحبت کنند. یک مجسمه بزرگ به طول 45 متر از مرمر سفید نیز در این مکان وجود دارد که روی یک تپه بنا شده است.

اگر دوست دارید به معبد بودای بزرگ بروید، ابتدا به سمت چالونگ حرکت کنید و سپس به جاده چائوفا وارد شوید. بعد از پیمودن مسافت تقریبی 6 کیلومتر، علائم راهنمایی به رنگ قرمز و سفید را می‌بینید که شما را به سمت این معبد هدایت می‌کنند.

معبد بودای بزرگ پوکت تایلند

تصویری از معبد بودای بزرگ پوکت تایلند

5. معبد وات چالونگ؛ یکی از شاهکارهای معماری در شهر پوکت

مکانهای دیدنی پوکت بسیار بی‌شمارند و تنوع فراوانی دارند. معبد چالونگ یکی از شلوغ‌‌ترین و بزرگ‌‌ترین معابد پوکت است که قدمت آن به قرن نوزدهم بازمی‌گردد و یکی از محبوب‌ترین مناطق دیدنی پوکت شناخته می‌شود. در محوطه معبد یک مکان با مساحت تقریباً 60 متر وجود دارد که در آن تکه‌ای استخوان منسوب به بودا قرار دارد. علاوه‌بر این بخش، در داخل معبد تصاویر و نقاشی‌های زیبایی روی سقف‌ها و دیوارها کشیده شده که در نوع خود جالب است. برای ورود به معبد چالونگ مانند سایر معابد و اماکن مذهبی باید لباس مخصوصی بپوشید و آداب خاصی را رعایت کنید.

اگر قصد دارید به معبد چالونگ بروید، ابتدا باید وارد خیابان چائوفا شوید و از مرکز خرید سنترال فستیوال عبور کنید. در سمت چپ شما معبد وات چالونگ قرار دارد.

 معبد وات چالونگ پوکت

عکسی از معبد وات چالونگ پوکت

6. شهر باستانی پوکت؛ تماشای عمارت‌های متروکه

اگر دوست دارید نگاهی گذرا به تاریخ غنی تایلند داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم شهر باستانی پوکت را در اولویت خود برای بازدید قرار دهید. این شهر در میان بهترین جاذبه‌های گردشگری پوکت قرار دارد و یکی از زیباترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. عمارت‌های متروکه زیبا همراه با معابد مهمی که در این شهر واقع شده‌اند، بینندگان را به یاد تاریخ غنی و تنوع قومیت‌ها و مذاهب در پوکت می‌اندازند.

در مسیر گشت‌وگذار در شهر با کافه‌ها، غذاخوری‌ها و نانوایی‌های متعددی روبه‌رو می‌شوید. شما می‌توانید غذای محلی این شهر امتحان کنید یا صنایع‌دستی افراد بومی را برای سوغاتی بخرید. معابد بودا و چینی دو معبد مهم تایلند هستند ک در این منطقه واقع شده‌اند. موزه‌های مهمی نیز در شهر وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. از جمله مشهورترین موزه‌های این شهر، موزه پوکت بابا نام دارد که در کنار بازدید از جاهای دیدنی پوکت، رفتن به این موزه را توصیه می‌کنیم.

شهر باستانی پوکت تایلند

تصویری از شهر باستانی پوکت تایلند

7. بازارهای شبانه پوکت؛ یکی از تفریحات شبانه پوکت

مکان‌های دیدنی پوکت بسیار متنوع و زیبا هستند. در این میان، بازارهای شبانه و مراکز خرید پوکت جایی برای گشت‌وگذار و مکان خوبی برای خرید محسوب می‌شوند. البته توجه داشته باشید که این بازارها در برخی موارد صرفاً در آخر هفته‌ها باز هستند. بازار شبانه واکینگ استریت که در جاده‌ای به نام تالنگ واقع شده است یکی از بهترین بازارهای شبانه پوکت به حساب می‌آید.

اگر می‌خواهید از دیگر تفریحات شبانه پوکت اطلاعات کاملی کسب کنید، مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

بازارهای شبانه پوکت

عکسی از بازارهای شبانه پوکت 

8. پارک آبی انداماندا؛ یکی از جاهای دیدنی پوکت

تفریحات آبی یکی از پرطرفدارترین و هیجان‌انگیز‌‌ترین تفریحات هستند. شما می‌توانید علاوه‌بر بازدید از جاهای دیدنی پوکت، از پارک آندا ماندا نیز دیدن کنید. این پارک آبی تقریبا 100هزار مترمربع مساحت و 25 تفریح آبی متفاوت در آن وجود دارد. سرسره‌های آبی، استخرهایی با امواج مصنوعی و همچنین طولانی‌‌ترین رودخانه جنوب شرق آسیا در این مکان قرار گرفته‌اند.

