جاذبه‌های گردشگری روسیه

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 19 مهر ، 1402 7 دقیقه

مکان های دیدنی در مسکو قطعا به بهشتی برای هر دوره از تاریخ است و همچنین جذاب برای عاشقان معماری است. طرح های پیچیده معماری دوران گذشته در آثار تاریخی مسکو نشان از ظرافت طراح و سازنده آن دارد. در سفر به این کشور شگفت‌انگیز، از برخی از بهترین مکان‌های مسکو مانند نماهای تاریخی اعطا شده یونسکو، موزه ‌های نمادین و سالن ‌های نمایشگاهی دیدن خواهید کرد که اطلاعات زیادی در مورد تاریخ روسیه و همچنین مکان‌ های مختلف دیگر دریافت خواهید کرد. در این مقاله به معرفی معروفترین جاذبه های تاریخی مسکو می پردازیم. با ما در آژانس هورام گشت همراه باشید.

moscow-image

1.دیوار کرملین مسکو

کرملین که در قلب پایتخت روسیه قرار دارد، قدیمی ترین شاهکار و مکان رویایی هر گردشگر برای بازدید در مسکو است. به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های توریستی در مسکو، پیوندی جدایی ناپذیر با تمام رویدادهای مهم سیاسی و تاریخی روسیه از قرن سیزدهم دارد. این نماد قدرت و اقتدار روسیه و شوروی است. کرملین مجموعه ای مستحکم از مجموعه کاخ ها و کلیساهای گنبدی شکل است که با برج ها پوشیده شده است. کرملین در سال 1990 به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شد، مجموعه ای از 20 برج، 15 ساختمان و بیش از 2.4 کیلومتر دیوار است که تا 21 متر ضخامت دارند.

کرملین

2.میدان سرخ مسکو

میدان سرخ مسکو (Krasnaya Ploshchad) با کرملین در سال 1990 به میراث جهانی یونسکو اضافه شد. این میدان، معروف ترین و بزرگترین مکان برای بازدید در مسکو است. این جاذبه به نوعی کشش مغناطیسی برای همه بازدیدکنندگان تور روسیه با قیمت مناسب از مسکو دارد و به عنوان محل برگزاری رژه های نظامی رسمی، سخنرانی ها و تظاهرات با هدف نمایش قدرت نیروهای مسلح شوروی مشهور است. این منطقه 73000 متر مربعی که مستقیماً در شرق کرملین ساخته شده است به عنوان یک مکان برای گردهمایی توریستی در مسکو، یک بازار و محل برگزاری جشنواره در دوران شوروی بوده است. میدان سرخ متشکل از آجرهای قرمز در دهه 1490 به عنوان میدان نمادین و مرکزی مسکو ساخته شد. 

میدان-سرخ-مسکو


3.کلیسای جامع سنت باسیل مسکو

حتی کسانی که هرگز به مسکو نرفته‌اند، می‌توانند گنبدهای رنگارنگ کلیسای جامع سنت باسیل را به دلیل آشفتگی دیوانه‌وار الگوها، رنگ‌ها و اشکال آن که منحصر به معماری روسی است، بشناسند. این کلیسا که 'کلیسای جامع پوکروفسکی' نامیده می شود، در سال های 1555-1561 به دستور تزار ایوان مخوف برای جشن پیروزی او بر خانات کازان ساخته شد. این سایت میراث جهانی یونسکو اثری باشکوه با 8 گنبد پیازی متمایز به رنگ های جذاب است.

کلیسای-سنت-باسیل


4.گالری دولتی ترتیاکوف مسکو

گالری دولتی ترتیاکوف خزانه ملی و مخزن اصلی هنرهای زیبای روسیه است. این شامل بیش از 180000 اثر مجسمه سازی، نقاشی و گرافیک است که توسط نسل های هنرمندان روسی خلق شده اند. این موزه، بزرگترین موزه جهان با دو ساختمان مجزا است: ساختمان قدیمی گالری ترتیاکوف و ساختمان جدید (گالری ترتیاکوف در کریمسکی وال). هنر این گالری در کلاس جهانی، جسورانه، جاه طلبانه است که استادان آثار هنری را از نمادهای قرون وسطایی گرفته تا روند رئالیسم سوسیالیستی شوروی تا اوایل دهه 1900 نشان می دهد.

