محبوبترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور | هورام گشت

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 08 مهر ، 1402 10 دقیقه

کوالالامپور، پایتخت و بزرگترین شهر مالزی، جاذبه های گردشگری بسیاری به بازدید کنندگان ارائه می دهد. کوالالامپور شهری مذهبی با مملو از فرصت های خرید و کارهای هیجان انگیز و مکان های برای بازدید است. کوالالامپور همه ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. در این مقاله تلاش کرده ایم تا محبوبترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور را عنوان کنیم. با آژانس گردشگری هورام گشت همراه باشید.

first-image


1. 
برج کی ال KL Tower کوالالامپور

برج کی ال کوالالامپور که به آن مناره کی ال نیز می گویند، در منطقه جنگلی بوکیت ناناس قرار دارد و معمولا گردشگران برای تماشای شهر از نمای بالا به تراس دیده بانی آن می روند. ارتفاع برج کی ال 421 متر است و در حال حاضر این برج به عنوان پنجمین سازه بزرگ دنیا محسوب می شود. برج کی ال را می توان به راحتی از برج های پتروناس دید. 

کی-ال


2.برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور Petronas Twin Towers

برج های پتروناس به اندازه ای معروف است که تمام گردشگران مالزی را از روی این برج ها می شناسند. برج های پتروناس البته به نماد این شهر تبدیل شده است و در هر شهر هر نمادی باشد در کارت پستال ها نمایش داده می شود.  برج های دو قلوی پتروناس توسط معماری به نام سزار در مرکز مالزی در کوالالامپور ساخته شد. این برج ها یکی از یباترین جاذبه های گردشگری مالزی محسوب می شود. در اطراف برج های پتروناس استخر ها و مراکز خرید و رستوران های خوبی پیدا می شود. برج های دو قلوی پتروناس 88 طبقه با یک پل در طبقه 41 و 42 به هم متصل شده اند. طول این پل 58 متر است.

پتروناس

3.منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور Bukit Bintang

منطقه بوکیت بینتانگ در مرکز شهر کوالالامپور است و در اطراف آن بیشتر جاذبه های گردشگری کوالالامپور دیده می شود. نام دیگر منطقه بوکیت بینتانگ، خیابان جالان بوکیت بینتانگ است. در این منطقه پر از رستوران های غذای دریایی چینی است. در این منطقه هیچ وسیله نقلیه موتوری حق ورود ندارد. در این خیابان بیشتر رستوران وجود دارد و گردشگران تور کوالالامپور بیشتر در این مکان به غذا خوردن مشغول هستند.

4.غارهای باتو یا غار میمون ها Batu Caves
یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مالزی، غارهای باتو کوالالامپور است. این غارها در فاصله 11 کیلومتری از کوالالامپور قرار دارند. غارهای میمون ها 400 میلیون سال قدمت دارند. البته در این منطقه، بنای مذهبی و مجسمه های بسیار بزرگ وجود دارد که 100 سال قدمت دارد. غارهای باتو در سال 1881 کشف شد و امروزه درون آنها را نورپردازی های رنگارنگ کرده اند.

غار-باتو



5.پارک موضوعی سانوی لاگون کوالالامپور Sunway Lagoon

رودخانه ای که ساخته دست بشر است با سرسره های پیچان و ساحل ها و موج های مصنوعی که عاشقان موج سواری را به سوی خود جذب می کند. این شهر آبی در زمینی به مساحت 323 هزار و 749 مترو مربع ساخته شد. دارای 5 منطقه است که عبارتند از: پارک تفریحی، پارک آبی، پارک حیات وحش، پارک اکستریم و پارک جیغ. اینها شامل سرسره‌های آبی، ساحل موج‌سواری، رودخانه‌ سواری دست‌ساز، کشتی دزدان دریایی و فهرست گسترده‌ای از سواری‌های دیگر است که همه شما را برای تفریح ​​آماده می‌کند! همچنین نمایش‌های زنده، نمایشگاه‌های حیوانات، گزینه‌های غذاخوری عالی و فروشگاه‌های سوغاتی برای توقف در این مکان وجود دارد. پس جای تعجب نیست که این مورد مورد علاقه گردشگران، چه پیر و چه جوان است.