 این پارک آبی در منطقه زیبای کاتو، که یکی از مناطق بکر پوکت محسوب می‌شود، واقع شده است. این پارک آبی برای گردشگرانی مناسب خواهد بود که دوست دارند در کنار بازدید از جاذبه‌های پوکت، تفریحات‌ هیجان‌انگیز را هم تجربه کنند.

پارک آبی انداماندا از جاهای دیدنی پوکت

عکسی از پارک آبی انداماندا پوکت

9. جزیره کوه راچا؛ یکی از جزیره‌های پرطرفدار در پوکت

این جزیره زیبا یکی از مکان‌های پرطرفدار پوکت است که فاصله‌ای تقریبا ده کیلومتری تا پوکت دارد. اگر عاشق غواصی هستید، حتماً سری به کوه راچا بزنید. البته وسعت این جزیره خیلی زیاد نیست و صرفاً چند اقامتگاه کوچک در آن قرار دارد جذابیت‌های فراوان این جزیره باعث شده است تا هرساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید از آن به پوکت بروند. برای رسیدن به این جزیره باید ابتدا به اسکله چالونگ بروید و با قایق‌های تندرو به سمت جزیره حرکت کنید. با پیمودن مسافت تقریباً 45 دقیقه‌ای به راچا خواهید رسید.

جزیره کوه راچا در پوکت تایلند

عکسی از جزیره کوه راچا  

10. نمای سامت ننگشه؛ یک کشف جدید در شهر پوکت

این جاذبه دیدنی در میان نقاط دیدنی پوکت، کشف جدیدی به حساب می‌آید. نمای سامت ننگشه در داخل جزیره پوکت قرار ندارد و برای سفر به این منطقه باید از پوکت خارج شوید. زیبایی این مکان به حدی زیاد است که از تماشای آن سیر نخواهید شد. در گذشته مشکل بالا رفتن از تپه برای رفتن به این منطقه وجود داشت؛ اما امروزه می‌توانید با کمک یک وانت‌بار این مسیر را با هزینه کمی طی کنید. همانطور که ذکر شد این منطقه کمی از جزیره پوکت دور است و برای رسیدن به آن باید یک ماشین کرایه کنید.

نمای سامت ننگشه از جاهای دیدنی پوکت

عکسی از نمای سامت ننگشه پوکت

11. نمای کارون؛ عکاسی از مناظر شگفت‌انگیز

اگر به دنبال تماشا و عکاسی از مناظر شگفت‌انگیز طبیعی هستید، رفتن به نمای کارون در پوکت را از دست ندهید. این منطقه گردشگری صرفاً برای عکاسی از طبیعت، خوردن تنقلات و گشت‌وگذار کوتاه مناسب است.

نمای کارون از جاهای دیدنی پوکت

تصویری از نمای کارون پوکت

12. پله‌های ساحلی نایتون؛ مکانی مناسب برای گرفتن عکس

اگر به دنبال جایی هستید که عکس‌های اینستاگرامی زیبا بگیرید، پله‌های ساحلی نایتون بهترین مکان است. این منطقه ترکیبی از سواحل زیبا، شگفتی‌های طبیعی و معماری بی‌نظیر چینی و پرتغالی است. پله‌های ساحلی نایتون از جمله جاهای دیدنی پوکت است که نباید آن را به‌هیچ‌عنوان از دست بدهید. علاوه‌بر عکس‌های فوق‌العاده زیبا، می‌توانید در کلوب‌های شبانه این منطقه نیز شرکت کنید و شب متفاوتی را برای خود بسازید.

پله های ساحلی نایتون پوکت تایلند

عکسی از پله‌های ساحلی نایتون پوکت تایلند

13. باغ وحش تایگر کینگدام؛ مناسب برای دوست‌داران حیات‌وحش

اگر عاشق حیوانات و طبیعت هستید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار بازدید از سایر جاذبه‌های گردشگری پوکت به باغ وحش تایگر کینگدام هم سربزنید. در این باغ‌وحش، ببرهای بسیاری در سنین مختلف نگهداری می‌شوند. معمولاً هرشب ساعت 7 به ببرها غذا می‌دهند؛ بنابراین می‌توانید شب‌ها حوالی ساعت 7 این صحنه را از نزدیک تماشا کنید. اگر دوست ندارید با محیط شلوغ باغ‌وحش و ازدحام جمعیت مواجه شوید، بهتر است صبح اول وقت به این مکان بروید. قدمت این باغ‌وحش به قرن 18 میلادی می‌رسد و از آن زمان تاکنون پذیرای گردشگران بسیاری بوده است. این باغ‌وحش در منطقه کاتو در خیابان مو قرار دارد.