گالری-ترتیاکوف


5.مقبره لنین مسکو
آرامگاه لنین (مقبره لنین) که تنها چند قدم دورتر از دیوار کرملین در میدان سرخ قرار دارد، یکی از جنجالی ترین مکان‌ها برای بازدید در مسکو و شاید معروف‌ترین «مومیایی مدرن» در جهان است. این بنا 24 متر طول و 12 متر (39 فوت) ارتفاع دارد و در آگوست 1924 به روی عموم باز شد. این بنای یادبود شوروی توسط معمار الکسی شوسف است که در آن بقایای مومیایی شده ولادیمیر ایلیچ اولیانوف، بهتر است. پس از ابراز تمایل او برای دفن شدن در سن پترزبورگ با مادرش، که به نام لنین شناخته می شوند، حفظ شده اند.

مقبره-لنین مسکو


6.تئاتر بولشوی مسکو
تئاتر بولشوی با نام رسمی تئاتر آکادمیک دولتی بولشوی روسیه، یکی از شرکت‌های پیشرو باله و اپرا در جهان با بیش از 200 رقصنده است. تاریخ بولشوی زمانی آغاز شد که شاهزاده پیوتر اوروسوف از امپراطور کاترین دوم اجازه افتتاح یک تئاتر عمومی در مسکو را دریافت کرد. این یک تئاتر تاریخی در مسکو است که توسط معمار جوزف بووه در سال 1824 طراحی شده است که نمایش های باله و اپرا را برگزار می کند.

تئاتر-بولشوی


7.موزه تاریخی دولتی مسکو

موزه تاریخی دولتی یکی از پنج موزه بزرگ جهان است. این موزه به دستور امپراتور الکساندر دوم تأسیس شد. واقع در انتهای مقابل میدان سرخ از کلیسای جامع سنت باسیل. ساختمان آجر قرمز در سال 1874 توسط ولادیمیر شرود به سبک احیاگر روسی طراحی شد که هر اتاق دارای دیوارهای بسیار تزئین شده و از سبک دوره یا منطقه متفاوتی ساخته شده است. این بنا برای بزرگداشت تاریخ ملی و توسعه روسیه با مجموعه هایی ساخته شده است که بیش از 100 سال است که در حال شکل گیری است و اکنون بیش از 4.5 میلیون مورد دارد. در سفر به روسیه با آژانس گردشگری هورام گشت از جاذبه های تاریخی مسکو بازدید کنید.

موزه-تاریخی-دولتی


8.مرکز نمایشگاه مسکو
مرکز نمایشگاه روسیه که به عنوان نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد ملی نیز شناخته می شود، با نام اختصاری VDNKh یا VDNH یک مکان توریستی در مسکو برای هر کسی است که به اتحاد جماهیر شوروی علاقه دارد. این نمایشگاه، یک نمایشگاه تجاری و شهربازی عمومی دائمی در مسکو با وسعت 3 کیلومتر مربع و دارای 400 ساختمان است. گاهی اوقات از آن به عنوان 'دیزنی لند شوروی' یاد می شود زیرا به عنوان یادگاری برای شکوه اتحاد جماهیر شوروی و پاسخی به نمایشگاه های جهانی غرب عمل می کند.

مرکز-نمایشگاه-تمام-روسیه

9.بنای یادبود مینین و پوژارسکی مسکو
بنای یادبود مینین و پوژارسکی توسط مجسمه ساز ایوان پتروویچ مارتوس در 20 فوریه 1818 پس از جنگ میهنی 1812 و اخراج ناپلئون از مسکو در حضور امپراتور افتتاح شد. این بنا یکی از نمادین‌ ترین و شناخته‌شده‌ترین بناهایی است که با دو قهرمان ملی و آزادی ‌بخش پیوند دارد.

بنای-یادبود-مینین-و-پوژارسکی

10.کاخ بزرگ کرملین مسکو

کاخ بزرگ کرملین یک کاخ مجلل و با تزئینات سلطنتی است که از نزدیک با ثروت و شکوه امپراتوران روسیه که مدت ها پیش در اینجا زندگی می کردند مرتبط است. کاخ بزرگ کرملین توسط کنستانتین تون طراحی شد و از سال 1837 تا 1849 در مسکو بر فراز تپه بوروویتسکی ساخته شد. این کاخ 125 متر طول و 47 متر ارتفاع دارد و مساحت آن حدود 25000 متر مربع است که از طلا، مرمر و طرح های پیچیده تشکیل شده است. مهمترین جاذبه های این مکان برای بازدید در مسکو عبارتند از 9 کلیسا، اتاق طلایی تزارینا، جایی که تنها ملکه روسیه در آن زندگی می کرد، کاخ چهره ها برای جشن ها و نگاهی اجمالی به تاج و تخت سلطنتی باشکوه، دهلیز مقدس، پنج سالن پذیرایی بزرگ و بیش از 700 سالن بزرگ را شامل می شود. 

کاخ-بزرگ-کرملین