محبوبترین جاذبه های دیدنی بدروم از دید گردشگران | هورام گشت تاج

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 01 مهر ، 1402 7 دقیقه

ترکیه شهرهای ساحلی بسیاری دارد که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارد. از آن میان، بدروم، از شهرهای زیبا و ساحلی ترکیه است که مقصد گردشگران بسیاری در تعطیلات تابستان است. ساکنین بدروم جهت رفاه حال مسافرین تور بدروم اقدام به ساخت هتل هایی عالی با خدمات بی نظیر کردند و بسیاری از مسافرین بیشتر ترجیح خود در طول سفر را بر روی اقامت در هتل های بدروم میکنند. البته این مورد کمی سلیقه ای است و بهتر است هر مقصد جدید را کاوش کرد و دیدنی های جدید را از نزدیک دید. بدروم مانند تمام مقاصد گردشگری دیگر، جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم به چند مورد از بهترین جاذبه های گردشگری بدروم بپردازیم. با ما در آژانس گردشگری هورام گشت همراه باشید. 

بدروم

1.قلعه سنت پیتر بدروم St Peter’s Castle

قلعه سنت پیتر در بدروم در قسمت جنوب غربی بدروم قرار دارد. این قلعه را شوالیه های رودس در طی جنگ های صلیبی قرون وسطی در سال 1402 میلادی در کنار دریا ساخته اند و امروز به محلی برای بازدید مسافران از آن شده است. در این قلعه اشیاهای عتیقه بسیاری پیدا شده است. این قلعه از 5 برج تشکیل شده است و با ایستادن بر بالای برج ها، می توانید چشم اندازی فوق العاده از دریا و سرزمین های اطراف داشته باشید. بهترین زمان روز برای بازدید از قلعه سنت پیتر، عصرگاه است و می توانید به تماشای غروب بنشینید.

قلعه سنت-پیتر


2. موزه باستان شناسی زیرآب بدروم Museum of Underwater Archaeology

موزه باستان شناسی زیرآب بدروم از جاذبه های بدروم است که در قلعه سنت پیتر قرار دارد. ترکیه دارای تاریخی کهن است و در آن آثار باستان شناسی بسیاری وجود دارد. موزه باستان شناسی زیر آب دریا از جمله آثار کهن ترکیه است. در این موزه امکان دارد اشیایی مانند سکه و جواهرات، اشیای قدیمی، کشتی های شکسته و بطری های شیشه ای ببینید. موزه باستان شناسی زیر آب دارای 14 سالن است. یکی از این سالن ها به نام ملکه کاریان است که در آن یک تاج طلایی و جواهرات گران بها وجود دارد.

موزه-زیر-آب-بدروم

3.آمفی تئاتر بدروم Bodrum Amphitheatre
آمفی تئاتر بدروم با نمای هزاران ساله یک نمایشگاه بینظیر است. بنای این آمفی تئاتر در قرن چهار میلادی ساخته شده است و در حدود 3 کیلومتر با مرکز شهر بدروم فاصله دارد. ظرفیت افراد در آمفی تئاتر بدروم حدود 13 هزار نفر است. بازدید از این آمفی تئاتر برای مسافرینی که اقدام به خرید تور بدروم کرده اند بسیار جذاب است. سالن آمفی تئاتر بدروم یک نمونه عالی از تئاترهای یونانی کلاسیک است. در این آمفی تئاتر معمولا کنسرت اجرای می شود و زمان برگزاری کنسرت ها اغلب از بعد از غروب خورشید است. 

آمفی-تئاتر-بدروم

4.فستیوال موسیقی کلاسیک گوموشلوک GUMUSLUK
فستیوال شهر گوموشلوک یکی از جاذبه های دیدنی بدروم است که همه ساله در آن برگزار می شود و همه ساله میزبان مسافران و موزیسین های بسیاری از اقصی نقاط جهان می شود. این فستیوال برای اولین بار در سال 2004 با حضور موزیسین های مشهور برگزار شد و 2 ماه طول کشید. این فستیوال بین المللی یکی از طولانی ترین فستیوال های ترکیه است. در این فستیوال برنامه ی اجراها شامل پیانو، ویولون، ویولون سل، چنگ، گیتار، ارکستر، آواز خواندن و ... می شود. 

5.خلیج بارداکچی بدروم Bardakci Cove
خلیج بارداکچی بدروم یکی از زیباترین نقاط بدروم است که بر آن هتل های فراوانی با چشم اندازهای خیره کننده از خلیج، سواحل، درختان نخل را فراهم می کند و خیلی از امکانات رفاهی و خدمات گردشگری فراوانی را برای مسافرین تور بدروم رقم می زند. با آژانس گردشگری هورام گشت همراه باشید. 

خلیج-بارداکچی-بدروم
6.ساحل یاهشی اورتاکنت بدروم

ساحل یاهشی واقع در اورتاکنت یک ساحل زیبای طبیعی است و امکانات فراوانی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. امکانات ساحل یاهشی در اورتاکنت عبارتند از غواصی با آموزش، ورزش‌های آبی، جت اسکی و گردش با قایق است که می‌تواند در کنار آب تنی و حمام آفتاب یک روز فوق‌العاده را برای شما بسازد، همچنین در کنار ساحل رستوران‌ ها و کافه ‌هایی برای صرف نوشیدنی و غذا قرار گرفته است تا یک مجموعه تفریحی کامل را کنار هم تشکیل دهند. 

ساحل-یاهشی بدروم