جزیره کبوتر کوش آداسی و جاذبه های آن

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 04 مرداد ، 1402 5 دقیقه

آیا تا به حالا نام جزیره کبوتر یا گوورجین آدا (Guvercinada) را شنیده‌اید؟ این جزیره یکی از زیباترین مکان‌ها در شهر کوش آداسی، در 71 کیلومتری استان آیدین است. اغلب گردشگرانی که به کوش آداسی سفر می‌کنند، بازدید از جزیره کبوتر را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند. این جزیره، تاریخچه‌ای غنی و چشم‌اندازی خیره‌کننده دارد. اگر به تاریخ و طبیعت علاقه‌مند هستید و می‌خواهید تعطیلات را در یک محیط دنج و آرامش‌بخش و دور از هرگونه هیاهو سپری کنید، گوورجین آدا بهترین گزینه است.

در ادامه درباره تاریخچه این جزیره، اماکن دیدنی و نحوه دسترسی به آن صحبت خواهیم کرد. اگر چند دقیقه از وقت ارزشمندتان را صرف مطالعه مقاله زیر کنید، اطلاعات مفیدی درباره جزیره زیبای کبوتر در کشور ترکیه به دست خواهید آورد.

تاریخچه جزیره کبوتر در کوش آداسی

دلیل نام‌گذاری کوش آداسی و گوورجین آدا (جزیره کبوتر)، پرندگان مهاجری هستند که در مسیر حرکت خود در کوش آداسی توقف می‌کنند. این پرندگان شامل گونه‌های مختلف می‌شوند و صحنه‌های بسیار جذاب و خارق‌العاده‌ای را خلق می‌کنند. اگر شانس با شما یاری کند و در زمان کوچ پرندگان مهاجر به کوش آداسی سفر کنید، قطعا لذت سفرتان دوچندان خواهد شد؛ البته جزیره کبوتر به تنهایی نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد و توجه گردشگران بسیاری را جلب می‌کند.

این جزیره در زمان عثمانی‌ها و به منظور ایجاد مکانی امن در برابر حمله دشمنان انتخاب شده است. قلعه سنگی با دیوار های سه متری که در جزیره کبوتر واقع شده، اثباتی بر این ادعا است. در سال‌های گذشته، نفوذ به جزیره بسیار دشوار بود؛ اما در حال حاضر با احداث جاده‌ای باریک برای رفت‌وآمد گردشگران، عبور و مرور بسیار آسان شده است. این جزیره فاصله کمی تا خشکی دارد و با چند دقیقه پیاده‌روی به آن دسترسی خواهید داشت. در ادامه، جاذبه‌های توریستی جزیره کبوتر را به شما معرفی می‌کنیم.

جزیره کبوتر کوش آداسی

تصویری از جزیره کبوتر در کوش آداسی

جاذبه های جزیره کبوتر

جزیره کبوتر، چشم‌انداز زیبایی دارد و مکان بسیار بکری است. جاده ساحلی باریکی که در نزدیکی این جزیره کشیده شده و همچنین کشتی بزرگ تفریحی که در نزدیکی آن لنگر انداخته است، از جاذبه‌های این مکان به شمار می‌روند. اگر به دنبال ریلکس کردن و فرار از هیاهوی شهر هستید، حتما از جزیره کبوتر در کوش آداسی دیدن کنید. در ادامه دو مورد از جاذبه‌های این جزیره را به شما معرفی می‌کنیم.

  • قلعه سنگی: این قلعه در دوره عثمانی توسط معماری به نام الیاس ساخته شده و دور تا دور جزیره را پوشانده است. کشتی‌های چوبی و تعدادی فسیل در داخل قلعه سنگی جزیره کبوتر به نمایش گذاشته شده‌اند. این قلعه به دلیل نورپردازی جذابش در شب، دیدنی‌تر است. برای بازدید از آن نیز نباید هزینه‌ای پرداخت کنید.
  • قایق‌های تفریحی: این قایق‌ها در مسیر جاده‌ای که به جزیره وصل می‌شود قرار گرفته‌اند و هزینه بالایی ندارند. اغلب گردشگران برای عکاسی، تماشای غروب و پرندگان از این قایق‌ها استفاده می‌کنند.

در کنار بازدید از قلعه سنگی و قایق‌سواری در آب‌های نیلگون می‌توانید از تماشای غروب آفتاب،‌ قدم زدن در کنار ساحل و غذا خوردن در کافه‌ها و رستوران‌های دنج جزیره لذت ببرید. جزیره کبوتر همه فاکتورهای لازم برای یک سفر چند روزه و آرامش‌بخش را دارد.