پارک-موضوعی-سانوی


6.پارک پروانه کوالالامپور KL Butterfly Park

پارک پروانه کوالالامپور ساختمانی با ارتفاع بسیار زیاد، زیستگاه 120 گونه به تعداد 6 هزار پروانه در آن زندگی می کنند. برای تماشای این باغ زیبا می توانید با خود دوربین عکاسی ببرید و از مناظر زیبایی که در مسیر می بینید عکس برداری کنید. البته در این باغ فقط پروانه وجود ندارد، در این باغ می توانید مجموعه ای بی نظیر از گیاهان مناطق گرمسیری را تماشا کنید. در کنار گیاهان و پروانه ها، حشراتی مانند هزار پا، بزرگترین سوسک های درختی و عنکبوت ها نیز وجود دارند.


7.سوپر پارک مالزی SuperPark Malaysia
سوپر پارک مالزی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور است و افراد در هر سنی می توانند از آن بازدید کنند. سوپر پارک مالزی یک پارک موضوعی سرپوشیده با نزدیک به هشت منطقه ماجراجویی برای کودکان و بزرگسالان است، از جمله روباه پرنده، سالن بدنسازی کودکان، منطقه سبک آزاد و شهر ماجراجویی کودکان. فضای داخلی همگی حول طیف گسترده ای از فعالیت های هیجان انگیز برای ارائه تمرینات قدرتی برای فعالیت های ورزشی رقابتی است. علاوه بر این، پارک این امکان را به شما می دهد که با دوستان خود روی ماشین های پدالی بروید.

سوپر-پارک-مالزی



8. آکواریوم مالزی کی ال سی سی Aquaria KLCC

یکی از برترین مکان های توریستی کوالالامپور آکواریوم است که گفته می شود یکی از بزرگترین آکواریوم های جنوب شرقی آسیا است. این شهر خانه بیش از 150 گونه و 5000 گونه مختلف از حیات دریایی است. برخی از محبوب‌ترین جاذبه‌های اینجا کوسه‌های ببر، اسب‌های دریایی، مارهای دریایی، ماهی‌های مرجانی درخشان، حوضه آمازون و صخره‌های مرجانی هستند.

آکواریوم-کی-ال-سی-سی


9.پناهگاه فیل کوالا گاندا Kuala Gandah Elephant Sanctuary

در دهکده کوچک لانچانگ، یک پناهگاه فیل به نام پناهگاه فیل کوالا گاندا وجود دارد. بازدید از این پناهگاه برای کودکان و بزرگسالان بسیار جذاب است. فیل‌های یتیم زیادی در اینجا بزرگ شده‌اند و سرپناهی برای آن فراهم شده است و یکی از جاذبه‌ های معروف کولالالامپور است. از 25 سال گذشته، کارکنان این پناهگاه تمام تلاش خود را برای بازگرداندن فیل های وحشی به زیستگاه طبیعی خود انجام داده اند و موفق شده اند 400 فیل را به خانه بازگردانند. این یکی از بهترین مکان ها برای مواجهه با فیل و همچنین آگاهی بیشتر در مورد حفاظت از حیوانات است. با آژانس گردشگری هورام گشت همراه اشید.

پناهگاه-فیل


10.موزه هنر سه بعدی کوالالامپور Illusion 3D Art Museum

موزه هنر سه بعدی یا دنیای واقعیت مجازی کوالالامپور با 38 شاهکار نقاشی شده با دست در موضوعات مختلف مانند زامبی ها، افراد مشهور، فرار، تصادفات و بسیاری موارد دیگر وجود دارد. موزه Illusion 3D Art همچنین شما را از طریق یک استودیوی ویدیوی AR به واقعیت مجازی منتقل می‌کند، جایی که می‌توانید با حیوانات مختلفی مانند دایناسورهای منقرض شده، فیل‌ ها و خرس‌ های قطبی تعامل داشته باشید و سرگرم شوید. با استفاده از توانایی های خلاقانه خود برای این نقاشی های فوتورئالیستی ژست بگیرید و عکاسی کنید.

موزه-هنر-سه-بعدی-