باغ وحش تایگر کینگدام پوکت

عکسی از باغ وحش تایگر کینگدام پوکت 

14. بازدید از پناهگاه فیل‌ها؛ یکی از جاذبه‌های گردشگری پوکت

آیا عاشق فیل‌ها هستید و دوست دارید برای یک‌بار هم که شده زندگی فیل‌ها را از نزدیک ببینید؟ پناهگاه فیل‌ها در پوکت بهترین انتخاب برای شما است. فیل‌های این مجموعه گذشته دردناکی داشته‌اند و سوارکاری با آن‌ها در این پناهگاه ممنوع است. باوجوداین، می‌توانید از نزدیک فیل‌ها را ببینید و زندگی آن‌ها را تماشا کنید. برای ورود به پناهگاه فیل‌ها باید بلیت تهیه کنید. این پناهگاه در شهرستان تالانگ و در شهرک دوم منطقه پاکلوک واقع شده است.

پناهگاه فیل ها پوکت تایلند

عکسی از پناهگاه فیل ها در پوکت تایلند

15. تپه میمون‌ها؛ یکی از مکان‌های خاص و دیدنی پوکت

تپه توه سائی هیل، یکی از بلندترین تپه‌ها در پوکت و محل زندگی میمون‌هایی به نام ماکاک است. تخمین می‌زنند که حدود 400 میمون ماکاک در این تپه زندگی می‌کنند و به شکل گروهی در سراسر این منطقه وجود دارند. خوشبختانه میمون‌های این منطقه به انسان‌ها حمله نمی‌کنند؛ اما بهتر است هنگام بازدید مراقب وسایل مهم خود باشید. در این منطقه می‌توانید زندگی میمون‌ها را تماشا کنید و عکس و فیلم‌های خاطره‌انگیزی بگیرید. اگر به پایین تپه میمون‌ها دقت کنید، متوجه ساختمانی می‌شوید که تایلندی‌ها برای گرفتن شماره قرعه‌کشی به آن‌جا مراجعه می‌کنند. برای دسترسی به تپه میمون‌ها باید از یک مسیر با شیب تند بالا بروید. البته اگر از پیاده‌روی در این مسیر لذت نمی‌برید می‌توانید موتور کرایه کنید یا تاکسی بگیرید.

تپه میمون ها پوکت

عکسی از تپه میمون ها پوکت 

16. پارک فانتاسی شو؛ یکی از جاذبه‌های گردشگری پوکت

پارک فانتاسی شو یکی از بهترین مکان‌ها برای سرگرم کردن گردشگران است. وسعت تقریبی این مجموعه را 140 هکتار تخمین می‌زنند و در میان جذاب‌‌ترین جاذبه‌های دیدنی پوکت قرار دارد. رستوران این مجموع انواع غذاهای بین‌المللی و تایلندی را برای شما سرو می‌کند و تقریباً 4 هزار صندلی دارد. شما می‌توانید در این مجموعه به تماشای تئاترهایی بنشینید که به سبک لاس وگاس اجرا می‌شوند و تاریخ غنی تایلند را به نمایش می‌گذارند.

پارک فانتاسی شو پوکت

عکسی از پارک فانتاسی شو 

تجربه سفر به تایلند و بازدید از جاهای دیدنی آن

در این مقاله از مجله گردشگری هورام برای شما بهترین جاهای دیدنی پوکت در کشور تایلند را معرفی کردیم. تایلند یکی از جذاب‌‌ترین مقاصد گردشگری برای افراد در سراسر جهان است. از دیدنی‌های پاتایا و بانکوک تا جاهای دیدنی پوکت، همه و همه می‌توانند برای شما خاطره‌انگیز باشند. اگر دوست دارید سفری به پوکت داشته باشید، باید جاهای دیدنی آن را بشناسید تا براساس سلیقه خود مکان مناسبی را انتخاب کنید. در این مطلب پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی پوکت را به شما معرفی کردیم و ویژگی‌های هرکدام را برشمردیم. اگر برای رفتن به پوکت به دنبال تور مناسبی می‌گردید، آژانس هواپیمایی هورام گشت یکی از بهترین انتخاب‌ها است. در صورتی که تمایل دارید از آژانس هورام گشت بلیت تور خارجی بخرید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

1. بهترین جاهای دیدنی پوکت کجاست؟

از بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر پوکت می‌توان به خلیج فانگ نگا، پارک فانتاسی شو، تپه میمون‌ها، پناهگاه فیل‌ها، پله‌های ساحلی نایتون، باغ وحش تایگر کینگدام، جزایر فی فی، پارک آبی انداماندا و شهر باستانی پوکت اشاره کرد.

2. بهترین مرکز خرید در پوکت چه نام دارد؟

بازارهای شبانه پوکت یکی از بهترین مراکز خرید در این شهر هستند.

3. بهترین معابد پوکت کدام‌اند؟

از بهترین معابد پوکت می‌توان به معبد وات چالونگ و معبد بودای بزرگ اشاره کرد.