جزیره کبوتر کوش آداسی تصویری از قلعه سنگی در گورجین آدا

چگونه به جزیره کبوتر برویم؟

جزیره کبوتر در شهر کوش آداسی واقع در استان آیدین قرار گرفته است. این جزیره فاصله چندانی با کوش آداسی ندارد و به راحتی قابل دسترس است. اگر از خودروی شخصی استفاده می‌کنید، به سمت بلوار اینونو بروید و پس از طی مسافتی کوتاه به چپ بپیچید؛ وارد بلوار آتاتورک شوید و از سمت راست به طرف بزرکورت شرقی حرکت کنید. جزیره کبوتر در سمت چپ شما واقع شده است.

دیدنی های نزدیک به جزیره کبوتر

کوش آداسی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن بسیار زیبا و تماشایی هستند. اگر در سفر به این شهر، از جزیره کبوتر بازدید کردید، دیدنی‌های اطراف آن را از یاد نبرید. از جمله اماکن توریستی نزدیک به جزیره کبوتر می‌توان به پارک کوش آداسی در فاصله سه کیلومتری، بندر کوش آداسی در فاصله چهار کیلومتری و مجموعه باستانی هلنیستی پرین در فاصله یک کیلومتری اشاره کرد. برای دسترسی به این اماکن می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید؛ اگر اهل پیاده‌روی هستید، مسافت را با پای پیاده طی کنید و از آرامش موجود در کوچه‌ و خیابان‌های شهر لذت ببرید.

هتل‌ ها و رستوران های اطراف جزیره کبوتر

جزیره کبوتر از لحاظ وسعت، کوچک است؛ اما جاذبه‌های بسیاری دارد. پس از گشت‌وگذار در این جزیره اگر احساس گرسنگی کردید، به رستوران‌های دنج و زیبایی که اغلب در نزدیکی قلعه کبوتر واقع شده‌اند، مراجعه کنید. همچنین با رزرو هتل در کوش آداسی می‌توانید به جزیره نزدیک باشید. در ادامه تعدادی از رستوران‌ها و هتل‌های موجود در جزیره کبوتر را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • رستوران‌ها: لیمان، دریم فود استیشن،‌ یانی بالیک، برگر کینگ
  • هتل‌ها: ایلیادا، مارینا، سوزر، اوزکا

کلیه این رستوران‌ها در داخل جزیره قرار گرفته و هتل‌ها در فاصله کمتر از سه کیلومتری گوورجین آدا واقع شده‌اند. انواع غذاهای دریایی، سنتی ترکی و فست فود را در رستوران‌های جزیره نوش جان کرده و تعطیلات خود را در هتل‌های لوکس اطراف جزیره سپری کنید.

ایلیادا هتل در جزیره کوش آداسی

تصویری از هتل ایلیادا در گوورجین آدا

سفری رویایی در جزیره کبوتر

در این مقاله به معرفی جزیره کبوتر یا گوورجین آدا در شهر کوش آداسی پرداختیم. این جزیره یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های ترکیه به شمار می‌رود که تاریخچه‌ای غنی و طبیعتی بسیار چشم‌نواز و شگفت‌انگیز دارد. کشور ترکیه به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی، جاذبه‌های فراوانی دارد؛ اما اغلب توریست‌ها فقط به استانبول یا آنتالیا سفر می‌کنند. اگر عازم ترکیه هستید و به دنبال مکانی تازه برای گردش و تفریح می‌گردید، کوش آداسی و جزیره کبوتر، بهترین گزینه‌ها هستند.

همین حالا برنامه یک سفر جذاب و خاطره‌انگیز را بچینید و تور کوش آداسی را از سایت هورام گشت خریداری کنید. کلیه تورهای داخلی و خارجی این مجموعه با بهترین خدمات و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌شوند. با یک بار خرید از هورام گشت، به همراه همیشگی این مجموعه تبدیل خواهید شد.

سوالات متداول

1. علت نام‌گذاری جزیره کبوتر چیست؟

هر ساله پرندگان و کبوترهای مهاجری به این جزیره کوچ می‌کنند، تصاویر زیبایی را خلق می‌کنند. به همین دلیل جزیره کبوتر، اینگونه نام‌گذاری شد.

2. چه تفریحاتی می‌توانیم در جزیره کبوتر انجام دهیم؟

اگر خوش شانس باشید و در زمانی که کبوترهای مهاجر به این جزیره می‌رسند در جزیره باشید، با صحنه های زیبا و سوژه‌های ناب عکاسی مواجه خواهید شد. علاوه بر آن‌، همیشه امکان گشت و گذار در رستوران‌های جزیره کبوتر و قایق سواری در آن نیز وجود دارد.