محبوبترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی از نگاه گردشگران

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 22 شهریور ، 1402 10 دقیقه

کوش آداسی شهر بندری زیبا و با خورشید، دریا و تعطیلات سرگرم کننده و محبوب ترین بندر کشتی های کروز در دریای اژه ترکیه است. کوش آداسی از محبوبترین مکان ها برای گردشگرانی است که به دنبال تعطیلات ساحلی ارزان قیمت هستند. البته کوش آداسی فقط به خاطر سرگرمی های ساحلی زیبایش نیست که معروف است، در کوش آداسی جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که در ادامه به معرفی محبوبترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی می پردازیم. با ما در آژانس هورام گشت همراه باشید.

محبوبترین جاذبه های گردشگری کوش اداسی


1.شهر افسوس کوش آداسی Ephesus

شهر افسوس به قرن دهم قبل از میلاد مسیح و به دوران کلاسیک یونانی-رومی باز میگردد، در سفر به کوش آداسی بازدید از افسوس می تواند یک دلیل قانع کننده برای دور شدن از ساحل کوش آداسی باشد. افسوس در فاصله 18 کیلومتری شمال شرقی کوش آداسی قرار دارد. بهترین راه برای بازدید از افسوس، استفاده از مینی بوس هایی است که بین کوش اداسی و شهر سلتچوک مستقر هستند می باشد. در افسوس قرار است از یک کتابخانه تاریخی سلسوس و تئاتر بزرگ افسوس بازدید کنید.

شهر افسوس کوش آداسی


2.جزیره کبوتر کوش آداسی Pigeon Island
جزیره کبوتر کوش آداسی درست در نزدیکی بندر کوش آداسی است، گذرگاهی به طول 350 متر که به جزیره کوچک کبوتر منتهی می شود. در جزیره کبوتر بقایای قلعه بیزانسی روی صخره ای قرار دارد. این قلعه بیزانسی در دوران عثمانی به لانه ای برای دزدان دریایی محلی تبدیل شد. جزیره کبوتر کوش آداسی مکان مورد علاقه برای قدم زدن در کنار دریا است. در داخل قلعه، مسیری بین درختان و گیاهان بومی مانند کاج ترکی و گل حفاظت شده کوش آداسی، با تابلوهای راهنما که در طول مسیر نقطه ‌گذاری شده‌اند، مسیر خود را می‌پیچد که گیاهان و جانوران این منطقه را توضیح می‌دهد.

جزیره-کبوتر کوش آداسی


3.ساحل بانوان کوش آداسی Ladies Beach

کوش آداسی توسط سواحلی احاطه شده است که بسیاری از آنها متعلق به استراحتگاه های مختلف در امتداد ساحل هستند. ساحل بانوان، در دو کیلومتری شهر، محبوب‌ترین نوار شنی عمومی در این منطقه است و در ماه‌ های تابستان مملو از مسافرین است. از جمله امکاناتی که ساحل بانوان کوش آداسی به مسافرین تور کوش آداسی با قیمت مناسب ارائه می دهد می توان به ورزش ‌های آبی فراوان، کافه‌های فراوان، صندلی ‌های آفتاب‌ گیر و چتر اشاره کرد.


ساحل-بانوان کوش آداسی

4.شهر قدیمی کوش آداسی Kuşadası's Old Town

بیشتر جاذبه های گردشگری کوش آداسی در منطقه بندر، در محله کالیچی (شهر قدیمی) یافت می شود. ساختمان کروانسرای یک کاروانسرای قدیمی است که توسط اوکوز مهمت پاشا در سال 1618 ساخته شد. در انتهای بالای Barbaros Caddesi (جاده اصلی از طریق kaleiçi) دروازه جنوبی، بقایای باقی مانده از دیوارهای عثمانی شهر قدیمی قرار دارد. 


شهر-قدیمی-کوش-آداسی

5.شهر هلنیستی پرین کوش آداسی Priene

ویرانه‌ های شهر هلنیستی پرین، در حدود 40 کیلومتری جنوب کوش آداسی، در کنار مناظر کوهستانی، یک سفر یک روزه محبوب برای بازدید از شهر هلنیستی است و اغلب با بازدید از خرابه ‌های میلتوس ترکیب می‌شود. پرین یک بندر باستانی در آبهای عمیق بود که دوران شکوفایی خود را بین 30 تا 45 قبل از میلاد داشت، زمانی که دو بندر آن پر از تجارت بود. گل و لای رودخانه Meander باعث نابودی شهر شد و در قرن دوم میلادی، پرین متروک شد. در شهر هلنیستی پرین کوش آداسی، معبد آتنا با طراحی کلاسیک یونانی است.

شهر هلنیستی پرین کوش آداسی

6.بقایای میلتوس کوش آداسی Remains of Miletus

مانند پرین، میلتوس نیز یکی دیگر از شهرهای بندری بزرگ دوره هلنیستی است، اشغال میلتوس تا دوران سلجوقیان قرن چهاردهم ادامه داشت و این بدین معنی است که خرابه های میلتوس، بیشتر ترکیبی از دوره های زمانی مختلف است. تئاتر زیبایی که به دوران یونانی باز می گردد و مورد بازسازی رومیان قرار گرفت با 15000 صندلی، مکانی زیباست که هرگز نباید بازدید از آن را از دست داد. همچنین در میلتوس بازدید از جاذبه های گردشگری مانند حمام های فاوستینا (که در جنوب میلتوس و در کنار کاروانسرای سلجوقی و خرابه های باستانی شهرهای یونانی-رومی قرار دارد) و یک موزه بسیار زیبا توصیه می شود.


میلتوس کوش آداسی

7.دیدیما کوش آداسی Didyma

مرکز مذهبی هلنیستی دیدیما، در حدود 77 کیلومتری جنوب کوش آداسی در شهر مدرن دیدیم، محل قرارگیری اوراکل افسانه ای دیدیما و سومین معبد بزرگ جهان هلنیستی باستان بود. تنها معبد هرا در جزیره یونانی ساموس و معبد آرتمیس در افسوس بزرگتر از معبد آپولو دیدیما بودند. امروزه معبد آپولو همچنان دارای ستون های سر به فلک کشیده خود است (که زمانی تعداد آنها به 122 می رسید) و یکی از بهترین نمونه های حفظ شده از معابد یونانی در ترکیه است. اوراکل دیدیما در دنیای کلاسیک باستان از اهمیت بالایی برخوردار بود و از نظر اعتبار پس از اوراکل دلفی در رتبه دوم قرار داشت. تنها تحت حکومت کنستانتین کبیر و گرویدن او به مسیحیت بود که نفوذ اوراکل کاهش یافت.

دیدیما کوش اداسی


8.شبه جزیره دیلک کوش آداسی Dilek Peninsula
پارک ملی بویوک مندرس شبه جزیره دیلک، پر از مناظر زیبای کوهستانی و مناظر ناهموار خط ساحلی، تنها در 26 کیلومتری کوش آداسی، از جمله مکان هایی است که در سفر خود به کوش آداسی حتما باید مورد بازدید قرار گیرد.

سواحل زیادی برای شنا و آفتاب گرفتن در هنگام گشت و گذار در خط ساحلی وجود دارد. ساحل Aydınlık و ساحل Karasu انتخاب های این دسته هستند. از جمله جاذبه هایی که در شبه جزیره دیلک کوش آداسی وجود دارد و بسیار مورد پیشنهاد کارشناسان آژانس گردشگری هورام گشت است می توان به غار زئوس اشاره کرد، منطقه دلتا، در جنوب شبه جزیره دیلک کوش آداسی، یک تالاب مهم است که در آن بیش از 250 گونه پرنده مشاهده شده است، در حالی که خط ساحلی اینجا خانه فوک مدیترانه ای نادر و در معرض خطر است.

شبه-جزیره-دیلک کوش اداسی